Tonglepel voor een bit van 10 cm????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Tonglepel voor een bit van 10 cm????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-02 17:58

Ik stond gister bij de (dure *LOL* ) Divoza en keek naar een tonglepel...... Dacht toch niet dat ik die aan een bit van 10 cm doe??? Een ding is zeker ze krijgt de tong niet meer over het bit heen, maar hij blijft volgens mij liggen op zijn plaats en daar blijft ie ook totdat het bit weer uit is of zie ik dat dan verkeerd????

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 20:04

als het goed is houd hij zijn tong gewoon onder het bit, jah.
mag ik vragfen waarom je met een tonglepel rijdt?

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 19:55

Ik rij er niet mee, maar dat etterbakje gooit altijd de tong over het bit en de stang heen en das zeer lastig, ik ben meer bezig om de tong weer onder het bit te krijgen dan dat ze de hulpen leert......

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:10

en als je het bit iets strakker doet dan, gooit ze hem er dan ook over

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:57

Wat voor tonglepel bedoel je?
Zo eentje?
Afbeelding

Of zo eentje?
Afbeelding

Scheelt nogal namelijk...

eveline_B

Berichten: 2830
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:00

Een sperriempje wil ook nog wel eens helpen.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 17:48

Novelle schreef:
en als je het bit iets strakker doet dan, gooit ze hem er dan ook over


Hij ken al niet strakker..........

enne margreet het is de onderste, de bovenste is te fijn om een gaatje ergens boven in te maken heb die ook in mijn handen gehad.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 11:45

Als je niet al te lang bezig bent, kun je ook zijn tong vast binden. Dit wordt bij dravers gedaan omdat die om de een of andere reden ook altijd hun tong over het bit gooien. Ik heb toen zelfeen lepelbit aangeschaft, omdat dat toch iets makkelijker in gebruik is. Je kunt de tong vastbinden met een oud stukje panty; een keer om de tong heen slaan en onderaan de kin met een strikje vast maken. Controleer wel even of ie nog gewoon zn tong in zn mond kan leggen, want ik zie op de drafbaan vaal genoeg een paard met zn tong buiten zn mond lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 11:52

wkoekoek schreef:
Als je niet al te lang bezig bent, kun je ook zijn tong vast binden. Dit wordt bij dravers gedaan omdat die om de een of andere reden ook altijd hun tong over het bit gooien. Ik heb toen zelfeen lepelbit aangeschaft, omdat dat toch iets makkelijker in gebruik is. Je kunt de tong vastbinden met een oud stukje panty; een keer om de tong heen slaan en onderaan de kin met een strikje vast maken. Controleer wel even of ie nog gewoon zn tong in zn mond kan leggen, want ik zie op de drafbaan vaal genoeg een paard met zn tong buiten zn mond lopen.


Sorry, maar dit soort praktijken Verward. Het is een bekende methode, maar ik vind het niet bepaald diervriendelijk, to say the least. Bovendien lost het je rijkunstige probleem niet op. Want hoe kun je op die manier ooit een smakelijke mond creeren??
De tong vastbinden is in mijn ogen onacceptabel.