[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Telpeva

Berichten: 14667
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:20

Even serieus... wat dacht ik in hemelsnaam toen ik met die draak begon 8)7 Ik neem nu even een pauze tussen het inkleuren door :') Want anders trek ik het niet met al die schubben

Kort reactie rondje voor zo ver ik terug kan scrollen :D
Sanneb: Markers *\o/* En? ben je al verliefd op ze? Ik vind al die kleurtjes heel leuk! Als je trouwens ooit een hekel zou krijgen aan de markerstroken in je werk, die kan je eventueel tijdens het kleuren fixen door het er goed nat op te leggen, desnoods in meerdere lagen. Maar alleen zolang het ingekleurde stuk nog nat is, anders krijg je nog meer strepen :D
eclair98 Ik wil dat ook nog een keer, op zwart! Het wit vind ik erg leuk afsteken tegen de donkere kleuren en zwarte achtergrond, de subtiele kleuren erachter vind ik ook mooi passen bij het geheel
sanneb: daar kan ik helaas echt niks zinnigs over zeggen over het tape :o is het nog gelukt om het er af te krijgen? het aapje vind ik heel mooi en ook heel sterk, het lijkt zo random met die kleurtjes maar toch zo veel detail... ik ben weer jaloers
RenskeFrea Jazeker die ga ik verder af maken, ik heb er al zo veel uren in gestoken dat ik de etterbak nu af wil hebben ook :') Vanavond hoop ik hem af te hebben. Leuk werk ook weer van jou, leuk dat je afwisselt en dat je gewoon je eigen ding durft te doen ook al zegt het boekje dat het anders moet :D Bij je katjes vind ik de kopjes erg lief en realistisch, en bij de konijntjes eigenlijk ook. Bij de 2e is het tongetje wat aanwezig vergeleken met de rest, maar dat lijkt mij ook moeilijk met zo'n lastige pose (super cute!). Het hamstertje vind ik de leukste, 1 omdat ik dol ben op kleine knaagdieren :D maar ook omdat ik vind dat je leuk kan inkleuren. Het verloop van licht naar donker onder zijn oogje vind ik heel goed gelukt, buikjes zijn ook heel lastig bij kleine knagers (zo veel pluis, oei) en die heb je ook mooi schaduw kunnen geven vind ik!
Seven: Ik dacht dat je niet zo dol was op frutsels aan halsters? en dan teken je zo'n kinriem! het metaal vind ik erg netjes, keep it up! De uitdrukking van het paard vind ik ook heel sprekend :j
eclair98 Ok ik kan het niet laten:
Wat zegt de moeder bison tegen haar zoon wanneer hij uit huis gaat?
Spoiler:
Bye son :wave: (Bison!)

Weer kleuren en wit op zwart, en ziet er ook weer leuk uit! volgens mij is je bureau inmiddels ook veranderd in een kunstwerk :D
joey_lover Draakjes zijn leuk *\o/* Leuk dat ik je kon aansteken ermee :D lekker fantasierijk met alle verschillende stekels en structuren, dat vind ik zelf altijd erg moeilijk om te verzinnen. Ga je deze nog inkleuren of uitwerken? want ik vind hem tof
Seven: Jij bent zo goed in vogels! de kleuren passen ook heel mooi bij het papier elke keer, dat valt mij wel op. Doe je de tekeningen daar op uitzoeken? ik vind het heel mooi staan

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Seven

Berichten: 21188
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:47

Ik zoek ze er eigenlijk niet op uit
Ik ga gewoon naar deviantart kijk op foto en vogels en kies de eerste die ik leuk vind :D

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:57

47/365
DHA

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 08:56

48/365
Afbeelding

Uitsnede van een toekan. Niet helemaal netjes afgewerkt, ik moest naar school :+

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:08

Telpeva, ik ben er nog niet heel erg fan van eerlijk gezegd, haha. Heb ze wel in m'n laatste gorilla gebruikt en daar was ik wel erg blij mee :D

Iemand vroeg ook nog of ik het tape eraf heb gekregen. Nee dus, je moet het blijkbaar snijden, oeps..

Ik loop een beetje achter :j

46/365
Afbeelding


anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:44

Help, ik ben mijn motivatie een beetje kwijt...

