[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:16

21/180
Draakje/beestje
Afbeelding
Ik heb spijt van die horens bij de kaaklijn, die zien er niet uit -O-

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:39

Komt opoe tuf ook weer eens langs waaien! :wave:

pompompom Wat een mooie ansichtkaartjes zijn dat geworden! Fijne combinatie zo om te zien, inkt en waterverf. De oefenkrabbels zien er ook goed uit, is inderdaad nog niet zo simpel, uit het hoofd beenzettingen produceren; aan die gekkigheid van gangenpaarden waag ik me al niet eens := .
eclair98 Och dat varken, wat een leukerd. Dat van teveel lijntjes vind ik zelf wel meevallen. Ik denk dat als je hem had overgenomen met pen je al een redelijk gestileerd varkentje had gehad. Ratje is ook al zo snoezig. Neushoorn is mooi zo, weer lekker strak. Kikker en giraf zijn ook alweer zo aardig gelukt. Ik ben zelf vooral fan van de giraf, die muil zo lekker schuin, en dan maken die ogen niks uit hoor, past er juist wel bij.
Seven Paardenhoofd is aardig zo, wat een lief oog. De olifanten vind ik heel erg leuk geworden, heel vrolijk en speels. Slagtanden had ik niet eens door dat die misten :o . Draafpaardje is lekker vrolijk zo en dat achterbeen is op zich niet zo fout, ik zie wel wat je bedoelt maar het is een kleinigheid, verder oogt ie goed in verhouding tot de voorbenen. Dat opwaaiende stof vind ik wel weer heel gaaf gedaan.
Die wolf *leest verder* wolfshond...wauw. Net als de blue jay. Gewoon wauw. Haffie is een fijne afsluiter. Dat toefje maantop tussen de oren, heerlijk.
Ik snap trouwens helemaal dat de motivatie wat stokt als het voor je gevoel even niet zo wil. Maar zeker als je nog bezig bent met jezelf en je stijl te ontwikkelen hou je dat wel. En sowieso, als je dagelijks iets produceert kán het gewoon niet altijd topwerk zijn.
Telpeva Geen warcraft speler maar lang leve google. En op a6 wordt dat inderdaad priegelwerk. Knap hoor. Haar valt trouwens wel mee, past, vind ik, prima binnen het plaatje.
Randomness is koel! En die glitter eenhoorn. Briljant. :D
Orchidee is mooi. Knap werk met een balpen. Draakbeestje lijkt me zo'n heerlijk zenwerkje om te maken en hij ziet er schattig uit (kan dat eigenlijk wel? ja dat kan als je spinnen ook snoezig vindt). Over die kaaklijn hoorns ben ik nog niet uit. Niet echt storend, ze zouden er zomaar kunnen horen maar aan de andere kant misschien inderdaad toch net too much. Misschien dat als ze kleiner waren het een leuk detail zou zijn?
sanneb Yep, inderdaad gelukt. En hoe! Heel mooi werk. Zwart vlak vind ik het toppunt van minimalisme. Ook heerlijk. :D 38 is inderdaad iets minder, maar voor als je nog echt met het materiaal aan het stoeien bent is ie toch aardig. 39 is weer gewoon erg mooi. Die kleuren ook, prachtig. En dan 40 weer zo stilistisch, maar ook weer prachtige kleuren en duidelijk een sanneb.
RenskeFrea Dat is de spirit! Als je het al eens minder vindt, gewoon posten, morgen weer een dag. Konijntje is lief en hondje is toch niet eens zo verkeerd, misschien iets te krasserig waardoor het kopje wat druk oogt? Kafthond ziet er inderdaad goed uit, vooral die ogen. En de neus, echt zo'n hondendopneus. :D
joey_lover Jouw werk is gewoon altijd fijn om naar te kijken, of het nu een uitgebreid schilderij of schetsjes zijn. Het paard van 7-2 en de laatste, de vogel zijn toch wel mijn favorieten. Vooral de vogel, met die kleuren spat hij echt van het scherm af.

