uitspraak:een vos(met aftek.)komt niet in de Z?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

vos met witte aftekeningen komt niet zo makkelijk ver in de (hogere) dressuur

mee eens, vos is niet mooi/toont niet mooi dus komt niet ver
Geen stemmen
beetje mee eens, vos is minder mooi dus moet extra kunnen bewegen om veel te bereiken
6 (5%)
niet mee eens, gaat om uitstraling&beweging, niet om kleur
110 (94%)

Totaal aantal stemmen: 116


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

uitspraak:een vos(met aftek.)komt niet in de Z?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 13:16

ik hoorde laatst toch zoiets stoms!
Iemand beweerde dat je met een vos, met witte benen, niet in het Z komt, omdat het niet mooi toont.
kom je met zo'n paard toch in de Z dan moet het een bewegingswonder zijn anders is het niet te doen! Verward

Nou heb ik al nooit begrepen wat er 'mis' is met een vos, maar dit vond ik dus echt nergens op slaan!!

en nog een voorbeeld, ik was een tijdje geleden in Liempde voor de kampioenschappen met het viertal waar ik in rij, we moesten lang wachten dus ik ging bij de Z2 en bij de kur op muziek kijken.

daar was een vrij zwaar gebouwde vos, en die liep toch super!!wow wat een krachtpatser was dat!
en de mensen naast mij stonden commentaar te geven, was een fos, was te groot&was gewoon 10x nix!
toen kwam er een heel chique paard, was bijna zwart zonder aftekeningen, dat was ook een superpaard, maar ik vond die vos echt nog 10x meer uitstraling hebben, was zo'n supergaaf paard, maar inderdaad, bij het uitstappen zag ik dat die vos niet 'mooi' was en het chiquere paard bleef 'mooi', ook bij het uitstappen na de proeven.

maargoed die vos was toch 1e! en die mensen naast mij vonden het belachelijk!

maar het was dus een wat groter&forser paard, maar echt wow wat een supergaaf paard!die had me een uitstraling!

maar wat ik me nu dus afvraag, wat is er mis met een vos??

en dan de opmerking met een vos met witte benen kom je niet in de Z??

ik heb een jonge vos met 4 witte benen gereden, die is nu verkocht en doe het super in de sport, maar dat zou een uitzondering zijn, omdat die zo goed kan bewegen.

wat is jullie mening hierover?is een vos echt 'minder'?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 13:19

NEEEEE ik heb een vos met een rgote bles, 4 witte hoeven en 4 witte voeten en die is echt niets minder dan een zwarte/bruine pony!
ik snap niet hoe je daarbij komt hoor.
Ik denk dat bond wel een beetje benadeeld wordt (BEN IK HET NIET MEE EENS HOOR) maar een vos is gewoon een veel voorkomende, normale (mooie Haha! ) kleur!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 13:21

ik zeg ook niet dat ik niet van vos hou!maar het viel me op dat verschillende mensen zeiden dat een vos, en dan zeker een met veel wit, niet ver komt.
dus ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dat vinden! ik vond het zelf echt onzin!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 13:25

Heeft het niet te maken met, dat witte benen vaker problemen opleveren? Dat hoor je ook weleens.
Verder vind ik het onzin, ik heb juist een zwak voor vossen, maar dan de goudvos. Haha! Je ziet toch wel degelijk vaak in de z lopen, dus ik zou niet weten waar het op slaat.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 13:29

ze bedoelden daar vooral een vos met veel wit.

maar ik vind wit juist leuk(mijn paardjes hebben allebij veel wit!)

maar omdat ik het dus echt op verschillende wedstrijden door verschillende mensen heb horen zeggen, vroeg ik me af of het dus zo is?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 14:47

Onzin Verward
Wat ik me wel voor kan stellen is dat degene die dit zei, een paard bedoelde met onregelmatige aftekening. 3 witte benen ofzo... of één wit voetje. Daardoor kan een paard wel eens minder tonen.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 14:57

Een goed paard heeft geen kleur.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 15:35

Ik vind het echt onzin!
Sommige vossen kunnen echt prachtig zijn!
En drie witte voetjes en dat soort dingen kunnen heel mooi staan, mijn paard heeft ook onregelmatige aftekeningen en beweer maar is dat 'ie lelijk is!

[edit]Maar in de sport gaat het om de kwaliteit en de uitstraling van het paard, al issie pimpelpaars met gouden manen, dat boeit niet![/edit]

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:21

Ik weet wel dat jury's vossen met een scheve bles vaak minder punten geven omdat 'ie zou kantelen. Gezichtsbedrog door een scheve bles...

Ik vind inderdaad ook dat het aan de uitstraling ligt van het paard, maar helaas is het bij jury-onderdelen zo dat smaak toch beinvloedt, helaas.

Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening en het vormen van een mening op basis van door anderen ingegeven subjectieve informatie.

Nerves
Berichten: 22
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 17:28

Kendra schreef:
Een goed paard heeft geen kleur.


Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb een hele lichte vos een arabier en die word netzoveel gewaardeerd als andere ponies in de wedstijden! Alleen heeft die van mij niet zoveel wit, dus misschien dat dat wel uitmaakt. (voor mij maakt het niet uit trouwens!) (die van mij zit tussen vos en zweetvos in ong)

Youre not dying, until you're dying!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 17:45

Wat dacht je van Farbenfroh? Wereldkampioen!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 17:48

Ik vind het gigantische onzin! Natuurlijk heeft bijna elke jury onbewust toch zijn/haar voorkeuren, maar echt benadeeld zul je over het hele jaar niet worden...*LOL*

Als je drie witte benen heeft kan het storend zijn, omdat het iets kan vertekenen in de beweging, maar een goede jury zou daar toch doorheen moeten kunnen kijken...(zeker de M/Z-jury's Haha! )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 17:49

Hé, daar dacht ik ook meteen al aan Steef *LOL* Maar ik kon even niet op zijn hele naam komen, dus ik had het maar weggelaten...Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

ludje
Berichten: 80
Geregistreerd: 10-08-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:02

slaat nergens op ik heb een vos met witte benen en rij in de z1 met 4 wintspunten

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:12

Ik heb 1 woord... FARBENFROH

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:39

Onzin
Als je gewoon laat zien wat je moet laten zien, krijg je je punten.
Al kom je bij wijze van met een ezel x kameeel in het paars aanzetten.

Meestal zijn het de mensen die omdat ze gewoon niet netjes rijden, en zelf denken van wel, die dan heel hard roepen, dat komt door de kleur, het ras enz.
Alleen moeten ze eens kritisch kijken naar het eigen rijden.


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:40

Sowieso ik snap het nog steeds niet. Wat is er nou niet mooi aan een vos...

Inderdaad Kawa, door maar heel hard te zeggen dat het aan de kleur of uitstraling van je paard ligt, kun je je eigen fouten verbergen...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:42

Het is natuurlijk wel zo dat de dressuur nu eenmaal een jurysport is en dat smaken verschillen en helaas is het zo dat er nog steeds heel veel juryleden zijn die voorkeuren voor bepaalde typen paarden hebben en deze dan ook hoger waarderen.................!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:47

Een echt goed paard kan heus de z wel halen, of ie nou schimmel, bruin, vos of pimpelpaars met gele stippeltjes is. En trouwens, ik vind maar weinig mooier dan een knalrooie vos glimmend in het zomerzonnetje. Ik hou wel van vosjes. We hebben een vosruin op stal gehad van ongeveer 1,70, paard had een bles en sokken, en zat continu in de prijzen bij de dressuur...

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:48

Nou als een paard met witte benen niet mooi is kunnen al die witte bandages ook wel in de kast blijven.


wat een gezeur zeg.

Laat die mensen eerst maar eens gaan rijden voor ze zulk commentaar geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:48

Natuurlijk heb je voorkeuren.
Maar ik zie wel eens een mooie donkere wpn-er.
Maar als ik hem dan zie lopen, vind ik hem ineens niet meer mooi.

Zo ben ik geen friezen fan, maar vandaag zag ik er 1 lopen en liep toch wel erg mooi.
Op de veruimde draven na.
Maar dat werd gecompenseerd door de b.v mooie appuyementen.
Dus zou zij in de proef toch weer haar punten hebben gehaald.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:50

dit is grootste onzin dat ik ooit gehoort heb.het gaat er om hoe het paard beweegt en hoe het paard zijn oefeningen uitvoert.als dat gewoon goedis maakt het niet uit al is ie geel met paarse stippen en daar komt bij smaken verschillen.er zijn mensen die het niet mooi vinden,maar ik vind een goed paard heeft geen kleur.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:06

Klopt maar toch zijn er juryleden die bepaalde type paarden meer waarderen dan anderen. Ben 5 jaar lang elk weekend met 4 paarden op concour geweest enuh helaas het is gewoon zo, Nu nemen we alle Z proeven op met de camera en leggen het commentaar ernaast zit regelmatig verschil in. Voor mij is een goed paard een paard dat regelmatig en ontspannen zijn/haar oefeningen doet, laat zien dat hij/zij er plezier in heeft en kleur, afstamming of ras heeft er niets mee te maken.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:12

Afbeelding

Dit is mijn paardje. Vos, 4 witte benen, onregelmatige bles, en een witte vlek onder haar buik.
En zij loopt toch ook Z!!!!

Met andere woorden, ik ben het niet met de stelling eens. Het gaat om de kwaliteiten van het paard en niet om de kleur!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:27

Antoinette, dat vind ik nou zo'n gaaf paard *LOL* Heb hem weleens zien lopen op een wedstrijd en blijf dan vaak even staan(heb ook wat met vlekken onder buiken trouwens *LOL* Had mijn pony ook)! Nooit geweten dat die van een bokker was Haha! Wat leuk! Volgende keer zal ik wel even roepen Party!!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers