Whisky restaurant

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:25

Whisky doodt bacteriën! :D


_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Whisky restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-17 16:47

OMG ik heb alweer een blunder.
2 weken terug dus die reservering gezet, mailtje terug gehad dat ze de reservering hebben ontvangen en er stond ook bij 'bij dezen graag bevestigd'
Ik met mijn domme hoofd geen bevestiging gestuurd. Dus nu maar snel gebeld maar het was gelukkig geen probleem er was nog plaats.


Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:48

_mexx_lady_ schreef:
OMG ik heb alweer een blunder.
2 weken terug dus die reservering gezet, mailtje terug gehad dat ze de reservering hebben ontvangen en er stond ook bij 'bij dezen graag bevestigd'
Ik met mijn domme hoofd geen bevestiging gestuurd. Dus nu maar snel gebeld maar het was gelukkig geen probleem er was nog plaats.

Pfff, mazzelaar! ;)

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Whisky restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-17 20:43

En we zijn weer thuis!
Wat een ervaring weer.
Ik heb vriend de hele weg in de waan gelaten en niet verteld wat we gingen doen. Bij aankomst dacht hij echt van neeeee wat is dit?!
Super klein en donker maar zo gezellig, volgestouwd met ongeveer 650 flessen whisky.
Meneer had eerst de link nog niet door. Toende menu kaart, nou ja kaart... Een map van wel 30 pagina's met wijn, likeuren, whisky, cartoons, uitleg, moppen en alles!
Kon je echt wel een uur in lezen.

Voor mij de saté met pindasaus. Jezus man wat is dat lekker!
Voor vriend de steak geinjecteerd met whisky. Krijg je echt een spuit van 10cc met een naald van 5cm. Mocht je vlees zelf injecteren. Heerlijk! Net een klein kind!
Echt heerlijk gegeten.

De baas, helemaal mijn type. Lekker huiselijk, gewoon in een sweater en zijn eigen zelve. Lekker praatje en zijn kennis over whisky (en wijn) is wauw.

Vriend vondhet heeeeeel erg leuk en wil zeker nog eens terug gaan met een vriend van hem die ook whisky-gek is.

Geslaagde avond met veel gezelligheid en gelach!!

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Whisky restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:04

Klinkt super! En alsof hij het een top verassing vond! Ik hou wel van dat soort restaurantjes/kroegjes!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Whisky restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-17 21:05

Echt heerlijk! Voelde me er direct op mijn gemak en mijn verlangen naar Schotland groeide met de minuut!

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:05

Super, zo te horen allebei een top avond gehad! +:)+

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Whisky restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:06

Nou! Onze avond was gister! Een chauffeur geregeld en op naar Alkmaar.

Hij wist tot we bij de grote kerk liepen niet wat we gingen doen, daar hoorde hij echter de doedelzakken buiten al dus kwam de vraag "is het een whisky proeverij" nee welnee, een heus whisky festival! Haha je had de grijns op zn gezicht moeten zien. Ik heb geloof ik 30.000 keer gehoord wat n topper ik ben en hoe leuk hij het vond haha.

Voelde ons wel echte leeks toen we eenmaal binnen waren, hij vind het lekker maar heeft er ook niet echt verstand van. Dus we hebben de meest toegankelijke kraampjes aangesproken om zo wat meer te weten te komen en die waren ook echt interessant, die mensen die daarvoor openstonden hadden er ook echt plezier in. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat vrijwel alles wat ze me lieten proeven niet mijn smaak is haha.

Een hoop die met "zachte" toegankelijke whiskys kwamen vond ik allemaal niet echt lekker. Maar ik ben het dan ook totaal niet gewend haha. Er waren er een paar, wat oudere die ik lekkerder vond en uiteindelijk was er maar eentje (met honing) die ik echt lekker vond haha

Uiteindelijk van een paar flessen een fotootje genomen om te onthouden!

En als laatste! Natuurlijk de speciale festival botteling opgehaald welke hij thuis mocht bekijken en tot die tijd ook niet wist wat het nou zou zijn. Ook dat vond hij geweldig!

Uiteindelijk was het enige nadeel dat je voor sommige whisky's moest betalen, nu was dat het probleem niet maar de zogenaamde "albas" die je daarvoor moest kopen konden niet gepint worden.. Er stond ook nergens aangegeven dat alles contant moest.. En wij hebben vrijwel nooit contant op zak maar hebben uiteindelijk wel wat kunnen regelen dus hij heeft toch nog wat specialere whisky's kunnen proeven.

Al met al alsnog een geweldige avond voor hem!
Afbeelding
Afbeelding

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Whisky restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:24

Wat ontzettend leuk zeg en wat top dat jullie zo'n toffe avond gehad hebben! Inderdaad wel heel stom van die munten. Vaak is het wel zo dat je voor sommige inderdaad bij moet betalen, maar meestal geven ze dat vaag te voren goed aan en kan er wel gepind worden.
Heb net een whisky proeverij geboekt in maart, alleen Kilchoman (bepaalde Islay distilleerderij). Is verjaardagscadeautje voor een vriendin die dan jarig is. Bij ons is het namelijk andersom: mijn vriend drinkt geen whisky :+

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:30


3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:38

Klinkt ook goed Deborah, grappig dat het bij jullie dan precies andersom is haha!

Dit is de enige die ik lekker vond :Y)

Afbeelding


Ja het bijbetalen voor die vonden we ook geen probleem alleen het niet pinnen was behoorlijk lastig inderdaad. hij vond het echt geweldig en het werd alleen maar grappiger toen hij ook echt aangeschoten raakte haha, een mooie dubbele tong later moest ik maar praten :+ hij is een zoot bier best gewend maar zoveel whisky's en vrij royale hoeveelheden was toch pittig haha.

Nu op naar 10 maart, als laatste nog uiteten bij het restaurant hielander tijdens een speciale avond waarbij de eigenaar Wullie over whisky zal vertellen en te proeven valt

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:44

Hm, op zich interessant, dat diner, maar voor mij wel erg uit de richting en vind de keuze voor whisky's wel heel erg basic... Voor mij allemaal bekend, op eentje na. Misschien ben ik ook wel te verwend :o

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:47

Yltje schreef:
Klinkt ook goed Deborah, grappig dat het bij jullie dan precies andersom is haha!

Dit is de enige die ik lekker vond :Y)


Haha, dat is een likeur, dus dat snap ik wel, is veel zoeter!

En ja, whisky wel bier zijn wel heel verschillende dingen wat dat betreft. :D

Afbeelding

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:52


3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Schuur_

Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Whisky restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:19

Ik ga vanavond naar Pretzels met mijn vriend! Voor Valentijn en ons 6 maanden samen, ben erg benieuwd

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Whisky restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 18:57

Schuur, wij zijn er donderdag geweest en echt wat een beleving!
Hou ons op de hoogte!

Schuur_

Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Whisky restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:00

Het was super! Zalig eten, gezellige tent en wat een leuke man. Wij gaan vaker, is maar 15km ver dus top!

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Whisky restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-17 12:05

Haha die kerel heeft door ons topic straks een hoop klanten erbij :D haha
Wat heb je gegeten?

Yltje, zo te horen was jou dagje ook zo geweldig! Alleen beetje jammer van dat pinnen maar toch ook fijn dat jij ook een whisky hebt gevonden die je lekker vind!
Ik ben dus nog altijd ver zoekend

Schuur_

Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Whisky restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 07:44

Ik de carpaccio van hert en hij de wildkroketten, alletwee super lekker!

Als hoofdgerecht had ik de Black Angus genomen en mijn vriend besteld net hetzelfde :') volgende keer hij dus eerst bestellen, had gehoopt dat hij toch de JD steak of reerug had genomen.
Zelf was ik BOB dus helaas niet 'kunnen proeven van de whisky :( volgende keer is de boyfriend BOB hoor, verder als een Jack Daniels kwam hij niet, softie :P

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 07:51

Ik heb niet alles doorgelezen maar ik denk: een fles WHISKY SAUS! <3
Misschien moet je daarvoor eerst 4 jaar in het buitenland wonen!

De beste Canadese whisky is erg lekker, vooral de appelsmaak. :9 Verder hou ik niet van whisky.
https://www.crownroyal.com/canadian-whi ... gal-apple/

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 08:58

HippoLogic schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen maar ik denk: een fles WHISKY SAUS! <3
Misschien moet je daarvoor eerst 4 jaar in het buitenland wonen!

De beste Canadese whisky is erg lekker, vooral de appelsmaak. :9 Verder hou ik niet van whisky.
https://www.crownroyal.com/canadian-whi ... gal-apple/


Whisky met appelsmaak??? Het moet niet gekker worden... 8)7

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Whisky restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 09:02

Denk niet dat die hier in de smaak gaat vallen, over het algemeen ben ik niet zo gek van Appelsmaakjes in drank.

Zo een fles Jack Daniels honey wil ik een keer proberen. Die lijkt me wel te doen

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:02

Schuur_ schreef:
Ik de carpaccio van hert en hij de wildkroketten, alletwee super lekker!

Als hoofdgerecht had ik de Black Angus genomen en mijn vriend besteld net hetzelfde :') volgende keer hij dus eerst bestellen, had gehoopt dat hij toch de JD steak of reerug had genomen.
Zelf was ik BOB dus helaas niet 'kunnen proeven van de whisky :( volgende keer is de boyfriend BOB hoor, verder als een Jack Daniels kwam hij niet, softie :P


Echt, ga je een whisky diner doen en kom je niet verder dan Jack Daniels??? Heiligschennis! }>

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:57

_mexx_lady_ schreef:
Denk niet dat die hier in de smaak gaat vallen, over het algemeen ben ik niet zo gek van Appelsmaakjes in drank.

Zo een fles Jack Daniels honey wil ik een keer proberen. Die lijkt me wel te doen


Ik ook niet. Maar onze NL vriend die op bezoek was, een whisky kenner vond het ook lekker. Royal crown is trouwens Canada's best whisky. Ze hebben verschillende uitvoeringen/smaken.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Schuur_

Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:16

Deborah2 schreef:
Schuur_ schreef:
Ik de carpaccio van hert en hij de wildkroketten, alletwee sup

Als hoofdgerecht had ik de Black Angus genomen en mijn vriend besteld net hetzelfde :') volgende keer hij dus eerst bestellen, had gehoopt dat hij toch de JD steak of reerug had genomen.
Zelf was ik BOB dus helaas niet 'kunnen proeven van de whisky :( volgende keer is de boyfriend BOB hoor, verder als een Jack Daniels kwam hij niet, softie :P


Echt, ga je een whisky diner doen en kom je niet verder dan Jack Daniels??? Heiligschennis! }>


Helemaal mee eens :P daarom is hij gestrafd en ga ik de volgende keer geen bob zijn :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers