Sportschool ja of nee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 18:24

Ik overweeg me aan te melden bij een sportschool. Ben hier nog nooit lid van geweest, dus weet ook niet zo goed wat ik kan verwachten, en heb ook geen vriendinnen die mee willen :') .
Ik wil me, in de breedste zin van het woord, fitter voelen. Mocht ik daarnaast een paar (10) kg kwijt raken, is dat mooi mee genomen, maar is geen prioriteit.
Ik schrik best van de prijzen... 10 rittenkaart is €80, of €45 per maand. Hoe meer maanden je tegelijk af neemt, hoe goedkoper het wordt (tot €29 bij 24 maanden).

Ik wil sowieso eerst een 10 rittenkaart of een maand doen om te zien of ik het wel leuk vind...

Wat is jouw ervaring met de sportschool?


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37226
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:25

Ik betaal per maand onbeperkt trainen 42,50 per maand met begeleiding.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:25

Ik kom sinds september 3x per week in de sportschool en het bevalt me prima. Leuke fijne sportschool met goed en vriendelijk personeel. Ik doe 2x per week krachttraining en 1x een groepsles bootcamp. Ik betaal 30 euro per 4 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:27

Ik ben gewoon lid bij BasicFit, betaal 20 euro per maand en sport daar 3 of 4 keer per week (ene week 3 keer, andere week 4). Ik vind het echt heeeerlijk, maar het kostte mij wel een maand ofzo om in het ritme te komen. Vond het eerst heel lastig om mezelf van de bank af te slepen en echt te gaan, nu geniet ik er echt van en ben ik blij als ik er ben.

Als je er verder geen ervaring mee hebt is een paar lessen met een personal trainer of een begeleider meepikken trouwens wel handig. Vooral bij krachttraining kan je je lichaam behoorlijk naar de kl.oten helpen als je oefeningen verkeerd doet of te hard van stapel loopt.

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:30

Op apparaten staan in de sportschool vind ik niks, maar ik heb al wel ruim 2 jaar wel een sportschoolabbo voor de groepslessen. Ik ga 1x per week. Ik deed eerst meestal pilates of zumba, maar sinds een paar maanden valt er ook een dansschool onder dezelfde eigenaar en ik heb nu een superleuke dansgroep waarin we afwisselend modern/jazz/hiphop/etc dansen. :) Ik heb wel zo'n jaarabbo (240 euro per jaar) omdat ik de prijs per maand bij meer flexibele opties ook te hoog vind.


Amberr1994
Berichten: 158
Geregistreerd: 04-11-10
Woonplaats: Heerde

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:36

Ik betaal 50 euro per maand incl 1x per week zonnebank. Vind het heerlijk en ga zo'n 4 keer per week. Geven ze ook groepslessen enzo? Dat vond ik altijd motiverend voor het afvallen. Misschien zit 'wegen en meten' er ook wel bij in, ik raad je aan om dit zeker 1x in de twee weken te doen :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 18:44

Ze geven ook groepslessen, heb bodypump zien staan, crossfit, yoga, Spinning... Maar ben zelf niet echt een groepsmens :')

Emma, personal trainer bieden ze ook aan... €50 pu :wow:

Anoniem

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:47

Hier ook Basic Fit, scheelt me toch 20 euro per maand met mijn vorige sportschool. En de groepslessen zijn er net zo leuk. :j Heb jij nit iets als Basic Fit / Fit for Free in de buurt om te kijken na je proefmaand? Als je het leuk vindt kan je ook gewoon bij een goedkopere sportschool gaan.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:48

Ik ga gemiddeld 3 keer per week naar de 'sportschool'.

Ik betaal €25,- per maand inclusief deelname aan alle groepslessen (als ik dat zou willen).

Ik fitness vooral (krachttraining) en mijn warming up en cooling down bestaat uit cardio.

Eigenlijk had ik niet direct de intentie om te gaan sporten, maar mijn beste vriendin wou erg graag. Het is daarnaast natuurlijk gezond dus 1 + 1 werd al snel 2.

:)

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 18:49

Nop, heb ik al gezocht, Maarja, ik zit in een boerendurp he ;)

Anoniem

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:50

:j en het is sowieso verstandig om binnen de grenzen van je woonplaats te blijven, uit ervaring spreek ik namelijk dat motivatie anders snel minder wordt. (Zo zat ik jaren terug bij een sportschool die op weg naar huis zat vanaf werk, dan ga je wel. Maar zodra je ergens anders gaat werken is het zo gedaan met de motivatie om nog even dat kwartiertje in de auto te stappen :+ )

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 18:58

Deze die ik nu gevonden heb is 7 km fietsen, dus ook goed te doen :j

Anoniem

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:02

Ja een personal trainer is jammer genoeg enorm duur.. Maar ik zou toch kijken/vragen of je er een uur begeleiding bij kan krijgen om je in ieder geval een rondleiding langs alle apparaten e.d te geven. Je zal je lichaam niet stuk maken op een loopband maar als je wel met gewichten in de weer gaat is het heel makkelijk om een verkeerde houding aan te nemen en daar kan je echt serieuze blessures van oplopen, ook als je helemaal niet zo fanatiek bezig bent (ik spreek helaas uit ervaring)

