Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:26

phormicola schreef:
Mijn vader heeft mijn sleutels maar die zit in Sicilië :+

Nou mijn schatting was inderdaad iets van 75 euro. Vooral omdat het slot niet op slot zat.



was een stukje over vorig jaar op rambam


Is heel rare branch. Je betaald zoveel omdat slotenmakers elkaar helemaal kapot concurreren wat betreft reclame. Mensen zijn toch wel wanhopig genoeg om het bedrag te betalen om weer naar binnen te kunnen

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:33

Cemlys schreef:
Pannenkoeken zijn lekker en goedkoop. Je ziet vaak mensen die kant en klare pakken kopen, maar hoe simpel om wat bloem/melk/eieren samen te gooien

Heel simpel, ik zag wel toen ik in het begin googlede op 'zelf pannenkoeken maken' dat er een mespuntje zout bij staat maar dat doe ik eigenlijk nooit.

Als ik pannenkoeken bak dan doe ik 200-250ml melk, ong 4-5 scheppen bloem, 1 ei en een paar plakken kaas en/of ontbijtspek, waar ik dan ong 3 pannenkoeken van bak.
Melk in een beslagkom, ei erop en dan langzaam aan de bloem toevoegen tijdens het mixen/kloppen.
Spek of kaas haal je door het beslag heen voor je het in de pan legt, dan zit het meer in de pannenkoek ipv erop en kun je mn de kaaspannenkoeken makkelijker stapelen.

tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:45

Melk hoeft niet voor pannenkoeken, eieren wel en aangezien de melk hier anders niet op komt gaat het dus maar zonder. Kaaspannenkoek maak ik door 1 kant te bakken, kaas er op (geraspte werkt het fijnst), dubbel vouwen en beide kanten gaar laten worden.
Recept is hier 2-3 volle eetlepels bloem, beetje bakpoeder (luchtigere pannenkoek), water en dan 1-2 eieren er bij afhankelijk van hoe dik/slap het beslag is. Soms maak ik wat extra of heb ik teveel en die gaan dan koud of warm de volgende dag als lunch.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:00

Jee wat een geld voor die slotenmaker inderdaad :=
Dan had ik me toch ook even een ruitje in getikt, dat kost nog minder om te vervangen :=

Pannekoeken maak ik meestal met sojamelk, en een fliinke snuf kaneel erdoor.. en dan met appelschijfjes :9

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:40

Hangt er vanaf wat ik wil maken, koolhydraat arm is met amandelmeel/monchou/..., gewone met ei/melk/bloem, Amerikanen pancake zijn ook erg lekker en erg snel gemaakt, wel met opgeklopt eiwit, en banaanpannekoekjes zijn helemaal easy. Ik ben wel fan dus van pannenkoeken

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:21

Heb ook nog wat bananenpannekoeken gemaakt. Had toch ei en 2 bijna te rijpe banenen. Lekker ontbijt morgen

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:46

Wij hebben vandaag (zaterdag) boodschappen gedaan en waren 40 euro kwijt, maar had een statiegeld bon ter waarde van 8 euro, dus was uiteindelijk 32 euro kwijt. Mijn man had deze week na werk nog een paar dingetjes meegenomen en dat was iets van 5 euro, dus valt mij nog mee!

Wel moet ik volgende week weer flesvoeding en luiers halen, dus € 20 euro kost weer extra

American pancake die ken ik helemaal niet, is dat moeilijk te maken??

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:52

Weet iemand waar je quinoa voor leuke prijs kan krijgen?

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 01:01

Uiteindelijk toch de wasverzachter gekocht bij de kruidvat. 1500 ml voor 2.85. De 5 euro die ik in gedachte had heb ik precies gered! Tot ik even naar de appie ging en daar koffie kocht en nog wat dingen met een sticker en alle scoupy producten :') toen was ik ineens 26 euro kwijt :/ incl koopzegels.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:10

Volgens mij verkoopt Aldi ook quinoa

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:12

Ik wilde inderdaad een ruitje intikken, maar mijn lichtelijk autistische tweejarige stond erbij en ik had niet zo'n zin in een nervous breakdown :') Maar nu ik weet wat het kost zal ik dat een volgende keer maar voor lief nemen.

Ik had ook bedacht dat ze gewoon konden vragen wat ze willen. Je moet immers gewoon naar binnen. Eikels :+

Kijk pannenkoeken zijn dus inderdaad goedkoop, haha! Zelf koop ik ook nooit van die shakers. Waarom zou je?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:53

noah14 schreef:
Wij hebben vandaag (zaterdag) boodschappen gedaan en waren 40 euro kwijt, maar had een statiegeld bon ter waarde van 8 euro, dus was uiteindelijk 32 euro kwijt. Mijn man had deze week na werk nog een paar dingetjes meegenomen en dat was iets van 5 euro, dus valt mij nog mee!

Wel moet ik volgende week weer flesvoeding en luiers halen, dus € 20 euro kost weer extra

American pancake die ken ik helemaal niet, is dat moeilijk te maken??

