Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:43

Vaatwastabletten gebruiken wij niet, hebben poeder. Is beter voor het machine en je kunt beter doseren, want de ene keer heb je meer vuile vaat als de andere keer.

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!


Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:45

Deze week niet geweldig geshopt, ongeveer €40 met z'n tweetjes. Wel wat luxeproducten gehaald dus het verbaast me niet echt.

It is not the hardware in your hands, but the software in your heart.

Berdien

Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:46

Ah, ik heb altijd wel een gelijke hoeveelheid. Maar ik heb dan ook maar een kleine afwasmachine, waar alleen borden, glazen/mokken en bestek in gaat. Alles wat groter is dan dat was ik met de hand af :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:46

40€ kwijt voor de week :)
Incl koffiepads, vaatwastabletten en extra drinken.. had nog wel e.e.a in de kast liggen, en geen bier nodig (gisteren gehaald) maar toch netjes voor 2 pers, en in het weekend 4 :)

Dream it..
Wish it....
Do it.......

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:59

phormicola schreef:
UMayDream schreef:
Ahaa, dankjewel Santigo_! Dat verklaart een hoop. :j

Zijn hier trouwens ook liefhebbers van shampoo/zeep etc producent Lush? Een blokje van een paar euro gaat hier 2 maanden mee en het is echt een weldaad voor huid en haar vind ik <3


Ja ik! Ik koop standaard blokshampoo- en conditioner. Ik doe met de shampoo minstens een half jaar en met de conditioner een jaar.

Haha even offtopic maar vertelde ooit aan iemand van de lush (toen ik weer nieuw spul aan t kopen was) dat ik mijn conditioner al bijna een jaar had en nu pas op begon te gaan. Ze keek me echt aan en zei dat ie eigenlijk maar voor 20 wasbeurten bedoeld was eh....:o Oeps ik heb er minimaal 100 uit haha. Zolang mijn haar zacht blijft ga ik niet 5x keer zoveel gebruiken Jeetje.

Maar ja bij mij blijkt ook de lush uiteindelijk goedkoper te zijn dan merkshampoo (en lekkerder)

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:03

Ik heb net voor 65 euro boodschappen gedaan... Eh ben in mijn eentje...
Wel voor heel veel dingen vooraad aangelegd zodat ik t maar in huis heb en ik heb ook voor 10+ maaltijden (ingrediënten) gekocht :+
Heb nog 5 euro op mijn huisgenoot kunnen verhalen (afwasmiddel, kruiden, sweetchili). Dus dat maakt het 60 euro nog steeds wel pittig...
Oké nu kijken of ik de aankomende 3 weken met 30 euro al mijn rest boodschappen kan halen. Ga nu ook al mijn diepvries groenten opeten :)

Ik kan eten van vanavond ook voor gedeelte bij mijn huisgenoot afrekenen maar volgende keer eet ik weer met hem mee natuurlijk.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:06

Ohja pasta verhaal continues. De ah biologische pasta is wel goedkoper dan de donkere van Grand italia dus ik ga nu ah biologische proberen! Scheelde 50 cent (1 euro ipv 1,50) dus zeker de moeite waard. Dit topic maakt mij enorm bewust zeg :o.
Ik moet het boodschapsgewijs ook echt voor 30 gaan halen heb ik nog 15 voor extratjes en etentjes.


Hebben jullie er ook zoveel last van dat een trip naar de supermarkt zolang duurt ik ben vandaag 2 uur weg geweest waarvan 5 kwartier echt in de winkel geloof ik...

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:15

Mijn supermarkt bezoekjes zijn juist altijd super snel :)) Ik weet altijd wel wat ik ongeveer nodig heb, en de snoep/chips/drank/vlees/zuivel/verzorgings-rijen loop ik meestal al niet eens meer doorheen dus dat scheelt :D

Mijn budget-brood staat inmiddels lekker in de houtkachel-oven en het ruikt al heerlijk <3
Afbeelding

Edit:
Afbeelding
:9
Een heel brood kost me zo'n 50 cent als ik met goedkope ingrediënten werk :D

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:57

Oeeeh wat ziet dat brood er lekker uit! :9
Mag ik misschien het recept?
Ik vraag me wel af, hoe snij je zoiets netjes in dunne plakjes? Bij een ongesneden brood worden het bij mij vaak dikke plakken en is het in 2-3 dagen op en da's dan weer niet zo budget-proof :')

Wat betreft de Lush producten, ik heb de scrub nog steeds die ik in april heb gekocht - eigenlijk moet 'ie binnen 2 maanden op maar als 'ie niet bederft dan doe ik er lekker zuinig mee, des te langer heb ik er plezier van!

