Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:05

mojo100 schreef:
Kom je als man net zo makkelijk aan een verzogpaard als een meisje of wordt er vanuit gegaan dat een man minder aandacht besteedt aan het verzorgen? Daar ben ik echt benieuwd naar :)


Ik heb weleens een reactie gehad van een man. Die heb ik een aantal keer laten komen. Ik zou daar niets op tegen hebben. Ik weet niet of het zo is maar ik zie een man dan weer niet zo snel tutten met een paard als een vrouw maar daar is ook niet iedereen naar opzoek. Gewoon basic verzorging is toch in de meeste gevallen voldoende.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:21

Azmay schreef:
Vrees dat veel vrouwen het "eng" vinden als een volwassen man op zoek is naar een verzorgpaard. Moet zeggen dat ik het zelf niet enger vind dan wanneer een vrouw op zoek is maar dat is toch wat ik opgevangen heb.


Dat zou inderdaad een rol kunnen spullen. Aan de andere kant kan je net als bij een sollicitatiegesprek iemand uitnodigen en kijken of er een klik is. Ik denk dat het vaak in werkelijkheid reuze meevalt.
Sommige baasjes zijn net zo bang voor nieuwe objecten als hun paarden. :+

You only live once, but if you do it right, once is enough.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:25

Ik persoonlijk zou geen man willen als verzorger/bijrijder. Maar daar heb ik zo mijn redenen voor en ik kan me niet voorstellen dat elke eigenaar die heeft, dus aan een verzorg/bijrijdpaard komen gaat je denk ik niet niet lukken om het feit dat je een man bent. Wel denk ik dat het lastiger worden door je postuur denk ik, aangezien mannen over het algemeen wat groter en zwaarder zijn. Maargoed, ik weet natuurlijk niet of dat ook voor jou geldt :)

"I myself have never been able to find out precisely what feminism is. I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat." - Rebecca West

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:42

Roosje01 schreef:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mannen een verzorgpaard zochten dus kan er weinig over zeggen.


Misschien dat ze het eng vinden om geassocieerd te worden met ''pony knuffel meisjes'' of hoe je het ook zegt.


Tigra_ schreef:
Ik heb weleens een reactie gehad van een man. Die heb ik een aantal keer laten komen. Ik zou daar niets op tegen hebben. Ik weet niet of het zo is maar ik zie een man dan weer niet zo snel tutten met een paard als een vrouw maar daar is ook niet iedereen naar opzoek. Gewoon basic verzorging is toch in de meeste gevallen voldoende.


Wat je zegt klopt inderdaad, mannen zul je niet snel zien tutten met een paard. Ik denk dat er bij een verzorgpaard vaak vanuit wordt gegaan dat het stalwerk is en een beetje knuffelen en kusjes.
Ik zie een verzorgpaard juist als een soort stage. je observeert het gedrag van het paard waardoor je als ruiter/verzorgen dingen bijleert maar ook je paard leert weer dingen van jou. Daarnaast leer je het verzorgen vlotter en efficiƫnter uit te voeren en probeer je handigheidjes te ontwikkelen. Zo ben ik dan.


enamorada schreef:
Ik persoonlijk zou geen man willen als verzorger/bijrijder. Maar daar heb ik zo mijn redenen voor en ik kan me niet voorstellen dat elke eigenaar die heeft, dus aan een verzorg/bijrijdpaard komen gaat je denk ik niet niet lukken om het feit dat je een man bent. Wel denk ik dat het lastiger worden door je postuur denk ik, aangezien mannen over het algemeen wat groter en zwaarder zijn. Maargoed, ik weet natuurlijk niet of dat ook voor jou geldt :)


Kan je een aantal redenen opnoemen? Ik ben namelijk echt benieuwd.
Wat mijn postuur betreft; Ik ben 1,85 en weeg nu precies 71kg. Ik denk dat het reuze meevalt.

You only live once, but if you do it right, once is enough.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:59

Dat ga ik niet openbaar gooien, sorry. Je mag me wel een pb sturen als je dat wil.

"I myself have never been able to find out precisely what feminism is. I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat." - Rebecca West


mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:01

pb!

You only live once, but if you do it right, once is enough.

