bandages?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 10:59

Waar dienen die voor?
Ik heb ze wel maar ik doe ze nooit om Tong uitsteken (stomme ikke Tong uitsteken )
En ze gaan altijd los (het klitteband is nog goed) hoe kan je ze ervoor zorgen dat ze niet afzakken? Lachen


Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 11:05

Als de klitteband nog goed is en ze zakken toch nog af dan denk ik dat ze vaster zult moeten omdoen. Maar er zijn ook van die dingetjes verkrijgbaar die je rond de bandage kan doen zodat je een extra veiligheid hebt tegen het losgaan. Ik denk dat ze wel bij Divoza verkrijgbaar zijn.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 11:30

Bandageren is ook een apart werkje om te doen. Laat iemand het je voordoen. Elastische bandages NOOIT gebruiken zonder onderlappen!! Zorg dat je ze gelijkmatig vastzet, niet te strak maar ook zeker niet te los. Vraag aan iemand op stal die er verstand van heeft. Verkeerd bandageren schaadt namelijk alleen maar.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 11:55

ok, zal het aan de buurman vragen, die heeft 7 paarden, dus die kan misschien wel helpen Lachen
Waarom moet je dr onderlappen omdoen?
Waar kan je die krijgen? Gewoon bij de ruitersportzaak?
Heb 2x omgedaan voor te oefenen, heb ik er toen niet mee gereden, maar toch gingen ze los Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 12:00

Als je bandages afzakken heb je niet goed, te los, gebandageerd. Maar vraag eventjes of iemand je het een keer voordoet.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 12:02

haha, het ging bijna niet strakker!
Maar toch gingen ze los Frusty
Maar ik zit me toch af te vragen van die onderlappen (ik heb nl elastische)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 12:48

oeps, als het niet strakker kon Verward dan bandageer je echt verkeerd hoor. Te strak bandageren is erg slecht, goed oppassen dus!!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 12:59

ik doe ze niet voor niets niet meer om Tong uitsteken
Maar zijn die onderlappen voor ondersteuning?
Heb nou net met een boek erbij geprobeerd en gewoon een lap stof dr onder, maar het ging nog nie Verdrietig
Toch maar ff mn buurman inschakelen... Tong uitsteken
Maar waarom moeten er onderlappen bij???

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 14:40

ik heb het ook aan mijn instructeur gevraagd. Hij zei dat onderlappen de druk meer verdelen, maar dat het niet noodzakelijk is (voor mij en mijn paard dan, waarom weet ik niet). Ik rij ook nauwelijks met, want ik vind het eerlijk gezegd erg lastig...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 15:12

Onderlappen zijn erg belangrijk omdat die inderdaad de druk verdelen. Stel eens voor dat iemand jouw arm strak bandageert! Je kan nooit voorkomen dat ie ergens strakker zit, de onderlappen verdelen de druk en zorgen er dus voor dat de benen niet afgekneld worden. Ik heb het liefst zo dik mogelijke onderlappen. Bij de ruitersportzaak kan je ze kopen, je hebt gevoerde (dikke) die heb ik, zijn erg goed en luxe, en je hebt vilten, die zijn dunner en goedkoper.
Wel onderlappen gebruiken hoor! Succes!!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 15:13

bedant voor de uitleg Lachen

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 22:03

Waarom koop je niet gewoon "niet-elastische"? Dan hoef je geen onderlappen te gebruiken en het lijkt me dat die beter blijven zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:12

Vergeet niet als je begint de losse flap een beetje schuin omhoog te laten wijzen, de eerste keer dat je eromheen draait doe je dat iets lager, zodat er een flapje blijft zitten. Dat vouw je naar beneden over de "eerste slag" heen, en de "tweede slag" doe je daar weer overheen zodat het goed vastzit.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Laat iemand je dit in de praktijk leren.

Ik gebruik overigens niet-elastische bandages, en heb daar altijd onderlappen onder.


Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:54

maar:waar zijn ze nou voor nodig?je ziet zoveel mesnen ermee, heb toch het idee dat het ook wel een beetje voor het oog is, bij sommign dan. Waarom gebruiken jullie ze?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 18:54

hahah, ik weet echt niet waarvoor ik ze zou moeten gebruiken, maar 'het ziet er zo leuk uit' Ik weet 't, dat is een stomme reden.
Ik gebruik pijpkousjes voor springen, maar bandages lijken me hier niet geschikt voor... Verward

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 19:33

Ik gebruik achter bandages omdat mijn paardje met het longeren en springen strijkt. Ik heb wel gekeken voor strijklappen
maar die zijn niet makkelijk te vinden voor een mini. Het strijken is echt door het enthousiasme ik heb het eentijdje zonder geprobeerd omdat veel mensen ertegen zijn maar ze dreigde zichzelf open te lopen dus ja toch weer eromheen en nu gaat het eigenlijk prima...

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 20:03

Ik moet ook nog onderbandages aanschaffen, maar dat heb ik nog steeds niet gedaan. Ik heb nl. ook elastische bandages. Gebruik zelden bandages met rijden , wel altijd strijklappen en opeesbeschermers. Bandageren vind ik een rotklusje en ze weten bij mij altijd af te zakken.... doe het ook niet goed dus. Snik, bij een ander paard kon ik het wel, bij de mijne zakken ze af. En inderdaad, die losse bandjes om de bandage vast te zetten zijn bij de Horse Lover en Divoza te koop. Kosten iets van f7,50. Ik ga ook verder oefenen, vind bandages eerder mooi dan handig, maar goed...Ilo.

renata
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 21:58

Ik rij mijn paard altijd vierkant in bandages omdat mijn paard met strijklappen nog zijn benen kapot schopt. Hij is vrij heet met rijden en dan begint hij van achteren soms te rommelen. Ik rij met wollen bandages (stalbandages) en gebruik hier geen onderlappen bij, daarom vind ik ze praktischer als de elastieken. Verder vind ik dat je elastieken bandages al heel gauw te strak draait of te los waardoor ze afzakken. Als je het bandageren eenmaal onder de knie hebt doe je het bijna!!?? net zo snel als pijpkousen en strijklappen om doen.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 22:19

zorrie mijn mening Verward
maar ik vind dat je als je met bandages rijd zonder dat je paard het nodig heeft
is een beetje dom ( mode grill)

voor mijn gevoel is dat het zelfde als je met goeie voeten met steunzolen gaat lopen Scheve mond\
(maar das mijn mening)
en inderdaad het is ook nog eens niet zo van die wikkel ik er ff omheen want dan kan je nog schaden aan richten ook Slapen

tja....

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 23:12

Hoi,

Ik heb ook van die elastische bandages die constant afzakken, misschien geen goeie kwaliteit? Mn andere elastische zakken nooit af! *LOL*
Misschien een beetje domme vraag, waarom wil je ze nu perse gebruiken? Je kan het niet, bovendien dienen ze nogeens nergens voor ook, ze bieden het paard geen steun, wel bescherming maar als ze afzakken heb je er ook niets aan! Alleen voor mode, koop dan mooie pijpekousen, zoals die van Action of Professionals, wel duur, maar bieden steun en bescherming! Anders kan je evt. polobandages kopen, zijn van een fleecespul heb je ook geen onderlappen nodig.
Twink****

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 06:30

heb al pijpkousjes Haha!
En daar weet ik wel waarvoor ze zijn Lachen dusse...en de bandages liggen in de kast hoor, ik wil geen ongelukken met die dingen Knipoog

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 19:53

Ik zou gewoon een goede en stevige peesbeschemer kopen en niet al dat geklooi met die bandages!! Tong uitsteken Ik gebruik ze alleen als ik zin en tijd er voor heb heb ik dat niet dan doe ik het niet,want dan ga je het verkeerd doen en dan ben je helemaal de klos.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jos_1, Kyno en 26 bezoekers