peesbeschermers die niet vies kunnen worden??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

peesbeschermers die niet vies kunnen worden??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 12:02

Bestaan die? Ik heb er iemand over gehoord. Ik geloof dat de binnenkant dan ook van een soort plastic is.
Hoe duur? Goed in gebruik?
Ik krijg nl. helemaal het heen en weer (van de wasbak en weer terug) van elke dag vuile peesbeschermers (vooral strijklappen achter).
Elke dag zijn ze nog klets van de vorige dag.
Ik heb ook iemand gehoord over de peesbeschermers van Kieffer. Schijnt dat je de binnenvoering eruit kunt halen?? Is dat ook voor elke dag gebruik?

Iemand ervaring hiermee of tips?

Alvast Bedankt.

gr. Joos


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:06

Ik kan me niet voorstellen dat er een voering bestaat die vuilafstotend is.
Want zo'n voering zal waarschijnlijk glad zijn en daarom schuiven, tevens zal vocht en wartme dan niet goed afgevoerd kunnen worden.

Ik spoel mijn peesbeschermers ook niet altijd af, ik klop ze een paar keer goed tegen elkaar uit en de volgende dag borstel ik de droge modder eraf.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:08

Ik doe hetzelfde als sjuimpje, en eens per week ofzo maak ik ze onder de kraan schoon met een harde bortsel (binnen en buitenkant) Maar die van mij zijn over het algemeen de volgende dag droog. Gewoon op de kop ophangen, zodat het water uit de binnenkant kan druppen.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:13

Beenbeschermers omdoen, paard op stal zetten, na een uur eraf halen en schoon zijn ze......... Lachen

Helaas, beenbeschermers die schoon blijven bestaan niet. Die met voering die je eruit kan halen is van bont. Als je die nat maakt om schoon te maken is die gegarendeerd niet de volgende dag droog.
Ik heb twee paar beschermers. Maak ze altijd schoon na rijden, als ze droog zijn met een borstel en als ze nat zijn met water. De volgende dag gebruik ik dan mijn tweede set droge beschermers. De beschermers kunnen wij hier ophangen om te drogen. Als ik ze perse de volgende dag droog wil hebben neem ik ze mee naar huis. Gooi ze in de wasmachine zonder waspoeder op spoelprogramma en dan drogen in de bijkeuken. De volgende dag zijn ze dan droog en schoon.
Of rijden in een binnenbak.....

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 12:19

mmm. zou iemand die niet uit kunnen vinden dan?? 2e set maar aanschaffen dan. Rijden in de binnenbak maakt niet uit, voor de strijklappen dan. Misschien doe ik ze wel te los...?

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:23

Maar als ze smerig worden in een binnenbak is een borstel toch meer dan voldoende? Maak nooit beschermers nat als ze droog zijn en onder de zand zitten. Als de binnenkant vol met zand zit zou je inderdaad eens kunnen kijken of ze wel goed zitten.
In Engeland wel eens tests gedaan met beschermers die van binnen niet smerig worden, is echter mislukt.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:49

Ze bestaan nog niet. Als ik ze zou moetne uitvinden, dan zou het een probleem wordne. De binnenkant moet namelijk wel vocht opnemen en dat is dus zweet. Zweet bevat zouten en dan is het cirkeltje rond. Ze wordne altijd vies van de zouten.
Zand van de bak is een ander geval, maar iets dat vochtig wordt, daar plakt weer zand aan.
Zelf was ik 1 keer in de week ofzo. Geen problemen mee.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 13:00

heee, krijg ineens een ingeving! Zou ik achter niet gewoon pijpkousen (zeg/schrijf ik het goed?) om kunnen doen? Volgens mij wordt het bakzand dan ook wat minder. Wat is eigenlijk het verschil tussen strijklappen en pijpkousen?
Afborstelen......jaaa dat kan natuurlijk ook! Nog niet eens bij nagedacht, spoel ze altijd uit. Hi hi
Grondig met water.....

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:05

als ze echt heel vies zijn, dan gooi je ze toch gewoon in de wasmachine!!
en zijn ze alleen wat vies van het zand van de binnenbak, dan kan je ze hele simpel met een borstel schoonmaken!

de stal waar ik werk heeft een speciaal drooghok voor gewassen dekens en peesbeschermers enz dus die liggen daar dan een halve dag of een nacht en ze zijn weer droog!

en ze gaan er ook niet kapot van, zijn allemaal BR en Eskadron peesbeschermers en die worden zeker om de dag gewassen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:08

gewoon afborstelen
als er zand op zit kan je dat toch gewoon afborstelen en als er zand aan de binnenkant zit zou ik tohc eens gaan kijken oof je ze niet te los doet !

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:11

Ik heb wel peesbeschermers van Action.
Die zijn van binnen ook van een soort rubber/plastic (glad dus).
Na het rijden onder de kraan afdrogen en het volgend paard kan ze om.
Ik heb ze nu twee jaar en ze schuiven niet en heb er hele goede ervaringen mee.

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 13:54

En heeft je paard dan geen last van het zweet?
hoe duur zijn ze ongeveer? Ze lijken me geweldig!

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy en 143 bezoekers