Voor deze week een Poging tot Eland met waterverf, acryl en een referentiefoto in de categorie 'het is geen meesterwerk maar echt ontevreden ben ik ook weer niet'. Ik ben al een tijdje iets verontrustends van plan met een eland, dat komt nog, maar vond dat ik dan toch eerst wel eens moest weten hoe zo'n beest er dan precies ongeveer uitziet. Nou..niet dus. Wat een bizarre wezens... _O-

Afbeelding

En klopt hoor, hij heeft inderdaad geen staart. Elanden hebben er wel eentje, maar dat is zo'n klein ezelflufding en die kan zomaar tussen die rare stelten verstopt raken.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:00

Gaaf pluizebolpum, die lichtval op de rug vind ik erg tof, de kleuren vind ik ook heel mooi. Maffe beesten zijn het inderdaad, ergens vind ik ze gaaf en tegelijkertijd doodeng! Ben benieuwd naar je eland project :D

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:48

zo, ik ben best wel chagrijnig, maar ook wel weer blij. mijn ouders hebben mijn week 3(?),4,5 weggegooid :( dus heb ik ze opnieuw gemaakt, ik vind ze nu nog mooier ook :Y) morgen kan ik foto's maken :j (oh wat stel ik weer veel uit :+ )

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:04

41/365 failure

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:46

42/365
Keizerspinguin in promarkers. Zwarte stift is bijna op en dat kleurt niet bepaald fijn. :')Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:57

Vlaamse gaai
Pastel op pastelmat a4
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Seven op 11-02-17 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:00

:wow:
Die kan zo in een lijstje aan de muur Seven

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:01

Bedankt telpeva

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:50

42/365

Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:18

Pagina 41

Telpeva, Kanp zo met balpen. Ik kan ze goed herkennen.
Bedankt voor je reactie, ik heb nu alleen papier gekocht en dat band voor het spannen van aquarell papier, wat ik nog steeds moet testen. Een gelpen wit en extra verf.

Anniekow, Mooie stijl. Ik zou hem ook niet inkleuren denk ik.

Renskefrea, Bedankt voor je reactie.
Ik vind jou tekening er enorm aaibaar uitzien.

Seven, Prachtige foto. Ik vind je pastel tekeningen de mooiste.

Eclair, grappig zo met die vlekken. Ik vind je giraf de leukste door de pose.

Joeylover, bedankt voor het filmpje. Hij staat alvast in mn winkelwagentje voor de volgende bestelling.
Het abstracte ging niet per se heel vooruit gedacht. Ik merk nu ik wat minder tijd heb ze steeds losser gaan :X
Je hebt een erg mooie manier van schetsen en je vogel is echt te gek weer. Mooi gebruik van de achtergrond.

Pagina 42

Telpeva, Ik vind de horens juist wel grappig, denk dat hij ingekleurd nog leuker is.

Pluizebolpom, Bedankt voor je mooie compliment. Een echt sanneb, haha. Ik heb het idee dat ik nog alle kanten opfladder en niet echt een herkenbare stijl heb.
Mooi onderwerp je eland. De lichte achtergrond versterkt de kracht die hij uirstraalt. Goed over nagedacht.

Jeika. wat zonde dat ze het hebben weggegooid, maar wel goed dat je ze opnieuw hebt gemaakt. Ga je ze nog plaatsen?

Eclair, wat knap dat je overgangen kan maken maker met markers. Ik heb de mijne nog maar 1 keergebruikt, maar dat is me nog niet gelukt.

Seven, deze vind ik een voor aan de muur.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:25

Wie weet gaan ze wel aan de muur wil voor morgen een ijsvogel maken ook zo'n mooi vogeltje

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:12

Iedereen heel erg bedankt weer voor alle leuke reacties!

Pagina 41

anniekow, ik kwam er gisteren achter dat ik jou helemaal over geslagen had. Was niet bewust. Ik vind je vogeltje erg goed gelukt! En vind het een goede tip van telpeva om een kopietje te maken zodat je daar mee verder kunt. Want wil je juist wel aanraden om verder te gaan. Want juist uit je comfort zone gaan en nieuwe dingen uitproberen, zorgt ervoor dat je nieuwe dingen leert en dat je steeds beter wordt. Natuurlijk zul je soms dingen verprutsen. Maar ook daar leer je van, namelijk hoe het niet moet en dit kan je de volgende keer weer mee nemen.
Mooie uitspraak die ik hier wel bij vind passen: "If you do what you always did, you get what you always got" :D

Seven, lastig is dat hè, je werk goed op de foto krijgen. Maar vind de haflinger goed gelukt hoor. Manen heb je mooi gedaan!

eclair, wat een geinige pose! Waarom baal je van de ogen? Want ik zie er echt niets verkeerds aan.

Telpeva, natuurlijk vind ik dat niet vervelend! Heb de oefening ook maar gewoon van internet en juist leuk als ik je daarmee een ideetje heb gegeven om te doen :j
En ik vind je draak erg gaaf! Ik denk dat als de horens op de kaaklijn iets subtieler waren geweest, dat ze er echt perfect bij gepast hadden. Maar ook nu vind ik ze niet heel erg storend hoor en ik vind het heel knap hoe je ze in het juiste perspectief gekregen hebt!

Pluizebolpum, oooh, nu ben ik wel heel benieuwd wat voor spannends jij met een eland van plan bent! Vind deze al erg goed gelukt. Mooie lichtinval inderdaad op de rug en het gewei. Hihi, eigenlijk nog nooit een eland goed bestudeerd, maar nu je het zegt, het zijn inderdaad wel geinige beesten.

sanneb, dit is toch geen failure?! Vind de blik van het paard erg mooi en dat blauw, daar hou ik ook wel van :J Hoe langer ik er naar kijk, hoe gaver ik hem eigenlijk vind. Het enige wat ik er op aan kan merken, is dat ik het paard aan de onderkant misschien iets te strak vind afgekapt.

eclair98, wat een leuke pinguïn. Kan me voorstellen dat een lege pen niet zo fijn werkt, maar zie het niet in de tekening.

Seven, gaaf!! Hij lijkt zo uit het papier te komen. Heb je ondertussen het plezier weer een beetje terug gevonden?

sanneb, ooh, mooi oog! Het heeft iets wijs over zich. Zo leuk om te zien hoe jij met kleuren aan het spelen bent. Ik hou daar wel van :j

Seven, ben nu al benieuwd!

----------------------------------------------------------

Ik was gisteren een beetje motivatieloos. En toen maar bedacht om eens gek te gaan doen. In al die tijd dat ik teken is dit de 2de keer :D

10/02
Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:29

Plezier begint wat terug te komen inderdaad

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:02

Random tip: Voor de eventuele angst dat je een mooie tekening verziekt door inkleuren heb ik trouwens op zich nog een tip, en dat is het gebruik van een lichtbak. In het kort, een lichtbak bestaat uit een vlak doorschijnend oppervlak met daarachter een lichtbron. Wanneer je je werk daarop legt, met daarbovenop een nieuw leeg wit vel papier, dan kan je je bestaande werk heel gemakkelijk overtrekken. Nu is een echte lichtbak wel een investering, maar je kan dit ook gratis oplossen/uitproberen door je tekeningen met plakband tegen een ruit te plakken (tegen je raam bijvoorbeeld), het licht van de zon schijnt er dan doorheen waardoor je hetzelfde effect krijgt. Zo kan je vrij makkelijk kopietjes maken, zonder computer of printer.

Op het moment ben ik zelf ook op deze manier bezig, mijn draak hierboven wil ik namelijk gaan inkleuren. Maar markers kunnen niet goed tegen potlood, dus ik wil sowieso een andere line art versie hebben van mijn draak die wél samen gaat met markers.

Hier ligt mijn werk op mijn lichtbak, de potlood tekening van de draak ligt onderop en schuin erbovenop ligt een nieuw vel papier waarop ik al een begin heb gemaakt met fineliner.
Afbeelding

Dezelfde foto, ik heb hier NIKS aan veranderd behalve dat ik de lichtbak aangezet heb. Door het licht dat van achteren op de potlood tekening schijnt kan je nu alles goed zien.
Afbeelding

Hopelijk is de werking een beetje duidelijk zo, misschien dat iemand hier nog wat aan deze info heeft, of dat iemand er ideeen door krijgt :)

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:25

Telpeva kan dat ook met dik papier?