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:21

Als ik eigenaar zou zijn en mijn paard zou geschikt zijn om een man te dragen zou ik hem denk ik wel een eerlijke kans geven. Gaat toch om de persoon en hoe die met je paard omgaat. Maar begrijp het ook wel tis misschien ook een eng idee je weet niet wat voor bedoelingen iemand heeft. Maar Misschien is die man die komt verzorgen wel je prins op het witte paard :=

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:42

Hahah dat zou zo maar kunnen! Prince charming {:} /3

Maar ja er zijn een hoop vrouwen die ook kwade bedoelingen kunnen hebben maar ik snap je punt. Het kan een eng idee zijn omdat het niet vaak voorkomt.

You only live once, but if you do it right, once is enough.

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:02

Dan moet ik toch maar voor een paard gaan sparen := .

Maar het komt idd weinig voor ja. Zou het gewoon proberen als je echt wilt wie weet.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:48

mojo100 schreef:
Kom je als man net zo makkelijk aan een verzogpaard als een meisje of wordt er vanuit gegaan dat een man minder aandacht besteedt aan het verzorgen? Daar ben ik echt benieuwd naar :)


Hangt helemaal af van de persoon.
Ik sta er heel positief tegenover.
Meestal heel erg gemotiveerd en de communicatie is over het algemeen duidelijker. (Vooral wanneer er wat dwars zit)
Als het om een hetro man gaat en onze paarden staan aan huis...., Dan wil ik geen gezeik met verliefdheid of jaloezie etc en zal ik er dus niet voor kiezen. Op een pension heb ik al eens gezeik gehad en dat ging nergens over.
Maar een jongen vind ik prima.(en een volwassen homo man dus ook)

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:22

Ik ben het er wel mee eens dat het afhangt van de persoon en zijn motivatie.
Maar dat van verliefdheid, ik denk dat dat eerder voorkomt bij een puber dan een volwassen man. Als je vanaf dag een duidelijke afspraken maakt en duidelijke grenzen stelt dat het puur zakelijk is of hoe je het wilt noemen. Ik denk dat je daar in de toekomst niet zo snel last van zult krijgen als we het hebben over een echte volwassen persoon tenminste. Bovendien ben je misschien niet zijn type of heeft hij al een vriendin en is hij puur uit op het verzorgen van je paard(en)

misschien raak jij juist verliefd op hem :=

You only live once, but if you do it right, once is enough.

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:53

Alles kan en idd duidelijk afspraken maken.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:35

Hoe bedoel je dat dan sneeuwpop? Jaloezie vanuit de vriend van de eigenaar?

Moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk vindt dat sommige beetje panisch kunnen zijn(in het algemeen). Een man + een vrouw betekent voor ander vaak al meer dan er aan de hand is en dat vindt ik best jammer dat er soms zo raar over gedaan wordt. Maar ik zie het al wel voor me hoor een pensionstal en je zou een samen met je mannelijker bijrijder de bossen in trekken(als je 2 paarden hebt of eventueel een pensionklant die goed overweg kan met de bijrijder). Die praatjes komen dan vanzelf.
Dus kan me best voorstellen dat het wat lastig is voor een man om iets te vinden. Zeker als je niet meer de jonge leeftijd hebt om langs de deuren te gaan.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:13

Ik ben van mening dat je best een hobby kunt delen met iemand zonder meteen verliefd te worden of dergelijk. Ik bedoel ik heb net zo veel vriendinnen als dat ik vrienden heb.

En meisjes kunnen net zo verliefd worden op meisjes. Dat heeft niks met een mannelijke bijrijder te maken. :)

You only live once, but if you do it right, once is enough.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:44

mojo100 schreef:
Ik ben van mening dat je best een hobby kunt delen met iemand zonder meteen verliefd te worden of dergelijk. Ik bedoel ik heb net zo veel vriendinnen als dat ik vrienden heb.

En meisjes kunnen net zo verliefd worden op meisjes. Dat heeft niks met een mannelijke bijrijder te maken. :)


Nou met vriendinnen heb ik nooit gezeik gehad dat ik zogenaamd een affaire zou hebben - wat dus ook totaal niet het geval was. De gozer was vrijgezel, ik weet zijn gevoelens niet. Weet wel dat degene die het op stal heeft rondbazuind verliefd was op die gozer (en dat was niet wederzijds)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:48

mojo100 schreef:
misschien raak jij juist verliefd op hem :=


Goh grapjas. -O-
Maar dit is dus wel wat ik bedoel.... Het gelul van anderen, dat een steeds mooier verhaal gaat worden.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:52

sneeuwpop schreef:
mojo100 schreef:
misschien raak jij juist verliefd op hem :=


Goh grapjas. -O-
Maar dit is dus wel wat ik bedoel.... Het gelul van anderen, dat een steeds mooier verhaal gaat worden.


