Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Jelleee schreef:En dit krijg ik terug:
We hebben uw order buiten het retour termijn ontvangen. We hebben al
een uitzondering gemaakt door het aankoopbedrag terug te storten. De
kosten worden gerekend als administratiekosten.
Zijn ze nu zo dom of doen ze alsof? Ten eerste heb ik ruim binnen 14 dagen retour gezonden en ten tweede zijn ze verplicht om het terug te betalen.
Jelleee schreef:En dit krijg ik terug:
We hebben uw order buiten het retour termijn ontvangen. We hebben al
een uitzondering gemaakt door het aankoopbedrag terug te storten. De
kosten worden gerekend als administratiekosten.
Zijn ze nu zo dom of doen ze alsof? Ten eerste heb ik ruim binnen 14 dagen retour gezonden en ten tweede zijn ze verplicht om het terug te betalen.
Jelleee schreef:En dit krijg ik terug:
We hebben uw order buiten het retour termijn ontvangen. We hebben al
een uitzondering gemaakt door het aankoopbedrag terug te storten. De
kosten worden gerekend als administratiekosten.
Zijn ze nu zo dom of doen ze alsof? Ten eerste heb ik ruim binnen 14 dagen retour gezonden en ten tweede zijn ze verplicht om het terug te betalen.
Citaat:Het is belangrijk te weten dat het herroepingsrecht duidelijk op de website moet staan, bijvoorbeeld onder een kopje veelgestelde vragen. Doet men dit niet, dan wordt de termijn van rechtswege verlengd naar maar liefst 12 maanden. De informatie alleen in de algemene voorwaarden weergeven is dus onvoldoende.
Citaat:Mocht de consument besluiten zonder aanmelding vooraf iets te retourneren, dan heeft hij voor dat directe retourneren ook 14 dagen.
Exitium schreef:In dat geval ga je het niet redden ben ik bang nee. Je kan dit even lezen.
Twee quotes die hierin van belang zijn:Citaat:Het is belangrijk te weten dat het herroepingsrecht duidelijk op de website moet staan, bijvoorbeeld onder een kopje veelgestelde vragen. Doet men dit niet, dan wordt de termijn van rechtswege verlengd naar maar liefst 12 maanden. De informatie alleen in de algemene voorwaarden weergeven is dus onvoldoende.Citaat:Mocht de consument besluiten zonder aanmelding vooraf iets te retourneren, dan heeft hij voor dat directe retourneren ook 14 dagen.
GDG schreef:Waarom redt ze het dan niet denk jij Exitium? Ze zit dan toch gewoon nog binnen die 14 dagen?
FrYso schreef:De 14 dagen van retournering gaan in op de datum dat je het product hebt ontvangen. Als het artikel binnen deze 14 dagen retour is gezonden is de winkel verplicht om het volledige aankoopbedrag terug te geven (dus ook verzendkosten en administratiekosten).
Lizzyy schreef:FrYso schreef:De 14 dagen van retournering gaan in op de datum dat je het product hebt ontvangen. Als het artikel binnen deze 14 dagen retour is gezonden is de winkel verplicht om het volledige aankoopbedrag terug te geven (dus ook verzendkosten en administratiekosten).
Even uit interesse, hoezo de verzendkosten ook? De klant kiest er toch zelf voor om het pakketje terug te sturen?