Hpv vaccinatie ervaring

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-17 23:57

Hoi,
Ik heb gister middag een uitnodiging gekregen voor de Hpv prik tegen baarmoederhalskanker.
Ik heb altijd gedacht van 'joh het is maar een prikje dat doe ik gewoon wel even' ondanks dat ik een fobie heb voor naalden.. maar nou begon ik toch te twijfelen want ik heb al op heel erg veel sites gekeken waaronder de site van rijksgezondheid, waar ik die uitnodiging voor heb gehad. Nou lees ik: 'mogelijke bijwerkingen: darmklachten, griep, hoofdpijn,(chronische?? _/-\o_ :? ) vermoeidheid, buikpijn, enz.
Nou ben ik toch een beetje bang geworden voor deze prik die ik donderdag 30 maart al ga krijgen.. Heeft iemand ervaring met deze prik? Goede, slechte? Heb je bijwerkingen gehad? En is het het allemaal wel waard?

kim † ~ to the moon and never back ♥ ~


Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:58

Prik gehad toen ik 11 of 12 was. Nooit ergens last van gehad, behalve wat spierpijn in m'n arm. Maar dat kwam door de prik :P

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:59

Zelf heb ik nergens last van gehad en nog steeds blij dat het is gedaan :j

I dare you to not think about penguins - Tandheelkunde 2013 ROZE! 2014 BLAUW!

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:00

Ik heb hem een paar dagen geleden gehad, je voelt de prik haast niet, maar ik reageerde er wat gevoelig op. Mijn arm werd dik en heel pijnlijk,maar nu is het over. Ik zou gewoon gaan :)

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:01

Inderdaad enkel spierpijn aan overgehouden door de prik, en ik moest geloof ik drie keer heen toen, maar nooit ergens last van gehad. Heel erg blij dat ik het gedaan heb, eigenlijk =)

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-17 00:03

Bedankt! ging ook de 2e en eventueel 3e goed?

kim † ~ to the moon and never back ♥ ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:05

Ik had enkel een beetje spierpijn van de prik :) Geen bijwerkingen, niks. Zou hem zo weer halen als het moest. De derde prik gaf het meeste spierpijn, maar was niet erger dan de spierpijn die je hebt na een flinke workout.

Enneh, laat je niet bang maken door al die rare verhalen op internet over dat het je onvruchtbaar zou maken oid, daar zit echt nul wetenschappelijke onderbouwing achter. Iedereen kan zomaar wat op internet kwakken, maar dat zegt niet dat ze gelijk hebben. Vertrouw op de experts op dit gebied, de wetenschappers en commissies die nauw betrokken zijn bij het ontwerpen vaccinaties zoals deze.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:07

Ik meende dat ze hem nu nog maar 2 keer zetten, ik zat nog net in het jaar dat ze hem 3 keer gaven.

Die bijwerkingen valt echt wel mee hoor, misschien wat spierpijn maar meer ook niet. Die chronische vermoeidheid en darmklachten niemand over gehoord.

En anders, liever een dagje darmklachten dan baarmoederhalskanker ;)


Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:08

eefj33 schreef:
Enneh, laat je niet bang maken door al die rare verhalen op internet over dat het je onvruchtbaar zou maken oid, daar zit echt nul wetenschappelijke onderbouwing achter. Iedereen kan zomaar wat op internet kwakken, maar dat zegt niet dat ze gelijk hebben. Vertrouw op de experts op dit gebied, de wetenschappers en commissies die nauw betrokken zijn bij het ontwerpen vaccinaties zoals deze.

:j

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:08

Ik had het er ooit eens met een geneeskundestudent over. Ze gaan die dingen echt niet op de markt brengen als het schadelijk zou zijn. Er gaat veel onderzoek, dierproeven en uiteindelijk menselijke proeven aan vooraf :)

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:08

Ik heb de prik nooit gehaald en toen ik bij de gynaecoloog stond met klachten werd er als eerste naar deze serie spuiten gevraagd omdat dat al mijn symptomen zou verklaren.

Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Ikzelf heb er destijds voor gekozen om gewoon uitstrijkjes te laten maken en geen spuit te halen die maar voor een paar virussen werkt.

Mijn lichaam is heel gevoelig voor medicatie en dan is het niet verstandig om een vaccinatie te laten zetten die nog niet op langere termijn op mensen is getest.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:08

Niet doen! Ik ben best wel ziek geworden na die vaccinatie, bij veel brengt het meer nadelen mee als voordelen. Ik zelf heb er epilepsie aan overgehouden en chronische vermoeidheid. Het is het dus echt niet waard. Als je meer wilt weten over die vaccinatie moet je even een pb'tje sturen. Ik krijg mijn oude leven nooit meer terug maar kan mensen wel voor die vaccinatie behoeden.

