SGW Diepenheim - totaal verzopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

SGW Diepenheim - totaal verzopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 19:30

Gistermiddag lekker in het zonnetje en zonder jas anderhalf uur naar buiten geweest met Ret. Daarna nog net voor donker de cross verkend in Diepenheim. De bagger stond op sommige plaatsen tot onze enkels, maar er was nog aardig te rijden. Gister was de M/Z-pony's geweest, vandaag zouden de B/L-paarden en B/L-pony's worden verreden. Er stond een mooi parcours, en we hadden er veel zin in.

Vanmorgen half 7 ging de wekker en vervolgens hoor ik m'n zusje roepen: 'Gatverdarrie, het regent en niet zo'n beetje ook!'. De hele tuin stond onder water, dus dat zegt wat... Volgens Teletekst zou het tegen het eind van de ochtend droog zijn in heel NL, dus op goed geluk naar stal. Paarden gevoerd, Ret gevlochten (oh wat vond-ie dat weer fijn - NOT) en toen gewacht op onze stalgenoten die vandaag onze chauffeurs zouden zijn. Knol op de wagen en op naar Diepenheim. Inmiddels miezerde het alleen nog maar, dus goede hoop.

Worden we 20 minuten later in Diepenheim opgewacht door een parkeerwacht die ons vertelt dat de wedstrijd helaas is afgelast... De organisatie had 's morgens het parcours gelopen en was tot de conclusie gekomen dat het onverantwoord was om de wedstrijd door te laten gaan. Als het niet zo had geregend, dan was er best te rijden geweest, maar die halve meter water van vannacht was echt teveel van het goede. We mochten binnen koffie en thee gaan halen, dat wel. Hmmmmzzzz....

Tja, voor ons was het alleen maar jammer, maar wij wonen vlakbij en waren zo weer thuis. Voor de mensen die om half 5 waren opgestaan om uit Verweggistan te moeten komen (Limburg, Noord-Holland) was het iets minder. De organisatie had nog zoveel mogelijk mensen geprobeerd te bellen vanmorgen, maar ja, op coupons staan vaak geen mobiele nrs. dus als je al op stal bent...

Voor die mensen vond ik het nog het meest sneu. Merel (van Bokt) was er ook met twee paarden en die had van de nood een deugd gemaakt, was toch nog even gaan rijden in de zwaar bebaggerde buitenbak. Wij zijn de warme binnenmanege ingedoken voor een kopje koffie of thee. Vvtjuh was toch ook nog eventjes langsgekomen, voor hem was het ook een thuiswedstrijd dus die heeft nog even gezellig koffie gedronken met ons (en vreemdgegaan met de honden van onze stalgenoten, wat zijn Rakker hem later thuis niet in dank afnam, als ik zijn sms-je mag geloven Haha!).

Afijn, een uur later na vertrek van stal waren we weer thuis. Ret sjacherijnig natuurlijk, die kwam de trailer uit en ontdekte dat hij weer op z'n eigen stal was en niet op een gaaf crossterrein. Tsk, als hij nou de volgende keer de trailer nog maar op gaat... Tong uitsteken Die hebben we toen maar even flink aan het werk gezet in onze eigen binnenbak, alwaar ik van Lau een flinke dressuurles met 'm heb gehad. We waren allebei goed bezweet, dus toch nog nat. Haha!

Nu maar hopen dat Barchem volgende week zondag ook niet in het water valt. De organisatie aldaar heeft in ieder geval nu nog een week de tijd om een goed drainagesysteem aan te leggen onder het parcours. Haha!
Laatst bijgewerkt door Karin op 03-11-02 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:35

He jeetje wat vervelend, maar het heeft echt niet normaal veel geregend vannacht hier, ik weet niet hoe het in het oosten was, maar hier echt veel.

Jammer, en veel succes in Barchem!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: SGW Diepenheim - totaal verzopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:40

Karin schreef:

Nu maar hopen dat Barchem volgende week zondag ook niet in het water valt. De organisatie aldaar heeft in ieder geval nu nog een week de tijd om een goed drainagesysteem aan te leggen onder het parcours. Haha!

Ach het kost een paar centen.
Maar ja dan hebben ze ook wat. Niet dan Haha!

Jammer dat het nu niet door ging. Ik zal met je meeduimen dat het volgende week wel door kan gaan.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:43

zonde zeg, een pony van ons heeft gister mee gedaan in de Z, die jongen vond het veels te licht, de cross, zijn dressuur ging niet goed, springen weer wel, hij was 7e of 8e zei ie, niet slecht! Voor hun was het NK he!

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:47

Ja zonde had een leuke dag kunnen worden. En rakker kijkt me nog steeds met een schuin oog aan, hoe kan ik onze band ooit weer goed krijgen. Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:52

Ahhh das jammer zeg, zonde!! Ik kon toch helaas niet mee doen. Ik stond wel als eerste dus als er eentje zou afvallen dan was ik aan de beurt maar zo te lezen maakt het niet meer veel uit.. Ik sta ook op de wachtlijst van Barchem, hopelijk kan ik daar wel aan mee doen en dat het dan wel te rijden is!
Maar echt jammer zeg!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:56

oke, ik zal even ook een verslag van mijn dag geven:

Gister al cross gelopen, en sommige stukken waren wel nat, maar je kan niet verwachten dat je op een Achterberg bodem kan crossen he. Dus ik dacht gewoon even rustig aan doen op sommige stukken, om ze heel te houden.

We( 3 grooms, 1 chauffeur en ik) stonden om half 5 op. Om 5.15 gingen we in de regen laden. In de vrachtwagn vertelde Dik ( chauffeur) dat het zo geregend had. Nou ja: we gaan ervoor!, dachten we.,..
Wij rijden er 2 uur op, naar Diepenheim. Komen we daar dus aan om kwart voor acht, zeggen ze heel leuk: rij maar door, we hebben het afgelast!
SLIK! BALEN! nou, oke, even de wagen geparkeerd, Rom gebeld en koffie( thee) gedronken.. Toen kwam Rom net aan, zijn wagen naast die van ons geparkeerd en bedacht wat we gingen doen. Omdat ik twee hele leuke hongaarse volbloeden op de wagen had staan( die wel erg snel gaan staan sprignen op de wagen) besloot ik om toch maar even daarte rijden, wat beweging te geven.. Dus daar in de enorme waterbak ( genaamd buitenbak Haha! ) rond gereden, wat gesprongen enz. En toen toch maar even naar buiten gegaan, langs de zand weggetjes bij een paar cross hindernissen aangekomen. De hindernissen waar het bij ging hebben we even gesprongen, maar wat was ik blij dat ze het afgelast hadden! op sommige stukken stapten de paarden tot aan hun knien in de modder.. Daar wil je echt niet met een rotvaart overheen gaan, dan blijft er geen pees meer heel Verdrietig . Dus was wel goed om het af te lassen.. Nou, toen nog even door de officiele waterbak heen gestapt en toen terug naard e wagen gegaan. Ondertussen wel even grooms gebeld met de vraag dat ze me even tegemoed moesten fietsen met dekens, want het regende nog steeds, en het was ook echt onwijs KOUD!
Nou, bijd e wagen aangekomen hadden de grooms al het andere paard gelongeerd, dus snel even de paarden afgebaggerd Haha! en lekker naar huis gegaan..
Beetje zonde zo van mijn tijd , maar ja: ze hebben wel weer vreemd terrein gezien.
nou ja, was wel gezellig, dat wel.'

Volgende week laatste cross wedstrijd dit jaar. Hopen dat het door KAN gaan, maar de weersvoorspellingen zijn slecht geloof ik. Nou ja, we zullen zien. Maar ja: Nederland in November is niet echt zijn mooiste tijd, dus die regen komt niet onverwacht

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:11

Mensen jullie willen niet weten hoe blij ik op dit moment ben Party!! Ik stond op de wachtlijst en had er best wel de balen van dat ik niet kon rijden, maar wat ben ik nu blij...!
Het is voor ons drie uur rijden en dan ben je 's ochtends niet meer te bereiken en rijdt je dus in totaal 6 uur voor niets...Huilen
Trouwens wel erg balen voor die mensen die wel voor niets heen zijn gereden, maar wat ben ik nu blij dat ik niet kon rijden...Party!! Gelukkig dat Merel er nog wat van heeft kunnen maken, ik heb vandaag heerlijk thuis gedressuurd Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:15

jammer zeg! ja een meisje van een vereniging hier ind eb uurt was ook heen! ja dan woon je helemaal in de kop van Noord-Holland en dan kan je weer terug wat ben ik BLIJ dat ik uiteindelijk heb besloten om niet mee te doen!
he merel bedoel je Rom Vermunt..die moest natuurlijk ook een klere end rijden vanuit noord-holland

