peet eet haar biks niet op....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

peet eet haar biks niet op....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 09:43

Ik ben net net een week van stal veranderd,en rijdag lag er al een reatje biks in haar bak,nu lag er gisteren 2 kilo in.
Ze heeft dus de hele dag geen biks op,wel haar hooi en heb haar gisteren muslie gegeven en dat eet ze ook.
Wie weet wat dit kan zijn,of moet ik de D.A. al gaan bellen???
Laatst bijgewerkt door wendy1 op 03-11-02 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 09:50

even temperatuur opnemen misschien is ze niet helemaal lekker. Is het andere biks die ze nu krijgt?? Daar zou het ook aan kunnen liggen namelijk..

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 09:50

Is het andere bix dan die ze eerst kreeg? Andere samenstelling, andere geur? Zolang ze de rest van het hardvoer wel gewoon eet, zou je niet zeggen dat ze wat aan haar tanden mankeert.
En zeker niet omdat ze vorige week nog wel gewoon at. Ik denk dat het vooral ontwenningsverschijnselen zijn. Heb je het al geprobeerd om de bix te mengen met de muesli? Misschien eet ze het dan wel op!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 10:03

Zoals hierboven ook al werd gezged: als het andere biks is kan het zijn dat ze daarop reageert. Misschien moet ze daar nog aan wennen.
Bovendien hebben sommige paarden ook moeite met een verandering van stal. Daardoor kan ze een beetje van slag zijn.
Probeer de nieuwe biks te mengen met iets anders: müesli of de biks die ze gewend is. Als je de overgang geleidelijker maakt zal ze de biks vast gaan eten.

Aangezien ze wel müesli en hooi eet hoef je niet bang te zijn voor tand- of mondproblemen.

* To Belg, or not to Belg *

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 10:59

vaak is het zo dat als een paard van stalling verandert dat ze daar aan moeten wennen en dat ze dan rare wenningsverschijnselen krijgen zoals bv hun voer niet eten, kijk over een paard dagen nog eens en ik dnek dat ze ddan wel weer gewoon zal eten, zoniet tempratuur haar even en laat anders zijn tanden na kijken.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 11:03

Inderdaad, verandering van voer, op andere tijden voeren, een verandring van stal, andere paarden.. Het kan allemaal de eetlust veranderen.

NB: bij tandproblemen als haken eten paarden wel hooi of kuil, maar laten hun krachtvoer staan. Een paard dat dus wel gewoon hooi eet, hoeft niet per definitie een goed gebit te hebben.
Knoeit je paard ook veel met zijn biks of müesli? Dat duidt ook op haken. Is je paard harder in de mond geworden de laatste tijd? Allemaal hints die toch op mondproblemen duiden en een tip zijn er toch een TA bij te halen..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 21:13

Ze staat er al een week nu,en heeft het heel de week gegeten tot gisteren.
Ik het gemengd met muslie en dan eet ze alleen de muslie er tussen uit.
Ik heb het nat gemaakt,zo gegeven en weer gemengd,weer at ze alleen de muslie eruit.
Nu zei de staleigenaar dat er donderdag nieuwe biks is gekomen,en dat het daar mischien aan ligt,we zullen weer verder zien.
Voorlopig mixs ik het maar met muslie.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 19:51

paardentandarts misschien laten komen!of lekker laten liggen, mijn fjord heeft ook wel eens kuren dat ie geen hooi eet ofzo, nou laat maar liggen hoor dan eten ze wel na een tijdje als ze honger hebben;)

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 19:56

Waarschijnlijk lag het aan ander biks.
Ze eet nu wel weer laat af en toe een beetje liggen maar eet wel alles op.
Bedankt voor jullie reakties

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 20:04

Wij hebben het op stal ook wel eens gehad.Er heerste toen een virusje en de paarden die er last van hadden aten ook geen biks.Wel lekkere dingen als musli en wortelen.Ook wilden ze wel kuilgras en hooi eten.Als ze het voer eerst wel at ligt het vermoedelijk niet daaraan.Om dat zeker te weten kun je een zak van het soort voer kopen wat ze eerst te eten kreeg,dan kun je kijken of ze dat wel lust.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Homerup, judith_irene, Linde_C, Sjors050, TamaraFloor, tengeltje11, Zoe_97 en 25 bezoekers