Andermans hond plast in mijn voortuin?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 05:44

Telpeva schreef:
Lente schreef:
Wat ontzettend asociaal! :oo

Ik vind het soms al beschamend als Mare elke keer bij dezelfde boom gaat zitten piesen omdat het steeds bij dezelfde mensen voor de deur is :=

Dit is dus waar ik nou net last van heb :o de boom voor mijn deur is door de gemeente geplaatst, staat recht voor mijn voordeur en onder mijn slaapkamerraam, op net iets van anderhalve meter afstand. Ja, dat kan je binnen ruiken wanneer er een hond langs is geweest, zeker in de zomer... ik zou het dus afkappen wanner je hond dat doet, die mensen die er wonen zullen je er dankbaar voor zijn :)


Lol, laat me niet lachen!

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Andermans hond plast in mijn voortuin?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:24

TS, vanzelfsprekend dat het aso is en denk dat iedereen het daar wel over eens is hier om een hond niet in iemand's voortuin te laten plassen/poepen. Maar ik vind sommige reacties hier wel erg overdreven. Als je in een woonwijk woont ontkomt je er toch niet aan dat een hond érgens tegenaan moet plassen zoals een boom of een heg voordat je op een stuk bent waar het anders kan? Ik las dat iemand hier haar hond een schop geeft als hij tegen een heg aan plast. Sorry maar dan ben je echt geen dier waard :n .

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:39

Nynke1 schreef:
TS, vanzelfsprekend dat het aso is en denk dat iedereen het daar wel over eens is hier om een hond niet in iemand's voortuin te laten plassen/poepen. Maar ik vind sommige reacties hier wel erg overdreven. Als je in een woonwijk woont ontkomt je er toch niet aan dat een hond érgens tegenaan moet plassen zoals een boom of een heg voordat je op een stuk bent waar het anders kan? Ik las dat iemand hier haar hond een schop geeft als hij tegen een heg aan plast. Sorry maar dan ben je echt geen dier waard :n .


Het is toch mijn taak als baas om mijn hond op tijd uit te laten, als hij het niet op kan houden ben ik te laat geweest.
Mijn reu mag niet markeren, dus die krijgt ook een zacht skupje onder z'n kont als hij zou besluiten wel z'n poot op te tillen tegen iemands heg.

En om het nog erger te maken, als ik de kat tref die constant in m'n tuin schijt krijgt die ook een bak water over z'n kop heen.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 08:00

Je hebt ook speciale spray die honden en katten uit je tuin houden. Ik spray het op onze schutting tegen buurkatten.

Google maar eens op weg uit mijn tuin van Reppers. Je hebt ook korrels en stokjes.

De buxus heg in onze voortuin had jaren een bruine plek. Nu niet meer *\o/*

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 09:51

Mlies schreef:
Nynke1 schreef:
TS, vanzelfsprekend dat het aso is en denk dat iedereen het daar wel over eens is hier om een hond niet in iemand's voortuin te laten plassen/poepen. Maar ik vind sommige reacties hier wel erg overdreven. Als je in een woonwijk woont ontkomt je er toch niet aan dat een hond érgens tegenaan moet plassen zoals een boom of een heg voordat je op een stuk bent waar het anders kan? Ik las dat iemand hier haar hond een schop geeft als hij tegen een heg aan plast. Sorry maar dan ben je echt geen dier waard :n .


Het is toch mijn taak als baas om mijn hond op tijd uit te laten, als hij het niet op kan houden ben ik te laat geweest.
Mijn reu mag niet markeren, dus die krijgt ook een zacht skupje onder z'n kont als hij zou besluiten wel z'n poot op te tillen tegen iemands heg.

En om het nog erger te maken, als ik de kat tref die constant in m'n tuin schijt krijgt die ook een bak water over z'n kop heen.


Ja en 's ochtends dan? Jij gaat toch als je wakker wordt toch ook als eerste plassen of niet?

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:09

Nee een hond in andermans tuin laten plassen vind ik écht niet kunnen, maar tegen bomen van de gemeente vind ik anders. Zorg alleen dan wel dat het niet elke dag dezelfde boom is voor hetzelfde huis.
Helaas gebeurt het nog veel te vaak en bij mijn opa en oma ging er eens een eigenaar zelf naast staan plassen in hun voortuin. Dan kijk je al helemaal raar op :\

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Andermans hond plast in mijn voortuin?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:03

Onze reu kreeg ook een voetje onder zijn kont als hij hier in de straat wilde plassen tegen een hek/boom whatever. En dat is geen mishandeling, dat is fatsoen dat niet alle hekjes /bomen whatever stinken naar de pis want als er 1 reu piest dan willen ze er allemaal piesen. Nee dus. Ik bepaal waar hij mag plassen.
En onze mijnheer had voorkeur hoor want in de ochtend deed hij echt niet tegen de eerste beste boom waar tegen mocht plassen zijn poot omhoog. Dat duurde nog wel 5 minuten en dan moet je nog bepalen welke poot, ppffft keuzes keuzes.