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 21:16

Yep, die bedoel ik.. haha, da's echt een heel ent. Voor ons ist 2 uur, voor rom dus een kleine 3 uur denk ik

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 21:22

En voor ons dus exact 20 minuten. Wij vertrokken om 8.36 van stal en om 8.56 stonden we op het crossterrein. En tegen 10 uur waren we weer thuis. We hadden echt met jullie te doen, kom je van zo ver om te crossen en dan hoor je dat het niet doorgaat. Nou ja, laten we van Barchem maar het beste hopen dan...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 21:31

jammer dat de dag veregend was. Bij ons heeft het niet geregend en heeft het zonnetje geschenen. Wat een verschil he?

Wij hadden trouwens ook een wedstrijd. Een onderlinge FNRS dressuurwedsrijd. Liep allemaal heel goed op een paar klachten na. Maar die hou je volgens mij altijd.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:30

ben ik ff blij dat ik niet ben gegaan! ik kon nog net meedoen en was helemaal blij maar toen ik die regen van vanmorgen zag dacht ik van nee ik ga toch maar niet. en later op de dag dacht ik van ik had toch wel kunnen gaan! omdat het droog was. nou gelukkig maar. ik doe volgende week ook mee in Barchem en hoop echt dat het goed weer wordt want ik wil de cross rijduh!!!! Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 11:49

Jammerrr, maar ja, een gebroken paard is nog minder.
Suc6 in Barchem Lachen

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:01

Romkabouter schreef:
Jammerrr, maar ja, een gebroken paard is nog minder.
Suc6 in Barchem Lachen


Idd, ik had ook niet gestart hoor, als ze het niet afgelast hadden.. Het was echt zoo ontzettend nat, daar kunnen ze echt niet heel van blijven.
Ben benieuwd of barchem doorgaat!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:33

Wees blij dat je niet hoefde te rijden...het was een flut cross en zeker voor het NK...Katja reed in het Z en af en toen sprong ze hetzelfde parcours als de B-pony's......verder was er enorm veel gezeur over het regelement...eerst zou Katja Nederlands kampioen worden, maar toen gingen ze ineens de D en de E bij elkaar voegen, terwijl de E pony's een ander parcours hadden gesprongen...ze is uiteindelijk reservekampioen geworden, maar een officiele klacht is onderweg!
Verder was er helemaal geen sfeer van een NK, de dressuur was in de modder en de cross was veeeeel te licht! Lips are sealed
Voorbeeldje: wij stonden bij een doorgang voor de B pony's te kijken, omdat de B niet over die ene hindernis hoefde...meisje ziet dat wij daar staan en ze er dus niet langs kan.....springt ze gewoon de Z hindernis...hoezo te makkelijk

Erg jammer voor een NK.....veel succes in Barchem!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:42

oh zo erg....roden vond ik echt leuk! stond wel leuk! vond dat echt ene stoere cross, naja ook mijn 1e NK hoor voor SGW, ben niet zoveel gewend

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 19:24

marieketencate schreef:
Voorbeeldje: wij stonden bij een doorgang voor de B pony's te kijken, omdat de B niet over die ene hindernis hoefde...meisje ziet dat wij daar staan en ze er dus niet langs kan.....springt ze gewoon de Z hindernis...hoezo te makkelijk


De B zou toch op zondag zijn en niet op zaterdag? Verward

En BTW als je een hindernis springt die niet bij jouw klasse hoort, dan lig je eruit, simple as that. Is Lau ook een keer overkomen, geheel en al per ongeluk, jammer maar helaas.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:16

marieketencate schreef:
Wees blij dat je niet hoefde te rijden...het was een flut cross en zeker voor het NK...Katja reed in het Z en af en toen sprong ze hetzelfde parcours als de B-pony's......verder was er enorm veel gezeur over het regelement...eerst zou Katja Nederlands kampioen worden, maar toen gingen ze ineens de D en de E bij elkaar voegen, terwijl de E pony's een ander parcours hadden gesprongen...ze is uiteindelijk reservekampioen geworden, maar een officiele klacht is onderweg!
Verder was er helemaal geen sfeer van een NK, de dressuur was in de modder en de cross was veeeeel te licht! Lips are sealed
Voorbeeldje: wij stonden bij een doorgang voor de B pony's te kijken, omdat de B niet over die ene hindernis hoefde...meisje ziet dat wij daar staan en ze er dus niet langs kan.....springt ze gewoon de Z hindernis...hoezo te makkelijk

Erg jammer voor een NK.....veel succes in Barchem!


grappig, Wolfer vertelde bijna hetzelfde Knipoog Die vond het ook niet NK waardig. Weet jij hoeveelste Wolfer nog was? Want hij had niet gewacht op de uitslag.