Nee helemaal niet moeilijk, enige verschil is dat je het eiwit klopt tot sneeuw en als laatste ondermengd omdat ze luchtig moeten zijn. Zijn snel als ontbijt te maken. Als je Googlet vind je zat receptjes

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:17

Ik heb vrijdag boodschappen gedaan. Alleen crackers brood en broodbeleg gekocht en 2 bossen tulpen. Was ik 12.50 kwijt. Morgen eet ik weer op de woongroep en voor de rest van de week heb ik nog vanalles in de vriezer liggen dus ik hoop niks te hoeven kopen. Ik heb nog! 122 euro over!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:38

Helaas.. deze week niet gelukt: €72,28

€12 teveel. Heb dure dingen gehaald zoals veel kruiden, kokosmeel, agavesiroop, medjooldadels etc. Maar als het goed is doe ik daar langer dan een week mee. Ook had vriend zijn tandpasta (nieuwe tube) vergeten in een hotel. Weer €5,25 weggegooid.

Volgende week verjaardagsboodschappen dus ik zal er weer ruim overheen gaan vrees ik.

Hoe doen jullie dat?

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:45

Ik heb voor de komende week al wat boodschappen gehaald, 18 euro.
M'n moeder haalt deze week nog 1 kilo kip voor me, is in de aanbieding voor €6.00.
Begin morgen weer met werken, dus eet de komende week al 3 dagen op m'n werk :)
Zal wss nog wat brood moeten halen en beleg, maar verder voor de komende week alles in huis.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:03

Ik ben er deze week zo'n €1,50 overheen gegaan. Ik heb deze week zo'n €26,50 uitgegeven voor ons tweeën. Probeer elke week met 25 euro uit te komen. Kwam door dat vegetarische smeerworstje wat mijn vriend zo graag wilde :P
Ik was gisteren jarig, maar heb gelukkig geen feestboodschappen hoeven doen. Ik heb gisteren drie appeltaarten gebakken met de laatste appels uit eigen tuin :D

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:29

Kijk dat is handig! Helaas heb ik geen appelbomen haha.

Maar hapjes, (fris)drank + de avondgroep blijft eten. Dan kan niemand toch binnen budget blijven?

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:42

Ideaal idd :j , vries je de appeltaarten in?

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:01

8nnemiek: Zo, jij bent echt goed in goedkoop boodschappen doen!

Ik heb net een enorme pan hutspot gemaakt :)
Kosten:
1 kg wortels: 0,49
1 kg uien: 0,70
2 pakjes aardappelpuree: 0,80
pakje nasi kruiden: 0,28

Totaal: € 2,30

Hiervan kan ik volgens mij zeker 5 dagen eten dus nog geen 50 cent per maaltijd :Y)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:02

Pan soep maken met stokbrood zelf afbak van 45 cent pan soep is 5 euro? En goedkope fles cola en sinas van de lidl?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:31

De taarten vries ik in inderdaad :j
Even ontdooien, in de oven en ze smaken weer heerlijk!

Selka, binnen budget feestboodschappen doen dat wordt lastig inderdaad, maar ik denk dat je het wel vrij goedkoop kan houden als je goedkope hapjes op tafel zet als pinda's, toastjes, en zelfgemaakte hapjes zoals deze pestobroodjes <3 https://www.leukerecepten.nl/recepten/m ... -broodjes/
En als je 's avonds bv een simpele risotto maakt met een lekkere soep, en salade, dat kost ook niet veel en is toch wat feestelijker dan pasta of een simpel rijstgerecht.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:35

LinsxDot, daar ga ik de mist al in. Ga nooit naar de Lidl. Daarbij krijg ik vriend op m'n dak als ik geen a-merken koop. Dat was zijn eerste opmerking toen ik vertelde van deze challenge.

8nnemiek, risotte en soep is een goed idee!

Ben benieuwd wat die extra boodschappen mij gaan kosten :)

Iemand nog een idee waar je wat exotischere ingrediënten betaalbaar kunt halen? Denk aan kikkererwtenmeel, edelgist etc. EkoPlaza is erg duur.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:25

Misschien bij de toko? Of anders in groot verpakking op internet?

Ik ben er ook overheen met 7 euro maar daarvan krijg ik er weer 6 van terug via scoupy :D

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:28

Selka schreef:
LinsxDot, daar ga ik de mist al in. Ga nooit naar de Lidl. Daarbij krijg ik vriend op m'n dak als ik geen a-merken koop. Dat was zijn eerste opmerking toen ik vertelde van deze challenge.

8nnemiek, risotte en soep is een goed idee!

Ben benieuwd wat die extra boodschappen mij gaan kosten :)

Iemand nog een idee waar je wat exotischere ingrediënten betaalbaar kunt halen? Denk aan kikkererwtenmeel, edelgist etc. EkoPlaza is erg duur.

Gewoon kopen en niet laten zien :') je kan niet alles van lidl nemen hoor sommige dingen vind ik echt no go! Maar de sinas vind ik erg lekker de cola minder! De nootjes zijn heerlijk de nasi kruiden zijn bah en ga zo maar door :')

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:33

Selka schreef:
LinsxDot, daar ga ik de mist al in. Ga nooit naar de Lidl. Daarbij krijg ik vriend op m'n dak als ik geen a-merken koop. Dat was zijn eerste opmerking toen ik vertelde van deze challenge.

8nnemiek, risotte en soep is een goed idee!

Ben benieuwd wat die extra boodschappen mij gaan kosten :)

Iemand nog een idee waar je wat exotischere ingrediënten betaalbaar kunt halen? Denk aan kikkererwtenmeel, edelgist etc. EkoPlaza is erg duur.



Huh? Wil hij persé alles in A-merk hebben? Ongeacht wat het is en of hij geprobeerd heeft of het huismerk ook prima te eten is?