Snowdon te koop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Snowdon te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 17:56

--
Laatst bijgewerkt door snowdon op 11-11-02 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:03

you know what I told you. Ik wil je altijd proberen te helpen !! maar je moet het wel willen

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 18:11

--
Laatst bijgewerkt door snowdon op 11-11-02 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:14

Leon als jij mij niet professioneel vind is dat jouw mening, ik bedoelde het om te helpen. Want ik denk dat dit niet zozeer een probleem van het paard is als wel van de ruiter en als je weet dat irish vroeger ook zo sloom is en ik al meerdere paarden ingereden heb, maar tsja jouw mening. Sorry dat ik je wilde helpen

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:15

Ik kan me voorstellen dat je gigantisch loopt te balen maar troost je en wees geduldig want ik denk dat het het lastigepaardenseizoen is Haha! Huilen Mijn paard is ook een verschrikkelijke draak Extreme duivel op het moment en pissig worden helpt dan al helemaal niet want dan wordt het alleen maar erger.

Gisteren een kamikazerit in het bos gehad en meneer wilde alleen maar racen Schijnheilig Grrrrr ik was zo boos op hem maar kan hem nu gelukkig wel onder controle houden maar geen seconde mijn aandacht verliezen want dan was hij echt keihard aan de kletter gegaan. Teruggekomen op de stal zag ik dat meerdere mensen hetzelfde probleem hadden met hun paarden en ik zag ze al bokkend door de bak gaan. Ik was dus stiekem een beetje gerustgesteld Knipoog Een andere vrouw kwam al vloekend op haar paard langs en zei dat er geen land meer was te bezeilen met haar paard, hij steigerde alleen nog maar enzo. Een instructrice heeft er toen even op gereden en toen ging het een stuk beter.

Ik ben zelf ook weer les gaan nemen (weer een rib uit mijn lijf) want ik had het echt nodig met Omar en nu gaat het wel een stuk beter en ik ben Omar ook wat beter gaan begrijpen door de les. Ik denk dat een goed instructie erg nuttig kan zijn en misschien kunnen ze je ook uitleggen waardoor je paard zich zo gedraagd. Ga niet wanhopen en ik denk ook dat des te nerveuzer jij wordt des te vervelender wordt Snowdon. Probeer je geduld niet te verliezen. Je mag best boos op hem zijn maar ga niet schreeuwen enzo.

Snowdon voor een maand ergens op training zetten is m.i. geen goed idee. Je weet niet wat ze dan met je paard doen om hem af te richten en daarna zit jij met de brokken van misschien wel een angstig paard enzo. Ga gewoon op zoek naar een leuke instructeur/instructrice waar jij vertrouwen in hebt en probeer geduld te hebben en wie weet ligt het wel aan de periode van het jaar Verward

Succes ermee en geef de moed niet op hoor.

Groetjes

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:21

he leonus, gaat het zo slecht. Doet ie da nog steeds , draaien wanner je wil opstappen. Heb je dat oefeningetje van elise niet gewerkt dan Verward (rondjes laten lopen als ie begint te lopen als je op wil stappen) Of heb je da nie lang genoeg vol gehouden ofzo? Maar met mennen gaat het wel nog steeds goed? en is ie met buitenrijden ook zo vervelend dan? Heb je nog niet met hem aan de 7 games gewerkt, je hebt nu toch da pakket dus dat moet het dominatie probleem toch min of meer oplossen of niet? En toch maar weer engels dan, qua basis maakt het toch weinig verschil of je engels of western rijd? Maar kun je wel voor engels rijden een goede instructrice krijgen dan? Hoop voor je dat het snel weer goed gaat Lachen
(Wel veel vragen geloof ik B) )

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:40

Een paar lessen, of ondersteuning van irish lady kan toch geen kwaad? Ik zou juist blij zijn als iemand mij wilde helpen, en als het dan nog niet werkt kun je altijd nog een proffesioneel iemand inschakelen en er een €€€ voor betalen...ik sloeg zo`n aanbod niet af, want alleen red je het zo niet op.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 19:36

--
Laatst bijgewerkt door snowdon op 11-11-02 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 19:50

jongen, je gaat je paardje toch geen schop tegen z'n achterste geven? ga opzoek naar de oorzaak van z'n gedrag en probeer m.b.v. begeleiding eruit te komen. agressie, woede of welke emotie dan ook, helpt je niet als je je paard traint. succes en probeer, wat er ook zal gebeuren, kalm te blijven.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:05

Praat eens met cowgirl die zit in het zelfde schuitje was instructie betreft met haar haflinger. En ik hoop dat je straks met snow de zon weer gaat zien schijnen.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:11

SuperPepeijn schreef:
jongen, je gaat je paardje toch geen schop tegen z'n achterste geven?


