Verzorgpony

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
dotje14

Berichten: 2
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: sint-philipsland

Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 18:11

Hoi allemaal!
Ik rijd nu al ongeveer 5 jaar paard en ik ben nu 14. Ik heb een verzorgpony maar die word dus te klein voor mij. Het is een b of c pony dus ik ben er ook bijna te zwaar voor. Verder is hij soort van niet echt een handige pony om op te rijden want na 5 stappen gooit hij je al soort van op de grond :D Maar het is dus zo: ik fiets elke dag naar school en dan kom ik langs een huis en daar hebben ze 3 paardjes, en ik zat dus al een paar weken te denken van, ja misschien zou ik daar kunnen vragen of ik 1 van die paarden zou morgen verzorgen. Ik heb aan mijn ouders gevraagd of het van hun mocht en ze vonden het goed. Maar ik heb echt geen idee wat ik moet zeggen/vragen. En wat moet ik vragen/zeggen zodat ik de meeste kans heb dat het mag. Hebben jullie misschien tips of ideeën?
Bedankt alvast :o
Laatst bijgewerkt door dotje14 op 17-02-17 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt


maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:21

Bespreek het eerst met je ouders en ga het niet alleen gaan vragen, neem liefst een van je ouders mee.
Hou wel in je achterhoofd dat niet iedereen happig is op verzorgers en dat de kans dus reëel is dat je een negatief antwoord krijgt.


Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:11

Hoi!
Je kan misschien een briefje in de bus doen, met dat je vaak langs fietst en dan die 3 prachtige paarden ziet, en of zij misschien nog iets zoeken, met je nummer of email er eventueel bij! Zo heb ik het ook gedaan en als je 14 bent hoef je met een briefje afgeven echt geen ouder mee, eerste keer ontmoeten zou ik wel nog met ouder doen, of met een broer etc.

So what if im crazy? The best people are.

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:43

Wat belangrijk is, is dat sommige eigenaren het op kunnen vatten als een aanval (vind je dat ik mijn paarden niet goed verzorg?!).
De tip van Arabier om het te hebben over de prachtige paarden, vind ik dan ook erg goed.

Ik zou persoonlijk kiezen voor aanbellen, dan hebben ze je ook eens gezien.
Iets als "Hallo, ik ben..... Ik fiets geregeld hier langs en iedere keer vallen die prachtige paarden me op. Het lijkt me leuk om ze te verzorgen, wat vinden jullie daarvan?"
Als ze nee zeggen, kun je zeggen dat je het jammer vindt en dat je ze veel geluk wenst met die mooie dieren.
Als ze twijfelen, zou je kunnen vragen of je je gegevens mag achterlaten, zodat ze er rustig over na kunnen denken en contact met je opnemen als ze een besluit hebben genomen.
Ik zou alleen gaan.

Ga alsjeblieft niet liegen of je beter voordoen dan je bent. Dit werkt altijd averechts.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:53

hoe ik het vroeger deed.
ging er langs belde aan en vroeg of het hun paarden waren als ze ja zijden vroeg ik "mag ik u paarden verzorgen?" meestal was dit nee maar toen ik een ja kreeg was het een geweldig plekje waar k nu al bijna 6 jaar bij ben.

wel onthouden dat niet iedereen het verzorgen van paarden inzien als rijden er zijn genoeg die denken aan het verzorgen als mesten poetsen en voeren.

She wears short skirts, I wear jodhpurs.
She's cheer captain. And I jumping oxers.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:55


NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers