Rodeo met Onyx

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Rodeo met Onyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 12:53

Vorige week hebben wij een zadeltje gekocht, compleet. We wisten niet zeker of het singeltje paste dus als dat niet paste mochten we hem omruilen. Maar omdat de winkel best ver was, en op zondag open zijn we vandaag dus pas terug gegaan om hem te ruilen.
Ik had de hele week al een singel van iemand anders geleend en veel rondgelopen met het zadeltje op en ook zonder zadel op m gezeten een paar keer, dat ging heel braaf.
Net ging ik dus met mijn vader naar stal om de singel te passen en hij was goed. Toen liepen we even naar de bak en liep mijn vader er langs en ik ging erop. Lachen Dat ging echt ontzettend braaf totdat ie ineens begon te flippen. Hij steigerde en bokte wel 20 x heel snel achter elkaar. Gelukkig ben ik blijven zitten maar ik schrok wel. Haha! Bloos Daarna heb ik nog 2 rondjes gestapt en was ie weer gewoon super braaf. Lovers Flink beloont natuurlijk, en op stal nog even 2 handjes mueslie gegeven.
Van de week gaat ie aan de longeerlijn met hoofdstel en zadel zodat ie eerst eens goed kan wennen (hoofdstel heeft ie nog niet in gehad).
Maar dat was wel ff schrikken. Schijnheilig Bloos

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 12:56

Moet je toch niet eens overwegen om western te gaan rijden? Knipoog

Maar je rijdt hem dus in? Wat leuk!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 12:58

Hahah, jaa dat heb je met die mormels he, haha!! Nog veel succes met het inrijden, ben heel erg benieuwd!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 13:01

Ja ik heb geprobeert om een klein meisje te vinden maar die vinden het allemaal eng; Hengst en onbeleerd.. Dus ja dan doe ik het zelf maar. Weeg toch niet zoveel. Lachen

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 13:01

Whaha! Leuk zeg! Wel goed dat je ben bblijven zitten!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 13:01

Hij is nog niet beleert?

Hij heeft dus flink veel temperament Knipoog ......

Bij een van onze shets hadden we ook een zadel opgelegt omdat ze zo lief was, dus we dachten, "laten we het eens proberen" Lachen , die ging er dus gewoon bij liggen hahahaha.
Maar Onyx laat dus wel zien dat hij pit in zijn dondertje heeft Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 13:03

Nee hij is nu 3,5 en nog niet beleerd. Er was wel eens opgezeten maar verder niets.
Ja haha hij heeft wle pit. Haha! Maar dat wist ik ook wel tis een snel ding. Lachen Als ik met m ga wandelen en ik ga iets harder lopen dan rent ie meteen achter me aan hihi. Lovers
Tis echt een schatje.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:16

Marije schreef:
Moet je toch niet eens overwegen om western te gaan rijden? Knipoog


Bokken en western hebben NIETS met elkaar te maken hoor!

Klinkt gaaf Nathalie *LOL* Anders moet je hem eens een paar uurtjes met hoofdstel in zijn box zetten...went hij eraan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:48

Volgens mij begin je altijd met het hoofdstel, Toch............. aan de longeerlijn met hoofdstel basiscommando's leren (Stap-draf-galop en niet totaal onbelangrijk ho) als basis commando's goed zijn singel om, daarna zadel daarna ruiter........... of ik zie het heel mijn leven al verkeerd

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:49

Volgens mij begin je altijd met het hoofdstel, Toch............. aan de longeerlijn met hoofdstel basiscommando's leren (Stap-draf-galop en niet totaal onbelangrijk ho) als basis commando's goed zijn singel om, daarna zadel daarna ruiter........... of ik zie het heel mijn leven al verkeerd

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 20:43

Idd je hebt gelijk hoor Gijsenkim. Zo hebben we Camilla uiteraard ook ingereden.
Maar kan het kwaad om er gewoon eens op te zitten? Nee toch.
Zoals ik al zei ga ik nu beginnen met het echte beleren. Maar longeren wil hij maar niet snappen.... Dus dat duurt nog wel eventjes.

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:05

ik heb ook heel toevallig het hoofdstel als laatste gedaan. dat kwam bij haar door eerst kopschuw en toen last van het wisselen.
leuk he je paardje inrijden ik ben nu ook zo een 3 maanden bezig. bij ons gaat het super. gelukkig bokte spikkel bij mij niet.
vraag trouwens eens hulp bij het longeren want ik kon het zelf ook niet echt maar met hulp (meelopen en een ervaren persoon die mij ook aanwijzingen gaf) is het echt een longeerwonder geworden. heel veel succes en geniet ervan.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 09:26

Doe ik zeker.
Mijn andere pony (zie profiel) heb ik ook zelf ingereden met hulp van Obsession en dat is echt super gegaan. Ze is nu ongeveer 5 maandjes onder het zadel en binnenkort gaan we starten. Haha!
Hulp bij t longeren krijg ik wel. Maar hij snapt er nog steeds neits van hihi maar ach dat komt nog wel!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 11:04

Zat er bij ons maar een X zo veel pit in. Wij hebben bijna alleen maar sulletjes vergeleken met dit.
En wat betreft het longeren. Ik reed Den al meer dan een half jaar en ben toen pas echt begonnen met longeren. Voor die tijd veegte hij de vloer met me aan en heb ik het niet gedaan omdat ik geen zin had om zand te happen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 13:19

Wij hebben met Bud ook als laatste het hoofdstel gedaan. In het begin gewoon zadel op, halstertje om en aan de longeerlijn Haha! *LOL*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:02

Wij maken ze ook eerst zadelmak voordat hoofdstel en bit (teugels) eraan gaan.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:10

Klinkt heel stoer. Cool Hij is volgens mij wel lekker druk. *LOL* Nog suc6 met verder beleren en ik kijk uit naar de foto's waar je dr op zit. }>
Kan die het trouwens goed vinden met camilla, zouden leuke veulentjes kunnen worden.. Extreme duivel