Laura_Zodine

Berichten: 598
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:02

Voor groepslessen hoef je niet echt een groesmens te zijn hoor. Misschien wel bij bootcamp en kickfun ed, maar veel lessen zoals yoga, pilates en body pump ect zijn gewoon op je eigen matje op muziek en kijken naar de leraar/spiegel. Het werkt wel heel motiverend. Ik doe dan in een uur veel meer dan ik zelf op apparaten ofzo zou doen :+

Laura_Zodine

Berichten: 598
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:04

LadyMadonna schreef:
Deze die ik nu gevonden heb is 7 km fietsen, dus ook goed te doen :j


Na een lesje body pump zou ik dat niet trekken hoor 8)7 kan aan mij liggen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 19:05

Als ik het goed begrijp zitten de groepslessen bij de prijs in, dus dat kan ik dan altijd bekijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:07

Laura_Zodine schreef:
LadyMadonna schreef:
Deze die ik nu gevonden heb is 7 km fietsen, dus ook goed te doen :j


Na een lesje body pump zou ik dat niet trekken hoor 8)7 kan aan mij liggen.

Is maar net wat je gewend bent toch? Ik zou het inderdaad niet trekken maar ik heb een grafhekel aan fietsen en pak dat ding hooguit eens in de drie maanden als het een keer kloteweer is en ik geen zin heb om naar de supermarkt te lopen. Als je gewend bent dat alles op minstens 7km fietsen is (wat ik me wel kan voorstellen als je in een boerendorp woont) dan zal dat heus wel meevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:07

Ik sport ook weer sinds zaterdag. Nu elke dag geweest en bevalt me weer geweldig! Ik zit bij basic fit en betaal 19,95 pm. Geen begeleiding maar dit heb ik niet nodig. Maar als je helemaal onervaren bent raad ik dit wel aan. Als je je spieren verkeerd traint, kun je er vervelende blessures bijvoorbeeld aan overhouden.

In februari 2016 heb ik mijn abbo bij een andere sportschool stopgezet omdat ik mijn doelen had bereikt en er wel klaar mee was.

Gek om te zeggen maar kan mezelf wel een ervaren sporter noemen nu. :')

Ik train elke dag een andere spiergroep en doe wat aan cardio. Op internet alleen al kun je heel veel informatie vinden!

Groepslessen vind ik zelf dan weer helemaal ruk, het is echt net wat je ligt.

Ik ga soms alleen, soms samen met iemand. Net wie er kan en zin heeft.

Na nu een weekje intensief sporten voel ik me al zoveel fitter en beter! Heel fijn is het dus ik raad het dan ook zeker aan. :j Mocht je vragen hebben dan mag je die uiteraard stellen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-17 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37226
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:09

Ik moet er een kleine 20 km voor rijden. Dichterbij niks fatsoenlijks te vinden,

Maar als je onervaren bent is begeleiding wel aan te raden. Hier lopen er meer mensen rond die kunnen helpen. Schemas maken voedingsadvies geven, wegen ed. dat zit er gewoon bij. Personal trainer is er ook maar daar betaal je apart voor.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:27

Sportschool ja of nee = ja
Je kan er alleen maar beter van worden als je weet wat je doet.
Dus als je totaal geen ervaring hebt zou ik indd begeleiding vragen.
Neem aan dat als je 45€ pm betaald dat er wel iemand rond loopt die jou kan helpen.

Ik sport 2/3 x per week maar doe geen groepslessen.
Wat me wel onwijs leuk en pittig lijkt is crossfit maar helaas kan ik dat niet vanwege mn heup anders had ik die groepsles zeker wel mee willen doen.
Ik ga ook altijd alleen,in t verleden met vriendinnen geweest maar stuiten vaak op t probleem dat ze erg makkelijk af zeiden.
Hier betaal je 29,50€ per maand onbeperkt en als je begeleiding wilt 10€ meer.

Er zijn ook sportscholen die goedkoper zijn maar ik vind het fijner dat er ook iemand rond loopt net ervaring en opleiding die je iets kunt vragen als je wilt.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Anoniem

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:28

Ik vind in mn eentje ook aanzienlijk fijner.. Soms sleep ik m'n zusje mee maar dat ligt er maar net aan of zij zin heeft. Voor mij werkt het echt het best om 's morgens vroeg te gaan, dus om half 8 de wekker, sportkleding aan, snel ontbijtje met wat kwark en dan gelijk gaan met die banaan. Anders blijf ik op de bank hangen en als ik zo vroeg ga is het ook nog eens rustig. Mijn zusje en veel vriendinnen vinden het juist lekker om 's avonds na het eten te sporten, maar dan word ik gek van de drukte dus blijf ik liever thuis :=

19marjo90

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:30

Ik ben ook sinds 2 weken lid. Betaal 30 pm voor onbeperkt sporten, incl groepslessen. Vind ik best netjes. Elke keer als ik uit de sportschool kom, voel ik me echt een stuk beter!

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:31

Waar woon je?
Zelf zit ik bij Smart-Fit. 5 euro per bezoek en max 20 per maand. Daarnaast 1 euro per groepsles, geen abonnement. Echt ideaal!

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:51

Ik sport bij Basic-Fit voor €20 per maand en het is echt prima. Je moet je gewoon erg inlezen over sporten en voeding en daarna kun je zelf aan de slag :)

ikkuhh90
Berichten: 160
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:11

Ik doe bootcamp, soort buiten fitness. Ook erg leuk en gezellig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Duhelo, ellen05, Gaby, Lanoca, Lente, Malenka, Mondy, Sellyxx en 96 bezoekers