Nee, geef em niet achteraf een schop onder z'n kont. Maar volgens mij mag ie er wel een paar hebben als ie jou niet laat opstijgen en loopt te dreigen (neem ik aan, wanneer je zegt dat je de deken niet alleen op kon krijgen)
Waarom kon/kan hij niet vaststaan?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:13

tsja wie weet rij ik wel anders en heb ik andere ideeen maar ik denk dat dit wel bewijst dat jouw ideeen ook niet de juiste zijn. En ik ben met irish door een erg diep dal gegaan, maar je paard schoppen nou dus echt niet!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:16

het gaat erom dat je best tikken mag uitdelen, maar het moet functioneel zijn en niet uit onmacht gebeuren. ik denk dat als ik dit in mijn bak had zien gebeuren, dat ik van pepeijn was gestapt en de persoon zelf een flinke schop tegen z'n kont had gegeven. trouwens denk ik als ik pepeijn op die manier een optater had gegeven hadden nu 2 hoefafdrukken op mijn kont gestaan, maar ok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:20

SuperPepeijn schreef:
jongen, je gaat je paardje toch geen schop tegen z'n achterste geven? ga opzoek naar de oorzaak van z'n gedrag en probeer m.b.v. begeleiding eruit te komen. agressie, woede of welke emotie dan ook, helpt je niet als je je paard traint. succes en probeer, wat er ook zal gebeuren, kalm te blijven.

Hierin ben ik het roerend met SP eens. Ik wil er ook nog iets aan toevoegen: je hoort je boosheid/woede/irritatie niet mee te nemen op je paard. Boosheid in meer of mindere mate is een emotie die de rest van je gevoel blokkeert. Zodra jouw paard iets zou doen voor jou, heb je het niet door en straf je elk positief initiatief vanzelf af. Leer jezelf te beheersen en je boosheid bij de deur van de stal achter te laten, het zal je een hoop ellende schelen. De stap naar mishandeling is slechts een kleine, knoop dat in je oren.
Begrijp ajb ook goed dat ik weet dat we allemaal wel eens een moment hebben dat je je paard wel achter het behang kan plakken, maar slaag lost dat niet op. Je paard zal dat gedrag nooit begrijpen, nooit. Het is aan de verstandigste om te blijven denken voor beiden, jij bent diegen, dus moet jij je kalmte bewaren. Er zijn legio manieren om je paard wel aan het werk te krijgen, jouw negatieve insteek werkt niet, dat lees ik in je bericht. Gun je paard een fanta en doe eens positief en probeer samen te werken.
Je paard zomaar slaan is verwerpelijk, net als je paard willens en wetens met pijn te laten staan of lopen, beide heel dicht tegen de grens.

Vergeet niet dat geduld het belangrijkste is wanneer je met paarden omgaat.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 20:32

--
Laatst bijgewerkt door snowdon op 11-11-02 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 20:34

--
Laatst bijgewerkt door snowdon op 11-11-02 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:35

Ik ben het ermee eens dat je je woede niet op je paard moet afreageren, maar zijn we de zaken nu niet aan het omdraaien?
Paard is vervelend, ruiter doet er weinig aan, maar wordt wel steeds geirriteerder. uiteindelijk stapt ruiter af en geeft het dier een schop, die nergens over gaat, alleen om zich af te reageren.
Een negatieve insteek werkt niet. Maar een goede schop onder zijn hol wanneer hij het WEL verdiend, kan misschien wel een stukje helpen.
Zeker als het hier gaat om een dominantie probleem. Maar ook de accenten leggen op de positieve dingen.
Maar als je em dan een schop onder zijn hol geeft, doe je dat vóór je boos bent. Houd met rijden op voor je boos bent, want dan lukt het toch niet meer.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:42

als ik het goed heb gelezen in je profiel is je paard ook nog heel jong en moet dus nog veel leren, waarschijnlijk begrijpt hij jou niet en als jij je woede en er op los laat lost het echt niks op, ik weet hoe frustrend het kan zijn maar ga dan even tegen een strobaal schoppen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen straffen, maar wel rechtvaardig straffen, ik denk idd dat je proffesionele hulp nodig hebt en besef wel dat een paard op een jonge leeftijd veel kan leren: goede en foute dingen!! ik wens je er veel succes mee ik heb zelf ook veel problemen gehad met een jonge (koudbloed)pony, en dit vraagd veel geduld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:44

