Bijdrage verzorgpony's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PromiseVicky
Berichten: 9
Geregistreerd: 20-03-17

Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 23:07

Hallo!
Bij mijn huidige verzorgpony komen twee shetlanders te staan. De eigenares van de shetlanders vraagt een bijdrage om ze te verzorgen, maar als ik vraag hoeveel, wordt mij verteld dat ik een bedrag moet zeggen en ze dan wel ziet of ze akkoord gaat. Nu weet ik echt niet welk bedrag ik moet zeggen.. Het gaat over twee shetlanders waarop ik niet kan rijden. (Ben te groot) Ze zijn gered van de slacht. Ik zou echt alles doen, aangezien ze een kindje krijgt en er geen tijd voor heeft. Ze betaalt 150 euro per maand voor de weide waar ze op staan. Kan iemand me helpen met welk bedrag ik moet voorleggen?

Alvast bedankt!
Mvg, PromiseVicky

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:10

Uh?! Wat dacht je van €0,-?! Je doet die vrouw een plezier! Echt niet voor gaan betalen hoor, dan verzorgt ze ze maar lekker zelf.

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:11

Precies dat KimD....echt niet voor betalen hoor!

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:11

Heel eerlijk? Ik zou helemaal niks betalen.

Je zegt dat je alles zou doen, hier hoort voeren bij? Hooi of kuil?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:12

KimD schreef:
Uh?! Wat dacht je van €0,-?! Je doet die vrouw een plezier! Echt niet voor gaan betalen hoor, dan verzorgt ze ze maar lekker zelf.

Idd :Y)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:12

Ik zou er ook niet voor gaan betalen. Als ik het zo leest is de eigenaresse van de shetlanders een andere als die van jouw verzorgpony?

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:13

Hi,
Als jij blij bent met je huidige verzorgpony en er niet per sé nog twee bij wil, zou ik mooi helemaal niets betalen.
Heb jij zelf gevraagd of je ze mag verzorgen, of gaat de eigenaresse er van uit dat je dat gaat doen omdat je daar toch al bezig bent? Prettig voor haar, zou als ik jou was salaris vragen :+

PromiseVicky
Berichten: 9
Geregistreerd: 20-03-17

Re: Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 23:21

Het is inderdaad een andere eigenares, voor mijn verzorgpony betaal ik niets. Ik zou water bijvullen, in de winter voer bijgeven, etc.. (hooi) Momenteel moet ik dat niet doen als ik bv. geen tijd heb. Ze gaat er niet van uit dat ik ze verzorg, maar als ik het niet doe, zal ze een andere verzorg(st)er zoeken, wat ik op zich niet erg vind, maar mijn verzorgpony is niet zo'n fan van andere mensen, heeft een jaar geduurd voor ze mij tolereerde, ze is ook wel wat schuw. Ben dan niet zo zeker of ik zo comfortabel ben dat er iemand anders bij komt. Is ook niet super veilig als ze haar proberen benaderen, want ik ken haar paniekreacties :/

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:35

Als jij alles zou doen en zij hoeft dus niets meer te doen, dan zou ik er zelf een bijdrage voor vragen ;)

PromiseVicky
Berichten: 9
Geregistreerd: 20-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 23:39

Donja schreef:
Als jij alles zou doen en zij hoeft dus niets meer te doen, dan zou ik er zelf een bijdrage voor vragen ;)


Ja, maar dat wil ze niet... Is het wel slim om iemand nieuw erbij te laten? Met de shetlanders geen probleem, de pony baart me meer zorgen...

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:42

Dit klinkt voor mij als iemand die stevig van jou wil gaan profiteren. Ik heb niets tegen een financiele bijdrage; mijn bijrijdster betaalt ook. Maar: zij gaat om te rijden. Mijn pony staat volpension. Ze moet dus aan de verzorging niks doen.
Hier is de situatie anders: de eigenaar heeft geen tijd voor de verzorging en zoekt iemand om dat te doen. En rijden zit er niet in.
Ik ben het met mijn voorgangers eens: als er in deze situatie al geld betaald zou moeten worden, zou jij het geld moeten krijgen! Laat je niet uitbuiten. :(:)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:45

Dus je MOET nu dingen doen en ook nog betalen of begrijp ik dat verkeerd?
Ik zou trouwens niet betalen dat ze dan maar iemand anders zoekt die betaald en de klussen doet.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:53

Je bent gek als je hier voor gaat betalen. Ze zou jou moeten betalen!
En je verzorgpony went er wel aan hoor. Je kan altijd afspraken maken met de nieuwe verzorgers van de shets over jouw verzorgpony.
Echt geen haar op mijn hoofd die dat als reden zou zien om te gaan betalen voor de zorg van andermans pony's.

SweetVanille
Berichten: 1770
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:53

Ze mag inderdaad jou er eerder voor gaan betalen.. Ze heeft er zelf geen tijd voor en er dan op verdienen door het een ander te laten doen, dat is wel heel krom...

