Hoe zijn jouw nagels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij met je nagels?

Ik doe niks aan mijn nagels
342 (37%)
Ik lak mijn nagels nooit, maar verzorg ze wel (manicure)
72 (7%)
Ik laat mijn manicure (eventueel met normale lak) doen door een styliste
2 (0%)
Ik lak mijn nagels alleen voor een feestje/bij gelegenheid
132 (14%)
Ik lak mijn nagels regelmatig met normale nagellak
122 (13%)
Ik lak mijn nagels altijd met normale nagellak
38 (4%)
Ik lak mijn nagels zelf met gellak
45 (4%)
Ik laat mijn nagels lakken met gellak door een styliste
26 (2%)
Ik voorzie mijn eigen nagels van kunstnagels (gel/acryl)
14 (1%)
Ik laat mijn nagels voorzien van kunstnagels (gel/acryl) door een styliste
73 (8%)
Anders
41 (4%)

Totaal aantal stemmen: 907

Doubtless

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:02

Vrijwel altijd gelakt! Doordeweeks werk ik op kantoor, dat is goed werk voor je nagels :Y)
Afbeelding

Na een avondje barren is het dramatisch; dan is alles zacht, gebroken en gescheurd ^)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:15

Ik heb vrij sterke nagels en ze groeien ook heel snel. Ik ben wel iemand die graag mooi gelakte nagels heeft, maar doordat ik vaak artikelen uit plastic moet halen is die lak binnen 1 dag al beschadigd. En dan erger ik mij kapot en ik heb dan geen tijd om ze weer op nieuw te doen. Dus ik overweeg een gellak set.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:25

Ik doe niks aan mijn nagels. Ze zijn keihard en ik heb ze met grote moeite vorige week weten te knippen. Meestal vind ik nagels van ruim één centimeter wel lang genoeg, dan begin ik er mensen per ongeluk mee te prikken :') Ze zijn wel altijd schoon trouwens, anders is het super onhygiënisch.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:31

LadyMadonna schreef:
prugelpiet schreef:
Dit is voor mijn nagels écht heel goed. Normaal peuter ik ze er af. Geen nagelbijter, maar een nagelpeuter? Ik ga net zo lang door tot het bloed en er niks meer af te halen valt -O-
Maar de laatste tijd gaat het dus heel goed.
[ [url=m/a6ACDn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh horror.... je nagelriemen schreeuwen om gepamperd te worden :(:)

Ik weet het... Na een paar dagen stalwerk is het gewoon een ramp, terwijl de rest wel mooie nagels heeft -O-

Margee schreef:
prugelpiet schreef:
Dit is voor mijn nagels écht heel goed. Normaal peuter ik ze er af. Geen nagelbijter, maar een nagelpeuter? Ik ga net zo lang door tot het bloed en er niks meer af te halen valt -O-

Die scheurtjes doen toch behoorlijk zeer of niet????

Nee, eerlijk gezegd voel ik het meestal niet meer.

eenitraM schreef:
prugelpiet schreef:

Noooooooooo :wow:

Hoe dan.

Goeie vraag. Probeer het regelmatig in te smeren, maar als ik dat eventjes vergeet is het meteen mis. Vooral op het werk (stal) scheurt het meteen aan alle kanten -O-

Jolien87 schreef:
prugelpiet schreef:

Van deze foto krijg ik echt anuskramp. :=
Ik had als kind nagels die hierbij in de buurt kwamen en dat vond ik al enorm pijnlijk. Ik hoop echt voor je dat je er op den duur kunt afblijven want naast dat het er niet mooi uitziet is het ook nog eens heel vatbaar voor infecties.

Ik moet wel zeggen dat mijn nagels in mijn paardentijd lang niet zo lang en verzorgd waren als nu. Wat dat betreft heb ik diep respect voor alle paardenmeiden hier met lange nagels.

Hier moest ik even om grinniken.
Pijn doet het niet echt, ontsteken doet het wel is en dat is wel heel vervelend.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:52

Bedankt voor de uitleg, had het niet gezien. Ik heb het echt op al mijn nagels en ook heel veel. Ga maar eens opletten als ik het stoot of daar dan een plekje komt!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:54

Ik lak mijn nagels altijd zelf... zonder lak voel ik me zo 'naakt' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:32

Ts vraagje, ik heb regelmatig dat mijn nagel scheurt bij de huid, kan ik dit voorkomen?
En ik merk dat aan de onderkant van mijn nagels zeg maar de huid ongeveer meegroeit met mijn nagel (snap je wat ik bedoel?), erg lastig en ook wel pijnlijk soms als ik mijn nagel noodgedwongen moet afknippen als hij weer eens gescheurd is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:36

Ik knip ze vrij kort en verder doe ik er niks aan. Er zijn maar weinig dingen die ik echt smerig vind maar lange nagels zijn er één van. Als ik foto's zie van lange nagels (echt of nep) word ik er altijd een beetje naar van.
Zodra mijn nagels zo lang worden dat mijn vingers niet meer het eerste zijn die iets raken als ik er tegenaan tik of iets oppak weet ik dat het tijd is om m'n nagels weer te kortwieken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:42

Half lang, en nu niet om aan te zien whahaha (iets met paarden, net thuis en nog moeten douchen).
Lakken doe ik af en toe, maar niet vaak.
Knippen als ze te lang worden. Heb vrij harde nagels die niet heel snel breken.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 00:30

Heeft iemand een idee waar deze lijnen/groeven vandaan komen? Is het een aangeboren iets, of komt dit door een tekort aan iets?
Afbeelding
Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 00:37

Ik mis de optie ik bijt nagels :o Ik moet zeggen dat het sinds ik verpleegkunde studeer al een heeel stuk minder is. Hoewel we bij grotendeels van de handelingen handschoenen dragen vind ik het toch niet echt een fijn idee om met afgekloven nagels iemand te wassen ofzo :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:35

Afbeelding

Zo zien mijn nagels er nu uit. Hoog tijd voor een manicure, morgen heb ik daar eens tijd voor :).

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:20

Ierusju, geloof dat alleen horizontale lijnen wijzen op eventuele tekorten. Verticale lijnen hebben veel (alle?) mensen wel, schijnt meer te worden naarmate we ouder worden.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:22

Vanavond worden mijn nagels weer bijgewerkt, zal dan even een foto posten.

Mijn nagels gingen ook kapot van gellak hoor, en dat komt omdat het niet goed hechtte, dat is echt een drama op mijn nagels. Doordat het niet goed hechtte lieten ze los en uiteindelijk zat het zo los dat het eraf scheurde, daar kwam een laagje van mijn eigen nagel bij mee. Dus nee, echt fijn vonden mijn nagels het niet. Mijn nagelstylist heeft ook echt naar een goede methode moeten zoeken voor mijn acryl nagels zodat deze wel blijven zitten, anders liggen ze er met een week allemaal af, omdat er lucht onder komt (omdat het niet goed hecht) en dan trek ik ze er uiteindelijk af (ik weet het, dat is heel slecht).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 08:39

ierusju schreef:
Heeft iemand een idee waar deze lijnen/groeven vandaan komen? Is het een aangeboren iets, of komt dit door een tekort aan iets?
[ [url=m/GRytsz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UOIiZJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit noem je beading, en kan je zien bij hormonale veranderingen, stress, vit B te kort, maar ook bij bijv diabetes.

Rena, je zegt het zelf al, het hecht niet goed en daardoor trek je het eraf. Dát veroorzaakt beschadigingen, de gellak/gel/acryl an sich niet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:48

geribbelde nagels heb ik sinds een jaar. ook op mijn tenen, dus er gaat ergens iets mis maar ik kan niet ontdekken wat.

nagels vallen mij ook altijd op. Verzorgde handen vind ik altijd belangrijk en ik complimenteer mensen ook gerust met mooie handen of nagels. Ik werk op kantoor en zou dus prima goed verzorgde handen kunnen hebben, maar ik gun mezelf er de tijd niet voor.
mijn nagelriemen zijn erg droog en vertonen soms wondjes en velletjes en ook mij handen zelf kunnen wel een lik vet gebruiken. Ik moet mezelf dat echt gaan aanleren, ik heb de spullen als goede nagelriemolie en handcreme gewoon in huis. Of ik moet weer naar de styliste, dan heb ik een reden om goed voor mijn handen te zorgen. maar ja, dat geld he...

