Bodem stap/trainingsmolen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Bodem stap/trainingsmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 17:42

Wij hebben op stal een stap/trainingsmolen maar die is momenteel zo nat dat wij hem zo min mogelijk mogen gebruiken.
De pensionhouder wil er een andere bodem ingooien, er ligt nu zand met houtsnippers.

Wat voor droge bodems liggen er bij anderen in de stapmolen?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 17:45

Mijn vader heeft echt het hele land doorgereden, en niemand had echt een goede oplossing...
Houtsnippers zijn niet te doen met veel paarden en zand wordt heel nat. Ik was in Ysselstein bij iemand op stal, en die was het hele gezeur zo zat, dta hij ze gewoon op de klinkers liet lopen. Blijft mooi droog, kost wel wat ijzers Lachen

Beste is natuurlijk overkapping, maar da's echt ontzettend duur Lips are sealed

Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 17:57

HIer hebben we een soort rubberplaten op de klinkers gezet, wel is het een stapmolen.

Een kennis van mij heeft klinkers, en er een heel dun laagje zand op.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:02

Bij ons liggen er gewoon klinkers in.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:10

Wij hebben tapijtsnippers, maar ik hoorde van de week een hele goeie: Iemand die had kunstgras van een hockeyveld opgekocht en dat in de molen gelegd. Scheen heel fijn te zijn!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:36

Laura schreef:
Wij hebben tapijtsnippers, maar ik hoorde van de week een hele goeie: Iemand die had kunstgras van een hockeyveld opgekocht en dat in de molen gelegd. Scheen heel fijn te zijn!


vraag me af of dat niet heel glad wordt en of het niet heel snel kapot wordt getrapt...

Haha!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:45

wij hebben gewoon klinkers in de stapmolen

Goedgekeurd onderschrift :)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:51

Kunstgras meot je opvullen met wit zand om het goed strak te leggen, dus dat gladde zou nog wel mee kunnen vallen.

Ik vind voor een stap molen een harde bodem het fijnst, klinkers met een laagje snipper oid.
Een trainingsmolen zal je een complete bodem in moeten gooien, dus zit zand en evt hout/tapijt snippers.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 23:35

Zand en snippers liggen er al in en zijn niet bestand tegen deze hoeveelheden neerslag met intensief gebruik. En er ligt nog drainage onder.

Ik denk dat ik die kunstgrastip maar door zal geven en anders komen er waarschijnlijk wel klinkers in. Jammer voor de paarden die geen ijzers hebben ...

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 00:24

Waarom wordt er niet geinvesteerd in een overkapping? Dat scheelt een hoop nieuwe bodems in ieder geval. BIj ons ligt er zand in, maar is wel overdekt.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 08:50

Een overkapping kost slechts 35.000,- , dus die investering halen ze er in geen jaren uit met die paar pensionpaarden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 09:15

Onze tapijtsnippers met daaronder klinkers is nu zelfs nog aardig droog. Het vergt alleen wat onderhoud in eens per maand de snippers weer evenredig verspreiden als ze ze weggelopen hebben.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Akshay, joyce83, karinmanon en 35 bezoekers