Verstandskies armer...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Verstandskies armer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 16:44

Ben net terug van de tandarts.
Ben een paar vullingen rijker maar in ruil moest ik wel mijn verstandskies afstaan Knipoog

Hoop dat niet al mijn verstand mee is gegaan!
Heb er nu gelukkig nog geen last van (lekker veel verdoving)
maar hoop dat dit zo blijft...

Ik heb overigens alleen maar paracetamol in huis. Zou dat voldoende zijn of moet ik er nog uit om wat sterkers te halen??

Heb nog nooit een verstandskies laten trekken dus ik heb geen idee.
Volgens de een moet je de halve apotheek plunderen en de ander zegt weer dat een aspirientje voldoende is...
De tandarts heeft verder ook niets gezegd dus ik ga ervanuit dat ik genoeg heb aan mijn eigen paracetamolletjes.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:56

Ik heb het nog nooit laten doen (ben ook pas 17) maar dat lijkt me zo eng, bbrrr.
Ik hoop voor je dat de pijn achteraf mee valt!

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:01

bleechh.. bij mij komen ze pas net door en dat doet me al pijn genoeg. en nou zal je dus zien dat als ze er eenmaal doorzijn ze er ook zomaar weer uit mogen... pff, al die pijn voor niks geweest. nou succes, en neem anders een ibuprofennetje, dat is wat sterker dan paracetamol en aspirine.
eva

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:02

waah ik wil niet weten of je erg veel pijn gaat krijgen...
Vrijdag word de mijne namelijk verwijderd door de kaakchirurg, ze groeien scheef naar de binnenkant van mijn mond toe dus de tandarts kon het helaas niet zelf doen.

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:02

Het hangt er een beetje vanaf of het boven of onder was. Mijn onderverstandkiezen (leuk woord voor galgje) zijn allebei bij de kaakchirurg eruit gesneden. Hier was ik behoorlijk ziek van en het deed enorm zeer....

Een paar weken terug was ik bij de tandarts die, als verrassing, ook even een verstandskies ging trekken. Ik doodsbang natuurlijk, maar: ik heb er helemaal geen last van gehad. Met een flinke verdoving trok de tandarts de kies er in een keer uit en daarna heb ik helemaal geen pijn gehad. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is! Beterschap in ieder geval.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:11

Ai.. Bloos

Bij mij zijn aan een kant beiden verstanskiezen eruit gehaald.. onder en boven in 1 keer..

Ik kan je zeggen dat ik aan 1 iboprofen 600 mg niet genoeg had.. Het deed zo vreselijk pijn!! Verdrietig

Maar ik heb dus die poeders van de kaakchirurg gehad..

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 17:11

Het gaat bij mij gelukkig om boven.

Mijn tandarts trekt eigenlijk altijd zelf.
Bij mij was de kies ook scheef aan het doorkomen (alleen dan naar de buitenkant) maar ik hoefde niet naar de kaakchirurg.

Ik heb nog niet echt pijn maar ja ik zit nog flink onder de verdoving.
Heb wel een enorme wang, tenminste voor mijn gevoel dan!!

Het trekken zelf viel me 100% mee!
Ik moest dus eerst al heel lang liggen voor de gaatjes, en toen hij eenmaal begon met trekken had ik het idee dat er geen beweging inzat, want ik voelde niets bewegen en ik hoorde ook geen gekraak wat je vaak hoort.
En hij weer de tang eruit, dus ik dacht dat hij een andere tang ging pakken (doet ie wel vaker ik heb blijkbaar weinig meewerkende kiezen) en toen zei hij: klaar!!!!

Dus ik had echt zoiets van huh??

Maar goed tot nu toe nog geen pijn hoop dat het zo blijft.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:07

Die van mij zijn allemaal in één operatie verwijderd geweest, kwamen allemaal scheef uit en zouden de tanden ernaast gaan wegduwen. Dat kreeg ik kado voor de eerste keer dat ik naar de nieuwe tandarts ging. Trouwens was in behoorlijk bang, maar ... de spuit was het ergste, ik was totaal onder dek omdat het er vier waren, en toen ik bijkwam was er echt niets te voelen, nachtje in het ziekenhuis op een kamer vol oudjes (snurrrrrrrrrrrken dat die deden! Denk dat het op een varkensboerderij stiller is dan daar en die klagen ook nog 's niet de halve dag Haha!), en de dag erna naar huis, nooit problemen mee gehad! Ben ook anti-pilletjes zelfs, als het echt niet zonder kan zal ik eraan "denken", nog niet nemen zelfs ...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:26

Vraagje: is er nog een verschil in de pijn die je hebt van het trekken van tanden en (verstands)kiezen? Bij mij zijn er (alweer een aantal jaar terug) 2 melktanden getrokken (heb dus geen fietsenstalling Knipoog). 1 met en 1 zonder verdoving Bloos Die zonder deed verschrikkelijk pijn, maar heb er zelf niet veel last van gehad, anders zou ik dat nog wel weten.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:35

Ja wel degelijk tenminste wat ik wel eens hoor. Verstandskiezen kunnen enorm veel pijn gaan doen als ze getrokken zijn. Het hoeft niet maar het kan wel.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:22

Bij mij is het door de kaakchirurg gedaan en dat deed onwijs veel pijn...
Maar verder weinig 'napijn' gehad ofzo.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:19

Wijsheidstanden Boos! Ik had er géén 4, maar maar liefst 6, de 4 gewone & nog 2 héle kleintjes, & die zijn er allemaal in 1 x uitgegaan, niet getrokken maar weggesneden, onder volledige verdoving & uiteraard in het ziekenhuis. Maar ben er echt niet goed van geweest, & heb toch nog wel een week oid met bolle kaakjes in alle kleuren van de regenboog rondgelopen.... Heb jij je tand ook nog als souvenir? Knipoog

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:42

nee maar bij mij waren ze nog niet doorgekomen, ze moesten 'gehaald' worden.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 23:22

Nou ik heb niet echt pijn gelukkig.
Heb voor de zekerheid wel wat paracetamol genomen toen de verdoving begon uit te werken.

Vanmiddag had ik nog een behoorlijk dikke wang maar dat is nu netjes weggetrokken.
Heb totaal geen last van de verstandskies gehad!
Ik heb nu wel wat napijn van de kiezen die geboord zijn. Hij zit dan altijd zo met die klemmetjes tussen de kiezen in te duwen dat ik daar altijd nog last van heb de rest van de dag.

Het heeft ook niet zo heel erg nagebloed gelukkig. Toen ik het gaas erafhaalde bloedde het wel even maar het stopte gelukkig vrij snel.

Kan niet anders zeggen dan dat het meevalt.
Mag alleen niet roken van de tandarts Lachen maar goed dat deed ik toch al niet!
Ook moet ik voorzichtig zijn met eten omdat het toch een open wond is.
Mijn kies was ook scheefgegroeid naar de buitenkant dus ik kan de wond zelf niet eens zien.
Toen ik mijn moeder liet kijken (mond wijd open) ging het meteen weer bloeden dus ik houd mijn mond maar dicht.

Nu hoorde ik net overigens dat je niet zwaar mag tillen nadat een verstandskies is getrokken??
Wilde namelijk net een paar zakken voer gaan halen morgen maar dat zou niet goed zijn...

Ach ik zie morgen wel.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:52

Ik ben maandag naar de tandarts geweest om mijn verstandskies te laten trekken. Gelukkig heb ik er maar eentje. De verdoving deed een beetje pijn maar van het trekken heb ik niets gevoeld. Ook de dag erna niet.

Ik heb alleen een beetje last van mijn kaken.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:56

heb je hem trouwens wel onder je kussen liggen?

Die tanden zijn geld waard weet je Knipoog

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 00:00

Hihi, Heb het ding mooi bij de tandarts laten liggen hoor!!

De verdoving was niet echt pijnlijk.
Ik heb gelukkig een tandarts die goed kan spuiten.
Alleen 1 van de prikken moest in mijn gehemelte en dat is altijd wel pijnlijk.

Maar goed even tot tien tellen en het was voorbij.
Ik ga nu lekker slapen en misschien dat het toch nog wat opleverd??

Ik zal wel een denkbeeldige kies onder mijn kussen leggen!!