Politie start onderzoek naar mogelijk misbruik in Hoorn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Politie start onderzoek naar mogelijk misbruik in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 10:41

NH Nieuws
Overige
Ingestuurd door diverse bokkers


Toen Roos Blokdijk uit Hoorn zondagmorgen haar stallen aan de Middelweg in Hoorn binnenkwam, wist ze niet wat ze zag. "Mijn paard stond vast aan een hek met een touw om haar nek en een stoel achter zich. Dit lijkt echt op verkrachting."

De politie wil die conclusie nog niet trekken. Wel staat vast dat een of meerdere insluipers paard Jeltje hebben verplaatst en dat het dier lichte verwondingen aan een van z'n benen heeft opgelopen. Uit de stallen was niets verdwenen. "Het is m'n maatje, m'n alles", zegt een zeer verdrietige Roos. "Het is net alsof je eigen kind iets is aangedaan. Dit doet vreselijk veel pijn." Roos is letterlijk ziek van de gebeurtenissen. "Ik heb de hele dag overgegeven, dit wil je niet meemaken."

Eerder zijn er in de regio soortgelijke incidenten geweest. "Ik wil mensen waarschuwen, hier in de omstreken en in heel Noord-Holland, dat het overal gebeurt. Ik dacht dat dit mij nooit zou overkomen, maar het is nu mij ook overkomen." De politie heeft een onderzoek ingesteld en komt graag in contact met mensen die tussen zaterdagavond 18.00 uur en zondagochtend 8.15 uur in de omgeving van de Middelweg iets verdachts hebben gezien. De politie is bereikbaar op 0900-8844.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Politie start onderzoek naar mogelijk misbruik in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:42

Zo jammer dat een paard geen flinke trap achteruit geeft!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:46

Zou een paard er echt veel van merken¿ dat zegt niet dat ik het prima vind hoor, het is idioot dat er mannen zijn die dit doen, maar ik vraag me af of het paard er veel van mee krijgt. Afgezien van het vastbinden.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Politie start onderzoek naar mogelijk misbruik in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:59

Paard is ook watt schuwer nu. Ken de mensen waarvan het paard is..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:04

Nabster schreef:
Zou een paard er echt veel van merken¿ dat zegt niet dat ik het prima vind hoor, het is idioot dat er mannen zijn die dit doen, maar ik vraag me af of het paard er veel van mee krijgt. Afgezien van het vastbinden.

Dat betwijfel ik ten zeerste maar gezien ze spreken van verwondingen lijkt het me dat dat niet het enige is wat er gebeurt is. Zo'n klein mensen-dingetje gaat een paard echt niet verwonden als er alleen misbruik is gebeurt.

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:08

Wauw heftig dit zeg! Heel veel sterkte gewenst. Zulke mensen moeten ze ophangen! -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:09

Daar gaat het ook niet om, denk ik. :)
Het is meer het principe, het idee, het feit dat mensen aan jouw eigendom, jouw dier zitten waarvan jij zielsveel houdt.
En het is gewoon strafbaar, mensen hebben op die manier van jouw paard/dier af te blijven.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Politie start onderzoek naar mogelijk misbruik in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:14

Het gaat mij dan meer om de reactie dat het paard schichtig zou zijn. Bovendien vind ik de vergelijking doortrekken naar een kind ... Bijzonder. Maar goed. Ze moeten idd met hun fikken van andermans dieren af blijven. Dat staat buiten kijf. Ik zou alleen angstiger zijn omdat het dier ook zwaar verwond had kunnen worden dan omdat ie mogelijk niet eens gevoeld heeft wat die idioot achter haar aan het doen was.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Politie start onderzoek naar mogelijk misbruik in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:17

Zou een paard ook besmet kunnen worden met een geslachtsziekte door zo'n viezerik? :(

Anoniem

Re: Politie start onderzoek naar mogelijk misbruik in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:41

Wat mij opvalt bij dit soort incidenten is dat de eigenaren van de paarden nooit s'avonds voor het slapen gaan nog bij de paarden zijn geweest. Het lijkt een verband te hebben dat de misbruiker dat weet. De meeste eigenaren gaan rond de klok van tien altijd nog hun paarden checken en hooi geven en het valt mij gewoon op dat dat bij dit soort misbruiken (bijna) nooit is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:43

Ik denk dat je je zou kunnen verkijken op hoeveel mensen om tien uur nog gaan kijken. :)
Waar zie jij eigenlijk staan dat deze mevrouw niet is gaan kijken voor het slapen gaan trouwens?

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:50

Ayasha schreef:
Het gaat mij dan meer om de reactie dat het paard schichtig zou zijn. Bovendien vind ik de vergelijking doortrekken naar een kind ... Bijzonder. Maar goed. Ze moeten idd met hun fikken van andermans dieren af blijven. Dat staat buiten kijf. Ik zou alleen angstiger zijn omdat het dier ook zwaar verwond had kunnen worden dan omdat ie mogelijk niet eens gevoeld heeft wat die idioot achter haar aan het doen was.



Waarom?? Voor velen zijn hun dieren als kinderen.. Zo ook bij mij.. Wat is daar bijzonder aan?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:52

Een kind heeft van misbruik meestal het gehele latere leven last van mentaal. In verdere contacten en relaties..
Gezien de meeste merrie's toch al halvelinge verkracht worden in mensentermen om veulens te krijgen betwijfel ik of dat bij paarden ook zo is.
Denk dat inseminatie en opvoelen enz meer gevoeld wordt dan het zaakje van een man zegmaar.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:55

Ayasha schreef:
Een kind heeft van misbruik meestal het gehele latere leven last van mentaal. In verdere contacten en relaties..
Gezien de meeste merrie's toch al halvelinge verkracht worden in mensentermen om veulens te krijgen betwijfel ik of dat bij paarden ook zo is.
Denk dat inseminatie en opvoelen enz meer gevoeld wordt dan het zaakje van een man zegmaar.



Zo wordt t ook niet gesteld.. Zij ervaart het alsof haar kind wat is aangedaan.. Dat zegt mij iets over haar relatie tot het paard.. En niet over het misbruik zelf..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Politie start onderzoek naar mogelijk misbruik in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:57

Dat lees ik dus anders. Waarschijnlijk zit daar ons communicatie-probleem dan ook. :D
Het nadeel van geschreven taal. :)

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:32

Na ja...lekker belangrijk ook...zij voelt het zo. Daar heeft niemand over te oordelen. Ik denk dat het voor eigenaar overigens meer trauma is dan voor het paard....het idee dat een of andere viezerik aan jouw dierbare paard zit....gadverdarre..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:35

_Rataplan schreef:
Wat mij opvalt bij dit soort incidenten is dat de eigenaren van de paarden nooit s'avonds voor het slapen gaan nog bij de paarden zijn geweest. Het lijkt een verband te hebben dat de misbruiker dat weet. De meeste eigenaren gaan rond de klok van tien altijd nog hun paarden checken en hooi geven en het valt mij gewoon op dat dat bij dit soort misbruiken (bijna) nooit is.

Als de dader weet dat de eigenaar om 22.00 nog hooi komt geven dan komt hij wel om 23.00.
Ik denk dat dat een viezerik niet tegen houd.

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:03

Nabster schreef:
Zou een paard er echt veel van merken¿ dat zegt niet dat ik het prima vind hoor, het is idioot dat er mannen zijn die dit doen, maar ik vraag me af of het paard er veel van mee krijgt. Afgezien van het vastbinden.


Als een paard daar al een trauma van zou oplopen. Wil ik wel eens weten wat ze doormaken als de dierenarts ze op voelt.

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Re: Politie start onderzoek naar mogelijk misbruik in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:12

Walgelijk,je moet gewoon met je sappige tengeltjes van andermans beesten afblijven. Het gaat meer om het principe denk ik, dat iemand ongevraagd s'nachts je terrein opglipt om je paard even op een smerige manier onder handen te nemen.dat t paard t niet voelt/gevoeld heeft daargelaten.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:01

bruintje123 schreef:
_Rataplan schreef:
Wat mij opvalt bij dit soort incidenten is dat de eigenaren van de paarden nooit s'avonds voor het slapen gaan nog bij de paarden zijn geweest. Het lijkt een verband te hebben dat de misbruiker dat weet. De meeste eigenaren gaan rond de klok van tien altijd nog hun paarden checken en hooi geven en het valt mij gewoon op dat dat bij dit soort misbruiken (bijna) nooit is.

Als de dader weet dat de eigenaar om 22.00 nog hooi komt geven dan komt hij wel om 23.00.
Ik denk dat dat een viezerik niet tegen houd.


Bij deze stal wonen de mensen niet er zijn alleen maar stallen en stuk grond maar geen woon huis. Ja daar achter een grote woonwijk het centrum. Dus veel zicht is er niet.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Politie start onderzoek naar mogelijk misbruik in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:00

Ik geloof niet dat een paard er onder lijd,die voelt het amper.Maar vind het zulke smerige,zieke mensen die dit doen.Dan ben je echt wanhopig als je dit bij een dier doet.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:00

Verschrikkelijk. Mijn ergste nachtmerrie! In Belgie, Wielsbeke, is ook een paard van een vriendin lelijk toegetakeld.
De veearts heeft de politie ingeschakeld die het paard behandeld heeft omdat de mensen die aan de overkant van de weide wonen, een man bij het paard in de wei gezien hebben. Het bleek de buurman te zijn, een Pool. Ondanks getuigenissen en de zware verminking heeft politie Wielsbeke niets willen doen. Mijn vriendin heeft haar paard daar meteen weg gehaald. Ik vrees dat het ongestraft kan blijven doorgaan...de politie heeft er geen zin in om zich hier mee bezig te houden...

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Politie start onderzoek naar mogelijk misbruik in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:15

Geslachtziektes kunnen wel degelijk zo over gedragen worden! Of een paard er iets van voelt weet ik niet, maar ik denk niet dat de meeste paarden zo maar blijven staan als een vreemde achter hun staat en men zal dan niet lief doen als hij/zij niet stil staat.Laat staan wat ze doen om ze stil te laten staan, verdoven of drogeren. Dat is iets waar ik angst voor zou hebben.

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:17

Cambiar schreef:
Verschrikkelijk. Mijn ergste nachtmerrie! In Belgie, Wielsbeke, is ook een paard van een vriendin lelijk toegetakeld.
De veearts heeft de politie ingeschakeld die het paard behandeld heeft omdat de mensen die aan de overkant van de weide wonen, een man bij het paard in de wei gezien hebben. Het bleek de buurman te zijn, een Pool. Ondanks getuigenissen en de zware verminking heeft politie Wielsbeke niets willen doen. Mijn vriendin heeft haar paard daar meteen weg gehaald. Ik vrees dat het ongestraft kan blijven doorgaan...de politie heeft er geen zin in om zich hier mee bezig te houden...


Wat ik hier inNederland heb meegemaakt gaan ze er wel serieus mee om