Recreatiepaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:30

Aansprekend dier maar daar zit nog enorm veel werk in voordat je daar fatsoenlijk mee door de omgeving kunt sturen. Zoek meteen goed les als je hem koopt.

In de buitenbak loopt hij niet helemaal lekker, laat hem ajb heel goed uitgebreid keuren inclusief foto's (minimaal knieen, sprong en straalbenen)

grace1989
Berichten: 818
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:47

Leuk paard van het filmpje. Veel succes.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:54

En meteen ook tandjes, koker (raar lopen lijkt soms wel van boven in te komen?) en voetjes.
Ik kan vanaf de filmpjes niet beslissen of die nu gewoon zwabbert (bijna op 1 spoor loopt) en dus slap is, enkel stijf is, tuig/ruiter hem gewoon giga in de weg zit of dat er ergens ook nog misschien iets van gangenaanleg tussen door komt. Maar zo van het filmpje af zeg ik braaf paard, maar iets niet helemaal goed mee, volgende kijken.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:06

Dat zwart/bruine paard loopt idd niet lekker. Ook op de weg, van voren gefilmd zwabbert hij vanuit de voorhand, lijkt heel erg in telgang te gaan??? In de bak loopt hij ontzettend stijf vanuit de achterhand en kijkt ook steeds zuur (oren naar achteren, opgetrokken neusgaten). Ik zou nog even verder zoeken, dit paard zou zo op de foto's en het filmpje afgaand niet mijn keuze zijn.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:10

Sunora schreef:
lizy29 schreef:
Sowieso altijd laten keuren.

En verder ziet er op zich leuk uit maar van de rijfoto's en hoe ze hem rijden word ik niet blij. Heb je hem zelf ook al gereden?


Hoe bedoel je lizy29? Ik heb hem zelf gereden daarnet, voel me heel relaxed op hem.


Wat degene boven mij inderdaad zeggen. Hij ziet er gewoon niet soepel uit. Dat kan gedeeltelijk komen doordat de ruiter hem heel erg in weg zit maar ik zou hem heel erg goed na laten kijken incl foto's mocht je hem willen kopen. Iets klopt er niet maar ik kan er vanaf de filmpjes niet m'n vinger opleggen.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:13

Ik zie nu dat filmpje op straat en buitenbak erna, daar loopt hij echt slecht.
Definitief minimaal voorvoeten op de foto zetten.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:21

Dat ze op dat paard stappen... :=

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:33

Naar mijn idee is dit dier pas onder het zadel. (en niet zoals ze in de advertentie zeggen: goed doorgereden)... evenwicht onder de ruiter is er absoluut nog niet. Achterhand is een dingetje om na te kijken. Daarnaast vind ik het "oog" niet rustig. Hij is aan het pleasen. Maar ik hoop dat ik geen gelijk heb en jij er een leuke vriend bij gekregen hebt. Wees in ieder geval heel rustig met hem, dan heb je er vast een gouden vent aan.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:40

Ook nog een puntje: Als het paard op de weg wordt gereden gaat die man mee. Kan heel goed zijn dat het paard een stuk onrustiger is als die helemaal alleen gaat. Heb je heb zelf ook (alleen) op straat genomen? Hoe reageerde die dan?

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:42

Die is gewoon nog totaal niet verkeersmak, dat lijkt me gewoon duidelijk. Ziet naar eruit of dat de eerste keer is.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:42

Filmpje? Ik heb precies geen filmpje gezien :?

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:55

In de link van de advertentie staan onder de foto's 2 filmpjes van het paard

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:02

In de advertentie tekst staat "zeer goed gereden" daar kan ik het niet mee eens zijn. Paard gebruikt zijn rug niet, valt op de binnenschouder en lijkt vooral erg slap.
Hij ziet er wel braaf en vriendelijk uit.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:05

Dat dier is amper een maand zadelmak dat kan haast niet anders, maar dat stoort me niet zo.
Hij oogt gewoon ook niet helemaal lekker, vooral in de buitenbak is hij af en toe niet zuiver.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:11

Die stal is bij mij in de buurt. Zou nooit iemand adviseren daar wat te kopen -O-
Dus advies is grondig keuren en dus ook alle benen en eventueel rug op de foto zetten voordat je in zee gaat met dit paard.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:23

Op facebook staat ook een filmpje van dit paard, dit keer in de binnenmanege en daarna in de buitenbak. Braaf is het paard zeker, maar het loopt echt niet lekker -O- Vraag mij ook af waarom de amazone alleen maar doorzit?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:27

suffie schreef:
Op facebook staat ook een filmpje van dit paard, dit keer in de binnenmanege en daarna in de buitenbak. Braaf is het paard zeker, maar het loopt echt niet lekker -O- Vraag mij ook af waarom de amazone alleen maar doorzit?

