Vragen over mennen met shet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Vragen over mennen met shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 21:47

Ik ben momenteel mn shetje aan het beleren (men regelmatig, dus weet wat ik doe.)
Alleen vroeg ik mij af wat voor zweep gebruiken jullie bij een shet? Een normale men zweep lijkt mij veel te lang, dan kom ik ergens tussen zijn oren terecht Haha!
En hoevaak mennen jullie per week?
En staan die van jullie op hoefijzers?
Ik wil die van mij voorlopig nog niet op hoefijzers zetten, hoe vaak zou ik dan ong. over de weg kunnen mennen? (= klein buitenritje)


Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:30

Die van mij staat niet op ijzers, hoor. Ik heb een gewone menzweep. Als je een goede kar hebt, staat hij er ver genoeg voor, en is een menzweep niet te lang. Ik men 1 a 2 keer per week.

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:31

Wij gebruiken een gewone menzweep.....niet zo een superlange (ik weet eigenlijk niet of je die in verschillende maten hebt, maar die van ons komt gewoon op de plek waar hij hoort te komen .....dus neit tussen de oren Haha!
Wij mennen op het moment eigenlijk niet met onze shet (andere wagen gekocht en nu dus een shet te weinig).....maar toen we nog een lichter wagentje hadden reden we soms 3 keer in de week.

Ik ben op het moment onze 2e shet aan het beleren en dan willen we proberen om toch wel elk weekend te gaan mennen, dus 1 of 2 keer in de week in de winter.

Die van osn staan niet op ijzers......maar als we met de tijd vollop met 2 span gaan mennen dan gaan ze denk ik wel op ijzers.

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:04

Ik ben onze shet ook aan het beleren en zat eigenlijk ook met dat vraagje over wel of geen ijzers eronder. Voor te oefenen zijn we per week toch al rap zo'n 5 uur op de weg.
Hoe lang onze menzweep is weet ik niet juist, maar in de paardenwinkel waren er 2 die geschikt waren voor shetters en hebben we daar tussen moeten kiezen. Die voor Shetlanders was iets korter dan voor grotere pony's, maar ja das ook wel een beetje logisch natuurlijk Haha!

Gr.Marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:23

Mijn shetten staan nu niet op ijzers, heb geen wagentje.
Toen ze nog samen in het span liepen stonden ze wel allebei op ijzers, maar kwamen ze dan ook minimaal 3x per week in het span voor de wagen.

Ik rij met een gewone menzweep. Je hebt ze idd in kortere en langere versies (vierspanrijders kunnen niks met een korte zweep Haha!). Een gewone zweep is te kort omdat je dan waarschijnlijk niet verder komt dan de kont. Ik tikte -indiennodig- bij op de schouders.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 18:21

Ik gebruik als zweep een gewone dressuurzweep. De korste menzweep die ik kon vinden was 1.40 m dus kwam ik alsnog tussen zijn oren terecht. Sjors staat wel op ijzers, zijn hoefjes zijn heel zacht. Ik zag altijd verschil met voordat ik ging mennen en erna, zijn hoeven waren een stuk korter.
Ik men zo vaak als er iemand mee kan. Soms is dat 1x in de week, soms 3 keer, maar veel meer toch niet.


Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 17:16

een dressuurzweep


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 4 bezoekers