Kerstmuts

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-17 00:09

eefj33 schreef:
Ik had enkel een beetje spierpijn van de prik :) Geen bijwerkingen, niks. Zou hem zo weer halen als het moest. De derde prik gaf het meeste spierpijn, maar was niet erger dan de spierpijn die je hebt na een flinke workout.

Enneh, laat je niet bang maken door al die rare verhalen op internet over dat het je onvruchtbaar zou maken oid, daar zit echt nul wetenschappelijke onderbouwing achter. Iedereen kan zomaar wat op internet kwakken, maar dat zegt niet dat ze gelijk hebben. Vertrouw op de experts op dit gebied, de wetenschappers en commissies die nauw betrokken zijn bij het ontwerpen vaccinaties zoals deze.


Bedankt! Heb er nu wel wat meer vertrouwen in. :)

kim † ~ to the moon and never back ♥ ~

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:10

RianneEnzo schreef:
Niet doen! Ik ben best wel ziek geworden na die vaccinatie, bij veel brengt het meer nadelen mee als voordelen. Ik zelf heb er epilepsie aan overgehouden en chronische vermoeidheid. Het is het dus echt niet waard. Als je meer wilt weten over die vaccinatie moet je even een pb'tje sturen. Ik krijg mijn oude leven nooit meer terug maar kan mensen wel voor die vaccinatie behoeden.

Is het 100% zeker dat het door die vaccinatie komt? Wel echt heel verschrikkelijk voor je!

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:11

LillyMedley schreef:
Bedankt! ging ook de 2e en eventueel 3e goed?

Zag net inderdaad dat je tegenwoordig maar 2 keer hoeft, bij mij was het net voor het eerst dus ik mocht drie keer :')

Maar alle drie de keren ging het hier helemaal prima, nooit iemand gehoord trouwens die er last van had. Meestal na een dag of twee weer een spierpijn vrije arm hoor :)

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:11

Eske_B schreef:
RianneEnzo schreef:
Niet doen! Ik ben best wel ziek geworden na die vaccinatie, bij veel brengt het meer nadelen mee als voordelen. Ik zelf heb er epilepsie aan overgehouden en chronische vermoeidheid. Het is het dus echt niet waard. Als je meer wilt weten over die vaccinatie moet je even een pb'tje sturen. Ik krijg mijn oude leven nooit meer terug maar kan mensen wel voor die vaccinatie behoeden.

Is het 100% zeker dat het door die vaccinatie komt? Wel echt heel verschrikkelijk voor je!


Dit kan best voorkomen. Geen enkel medicijn is 100% veilig. Er zijn mensen die van een paracetamol kunnen sterven. Het gaat erom hoe je eigen lichaam erop reageert.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:14

Dat is waar Romy... kleine kans op verschrikkelijke gevolgen, veel grotere kans dat het goed gaat gelukkig.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-17 00:14

Ik ben zelf nu 3,5 jaar niet ziek geweest en daarvoor elk jaar een keer. Ik word dus niet zo snel ziek. Zou dit voordelen kunnen hebben?

kim † ~ to the moon and never back ♥ ~

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:17

Ts ook van vaccinaties worden bijsluiters gemaakt zoals je deze bij gewone medicijnen ook hebt. de 1:10 hoofdpijn, 1:10000 chronische darmklachten cijfers staan daar zo objectief als mogelijk in vermeld. Deze zijn als het goed is gewoon op te vragen via je apotheek of huisarts.

Ja het gaat vaak goed, maar een vaccinatie gaat maar moeilijk uit je lichaam en het is nog afwachten hoe lang hij daadwerkelijk werkzaam is.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:17

RianneEnzo schreef:
Niet doen! Ik ben best wel ziek geworden na die vaccinatie, bij veel brengt het meer nadelen mee als voordelen. Ik zelf heb er epilepsie aan overgehouden en chronische vermoeidheid. Het is het dus echt niet waard. Als je meer wilt weten over die vaccinatie moet je even een pb'tje sturen. Ik krijg mijn oude leven nooit meer terug maar kan mensen wel voor die vaccinatie behoeden.


Ten eerste, ontzettend rot voor je :(:) Heel veel sterkte ermee, ik hoop dat je ermee om kan leren gaan!

Maar wat ik me wel afvraag, hoe weet je zo zeker dat het door deze vaccinatie komt? Zijn álle andere mogelijke oorzaken uitgesloten? Voor hetzelfde geld had je al een natuurlijke aanleg en is dat toevallig rond dezelfde tijd tot uiting gekomen... Je mag best hierop verder gaan in een PBtje als je dat liever hebt :j

En heb je een bron bij dat het 'bij veel meer nadelen als voordelen brengt'? Dat bedoel ik dus met dat iedereen zomaar wat op internet kan zetten, maar dat dat niet meteen zegt dat het waar is. Als je dit soort uitspraken doet, moet je er een wetenschappelijke bron bij kunnen geven. Anders is het gebaseerd op het verhaal van de buurvrouw die iemand kent die...