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:00

Oeh ziet er idd lekker uit

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 06:44

Ik snijd het brood met een goed scherp vleesmes :Y) Kruimelt minder dan een kartelmes, en je kan het brood dunner snijden. Vaak krijg ik het met gemak dunner dan supermarktbrood :D
Afbeelding

Dit is het recept:
https://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl ... d.html?m=1
Pain de Dieppe, een frans recept, maar ik gebruik kamut volkorenmeel en vervang 30 gram van het meel door glutenpoeder, en ik maak het vaak met kokosolie ipv roomboter. En dan in een broodvorm ipv rond, dan doen we er langer mee :D

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

joyceberends

Berichten: 367
Geregistreerd: 03-03-13
Woonplaats: Eefde

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:44

Ik ga zeker proberen mee te doen! Ik woon samen met mijn vriend en weet eigenlijk wel dat we wat meer kunnen besparen op boodschappen.
Wij hebben nu altijd 300 euro in de maand voor boodschappen waar ook toiletpapier wasmiddel vaatwastabletten tandpasta verzorgingsproducten enz bij in zitten.

Ik ben wel erg van de aanbiedingen in de gaten houden en heb dus nu ook voor 18 euro de vaatwastabletten bij de kruitvat gehaald waar ik zeker meer dan een jaar mee vooruit kan.

Ik kan meer besparen op meer in de vriezer doen dan alleen brood. Vlees aanbiedingen ga ik dus meer in de gaten houden

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:36

Ik wil ook graag mee doen met de chalange! Wij zijn met zn 2en. Mijn man zit op de vrachtwagen en eet in de meeste gevallen niet thuis en ik werk in de zorg en eet ook vaak mee op het werk. Daarbij hebben wij een moestuin en eten we vers uit de tuin. Vlees halen we goedkoop van een vleesboer in de buurt. We hebben 200 euro in de maand te besteden aan boodschappen inclusief verzorgingsproducten, wasmiddel en vaatwasblokjes. Ik heb de hele vriezer vol zitten dus daar kan ik makkelijk wat menu's uit halen.
Het vlees is ook enorm groot en kunnen we van1 schnitzel makkelijk allebei eten. Ik heb nu 30 euro uitgegeven in 2 weken en wil nu eerst de vriezer leeg maken.
Wat ik over houd zet ik altijd op de gezamenlijke spaarrekening en begin elke maand weer op 0.

Weet iemand trouwens of je verse tuinkruiden in kan vriezen?

Vinur Fluguson van de Hooge Vorssel, Gir fra Fiskimadur en Saethor fra Wespurt.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:05

Ja dat kan.
klein snijden en in een ijsblokjes vorm met een beetje water invriezen.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:49

Ik heb net even een voorraad ingeslagen bij de ah.
57 Euro totaal, net 36 euro afgerekend.
Heb 15 stukken vlees(snitzels, hamburgers, kipburgers) 24 zakjes felix voor m'n kat en nog wat andere 1+1 acties.
Vanaf volgende week (als ik in mn huis woon) ga ik het doen met ook 30 euro per week :)

Freek-Willem Pleasure: Z1+11 <3
Mexwell †27-12-2019, Skuggi † 01-08-2022 rust zacht lieverds Y;(

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:17

joyceberends schreef:
Ik ben wel erg van de aanbiedingen in de gaten houden en heb dus nu ook voor 18 euro de vaatwastabletten bij de kruitvat gehaald waar ik zeker meer dan een jaar mee vooruit kan.

Was dat een voordeelpakket van Sun? Ik had uitgerekend dat die van de Lidl dan alsnog voordeliger zijn en ze hebben nu zelfs weer 40+8 gratis. Dus het lijkt soms heel goedkoop, maar dan is het ergens anders toch nog weer goedkoper :Y)


gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:46

Weekbudget van €50 gehaald. Heb zelfs bijna €10 overgehouden.
Twee x stamp, 2x pasta en 2x gevulde broodjes, zondag frietjesdag.

