Op een paard van 1.80 (!) gereden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Op een paard van 1.80 (!) gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 10:22

Nou zal je wel zeggen, wat is daar nou bijzonder aan, maar ik ben dus maar 1.63 lang.
Het was dus heel veel paard voor mij.
Een vrouwtje bij ons op de manege heeft dit paard gekocht. Echt een schat van een beest, maar hij is heel stug, dus wat zei ze: "wil jij het eens proberen?" Tuurlijk!! *LOL*
Dus ik erop, met trapje. Ik voelde me echt zoooooo klein.
Maar hij kan lopen zeg. In 4x lichtrijden ben je aan de overkant.
Het rijden ging verder ook goed. Hij is idd heel stug, hard in de mond en slecht aan het been.
Gemaakt overigens, want dat was hij niet. Ik denk dat het komt door een ander meisje wat er wel eens op rijdt. Heeft geen stille hand, zit constant te porren enz. Maar wat zij in een uur niet voor elkaar krijgt (met sporen van 4 cm. en een zweep), kreeg ik wel voor elkaar in 10 min. Zonder sporen, maar wel met zweepje.
Best lachen eigenlijk!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:53

proficiat!! hihi met een trapje nog wel *LOL*
in 4x lichtrijden aan de overkant herken ik. van de wat stevigere pony's stap ik over naar de paarden en ja hoor, daar vlieg ik de bak door Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:50

Ik heb een half jaar een paard van 1.83 gereden. T was een Zeoliet, een mooi beest met een hoog kwijlgehalte, en lopen kon ie ook wel. Dus idd 4 x lichtrijden. In de tijd dat ik hem (Loyd) reed reed ik 2 paarden per dag, ook de Concorde met haar (toen) krap 1.60... Waren alle2 gewoon bruin enzo. Had je die lui van de ponyclub moeten zien kijken, '' huh, jij had toch een veeeel groter paard?!"

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 23:19

leuk is dat he die grote paarden Haha! Ik heb een tijd terug ook op een paard van 1.80 gezeten meeen wat een grote passen *LOL* echt cool

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 12:44

Hai....
Hee daar kan ik me wel wat bij voorstellen hoor,
dat je een trap nodig hebt *LOL*
Weet je nog ikkuh met chester?Had hetzelfde probleem!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 18:12

Ja, en deze is dus nog groter dan Chester. Zeggen ze.
Maar hij si wel gaaf. Maar wel oomp en hij heeft heeeeeel veeeeel tijd nodig om een beetje op te waremn en soepel te worden!!

Nerves
Berichten: 22
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:17

Lijkt mij ook nog wel eens leuk om op zo'n reus te rijden! Ik rijd bijna alleen maar op ponys en kleine paarden, maar voor de ervaring lijkt het me heel leuk om eens zo hoog te zitten!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 21:17

Hahahaha, ja ik heb ook wel eens op zo'n groot dier gezeten, in de binnenmanege bij ons op paardenclub...
Wow! Ik had echt het idee dat ik met mn hoofd in de spanten zat... durfde haast niet licht te rijden!

Belker

Berichten: 15303
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 10:26

Eh, over uitersten gesproken ik ben zaterdag begonnen met de kwijl schimmel van Katja van ergens boven de 1.80 cm, daarna de merrie, die was al wat kleiner, die zit rond de 1.68 cm. en ik ben geeindigd met mijn eigen pony van 1.46cm. Inderdaad van met trapje opstijgen naar zonder trapje opstijgen.