Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:23

Geen vlees bij een maaltijd scheelt vaak wel geld, daarom wordt t aangehaald. Niet om mensen te bekeren.
Lees er dan gewoon overheen als je t vervelend vindt.
Je rakelt nu zelf een discussie op.

#anderonderwerp

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:24

Zelf eet ik wel elke dag vlees. Scheel erg veel. Hier in de buurt is er heel vaak 50% korting dan heb je dus 2 worsten voor 90 cent. Als je geen vlees eet moet je dus veel meer groente. Broccoli bijvoorbeeld al 800 gram voor 2 personen kost al 2 euro.

Dus ik ben zelf goedkoper uit door ook vlees te eten. daarnaast eet ik dus geen aardappelen enzovoort maar wel wat meer groente.

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:25

-drukt paar keer op autisten knopje-


Goed j beter ander onderwerp :x

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:31

Voor de mensen die in de buurt van de grens wonen(of samen een clubje kunnen vormen) abonneer je op de duitse aldi en lidl folders. Die hebben vaak veel merkproducten voor zeer weinig. Groot pak Ariel waspoeder, goed voor dik 100 wasbeurten voor 16,99. Ik ben Arielfan dus haal dan meteen voor een heel jaar. En voor de verjaardagen, vaak coca cola, Pepsi of andere frisdrank, de laatste keer voor 55 cent per anderhalve liter. Hier in de aanbieding dan betaal je drie keer zoveel. En de meeste drogisterijartikelen zijn er inderdaad goedkoper. Ook de mixen , bvb Malibu, 11,99 en hier 14,99. Luxe produkten maar het scheelt veel , vooral wanneer je bijna met een lege tank heenrijd , benzine is 1,29.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:48

Ik las ergens dat Aldi over wil op biologisch! En dat zonder prijzen te verhogen. Erg fijn :) Ik ben niet iemand die uitsluitend bio wil eten maar het is toch heel fijn dat het een stuk toegankelijker wordt zo

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:51

ik eet ook heel graag biologisch. Gister in de slowcooker bijvoorbeeld goulashsoep gemaakt met enkel biologische producten. En naast dat het zonder pakjes en zakjes is gemaakt, smaakt het ook echt zoveel beter! Maar inderdaad... de prijzen.. daar word je echt niet blij van! Zo jammer

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:13

Ik heb de afgelopen 2 weken geen boodschappen gedaan en dat geld in het potje van equitana gedaan. Daar weinig gekocht en gisteren mezelf getrakteerd op thuisbezorgd.

Vandaag boodschappen gedaan en ik heb zeker voor 2 a 3 weken houdbare dingen in huis. Zal misschien volgende week weer wat drinken en groente moeten kopen. Daarnaast weer aardig wat vlees gekocht voor 12 eurotjes. Namelijk 2x kipkrokant (grote lap) 3x kipworst, 4x biefstuk, 2x gerookte kipfilet, 2x speklap, pakweg 600 gr kipnuggets en volgens mij vergeet ik nu nog 1 a 2 dingen.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:24

Netjes hoor!

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:46

Ik heb gisteren voor 21 euro aan boodschappen gedaan. Vooral eigenlijk veel brood en nog wat melk. Ik moet alleen nog groenten kopen.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:01

Dan heb je flink wat op voorraad gekocht, of gaat dat ook in een week er doorheen? Ik heb gelukkig genoeg met een pak melk en twee broden op een week. Maar dan wel weer tassen vol groente en fruit.
Gelukkig weer volop bezig in de moestuin, dus binnenkort eet ik weer extra budget :D

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 08:47

Hier gisteren voor 28 euro voor deze week :o we hadden nog vlees en soep in de diepvries. Dus had alleen groenten, krieltjes, macaroni en brood nodig...

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:34

Ik heb inderdaad veel voorraad gekocht (diverse pasta, rijst, bloem, suiker boter, olie enz.)
Vers weinig. Dat koop ik echt per week qua wat ik nodig heb en ik koop altijd groente waar ik vaker dan 1 keer van eten kan. Dan verdeel je toch het bedrag weer. Wat ik ook per week koop is drinken (max 4 pakken p/w) en brood (tenzij in de aanbieding want ruimte genoeg in de vriezers)

Vlees koop ik altijd zoveel mogelijk in "bulk" bij mijn slager. Soms ga ik er los heen voor een hele goede aanbieding, hetzelfde als de supermarkt een super goede aanbieding heeft.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:22

Mijn weekgemiddelde is weer om te huilen :o :o

Ik heb nu gewoon heel veel geld naar mijn spaarrekening gegooid (ik moet een voorraadje opbouwen) in de hoop dat het geld wat minder makkelijk over de balk vliegt

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:35

Ik heb van het weekend GEEN tablet gekocht, maar de 300 euro die ik daaraan wilde uitgeven op mn spaarrekening gezet. Als ik dat geld aan het eind van volgende maand nog niet nodig heb gehad, mag ik de tablet kopen van mezelf :D

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:34

mag ik mezelf (weer) melden.
ik wil gaan bezuinigen zodat we wat meer kunnen sparen.
helaas heb ik een slechtbetaalde baan ( ben ik al mee bezig) vriend met normal salaris een peuter van 3,5 en een baby van 6,5 maand.

ik wil proberen van 50 euro per week inclusief luiers en babyvoeding te leven ( gezond want ik ben op diet)Hij krijgt op dit moment hero 2. Potjes doen we heeeel af en toe als we ergens heen gaan maar meestal is het gewoon vers. verder kruitvat luiers en doekjes van de trekpleister

iemand nog meer tips?

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:44

Foaly schreef:
Ik heb van het weekend GEEN tablet gekocht, maar de 300 euro die ik daaraan wilde uitgeven op mn spaarrekening gezet. Als ik dat geld aan het eind van volgende maand nog niet nodig heb gehad, mag ik de tablet kopen van mezelf :D


Wat een goed idee! Knap hoor _/-\o_

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:50

liesJ schreef:
mag ik mezelf (weer) melden.
ik wil gaan bezuinigen zodat we wat meer kunnen sparen.
helaas heb ik een slechtbetaalde baan ( ben ik al mee bezig) vriend met normal salaris een peuter van 3,5 en een baby van 6,5 maand.

ik wil proberen van 50 euro per week inclusief luiers en babyvoeding te leven ( gezond want ik ben op diet)Hij krijgt op dit moment hero 2. Potjes doen we heeeel af en toe als we ergens heen gaan maar meestal is het gewoon vers. verder kruitvat luiers en doekjes van de trekpleister

iemand nog meer tips?


Ik zou vooral elke dag even kort binnenlopen bij een supermarkt en afgaan op producten die ofwel afgeprijsd zijn, ofwel in de aanbieding. Ik denk dat je met 50 euro wel een extreme uitdaging aangaat als dit inclusief luiers en voeding is. Ik red het met 70 euro, waarvan 2 in de luiers. Eten verder met de pot mee. Maar de weken dat de voorraad op raakt zijn lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 00:21

Foaly je gaat het redden hoor :D , super doel!

Liesj ik ga mee met hierboven , denk dat 50 echt veel te krap is :o


Heb voor het eerst in jaren een boodschappenlijst gemaakt voor deze week , de uitdaging is een week geen snoep koek en chips halen . Heb geoefend en de snoep en koek lukt al :)) , nu nog oefenen op de chips maar zie het met vertrouwen goed komen (iets met van 100 naar 126 kilo , kan niet meer )


Even kijken wat ik ga verzinnen voor tussendoor , normaal na het werk een pak koek (en 3 harde broodjes van de AH ) proberen om fruit naar binnen te krijgen eventueel met een wekker op mijn telefoon elke dag .


Kwa aanbiedingen is het niet echt veel soeps , wel blikjes groenten die op waren kan ik even aanvullen

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 06:48

Succes Rebecca!

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:44

Wij hebben weer een week overgeslagen, dus €25 euro over.. wel wat kleine dingen voor avondeten gehaald voor €15 maar dus erg veel uit de voorraadkast gegeten. Vandaag begint een nieuwe maand voor ons dus weer €160 pinnen en boodschappen doen.
We twijfelen heel erg of we naar Aldi + Jumbo zullen gaan of naar de lidl + Albert Heijn. Ik vind een aantal producten van de Aldi zelf heel erg fijn, zoals roggebrood, amandelmelk en havermoutpap. Maar de kwaliteit van de groenten en fruit is echt heel erg slecht... Vorige week hadden we snoeptomaten uit de aanbieding die na een dag al beschimmeld waren, de bananen zijn regelmatig helemaal bruin en zacht als je ze opent en appels zijn melig etc.. We hebben het nu een aantal weken aangekeken met het Aldi fruit en groente, maar zijn het nu toch wel goed zat. Met name fruit is hier in huis echt heel belangrijk en wordt veel gegeten dus daar mag ook wel wat aan uitgegeven.
M'n vriend wil graag naar de lidl omdat die ook wat meer assortiment heeft. Weet ook wel dat die betere kwaliteit hebben qua vers waren, alleen de Albert Heijn er tegenover voor echt speciale dingen vind ik dan gelijk weer zo duur ten opzichte van de Jumbo.

Wij hebben geen auto en zijn dus afhankelijk van de fiets, daarom is het of Aldi en Jumbo of lidle en Albert Heijn, want we gaan niet met grote volle tassen dwars door de stad fietsen haha.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:16

En als je het op verschillende dagen doet? Ik doe op zaterdag bij jumbo en maandag lidl

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:00

Ik zou toch bij je Aldi een klacht indienen. Het AGF wordt niet slecht aangeleverd en dient Dag vers te zijn. Wat jij omschrijft is dat niet. Daar dienen ze wat aan te doen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:05

Ik weet inmiddels wel dat ik niet op donderdag naar de Aldi bij ons verderop moet gaan
Dan zijn er heel veel schappen leeg (komt allemaal weer op vrijdag binnen)
Nu al een paar keer gehad
Groente is hier gelukkig wel in orde
Naar Aldi is de enige in die hoek
Als ik de andere kant op rijd heb ik een Lidl, Ah en jumbo (met de auto want alles is in. Dorpen verderop )

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:21

AH doe ik weekboodschappen , Jumbo zit helemaal aan de andere kant van het dorp met de fiets is dat geen doen .

Heb alles in huis op wc papier na, nog 3 euro over eigenlijk niet want die heeft mam gegeven :o . Dan heb ik alles in huis tot maandag , voor het eerst gewoon alles gehaald wat ik moest en dat lukt krap aan . Van bewindvoerder kan ik geen budget verhoging krijgen dus dan moet het maar zo

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:11

Hoe is het met iedereen?
Bij mij is vorige week de nieuwe maand begonnen
Heb 1 x aanvul boodschappen gedaan en moet het nu gaan doen voor 10 euro per dag
Moet vandaag bier halen 2 kratjes. Maar die zijn 8.99 en heb nog 3 lege kratten staan en 8 euro over van afgelopen week.
En heb in principe nog wel voor een week eten in huis