[BLOG] Fotoreis naar bijzonder India

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LisaDijk

Berichten: 3684
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: Assendelft

[BLOG] Fotoreis naar bijzonder India

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 15:37

*Bokt.nl
Bokt community, Blog

Lisa Dijk, Marlinda van der Spek en Merel Bormans hebben als paardenfotografen al heel wat afgereisd. Zo gingen eerdere reizen al naar Spanje, Duitsland, Oostenrijk, België, Frankrijk, Portugal en Tunesië. Dit keer is hun bestemming echter wel heel bijzonder! In een reeks blogs vertellen ze jou over hun avontuur in India en laten ze je kennismaken met dit bijzondere land en het indrukwekkende Marwari paard.

Tijdens onze eerdere reizen hebben we al vele paardenrassen op verscheidene locaties gefotografeerd. Om alvast in de stemming te komen volgen hieronder een aantal foto’s!

Afbeelding

Foto 1 door Marlinda van der Spek: Een Schwarzwalder Fuchs hengst in het voorjaar in Duitsland.
Foto 2 door Lisa Dijk: Twee spelende Camargue hengsten tijdens zonsopkomst in de Camargue in Zuid-Frankrijk.
Foto 3 door Merel Bormans: Een Berber hengst die tijdens zonsopkomst uit de zee komt draven in Tunesië.


Elke reis is weer een avontuur en nu de reis naar India gaat, zijn we natuurlijk erg benieuwd wat wij daar allemaal gaan zien, beleven en vooral; met wat voor een foto’s wij thuis komen! Op het eerste resultaat zullen jullie nog even moeten wachten tot de volgende blog, wel kunnen we jullie al vertellen over het land zelf, waar wij zullen verblijven en natuurlijk het allerbelangrijkste, over het bijzondere paardenras dat ze hier hebben; de Marwari!

Wij reizen af naar de provincie Rajasthan, wat letterlijk vertaald “Het land der koningen” betekent. Laten wij nu net deze week in een kasteel verblijven! Castle Mandawa is gebouwd in 1755 en sinds die tijd nog altijd in het bezit van dezelfde familie. Het kasteel werd gebouwd om de plaats Mandawa te beschermen, wat destijds een belangrijke stop was op de zijderoute die liep van het Midden Oosten naar China. Tegenwoordig is het kasteel omgetoverd tot luxe driesterrenhotel.

Afbeelding

De familie is daarnaast ook druk in de weer met hun grote trots; Het Marwari paard! Het ras staat vooral bekend om zijn naar binnen gekrulde oren. Oorspronkelijk werden ze gebruikt als oorlogspaard en om lange afstanden te overbruggen. Tegenwoordig zie je ze terug in de Endurance, worden ze recreatief ingezet en ook op speciale gelegenheden zoals bruiloften zijn deze bijzondere paarden populair. Ze worden dan prachtig versierd met verschillende juwelen van echt goud of zilver en dragen de bruidegom te midden van de gasten en muzikanten.

Op naar India!
Om 12:00 uur vertrokken we vanaf Schiphol. Na een vlucht van iets meer dan 8 uur kwamen we aan in New Delhi, de hoofdstad van India. Tijdens de vlucht konden we kiezen uit een aantal Hollywood en Bollywood films en hebben we ons vermaakt met wat leesvoer, de reis was goed te doen!

Bij de douane voor onze volgende vlucht, stonden we wel even gek te kijken, er was namelijk een aparte rij voor vrouwen en je werd ‘gefouilleerd‘ in een pashokje, met het gordijn dicht. Wat daar zo privé aan is, blijft voor ons een vraag, maar het is interessant om mee te maken hoe ze er daar mee omgaan.

Om 07:10 uur (Nederlandse tijd 03:40 uur) vertrokken we met een heus propellervliegtuig richting Jaipur. Dit kleine passagiersvliegtuig had maar 19 rijen van 2 aan 2 stoelen. Tijdens het opstijgen moest je de handen om je oren doen, wat een herrie! Een grappige ervaring. Na een korte vlucht van nog geen drie kwartier, landden we in Jaipur.

Afbeelding

Op het vliegveld stond onze taxichauffeur al klaar met een bordje “Merel, Marlinda en Lisa”. Hij reed ons naar het Mandawa Haveli hotel in Jaipur, een van de andere Hotels van de familie. Hier werd ons tijdelijk een kamer aangeboden, zodat we ons even konden opfrissen en daarna was het tijd voor een ontbijt. Omdat we nog een autorit van meer dan 3 uur op de planning hadden, wilden we graag weer zo snel mogelijk op pad.

Tijdens de autorit keken we onze ogen uit naar wat we allemaal zagen op straat. De rijstijl, niet te vergelijken met het verkeer in Europa, was ontzettend grappig om mee te maken. Een continue orkest van getoeter. Drie personen op één motor en in plaats van een motorhelm maar een bouwhelm op je hoofd. Al het verkeer rijdt kriskras door elkaar en soms staat er plots een koe midden op de weg of gaat iedereen opzij voor een dromedaris met wagen. Ook zagen wij onderweg ons eerste Marwari paard! Na de indrukwekkende reis kwamen we eindelijk op de plaats van bestemming aan; Castle Mandawa in Mandawa!

