Wat versta jij onder maatwerk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Wat versta jij onder maatwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 13:29

Ik heb dus laatst een zadel gekocht bij het TWeespan, met een levertijd van ongever 4 maanden. Na veel soesa heb ik dat zadel dan dus eindelijk, maar het ligt niet goed.
Het ligt niet in evenwicht en kiept achterover. De soufles aan achterzijde zijn ook erg zacht.

Mijn paard is een beknopte warmbloed, met een behoorlijk grote schoft. Veel meer schoft dan een Fries. Ze is kwa bouw in de 4 maanden niet veranderd overigens.
Ik heb toch maar eens gebeld inmiddels, dat ik niet helemaal tevreden ben.... Zeggen ze op mijn klacht van het achterover liggen: tja, zo zijn onze zadels nu eenmaal gebouwd...

Voorts zit het voor mijn gevoel ook niet zo bijzonder, ik heb nu net zo veel steun als aan mijn vorige zadel Kieffer Aachen VSD. Ik heb sterk het gevoel dat ze me een te groot zadel hebben verkocht (18,5 inch). Ik moet voor mijn gevoel praktisch in stoelzit om met mijn knieen tegen de wrongen aan te komen, het zadel ondersteunt met totaal niet.
Ik heb het toen besteld omdat het exact zo aanvoelde als mijn ander zadel (Euro Riding Diamant 18 inch, ik zit daar erg opgesloten in) en daar was ik naar op zoek. En het lag wel goed op het paard.

Moet ik akkoord gaan met dit zadel omdat zij het speciaal voor mij hebben laten vervaardigen, ook al voldoet het gewoon helemaal niet aan mijn verwachtingspatroon?
Mogen zij vooraf spreken van maatwerk en achteraf zeggen "tja, zo zijn de zadels" maw, dat had je kunnen verwachten?

Ik heb sterk de indruk dat ik helemaal geen maatwerk geleverd heb gekregen, maar een confectiezadel waarbij bij bestelling alleen de maat is opgenomen.
Wat versta jij onder maatwerk? Is dit voor jou ook maatwerk?

Overigens, morgenochtend komen ze van de winkel uit kijken in hoeverre mijn klachten reeel zijn, ik mag voorrijden. Vanuit de winkel zijn ze wel van goede wil... dat maakt het klagen ook zo lastig...ze doen hun best wel....Ik vraag me af wat mijn rechten zijn in deze.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:38

Maatwerk is naar mijn mening langskomen met zadelbomen en kijken welke perfect ligt op jouw paard. (nog beter is de boom ook op maat laten maken maar er zijn in NL zover ik weet geen zadelmakers die dat nog doen.)

De rest is gewoon een beetje bijstellen door opvullen.

Ikzelf had hetzelfde probleem als jij, ik heb alle merken op mijn vos gehad maar geen enkele lag goed genoeg. Ik ben beland bij Daaleman en dat zadel ligt echt heel goed.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:41

Hoe zat het zadel van het proefrijden dan? als dat een wezenlijk verschil is kan je dat natuurlijk aangeven.
Ik heb ook wel op een tweespan zadel gereden, en ik vond het goed zitten, dus ik neem aan dat het zadel niet helemaal gemaakt is zoals het hoort, weet je zeker dat DIT jouw zadel is? er worden ook nog wel eens zadels verwisseld.....
Gewoon je klachten aangeven, jij hebt een zadel op maat besteld en dan hebben zij die te leveren, zit het totaal anders dat wat je hebt besteld dan moet je het niet nemen, ligt het anders dan je hebt besteld ook niet nemen, kan je alleen maar klachten van krijgen.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:43

Het zadel dat ik besteld heb, wordt dus inderdaad aangepast door de kussens op te vullen volgens de rug van et paard. Het paard wordt volgende week gemeten. Daarna kan ik hopelijk een maand later het zadle ophalen.
Dan moet het na ong. 3 maanden rijden weer bijgevuld worden. Dit is gratis. Dan kan het zadle een hele tijd goedliggen, maar mocht dat niet het geval zijn, doordat ik bijvoorbeeld een ander paard ga rijden, dan komt de man weer gratis langs om de boel weer gratis aan te passen. Dit zolang als hij het werk nog doet en zolang ik de eerste eigenaar van het zadel ben. Dus ik v ind zeker dat je niet genoegen moet nemen met een zadle dat kantelt. Een zadel waar je 4 maanden op hebt moeten wachten en wat maatwerk is, moet gewoon passen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 13:56

Sjuimpje schreef:
Ikzelf had hetzelfde probleem als jij, ik heb alle merken op mijn vos gehad maar geen enkele lag goed genoeg. Ik ben beland bij Daaleman en dat zadel ligt echt heel goed.


Nou, dat is nou net de gein....mijn paard heeft een heel gemakkelijke rug voor een zadel...praktisch alles past haar wel! Maar dit zadel wordt vooral verkocht aan houders van Friese paarden en die paarden hebben dus eigenlijk geen schoft. vandaar dat het zadel daar naar gebouwd wordt...
Op mijn merrie met juist wel heel veel schoft, ligt het zadel gewoon achterover.

Maar ik heb het zadel gekocht voor juist die merrie en heb het dus ook aangeprobeerd op die merrie. Toen lag het wel goed. Maar deze nieuwe niet, en gezien de slapte van de soufles aan achterzijde, lijkt het me alleen maar erger te gaan worden, de soufles wijken gewoon uitelkaar als ik er op zit (jaja, heavy me!)... Ze hadden me wel vantevoren erop mogen wijzen dat het zadel niet geschikt was voor paarden met echt veel schoft, zoals het er nu naar uitziet.

En die soufles...die zijn gewoon te laag gesneden, ben bang dat het gewoon niet bij te vullen is tot een juiste keilkussen (zoals mijn paard nodig heeft)...

Pllllllluh, wat een gedoe. Ik had gewoon meteen naar Divoza moeten gaan....daar mag je het zadel wat je past meteen dezelfde dag nog kopen. ipv passen en dan 4 maanden later een ander zadel mee naar huis nemen....zucht.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ikkedus, micksage, Nimby en 136 bezoekers