Maar ze mogen D en E toch bij elkaar doen? Maar dan moeten ze wel hetzelfde pacours rijden, maar hoger Verward

gr linda

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:29

liberty schreef:
[

Erg jammer voor een NK.....veel succes in Barchem!
[/quote]

grappig, Wolfer vertelde bijna hetzelfde Knipoog Die vond het ook niet NK waardig. Weet jij hoeveelste Wolfer nog was? Want hij had niet gewacht op de uitslag.

Maar ze mogen D en E toch bij elkaar doen? Maar dan moeten ze wel hetzelfde pacours rijden, maar hoger Verward

gr linda


Uhm, wolfer was geloof ik vijfdes..

Je mag wel een andere hindernis springen, als die er voor jou helemaal niet in staat en dus geen hindernis voor jou klasse is. Voorbeeld: je rijd op een pad met eem M paard, komt ene sprongetje tegen van de B pony's. Die is niet voor jou bedoeld, maar geen haan die ernaar kraait als je deze wel springt/.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:37

Karin"]
[quote="marieketencate schreef:
Voorbeeldje: wij stonden bij een doorgang voor de B pony's te kijken, omdat de B niet over die ene hindernis hoefde...meisje ziet dat wij daar staan en ze er dus niet langs kan.....springt ze gewoon de Z hindernis...hoezo te makkelijk


De B zou toch op zondag zijn en niet op zaterdag? Verward

En BTW als je een hindernis springt die niet bij jouw klasse hoort, dan lig je eruit, simple as that. Is Lau ook een keer overkomen, geheel en al per ongeluk, jammer maar helaas.
[/quote]

Het kan inderdaad zijn dat het de L-klasse was, maar dan nog...
En ze werd niet gediskw. hoor, want er stonden helemaal geen hindernisrechters bij die hindernis, omdat ze die niet hoefde te springen...maar dat ze onderweg besluit dat toch maar te doen, zegt wel iets over het nivo van de Z route.
Drie jaar geleden ben ik daar in de M gestart en ik kon me toen herinneren dat het fllink aan de maat was...de parcoursbouwer schijnt echter overleden te zijn en sindsdien is het nivo afgezakt...iedereen sprak er schande van, ook de bondscoach en Dhr Spooren, parcoursbouwer in Hooge Mierde..

En Liberty....nee, dat is niet toegestaan...nu zou het in het vraagprogramma hebben gestaan, maar bij nazoeken bleek dat dat alleeen voor de cat. C gold..
Iedereen was het verder met ons eens en ze hadden zelfs bekers en deken besteld voor de D en de E apart, maar een of ander k*twijf (oke jongens, dit is gekscherend bedoeld, maar het is nogal vervelend als er iemand op egotrip is en daardoor de hele wedstrijd verpest) van de vereniging hield het tegen en dan durft zo'n bondsvertegenwoordiger de organiserende vereniging niet af te vallen...maar het laatste woord is er nog niet over gezegd...

Oja, Katja reed een super dresuurproef (en ze kan dressuren...op het EK reed ze 74%) krijgt ze van de ene jury 196 punten en van de ander 168...grrrr!
Afgezien van dit alles had ze gewoon een balkje moeten laten liggen natuurlijk, dan was ze kampioen geweest!
Laatst bijgewerkt door SGWuppie op 06-11-02 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:46

Aha, maar dan is het inderdaad wel erg banketstaaf zeg! Het zou wel leuk zijn als ze haar seizoen goed afsluit natuurlijk, want ik hoorde van Wolfer dat het haar laatste wedstrijd was?

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:26

marieketencate schreef:
[


Drie jaar geleden ben ik daar in de M gestart en ik kon me toen herinneren dat het fllink aan de maat was...de parcoursbouwer schijnt echter overleden te zijn en sindsdien is het nivo afgezakt...iedereen sprak er schande van, ook de bondscoach en Dhr Spooren, parcoursbouwer in Hooge Mierde..