Ja Lis, dat ben ik met je eens. Een schop of een klap als reactie op een directe actie van het paard kan best, hangt van het paard en de situatie af. Het mag alleen nooit een reactie zijn op je eigen irritatie, maar dat was inmiddels wel helder denk ik. Zodra je met rijden een punt tegen komt wat niet lukken gaat, stop dan niet direct, maar sluit af met iets wat wel altijd lukt, dan kun je je paard alsnog belonen. Het andere probleem zie je later wel weer een keer.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:47

Mijn tinker is soms ook zó irritant, maar meestal een scheetje. In het begin wilde ze ook niet stilstaan met het opstijgen maar dankzij enig geduld gaat het nu voor 95% perfect, en dat is prima. Stemverheffing is soms genoeg, meppen helpt vaak helemaal niet. Paarden worden er soms erg nerveus van, vooral als ze voelen dat je zelf niet goed in je vel zit. Verkoop je paard aan iemand die er beter mee overweg kan, soms is dat dè oplossing hoor in plaats van er te lang mee blijven aanmodderen. Als je persé western wilt rijden is een quarter misschien een betere optie, een tinker is natuurlijk een koudbloed die voor andere doeleinden gefokt is. Sommige vinden het wel leuk maar ze zijn toch veel zwaarder gebouwd en daardoor minder wendbaar dan bijv. een quarter. Westernpaarden hebben het volgens mij ook in zich te voldoen aan de hoge eisen, een tinker beslist niet. Niet die eisen in ieder geval. Je krijgt over en weer irritaties en het paard is toch uiteindelijk de dupe. Jammer.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:48

Dat die trap niet goed was weet je nu denk ik wel. Ik kan me wel voorstellen dat je helemaal kwaad ervan wordt, maar dat werkt alleen maar tegen als je je paard wilt rijden.
Hopenlijk gaat het met de les van vrijdag wat beter, laat je dan nog even weten hoe het was?
Snowdown was toch nog best jong? Is hij niet gewoon een beetje aan het puberen? Probeer de volgende keer je geduld te bewaren, en als ie iets vals doet, geef hem een tik en dan moet het over zijn, niet langer kwaad blijven, oke? Knipoog

Groetjes [**]


ps als Iris_lady met dat zwaarst geschut kan rijden zie ik het probleem niet echt?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:48

snowdon schreef:
ow en irish_lady: nee je schopt irish dan wel niet (wat ik liever ook niet had willen doen btw, neem t mezelf echt heel erg kwalijk), maar je hangt er wel het zwaarste geschut in dr mond... sorry dat ik t zeg


gelukkig dat je het jezelf kwalijk neemt!! das in elk geval al iets, en wat betreft zwaar geschut, jij ment ermee en ik doe het in haar mond bijhet rijden. Waarom?? nou heel simpel ze is heel sterk, verder heb ik mijn teugels loshangen. Een bit is net zo scherp als de handen van de ruiter. De enige reden dat ik een stang in had is omdat ze supersterk is en ze op het strand gewoon altijd mag galoperen, en nu even niet. En jij doet net alsof ik er elke dag mee rijdt, omdat ik dat nu even een dag gedaan hebt. Hij ligt al weer in de kast hoor!! Lips are sealed

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:07

Ligt het aan mij of wordt hier geruzied?

Zoek proffesionele hulp voor je paardje en jou. Is denk ik het beste.

Pardouz was ook een hele tijd sloom, maar daar zat wat achter; ze was zo gefocust op haar omgeving, dat ze mij vergat!!! Er zit vast een probleem achter jullie probleem, en daar kom je heus wel achter. Geduld en... misschien proffesionele hulp...

Groetjes Patricia en hoeffies Pardouz.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:17

ik heb sya ook een poos te koop gehad omdat het rijden niet goed ging ze wou alleen maar racen (wat een verschil he die tinkers) maar nu ben ik zo blij dat ik het niet gedaan heb
ik was toen ook vast besloten om haar weg te doen ze heeft een poos op marktplaats gestaan en er is ook een koper bij geweest, maar ik kon het niet.
ik heb er een paardenpsychiater bij gehad en wat bleek ze had dag in dag uit hoofdpijn (erin geslagen vroeger) hij heeft dat eruit gekraakt (ik weet het het klinkt vaag) maar het heeft echt geholpen

ik zou zeggen laat die man er maar een keer naar kijken wat hij weet zonder je te kennen echt heel knap



Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:19

jeetje wat klote dat het nu zo gaat,ik heb soortgelijke problemen met jordy ik heb toen les genomen maar die vrouw zette me gelijk aan de hulpteugels. naja ik hoop dat je een goede instructrice vindt iemand die net zoals jij denkt en dat alles weer goed komt tussen jouw en snow want asl ik jullie op de foto's zie vindt ik jullie wel bij elkaar passen geef de moed niet op!