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:55

Klopt helemaal LadyMadonna, maar daardoor zijn mijn nagels wel beschadigd, maar als de gellak er netjes afgehaald wordt, dan valt het inderdaad erg mee.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:56

LadyMadonna schreef:
ierusju schreef:
[ [url=m/GRytsz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UOIiZJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit noem je beading, en kan je zien bij hormonale veranderingen, stress, vit B te kort, maar ook bij bijv diabetes.

Rena, je zegt het zelf al, het hecht niet goed en daardoor trek je het eraf. Dát veroorzaakt beschadigingen, de gellak/gel/acryl an sich niet.

Ik heb dit alleen al zo lang ik me kan herinneren.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:00

Ik heb gelnagels! Echt een uitkomst voor een oud diehard-nagelbijter die in de horeca werkt, haha.
Ben alleen vrij lomp dus ik moet die nagels 'kort' houden, anders klappen ze er relatief snel af :')
Denk als ik ze er nu af laat halen, dat ik over een tijdje gewoon weer begin met nagelbijten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:58

Moderatoropmerking:
Om het on-topic te houden wil ik jullie vragen specifieke vragen over nagels en nagellak in het volgende topic te stellen: [MWS] Nagellaktopic deel 9.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:24

Ik heb acryl sinds een paar maandem. Beetje lelijk over gelakt op het moment :') ik kan het niet zo goed zelf. Vond het nog te vroeg om bij te laten werken maar wilde toch iets anders.
Afbeelding

Voornaamste reden voor mij is dat het me enorm helpt om met m'n fikken van m'n acne en eczeem af te blijven. Mn huid ziet er echt honderd keer beter uit nu ik niet effectief kan krabbelen.
Nadelen zijn dat sommige handelingen 10x langzamer gaan. Ik kan bijvoorbeeld niet meer op topsnelheid groente hakken want dan zit het mes opeens in m'n nagel :') denk dus dat ik ze misschien wel nog korter laat maken.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:40

Afbeelding

Acryl :) normaal laat ik ze doen maar gisteren voor de eerste x zelf geprobeerd. Nu nog goed oefenen maar t ziet er niet heel slecht uit haha.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 17:08

Ik ben ook een extreme nagelbijter, kom er ook niet van af ben ik bang.
Ik doe dit van kleins af aan en het is voornamelijk heel erg zodra ik stress heb.
Vroeger gaf m'n moeder wel eens een zachte tik op m'n hand als ik weer eens nagels beet maar ik kon het heel stiekem doen.
Ik heb ook alles geprobeerd, anti bijt spul op m'n nagels beet ik gewoon dwars doorheen, nagels lakken haalde ik eerst de nagellak eraf en beet het daarna kapot, zeggen dat ik stop hou ik een paar dagen vol en dan begin ik weer.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 17:08

Primavera, je kunt het beter niet zelf doen als je geen opleiding hebt gehad. Een goede kunstnagel zetten houdt veel meer in dan een op het oog mooie nagel maken.

Jouw nagels zijn niet goed opgebouwd en dat kan problemen gaan geven.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:56

Ik heb trouwens een vraag voor alle nagel experts hier :P Mijn moeder had op een gegeven moment last van de pezen in haar duim en ze kreeg hiervoor medicatie IN haar duim gespoten. Niks raars, even vervelend, maar het was daarna over. Maar een paar maanden na de injectie, naarmate haar nagels gingen groeien, had ze een verticale ''deuk'' in haar duimnagel. Kan dit door die injectie komen? We zijn er eigenlijk best nieuwsgierig naar :P