En Liberty....nee, dat is niet toegestaan...nu zou het in het vraagprogramma hebben gestaan, maar bij nazoeken bleek dat dat alleeen voor de cat. C gold..
Iedereen was het verder met ons eens en ze hadden zelfs bekers en deken besteld voor de D en de E apart, maar een of ander k*twijf van de vereniging hield het tegen en dan durft zo'n bondsvertegenwoordiger de organiserende vereniging niet af te vallen...maar het laatste woord is er nog niet over gezegd...

t!
[/quote]


Hier wil ik even op reageren.

Ten eerste: alle crossen zijn lichter gebouwd sinds Ede. Heeft IEMAND hier erover na gedacht waarom dat is???? Precies, de eventingsport staat op het moment zeer slecht aangeschreven. Geen parcoursbouwer die het in zijn hoofd haalt een zware cross te bouwen. Iedereen is bang voor ongelukken, op ZIJN wedstrijd. Graag volgende keer er echt in verdiepen en niet gewoon roepen. Wij hebben het er op zondag met de parcoursbouwer over gehad, iedereen is bang voor ongelukken.

Over het zogenaamde k*twijf zeg ik 1 ding: kennelijk was ze invloedrijk genoeg om het tegen te gaan. Daarom raad ik je aan nog eens zeer over je reactie na te denken, daar je deze opmerking niet in dank wordt afgenomen. Prima als je het denkt, nog beter als je strax nog je gelijk krijgt, maar denk eraan wat je zegt. Via officiele manier je gelijk krijgen is super. Maar je niet zo laten horen.Zou na een jaartje selectie moeten weten nooit wedstrijden/ organisaties af te kraken, alleen te denken. Maar dat denk ik wel vaker bij selectieleden.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:51

Beetje gek Merel, je was er niet eens bij, dus je je kan er niet over oordelen hoe banketstaaf het allemaal is gegaan, ik geloof dat ze er wel 3 uur over gediscussierd hebben...
Enne, de cross lichter maken is iets anders dan de cross veiliger maken! Nu werd de klassering alleen in de dressuur en het springen bepaald en dat lijkt me niet de bedoeling! Het was gewoon een wegparcours met wat sprongetjes! Daar waren alle selectieleden het over eens! Je moet de deelnemers die als kamikazepiloten door zo'n cross gaan eruit halen en niet het nivo van de wedstrijd omlaag doen! Hoe denk je dat je dan straks in het buitenland mee moet doen?? Dan bouwen ze ook niet ineens veel lager omdat wij dat in Nederland doen hoor.....op www.sgw-eventing.nl is hier al een hele discussie over gaande, dus die kun je daar lezen...

Enne...nog steeds een beetje boos dat je niet meemocht naar het EK??

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:35

marieketencate schreef:
Beetje gek Merel, je was er niet eens bij, dus je je kan er niet over oordelen hoe banketstaaflig het allemaal is gegaan, ik geloof dat ze er wel 3 uur over gediscussierd hebben...
Enne, de cross lichter maken is iets anders dan de cross veiliger maken! Nu werd de klassering alleen in de dressuur en het springen bepaald en dat lijkt me niet de bedoeling! Het was gewoon een wegparcours met wat sprongetjes! Daar waren alle selectieleden het over eens! Je moet de deelnemers die als kamikazepiloten door zo'n cross gaan eruit halen en niet het nivo van de wedstrijd omlaag doen! Hoe denk je dat je dan straks in het buitenland mee moet doen?? Dan bouwen ze ook niet ineens veel lager omdat wij dat in Nederland doen hoor.....op www.sgw-eventing.nl is hier al een hele discussie over gaande, dus die kun je daar lezen...

Enne...nog steeds een beetje boos dat je niet meemocht naar het EK??


Ik zeg niet dat ik ermee eens ben dat het door het lichter worden veilig wordt. Maar het is wel zo dat parcourbouwers bang zijn om het te zwaar te maken. Die discussie volg ik absoluut, zitten goeie argumenten in. Over de regels zeg ik helemaal nix, ik zeg alleen dat eraan gedacht moet wordne wat de beweegredenen zijn voor het verlagen. En ik hoop dat er positief nageddacht kan worden over wedstrijden. We moeten in ons achterhoofd houden dat het allemaal vrijwilligers werk is.

Over je laatste opmerking: ik was al benieuwd hoe je ging proberen mij onderuit te halen. Dat kan idd maar door 1 opmerking. Deze verbaast mij dan ook nix. ik ga me niet eens verdedigen over deze opmerking, ik denk dat je zelf wel weet dat je onzin uit de kast hjaalt