Inderdaad. Ga gewoon lichtrijden..

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:29

vind het beestje niet lekker lopen

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:44

Heb net het 2e filmpje even bekeken. Dit dier is niet verder dan zadelmak en basis ingereden. Op 2.30 moet ze de binnenteugel best wel openen en hem "omtrekken" om van hand te kunnen veranderen in een ommekeer. Voor galop gaat ze lichtrijden, flink versnellen en hij valt letterlijk in galop, hij springt niet aan.
Zowel in de binnenbak als buitenbak rijdt ze geen enkele andere oefening dan op de hoefslag rechtuit, waarbij hij regelmatig in de wendingen in buitenstelling wordt gereden.

Wat valt me nog op?

- de eerste passage aan de paarden in de buitenbak vertraagt hij enkele passen
- een latere passage zie je even de voorbenen "steken", maw toch tikje machogedrag
- ze rijdt NOOIT in de buitenbak tot helemaal achteraan, ze blijft voorin.
- het dekje schuift en het zadel klappert
- ze heeft geen constante verbinding, ze verliest regelmatig contact met de mond. Is dit bewust als in los-vast of heeft ze gewoon een onstabiele hand?
- hij loopt voorwaarts, maar niet dat hij echt onderzet. Eerder gehaast.

Paard zeker op de foto zetten en een keer uitgebreid testrijden. Vraag of je ermee op straat mag zonder dat iemand dichtbij erbij blijft. Ga schakelen, overgangen rijden, een ander paard erbij in de bak. Bij goed bereden ga ik er van uit dat je vlot overgangen kan maken. Niet dat je in galop moet raken door te versnellen in draf en lichtrijden tot ie erin duikt. Voor mij is goed bereden een paard wat eigenlijk zo goed als B-klaar is met thuis de aanzet tot de L-oefeningen. Zoniet valt het voor mij persoonlijk onder "basis ingereden".

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 23:03

Lukasje schreef:
Lief hoofdje!

Maar, schrikt die stijfheid in de achterbenen je niet af? Wanneer wordt hij gekeurd?


Goh, ik vertrouw de mevrouw wel die meegeweest is in haar oordeel. Zij denkt dat het is doordat hij niet te veel beweging heeft. Hij staat daar voornamelijk op stal. Zij heeft hem ook gereden en hem meer met zijn achterhand 'naar onder' gekregen. Op de filmpjes achteraf gezien liep hij dan ook beter na wat opwarming In ieder geval laat ik hem door een door mij gekozen dierenarts inderdaad controleren, dat raadde ze zelf ook aan! Daarvoor moet ik nog eens bellen!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:08

Ik vraag me af of het echt door te weinig beweging komt of wat anders. Die van mij word ook maar 1 keer in de week bereden maar die loopt echt niet zo.
Goed dat je de da erbij haalt! Ben benieuwd wat eruit komt. :)

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 23:13

Oh, zie net nu pas alle antwoorden :-( Er komt precies toch wel veel negatieve commentaar naar boven over hem... Als de dierenarts hem goedkeurt, kan ik dan geruster zijn?

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:14

Ik vraag me af of je je geld wel in een dierenarts moet stoppen als je bijna zeker ziet dat hij afgekeurd wordt.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 23:15

Newallure schreef:
Die stal is bij mij in de buurt. Zou nooit iemand adviseren daar wat te kopen -O-
Dus advies is grondig keuren en dus ook alle benen en eventueel rug op de foto zetten voordat je in zee gaat met dit paard.


Waarom niet? Heb op internet gezocht naar info of ervaringen maar niet gevonden. Ik ben dus wel benieuwd waarom je het zou afraden? Ze zijn niet heel erg professioneel maar ik heb niet de indruk dat het oneerlijke mensen zijn?

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:18

Keur je klinisch aan huis, of als nog incl. foto's en bloedtest op kliniek? 1e komen zat dieren heen, 2e minder, zeker met een bewegingspatroon als op de filmpjes. Elke DA kan wat missen, maar dieper kijken dan keertje been optillen en stukje over het harde draven maakt een stuk meer duidelijk.