Afbeelding

We werden welkom geheten door een van de drie broers die het hotel runnen. Hij kwam net terug van een van zijn paardensafari's. Ze hadden een trektocht gemaakt van drie dagen, langs kleine dorpjes en door de uitgestrekte woestijn, wauw wat een droom! We werden naar onze kamer geleid, deze was prachtig in stijl. Ook kregen we een rondleiding door het kasteel en de tuin. Zo konden we alvast alle mooie plekken bekijken, waar we de volgende dag de paarden op de foto gaan zetten! Erg mooi om verschillende stijlen in de architectuur van het kasteel terug te zien.

Na het kasteel te hebben bekeken gingen we ook nog even kijken bij de paarden. Met een kort ritje achter op de jeep zagen we al snel de mooi gekrulde oren van de Marwari paarden. We werden uitgenodigd om even te rijden en dat lieten we ons natuurlijk geen tweede keer zeggen! We voelde al snel het temperament van de Marwari's. Het zijn zeker geen saaie paarden om te rijden. Na een paar rondjes was het weer tijd om af te stappen, want het was inmiddels donker. Terug bij het hotel was het tijd voor een lekker diner en konden we niet wachten om daarna na 32 uur eens lekker te gaan slapen!

In ons volgende blog delen we maar al te graag het resultaat van de eerste fotosessies met jullie en vertellen wij meer over het bijzondere India!

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:53

Ik volg; ik heb de Marwari/Kathiawari paarden altijd zeer interessant gevonden.
Deze rassen zijn ook vrijwel niet te vinden buiten India (ik geloof dat er enkel in Kentucky in Amerika enkele staan).
Die oortjes zijn ook zo <3

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:30

Ik wil ook volgen.India is een favoriet land van mij, dus ik ben zeer geinteresseerd.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:43

Ik volg ook! Ben erg benieuwd naar jullie verhalen en uiteraard de foto's :D

Anoniem

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:05

Ik vind Marwari's zo bijzonder! Heel benieuwd naar jullie volgende blog!

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:11

Oh wat tof! Zelf staat India hier zeker op het reis-lijstje, lijkt me een prachtig land, interessante cultuur en natuurlijk de paarden! :~

mairead schreef:
Deze rassen zijn ook vrijwel niet te vinden buiten India (ik geloof dat er enkel in Kentucky in Amerika enkele staan).

Dat klopt, sinds een aantal jaar is er een export-verbod van Indische paarden naar het buitenland. Dit om de beste paarden in hun land te houden voor het fokprogramma. :j

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13095
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:44

Ik volg ook! Wat gaaf, ben heel benieuwd naar jullie volgende blog.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:10

Wat gaaf! Ik ben heel benieuwd naar de foto's!

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:35

Dit was al leuk om te lezen! Ben benieuwd naar meer. En de fotos, uiteraard!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 00:42

Leuk! Ik ben benieuwd naar de rest.

Het fouilleren zal vast te maken hebben met gesluierde vrouwen. Dan worden ze apart, waarschijnlijk door een vrouw gefouilleerd. Hoofddoek oid mag absoluut niet af waar mannen bij in de buurt zijn... Dit zou ik een logische verklaring vinden! ;)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 00:48

Oohh ik volg! Lijkt mij onwijs intrigerend!

leeslampje

Berichten: 1111
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:11

Wat interessant, ik volg ook! Had bij India nog nooit aan paarden gedacht.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:17

_KiMbErLeY_ schreef:
Leuk! Ik ben benieuwd naar de rest.

Het fouilleren zal vast te maken hebben met gesluierde vrouwen. Dan worden ze apart, waarschijnlijk door een vrouw gefouilleerd. Hoofddoek oid mag absoluut niet af waar mannen bij in de buurt zijn... Dit zou ik een logische verklaring vinden! ;)

Volgens mij worden overal op de wereld vrouwen alleen door andere vrouwen gefouilleerd.

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:39

anjali schreef:
Volgens mij worden overal op de wereld vrouwen alleen door andere vrouwen gefouilleerd.


Ja dat is inderdaad bij wet bepaald, hier in België toch. Je mag als vrouw geen man fouilleren of omgekeerd. Maar hier gebeurd het meestal gewoon in de rij, niet in een apart hokje, tenzij er grondiger gezocht moet worden.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:46

Dit ga ik volgen, wat een prachtige reis! <3

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:00

anjali schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:
Leuk! Ik ben benieuwd naar de rest.

Het fouilleren zal vast te maken hebben met gesluierde vrouwen. Dan worden ze apart, waarschijnlijk door een vrouw gefouilleerd. Hoofddoek oid mag absoluut niet af waar mannen bij in de buurt zijn... Dit zou ik een logische verklaring vinden! ;)

Volgens mij worden overal op de wereld vrouwen alleen door andere vrouwen gefouilleerd.


I know, beetje raar neergezet :') t ging mij om het gesluierde gedeelte :P

Copernicus

Berichten: 74
Geregistreerd: 25-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:07

Ik volg! Super interessant!

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:17

ik volg ook , ben benieuwd naar de paarden foto's !

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:17

Erg interessante reis en ga graag al lezend mee met jullie, heel veel plezier gewenst!

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:37

Oh wat gaaf! Ik volg! :)

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:55

Ik ben heel benieuwd naar de rest!