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

joyceberends

Berichten: 367
Geregistreerd: 03-03-13
Woonplaats: Eefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:15

Henrieke schreef:
joyceberends schreef:
Ik ben wel erg van de aanbiedingen in de gaten houden en heb dus nu ook voor 18 euro de vaatwastabletten bij de kruitvat gehaald waar ik zeker meer dan een jaar mee vooruit kan.

Was dat een voordeelpakket van Sun? Ik had uitgerekend dat die van de Lidl dan alsnog voordeliger zijn en ze hebben nu zelfs weer 40+8 gratis. Dus het lijkt soms heel goedkoop, maar dan is het ergens anders toch nog weer goedkoper :Y)


Ja klopt. 180 stuks voor 18 euro. Ben zelf erg tevreden over deze dus daarom heb ik ze gekocht! Vaatwasmachine klepje voor glas enz is kapot en deze al in on zijn super

IMAY1990

Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:18

Ik ga mezelf geen boodschappenbudget geven maar een uitgavebudget. Ik doe dit jaar een bestuursjaar bij een superleuke studentenvereniging maar door alle activiteiten en natuurlijk de wekelijkse borrel vloeit er meer geld naar eten onderweg en toegangskaarten voor bijvoorbeeld een schaatsbaan of bowlingbaan dan dat er naar de boodschappen zelf gaat.

Ik heb ook een tweede rekening geopend waar dit budget op gaat. Die pinpas neem ik mee en als het op Is, dan is het op.

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024

xPabloBokt

Berichten: 9374
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:29

Ik kom eventjes kort langs. Ik heb deze week (za t/m vr) voor nog geen €24 geleefd, dus ik zit bijna €8 onder mijn weekbudget. Als ik dit volhou kan ik wekelijks wat opzij leggen om iets leuks van te gaan doen of om langzaam te sparen voor een echte TV (heb nu een 24-inch computerscherm staan).

Ben best trots op mezelf zo. Was de eerste week alleen, mijn eerste week weer naar school en ik heb nou eenmaal Asperger en een gebruiksaanwijzing op veel punten, dus ik ben blij dat het zo gelukt is. Nu volhouden! :)

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:33

Imay, ja ik merkte op een gegeven moment ook dat ik nauwelijks meer thuis at vorig jaar :o Daarom dat het geld nu ook een beetje op is!
Als je veel doet is het inderdaad ook handig om je andere uitgaven erbij te houden, anders kun je netjes bij zijn met je boodschappen maar als je dan alsnog elke week 3x buiten de deur eet gaat het nog hard :o

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Travel_me

Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:18

Deze week begonnen de met challenge en 33 euro + 2 Frank uitgegeven. Wel flink ingeslagen dus heb nog genoeg eten voor de rest van de maand. Alleen nog wat brood en beleg heb ik dus deze maand nog nodig. Ga zo een poging doen tot het bakken van brood (stond geloof ik op de vorige pagina) hopen dat het lukt. Ben er vandaag wel voor naar Oostenrijk gereden anders was het echt mislukt.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

jesuisRooos

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-03-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:14

Ik ga ook meedoen! Begin maandag maar moet eerlijk zijn dat ik wel nog een hoop vlees in de vriezer heb liggen..

Ik woon alleen met 2 katten en wil graag 40 euro max per week uitgeven incl alles voor de katten.

Als ik daar aan gewend ben wil ik wel verder gaan verlagen want weet eigenlijk zeker dat dat wel kan.

Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:50

Ik lees veel mensen met katten. Bij de Cranenbroek was het kattengrit €5,- afgeprijsd! Oftewel ik heb nu voor 6 maanden grit in huis. Besparen is vaak ook kopen als t afgeprijsd is (als je t toch nodig hebt)

Bij de AH heb ik ook 2 grote blokken kaas gekocht voor 5 en een beetje jeeeeh

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:13

Ik ben deze week binnen mijn budget gebleven :D

Buick B+11 L1+12 L2+17 M1 startgericht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ange29, Appeltje00, fotolijstje, Indy_Mouse_9, leonie1988, LiannePuthzy, Maanon_, Mars, Nayan, NinaCharlie, nnicolex, Telpeva, turtlelito, xPabloBokt en 154 bezoekers