*Dikke bult bij wondje.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-01 11:44

Hallo,

mijn paard (Mistral) had vorige week maandag opeens een klein (vaag halfrond;misschien van een trap) wondje aan de boven-binnen kant van zijn linker voorbeen. Drie dagen later werd zijn been vanaf de knie naar beneden dikker en de dag erna was zijn hele been heel dik en zat er een dik 'ei' onder het wondje. Nog een dagje later was de dikte wat minder en heeft de dierenarts gekeken. Hij zei dat Mistral geen antibioticaspuit o.i.d. hoefde en ik hoefde er verder niets speciaals mee te doen. Nu is zijn been bijna weer helemaal dun, maar het lijkt wel of dat 'ei' onder die wond maar niet dunner, eerder dikker wordt. Wat kan dat zijn en wat kan ik eraan doen? Afspuiten? Masseren? Coolinggel? Het voelt niet echt warm aan.

Groetjes Saskia

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen



Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 14:30

Allereerst gefeliciteerd met uw zoon!!
Ik ben zelf zwanger en hoop in oktober te bevallen.

Maar daar gaat het nu niet over.
Die bult die eerst nog zacht aanvoelde is nu hard geworden. Net of er bot in is gekomen. Nu zei iemand tegen mij; dan kan het (een) schieffel zijn. Wat is dit en doe ik daar iets aan/tegen?

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:42

Bindweefsel kan ook heel hard zijn. Een schiehffel is een botreactie aan de griffelbeenderen (aan beide zijde aan de achterzijde van de pijp.
Laat er een dierenarts naar kijken met verstand van paarden en laat er bij enige twijfel een rontgenfoto van maken.

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 19:30

Bedankt voor uw reactie. Het is dus geen schieffel. Ik zal er eens iemand naar laten kijken.

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hieperdi, Hobbyhorse en 86 bezoekers