Waar ik me het meest aan erger op springwedstr...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Waar ik me het meest aan erger op springwedstr...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 13:43

ijden.. dat zijn die ruiters van een jaar of 20, van die 'stoere kerels' die met een mega dure pikeurcap rijden of met casco (niks mis mee) maar dan het gespgedoe naar achteren vouwen..! Weet je wel, het stukje onderaan de achterkant van de cap waaran het lint loopt wat je onder je kin vast moet maken.
Nee hoor, gewoon stoer niet dicht doen die dingen. En niet alleen met losrijden, maar in het hele parcours. Wat zal ik lachen als hun paard eens weigert en de cap eerder op de grond is dan zij.. Haha!

Maar ik vraag me af... waarom wordt dat toegestaan? Het is neem ik aan verplict om met cap te rijden, waarom mag je dan zo rijden? Zo ben je ook niet beschermd natuurlijk?

Echt zoiets van 'stoer hoor...'

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 13:52

Het is verplicht met cap te rijden maar het maakt nog niet uit met wat voor cap je rijdt. Ook maakt het niet uit of je je gesp dicht hebt of niet.

Toevallig zag ik gisteren in Zuidlaren dat er niemand was die met de prijsuitreiking de gesp dicht had. En het losrijden gebeurde daar gewoon zonder cap. Tuurlijk, het zijn (bijna) allemaal profs, maar ook die kunnen best vallen (en dat gebeurde ook).

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:40

Nou zeg, dat vindt ik persoonlijk niet stoer maar eerder stom.. Frusty

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 17:17

Ja ik vind het ook echt dom van die mensen, mar het gaat hetzelfde in de hogere dressuurwedstrijden met die hoedjes. Ook allemaal leuk en aardig maar ze doen echt niks af als je paardje je eraf gooit!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:10

xxappiexx schreef:
Ja ik vind het ook echt dom van die mensen, mar het gaat hetzelfde in de hogere dressuurwedstrijden met die hoedjes. Ook allemaal leuk en aardig maar ze doen echt niks af als je paardje je eraf gooit!

tegen woordig blijkt het al normaal te zijn met de B
Dus niks hogere Lachen
1 van de redenen dat ik dus ook pas vind dat het vanaf de Z pas mag.
dan is je paard toch al wat meer gwend en heb je iets minder risico om eraf te donderen.

En wat dat springen betreft.
Zet dan een gewone cap op, net zo veilig dan een veiligheidscap die niet vast zit.
Maar zier er minder debiel uit.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 09:45

klopt, ik zie het ook regelmatig. en echt niet alleen bij de hogere klasse. dan kun je beter geen cap op zetten, want je cap ligt toch eerder op de grond dan jij

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 09:50

Bij de prijsuitreiking vin dik het wel begrijpelijk,
de heren behoren toch het hoofddeksel af te nemen, beetje banketstaaf als er al een paar weggalopperen voor de ere ronde terwijl jij nog met dat gespje aan klungelen bent B)

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:45

Ja maar ook de dames hadden gewoon het gespje los.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:55

Frusty

Beetje stupide,
waarom dan nog met een duur geval rondrijden?

Viel me trouwens op dat er al zovelen dat Titanium model hebben,
ik heb daar de eerste prototypes voor een paar jaar terug van gezien en toen vond ik ze afschuwelijk.
Nu vind ik ze wel stijlvol! Kusje

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:20

nu dat je het zegt! Ik heb dat laatst wel gezien ja! het was dan niet in de B maar in de L maar dat maakt niet zoveel uit! maar dan nog, als dit allemaal mag? waarom dan nog caps?

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:44

Ik heb ook zo pikeurcap maar ik rij ook wel es met die gesp los... hij blijft zo ook wel zittuh... weet dat het fout is maar ja vind het nie zo fijn dat ding om me kin... op wedstrijden heb ik altijd wel alleen met uitstappen enz doe ik hem los

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:35

ik ergerde me altijd dood aan mensen die zich niet aan de bakregels kunnen houden... Frusty
maar wat jij zegt vind ik gewoon gevaarlijk... en dom van het wedstrijdsecretariaat, ze moeten gewoon verplicht stellen dat je je cap gewoon dicht moet doen.
en trouwens, als je een veiligheidscap ophebt hoef je hem toch niet af te doen bij het groeten of de prijsuitreiking?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:40

ja bij ons zie je heel veel dat ze met parcours lopen die dingen zo boven een cap plaatsen en dan vastzetten! dat is stoer zeg!!!!
nee met rijden zijn ze gewoon vast! maarja pony's dus wordt wel op gecontroleerd!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:02

Ik heb ook nog z'n oudere cap en het ook altijd het bandje los Schijnheilig Maar hij zit precies strak op mijn hoofd zodat hij er niet 1,2,3 afvalt.
Maar dat komt omdat ik er niet tegen kan als ik een bandje onder mijn kin heb, dan heb ik kostneigingen.

