Hoe weet ik of de pony te kort bekapt is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Hoe weet ik of de pony te kort bekapt is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 12:42

M'n vz shet is net bekapt, maar het lijkt wel of hij niet lekker loopt. Hij is 87 cm, dus hij heeft erg kleine hoefjes.
Verder heeft hij ongeveer 3 dagen stilgestaan, misschien dat het gewoon stijfheid was Verward Of moet hij ff wennen dat hij bekapt is Verward Of kan het nog iets anders zijn?

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:46

hoe lang is het geleden dat ie bekapt werd?? toen hij stil stond heeft hij alleen maar in zijn stal gestaan?? waren de hoeven erg lang? als hij een tijd niet geleden pas voor het laatst is bekapt dan zal het zeker zeer doen. als hij 3 dagen alleen in zijn stal stond en hij had korte hoefjes dan komt het omdat hij stijf is.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:57

Als hij te kort bij de 'witte lijn' is bekapt, kan hij nogal gevoelig gaan lopen ja.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 00:38

Hij is de dag ervoor bekapt, z'n hoeven zijn idd ook niet bijgehouden... Ik zal 't nog ff aankijken, bedankt voor jullie reactie's Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 01:21

Bij paarden van 'normale' maat zit er ongeveer nog een randje van een half cm om de witte lijn heen (kun je aan de onderkant zien), de hoefrand. Bij shetjes zal dit iets minder zijn, maar als die te dun is, kan het nogal pijnlijk zijn.