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:19

LillyMedley schreef:
Ik ben zelf nu 3,5 jaar niet ziek geweest en daarvoor elk jaar een keer. Ik word dus niet zo snel ziek. Zou dit voordelen kunnen hebben?

Jazeker, het kan kanker voorkomen, das een heel groot voordeel.


Sws 99% van die verhalen niet geloven. In 1% van de gevallen zal dat verhaal misschien waar zijn maar de kans dat je die bijwerking krijgt is onwijs klein.

Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:19

Eske_B schreef:
RianneEnzo schreef:
Niet doen! Ik ben best wel ziek geworden na die vaccinatie, bij veel brengt het meer nadelen mee als voordelen. Ik zelf heb er epilepsie aan overgehouden en chronische vermoeidheid. Het is het dus echt niet waard. Als je meer wilt weten over die vaccinatie moet je even een pb'tje sturen. Ik krijg mijn oude leven nooit meer terug maar kan mensen wel voor die vaccinatie behoeden.

Is het 100% zeker dat het door die vaccinatie komt? Wel echt heel verschrikkelijk voor je!


Ja voor ons is het 100% zeker, na die vaccinatie kreeg ik rare klachten en dat werd allemaal gegooid op de "pubertijd" alle meisjes vallen wel is flauw een jaar lang etc. Totdat ik begon met schokken en aanvallen kreeg die werkelijk traumatisch zijn. Ik ben nu al 2 jaar ongeveer chronisch vermoeid en heb mijn dromen aan de kant moeten schuiven door die klote vaccinatie. De artsen hebben alles onderzocht en ze weten het echt niet meer dus moeten ze het nu gaan erkennen. Ze beginnen nu eindelijk toe te geven dat die vaccinatie ermee te maken had. Want van een gezonde meid ga je niet zo opeens naar iemand die dood en doodziek is zonder enkele reden. Er komen nu ook steeds meer meisjes die dezelfde klachten hebben of krijgen, er zijn zelfs enkele die nu in een rolstoel zitten. Dan krijg je toch even te horen dat je op je 16e al arbeidsongeschikt bent..

Kerstmuts

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:19

eefj33 schreef:
RianneEnzo schreef:
Niet doen! Ik ben best wel ziek geworden na die vaccinatie, bij veel brengt het meer nadelen mee als voordelen. Ik zelf heb er epilepsie aan overgehouden en chronische vermoeidheid. Het is het dus echt niet waard. Als je meer wilt weten over die vaccinatie moet je even een pb'tje sturen. Ik krijg mijn oude leven nooit meer terug maar kan mensen wel voor die vaccinatie behoeden.


Ten eerste, ontzettend rot voor je :(:) Heel veel sterkte ermee, ik hoop dat je ermee om kan leren gaan!

Maar wat ik me wel afvraag, hoe weet je zo zeker dat het door deze vaccinatie komt? Zijn álle andere mogelijke oorzaken uitgesloten? Voor hetzelfde geld had je al een natuurlijke aanleg en is dat toevallig rond dezelfde tijd tot uiting gekomen... Je mag best hierop verder gaan in een PBtje als je dat liever hebt :j

En heb je een bron bij dat het 'bij veel meer nadelen als voordelen brengt'? Dat bedoel ik dus met dat iedereen zomaar wat op internet kan zetten, maar dat dat niet meteen zegt dat het waar is. Als je dit soort uitspraken doet, moet je er een wetenschappelijke bron bij kunnen geven. Anders is het gebaseerd op het verhaal van de buurvrouw die iemand kent die...

Hier ga ik helemaal in mee

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:21

nooit nergens last van gehad. arm goed blijven bewegen dan valt de spierpijn ook heel erg mee ;)

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:21

Eske_B schreef:
RianneEnzo schreef:
Niet doen! Ik ben best wel ziek geworden na die vaccinatie, bij veel brengt het meer nadelen mee als voordelen. Ik zelf heb er epilepsie aan overgehouden en chronische vermoeidheid. Het is het dus echt niet waard. Als je meer wilt weten over die vaccinatie moet je even een pb'tje sturen. Ik krijg mijn oude leven nooit meer terug maar kan mensen wel voor die vaccinatie behoeden.

Is het 100% zeker dat het door die vaccinatie komt? Wel echt heel verschrikkelijk voor je!



Heel vervelend dat je dit hebt natuurlijk, maar wat Eske_B vraagt: is het 100% zeker dat het van de hpv komt?
Want ik kan ook zeggen dat ik last heb van extreme acne omdat ik de hpv prik heb gehad. Als ik dit hard genoeg ga roepen, dan heb ik binnen de kortste keren nog meer mensen die acne hebben en de vaccinatie hebben gehad. Zo breng je wel fabels de wereld in.

Edit: ik zie dat je hierboven al antwoord hebt gegeven :)

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CupCakes_, dblijham, GoogleAdsense, journee, Maren, Pytje, Roulette_, Rox87, RubyRed, sunshine, turtlelito en 112 bezoekers