En ik rijd eigenlijk nooit met cap (ook fout) maar wel tijdens lessen en wedstrijden natuurlijk
Maar ik weet ook wel dat het eigenlijk fout is, maar moet nog steeds een nieuwe cap kopen Haha!
Gr. Emma

Siƫsti van de Rythpluim

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 18:17

Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos

hmmm, volgens mij kan ik beter niet reageren, maar doe het toch maar..
Reden voor gesp naar achter: Makkelijker. Echt waar, als je er vier achter elkaar springt dan wil je tussendoor op de paard snel iets eten, drinken, praten enz. Dan zit dat bandje heel erg balen. En het gaat ook zo plakken enz. als je hem een tijdje op hebt. Ik zelf heb het bandje dus ook naar achter. En vergeet hem soms wel eens vast te doen... Maar int parcours roept me moeders altijd: Merel, bandje!!!!!
Maar echt waar: t zit lekkerder. Reden waarom ik geen dressuur helm koop, maar de duurste GPA met aisysteem? Omdat je het idee hebt de beste helm te hebben, en je bij een jong paard het bandje dan knap vast kan maken.. Haha!

Ik snap ook eigenlijk niet hoe je erop komt je hieraan te irriteren, vind het wel heel erg grappig dat je erop let.. Tis niet als status symbool hoor Lachen

Haha!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:19

Zaterdag zag ik het ook. Eerlijk gezegd geen gezicht...
Maar is dat bandje vastgespen dan zo'n gedoe? Dat kost toch maar een paar seconden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 11:04

oeps ik denk dat ik mijn mond maar helemaal houd want bij mij casco heb ik dat lintje eruit getrokeen en bij mijn nieuwe GPA heb ik het er gewoon afgeknipt!! Bloos Bloos Bloos

ik vind het dus ook heel irri dat bandje en tussen 2 paarden in houd ik nu gewoon mijn cap op en stoor me nergens aan. ook zitten allebei de caps zo goed dat ze dus echt neit afvallen tijdens het rijden. zelfs mijn casco niet.

x yvon

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 11:28

Sjuimpje schreef:
|o

Beetje stupide,
waarom dan nog met een duur geval rondrijden?

Viel me trouwens op dat er al zovelen dat Titanium model hebben,
ik heb daar de eerste prototypes voor een paar jaar terug van gezien en toen vond ik ze afschuwelijk.
Nu vind ik ze wel stijlvol! Kusje


Ik heb er ook een, maar vind hem heel fijn zitten, dus vandaar dat het bandje ook niet achterop hoeft (nou moet ik wel bekennen dat bij mij het bandje meer onder mijn kin hangt, zodat het nog geen nut heeft maar goed Knipoog )
Ik voel me met helm iig wel een stuk veiliger dan zonder...
Ik heb de laatste tijd alleen maar prijsuitreikingen in tenu zonder paard meegemaakt, dus is het een beetje een dom gezicht als je dan het bandje vast hebt....
Ik rij trouwens gewoon M2 dressuur met die Titanium, want ik vind hem best mooi....en mijn paard rechtvaardigt ook wel zo' n cap

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 14:59

Tsja.. als je cap 'toch niet valt' dan zit ie te strak en is ie ook niet veilig als je wel je bandje om hebt... een goedzittende cap overleeft zodner bandje geen heftige weigering of zwieper naar voren..!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:26

nou ik vnid zelf dat mijn caps perfect zitten en ik heb nog nooit gehad dat mijn cap naar voren gaat als mijn paard flinkt weigerd. dat zou ook wat zijn want dan kon ik bij sommige dieren in het parcours mijn cap blijven rechtzetten. ik vind dat een goedzitten de cap op zijn plaats moet blijven zitten ten alle tijden en dat een cap dus neit goed is als hij bij een zwieper aan he bandje blijft hangen.

het zou wat zijn dat als ie bij een flinke weigering van mijn hoofd afging en ik daarna alsnog erafval. dat zou een lelijke hoofdblessure worden als ik dan op die losse cap val!!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 17:35

Bandje is o.a. bedoeld om te voorkomen dat je cap voorover klapt en je je neus breekt als je plat op je gezicht (en dus op de klep) valt. Je maakt mij niet wijs dat een cap zonder bandje dan niet voorover klapt.

Nulla tenaci invia est via

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 19:47

runningkawa"]
[quote="xxappiexx schreef:
Ja ik vind het ook echt dom van die mensen, mar het gaat hetzelfde in de hogere dressuurwedstrijden met die hoedjes. Ook allemaal leuk en aardig maar ze doen echt niks af als je paardje je eraf gooit!

tegen woordig blijkt het al normaal te zijn met de B
Dus niks hogere Lachen
1 van de redenen dat ik dus ook pas vind dat het vanaf de Z pas mag.
dan is je paard toch al wat meer gwend en heb je iets minder risico om eraf te donderen.

En wat dat springen betreft.
Zet dan een gewone cap op, net zo veilig dan een veiligheidscap die niet vast zit.
Maar zier er minder debiel uit.
[/quote]

Amen...

Ze hebben echt niet voor niks ooit eens vanaf de Z met hoedjes gereden. Dat mensen nu graag in de B zo stoer willen zijn is levensgevaarlijk...

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 19:38

vanda's,ik vin nie dat je gelijk heb...
Z paarden kennen er toch net zo hard vandoor gaan als B paarden?
ik rij zelf ALTIJD met cap(ja,op me boerefjordje die geen stap verkeerd zet Haha! ) omdat ik der een x bokhard af was gedonderd en me hele cap naar de hemel kon....

maar goed,mensen moeten zelf weten of ze dat bandje omdoen of een cap opdoen...
ik doe em liever nu op(dan zeggen ze maar dat ik er mongolig uitzie) dan dat ik er nog een x bokhard af donder en dat ik niet eens meer zon ding op me hersenpan kan zetten!!!

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: onpaard, Roosje01, SentiBot en 11 bezoekers