Ze mag in haar handen knijpen als jij gratis die pony's wilt onderhouden.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:55

Kiekeboefje schreef:
Je zegt dat je alles zou doen, hier hoort voeren bij? Hooi of kuil?

Wat heeft dat er nu mee te maken?

Ik zou niets betalen. Je neemt de verzorging over omdat ze zelf niet kan. Daar staat verder niets tegenover. Eigenlijk zoekt ze dus iemand die een dienst voor haar opknapt, ze bied een baantje aan. En daar zou zij eigenlijk voor moeten betalen.

Wat betreft de pony die je verzorgt, en het eventuele niet zo leuk reageren op andere mensen: dat is niet jouw probleem, maar die van de eigenaresse.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:11

De reden om te betalen voor een verzorgpony is volgens mij omdat je er dan leuke dingen mee kan doen. Moet je naast het leuke dingen doen ook veel klusjes doen dan betaal je vaak niets.

Maar als je volledig zorgt voor de paarden van een ander, waar je dan vervolgens niets leuks mee kan doen, dan hoor je betaald te worden.

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:18

PromiseVicky schreef:
Het is inderdaad een andere eigenares, voor mijn verzorgpony betaal ik niets. Ik zou water bijvullen, in de winter voer bijgeven, etc.. (hooi) Momenteel moet ik dat niet doen als ik bv. geen tijd heb. Ze gaat er niet van uit dat ik ze verzorg, maar als ik het niet doe, zal ze een andere verzorg(st)er zoeken, wat ik op zich niet erg vind, maar mijn verzorgpony is niet zo'n fan van andere mensen, heeft een jaar geduurd voor ze mij tolereerde, ze is ook wel wat schuw. Ben dan niet zo zeker of ik zo comfortabel ben dat er iemand anders bij komt. Is ook niet super veilig als ze haar proberen benaderen, want ik ken haar paniekreacties :/


Dat is de verantwoordelijkheid van de eigenaar, daar moet je je echt niet druk over maken :)

Wat betreft de shetlanders, ook ik vind het onzin als je daarvoor moet betalen.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:32

GamblersCup schreef:
Kiekeboefje schreef:
Je zegt dat je alles zou doen, hier hoort voeren bij? Hooi of kuil?

Wat heeft dat er nu mee te maken


Gewoon een vraag. Of ze ook verantwoordelijkheden heeft of niet? Heeft er alles mee te maken. Tuurlijk, het punt is gemaakt. Hier zou ik niet voor betalen. Maar als je dan ook nog verplichtingen hebt word het natuurlijk helemaal 'mooi'! :n

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:45

Ik doelde meer op dat "Hooi of kuil?" :j

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:49

Ik zoek nog een verzorgster voor mijn kat. Ik vraag slechts een kleine bijdrage daarvoor mag je hem voeren en zijn leefomgeving(mijn huis)lekker schoonmaken. Badkamer en keuken graag elke week grondig.....

Dit zou iedereen absurd vinden, maar ts dat is in werkelijk precies wat de eigenaar jouw voorsteld. Alleen omdat het hier dan om pony's gaat denken sommige mensen dat ze alles kunnen maken. Trap er niet in ts. Als jij de hele verzorging doet en je kan niet met de ponies rijden of iets dergelijks dan zou ze jou moeten betalen.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:35

GamblersCup schreef:
Ik doelde meer op dat "Hooi of kuil?" :j


Stond er niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:52

Kiekeboefje schreef:
GamblersCup schreef:
Ik doelde meer op dat "Hooi of kuil?" :j


Stond er niet bij.


Wel :+
Maar jij bedoelt waarschijnlijk "moet je ook hooi/kuil voeren"

En zij denkt dat je vraagt of ze hooi voert, of kuil.

future_vet
Berichten: 2613
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:53

Ik vind persoonlijk altijd al als je niet kan rijden er op en dus eigenlijk echt verzorgen is, dat je niks moet vragen

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:55

Kiekeboefje schreef:
GamblersCup schreef:
Ik doelde meer op dat "Hooi of kuil?" :j


Stond er niet bij.


Ik denk dat deze vraag verkeerd opgevat wordt:
Het maakt wél uit of je hooi/kuil moet voeren, want dat kan zwaar werk zijn. En het stond er niet bij of ts dat ook moet doen.
Het maakt voor de zwaarte van het werk níét uit of dat hooi of kuil is.
Toch?

Over de bijdrage.
Mijn advies is om zeker niet te betalen voor de verzorging van de shetjes.
Als het jou leuk lijkt om ze te verzorgen kan je het eventueel gratis doen, dan heb je een leuke uitbreiding van je hobby.
Als je het gevoel hebt dat er makkelijk gebruik van je wordt gemaakt moet je het niet doen.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:56

MiReRe, klopt. Ik vind wel dat dit uitmaakt. Maar volgens mij is mijn vraag verkeerd begrepen.