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:46

Ligt eraan hoe dik, kwestie van even proberen denk ik :) het is jammer dat het buiten zulk vies weer is, want wanneer het buiten goed licht is dan werkt het sowieso wel beter. Met een lichtbak heb je dan wel een betere kans dat het goed werkt zeg maar. De mijne heeft 2 daglicht TL balken er in, tot nu toe ben ik geen papier tegen gekomen dat er niet op gaat máár dingen als karton worden wel lastig/onmogelijk.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:18

Ik reageer straks op iedereen, op mijn mobiel lukt dat amper. Maar hier mijn tekeningen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik krijg ze niet recht, sorry.

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:45

Goede tip telpeva. Soms lukt het ook al zonder licht erachter, maar dat is alleen met dun papier en een tekening met duidelijke (donkere) lijnen.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:28

Een beetje inhalen dan maar door te kliederen met acrylverf.

Waterpaardje

Afbeelding

En eens oefenen met lichtval en een beetje fantasie. Ik loop alleen volledig vast. Dat komt waarschijnlijk omdat ik geheel zonder plan ben gaan kliederen.

Afbeelding

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 01:54

Pfff, ik had echt zo geen zin vandaag. Het duurde eerst al een eeuwigheid voordat ik bedacht had wat ik wilde maken en daarna kon ik mijzelf er echt niet toe zetten om ook daadwerkelijk te beginnen. Nu het idee maar opgeschoven voor een volgende keer en voor vandaag iets heel simpels gedaan. Om toch een beetje iets 'nieuws' te doen, heb ik het zwarte papier gebruikt, dat hier al 3 weken onuitgepakt klaar ligt :=

11/02
Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:28

Eclair
Leuke giraffe ik zie niet gelijk iets aan de ogen

Telpeva
Grappige leguaan de neus is niet helemaal zoals deze hoort volgens mij
Ga je hem inkleuren?

Pluizebolplum
Prachtige eland mooi gebruik van de licht inval

Sanne
Niets mislukking juist mooi vrij werk

Eclair
Leuke gemaakt zo vind enkel de grijze strepen jammer die trekken erg de aandacht

Sanne
Prachtig oog zo heel helder en clean

Joey lover
Knap gemaakt hij klopt gewoon simpel maar toch sterk

Jeika
De tweede vind ik het leukste vlot werkje met veel movement erin

Malenka
Die tweede vind ik erg mooi, hoede lichtinval warme doch koele uitstraling daardoor doet hij wat geheimzinnig aan

Joey lover
Tijgeroog?
Ik vind hem mooi ondanks dat hij simpel is

Ijsvogel op pastelmat
Weer a4
Ik ga gewoon per papier in het blik af dus steeds drie keer de zelfde kleur achtergrond :D

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:21

Seven: ja en ja :D leuk dat je de leguaan hierin herkend dat was inderdaad het onderliggende dier. Ik ben op het moment een beetje aan het rommelen met creature design, ik ben er alleen nog niet zo'n ster in. Dit beestje hierboven is een poging tot een basilisk, de schetsen voor het lichaam heb ik ook al in gedachten maar die moeten nog op papier terecht komen.

Enorm bedankt dat je de leguaan er in hebt herkent en dat je het ook zegt, nu weet ik dat ik hem wat verder moet pimpen om hem wat meer onherkenbaar en wat meer fantasy te krijgen. Want het is inderdaad een leguaan, maar ik wil graag dat hij als hij af is meer als draak/basilisk/monster gezien wordt. Back to the drawing table }>

Hij wordt rood/oranje.

Ik denk dat ik hier maar mijn week thema van ga maken, dat ik dit beest zoals het in mijn hoofd zit op papier ga uitwerken.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:40

Grappig ik herkende hem gelijk ben benieuwd naar je uiteindelijke idee

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:55

43/365
Line art van een papegaaienduiker. Weer met liniaal en het tellen van pixels.
Afbeelding