Verder ben ik een beetje aan het kijken naar verschillende materialen en het valt me op dat sommige stiften/potloden etc. zooo duur zijn. Is dat ook echt te merken aan de kwaliteit?

Telpeva

Berichten: 14667
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:03

Hangt denk ik ook af van het product, zoek je iets specifieks? Bij markers merk je het verschil in de penpunten, beschikbare kleuren en kwaliteit van de inkt binnenin. Goedkope markers zijn vaak wegwerp producten, bij de duurdere kan je onderdelen vervangen en de inkt bijvullen.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:16

Oke dus bij markers maakt het wel verschil. En bij potloden bijvoorbeeld?

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:21

@eclair98 , het is dat er onder staat dat het een uitsnede van een toekan is.
Dit zag ik er eerst echt niet in :P
Was ook niet iets waar ik waarschijnlijk aan gedacht zou hebben.

@sanneb, tof zo met die kleurtjes en vanaf de achterkant, is weer eens wat anders dan alles vanaf de voorkant :P

@anniekow, weet je niet wat je moet maken? Of gewoon geen zin momenteel?
Kan je ook niet kijken of er eventueel op internet ergens een leuke actie is wat betreft goede potloden of stiften?
Meestal als je wat langer zoekt en wegsite's gaat vergelijken, kan er veel verschil in zitten.
Ook wat betreft het wel of niet rekenen van verzendkosten kan soms al pittig schelen :D

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Telpeva

Berichten: 14667
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:52

Mocht je interesse hebben in low budget markers dan hebben ze op dit moment markersets (merk = twinmarker) bij de Action, een set kost 3,99 euro en er zitten 12 markers in. Ik heb ze zelf ook meteen in huis gehaald... voor die prijs van 12! van die dingen heb je nog niet eens één copicmarker, dus die keuze was voor mij ook wel snel gemaakt :o :)

Klein rekensommetje, Twinmarkers kosten omgerekend 0,33 euro per stuk, en Copic markers kosten 5,65 euro per stuk. Voor zulke prijsverschillen neem ik het kwaliteitsverschil wel voor lief :+ :D

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:54

Goede tips lovelyfiefy, bedankt! Op zich heb ik wel ideeën enzo, maar de uitvoering mislukt steeds. Ik heb er geen geduld voor en dat werkt niet bepaald motiverend...

Telpeva, die markers heb ik inderdaad gezien en ook een doosje meegenomen :o

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:58

Huh? Ik ben een poosje terug bij action geweest en toen waren ze in het hele land uitverkocht. Zouden ook niet meer komen?

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:59

anniekow schreef:
Goede tips lovelyfiefy, bedankt! Op zich heb ik wel ideeën enzo, maar de uitvoering mislukt steeds. Ik heb er geen geduld voor en dat werkt niet bepaald motiverend...

Telpeva, die markers heb ik inderdaad gezien en ook een doosje meegenomen :o


En als je dan wanneer je geen geduld meer hebt stopt?
Gewoon wat anders gaat doen, of desnoods een andere tekening beginnen om daar afleiding in te zoeken?
Misschien helpt het om gewoon een dag of 2 later dan weer aan de 1e verder te gaan, als die wat meer van je geduld vraagt dan bijv. iets simpels wat je dan tussendoor maakt.
Gewoon om het voor jezelf leuk te houden?
Neem aan dat het gene wat veel geduld vraagt dan moeilijker is en daardoor ook gewoon langer duurt.
Maar vaak ook wel een stuk mooier uitvalt uiteindelijk als het af is, dus dan heb je uiteindelijk wel iets waar je echt trots op bent?

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Telpeva

Berichten: 14667
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:05

Sanneb: dit zijn nieuwe! de vorige keer zaten ze in kartonnetjes per 3 stuks, nu zitten ze in plastic doosjes per 12 stuks. Ik heb het van de week ergens gehoord en ik ben het na gaan kijken bij mijn plaatselijke action, en hier hebben ze ze in elk geval :D

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:56

Oh top! Ik ga maar eens kijken of er ergens koopavond is :')

Selina

Berichten: 14248
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 18:15

Doe vanavond/morgen even rondje, nu even snel tussendoor:

de eerste van februari. Tekening van m'n bijrijdpaard af :)
Niet helemaal tevreden over het lichaam, maar ik herken haar erin (net als de eigenaar) en dat telt.

Afbeelding

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Seven

Berichten: 21188
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:09

Mooi geworden

Weer een vogel
Afbeelding

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:16

@seven, heel gaaf, maar is die snavel niet een beetje uit verhouding met het hoofd zo? of hoort dat zo?

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Seven

Berichten: 21188
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:36

Zo is de vogel net als bijv andere hornbills en toekans :D

Afbeelding

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Selina

Berichten: 14248
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 19:51

Vanaf pagina 44:
Joey:
Geit: Wat gaaf om met zo weinig kleuren, tot zo'n duidelijke tekening te maken
15/02: Wow, jouw huiswerk ziet er lastig uit _O- Was je papier ineens op links? :P Wel gaaf dat je dat zo even uit je mouw schudt.
Sanneb:
45: Origineel, zo'n regenbood paardje. Markers zijn populair als materiaal :D
Aap: wow, mooi, zo met watercolor
46: Gaaf, jouw kleurgebruik ook!
Eclair:
45: Gave kleuren voor je leeuw
46: Mis nog wat 'lijnen' in je bizon, ondanks de dikke witte lijnen moest ik wel even kijken wat wat was. Wel weer origineel kleurgebruik
47: doodshoofdaapje? schattig
48: Moest wel even 2x kijken of de tekening gedraaid was. Mooi gewerkt met lichte en donkere stukken door te vermengen
Renskefrea:
Ikzelf ben ook zo'n type die liever zonder hulplijnen tekent, maar ik kan het beter wel doen :+
goudhamster: Mooi kleurgebruik
Telpeva:
Leguanen-schetsen zien er goed uit!
Seven:
Mooie arabier(?) Je hebt wel een eigen stijl, doet me toch beetje aan cartoon denken, maar bedoel dat positief.
Falcon: Heel gaaf! Veren-structuur goed te pakken
Vogel: Veel werk, al die witte veertjes! Kleuren in de snavel heel mooi

Wat zijn jullie allemaal goed in kleurgebruik. Ik mag ook wat meer durven daarmee.
En wow, gewoon een aantal die de 48 tekeningen (bijna) heeft gehaald _O_

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Seven

Berichten: 21188
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:55

Jammer dat je ook vind dat het paard te cartoonesk was was ook mijn eigen commentaar er op. En ik zie dat vaker bij mijn werk daar moet ik echt aan werken

Morgen staat er een Kolibrie op het menu

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Selina

Berichten: 14248
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 19:58

Seven schreef:
Jammer dat je ook vind dat het paard te cartoonesk was was ook mijn eigen commentaar er op. En ik zie dat vaker bij mijn werk daar moet ik echt aan werken

Morgen staat er een Kolibrie op het menu


Vind het alleen bij deze en sommige andere paarden, hoor. Bij de vogels/katten van de afgelopen tijd zijn sommige net foto's! Ik had denk ik beter kunnen typen dat je én een eigen stijl hebt én deze doet me daaraan denken.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Seven

Berichten: 21188
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:00

Het paard is ook zeker niet m'n favoriete daarom vind ik vogels denk ik zo leuk als een veertje niet perfect zit maakt dat niet uit

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Telpeva

Berichten: 14667
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:32

Eindelijk klaar en dan zijn er nog dingen waarvan ik denk hmm dat kan ik nog aanpassen, en dat, en d... weetjewat hij is gewoon af nu! ik heb er geen zin meer in _O- Mijn volgende project krijgt geen schubben
24/180
Markers op A4
Afbeelding
Close up
Afbeelding

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:05

Seven schreef:
Zo is de vogel net als bijv andere hornbills en toekans :D

[ [url=m/Swx8mH.jpg]Afbeelding[/url] ]


haha oke sorry. Ik ken hem niet :P
Dan heb ik niks gezegd.
Vind hem verder wel heel mooi namelijk. maar hij oogt voor mij uit balans, maar dat zal dan zijn omdat ik het soort niet ken :P

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Tientjeblij en 46 bezoekers