Mijn vriend is net als ik bi, als we met dat soort dingen rekening moeten gaan houden mogen we met niemand meer om gaan. Is veel gepraat over met name mijn vriend maar zolang je zelf de waarheid maar weet ;)
Als een man hier oprecht aan de deur staat om wat met mijn paarden te komen doen vind ik dat alleen maar mooi :j

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:55

Nou mannen zijn dun bezaaid als verzorgers, dus vermijden vind ik prima.
Daarbij nu toch al gestopt met verzorgster. Hoogstends een pony ruiter,maar die moet een aardig niveau hebben.

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:31

sneeuwpop schreef:
mojo100 schreef:
misschien raak jij juist verliefd op hem :=


Goh grapjas. -O-
Maar dit is dus wel wat ik bedoel.... Het gelul van anderen, dat een steeds mooier verhaal gaat worden.


Wow doe eens relaxed is maar een grap.

Wat jij vertelt is niet iets wat op daily base gebeurt. Ik snap de paniek aanval niet helemaal. Naar mijn mening roep iemand dit soort dingen op zich zelf af. Ik kan ook lopen janken dat problem mij altijd opzoeken huilie huilie en dat ik niet weet hoe dat toch komt maar in de tussen met rare mensen om ga of in dit geval iemand mijn paarden laat verzorgen zonder vooraf te kijken met wat van persoon ik te maken heb dan kan je straks (zoals Azamay al zei) helamaal niks meer doen je in dagelijkse leven. Want alles lijdt tot een affaire :') schei toch uit wat een drama.

You only live once, but if you do it right, once is enough.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:07

sneeuwpop schreef:
mojo100 schreef:
misschien raak jij juist verliefd op hem :=


Goh grapjas. -O-
Maar dit is dus wel wat ik bedoel.... Het gelul van anderen, dat een steeds mooier verhaal gaat worden.



Herkenbaar.

Beter meisjes/vrouwen, scheelt "gedoe"

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:58

Man of vrouw maakt voor mij niet uit zolang mijn paard goed verzorgt staat. Meestal ligt er een probleem qua rijstijl. Op de een of andere manier rijden vrouwen vaak net even anders dan mannen.

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 02:37

Ik heb ook mannelijke vrienden en de meeste Hebben gewoon een relatie. Mannen en vrouwen kunnen prima vrienden zijn en hobbys delen. Maar idd sommige mensen zoeken er gelijk dingen achter.

Zouden jullie dan als vrouw ook nooit een paard verzorgen die van een man blijkt te zijn?

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:47

Roosje01 schreef:
Ik heb ook mannelijke vrienden en de meeste Hebben gewoon een relatie. Mannen en vrouwen kunnen prima vrienden zijn en hobbys delen. Maar idd sommige mensen zoeken er gelijk dingen achter.

Zouden jullie dan als vrouw ook nooit een paard verzorgen die van een man blijkt te zijn?


Vast niet :x

You only live once, but if you do it right, once is enough.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:35

Ligt er aan wat voor man haha. Als t een op een oog ziende creep is, dan niet, is t een homo, of een goede vriend, of stalgenoot geen problemen mee. Ik kom voor t paard, niet voor wie de eigenaar is. Even heel cru gezegd.
Maar de eigenaresse van mn huidige paardje is ook super leuk, dus ik vind t altijd gezellig als zij er is :)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:41

Roosje01 schreef:
Ik heb ook mannelijke vrienden en de meeste Hebben gewoon een relatie. Mannen en vrouwen kunnen prima vrienden zijn en hobbys delen. Maar idd sommige mensen zoeken er gelijk dingen achter.

Zouden jullie dan als vrouw ook nooit een paard verzorgen die van een man blijkt te zijn?


Ik heb geen probleem met een mannelijke verzorger/bijrijder. Zou er ook niet direct een probleem mee om een paard te verzorgen van een man. Maar dat ligt toch ook wel aan de situatie.
Als de paarden nu bij huis staan zou ik wel iets meer op m'n hoede zijn. Als het gewoon een pensionstalling is dan is het toch gemakkelijker. Maar dat heeft te maken met wat persoonlijke ervaringen met mannen in het algemeen de laatste maanden.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers