Is de Bucas Power turnout de beste deken ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Is de Bucas Power turnout de beste deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:52

Ik heb sinds kort de bucas smartex medium na jaren horseware in verschillende diktes gebruikte te hebben en moet zeggen dat ik er echt weg van ben. De horseware moest ik vaak verwisselen maar de smartex gebruik ik al continu vanaf het snachts onder de 10 graden werd. Paard voelt altijd fijn warm aan, nooit te warm of te koel. Ik vind het een verademing!


JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:55

Marije_jiplover schreef:
Ik houd niet van fleece gevoerde dekens. Ik wil alleen maar dekens met gladde voering. Bucas valt daardoor dus af.
Ik ben fan van Rambo van Horseware maar op mijn jonge pony heb ik Weatherbeeta liggen en dat bevalt ook uitstekend. Is iets fijner geprijsd dan Rambo en Bucas.

De oude pony kan nogal hardhandig (of moet ik zeggen hard"tandig") zijn tijdens het spelen en heb ik al vaker vol in de deken zien happen.
Maar hij blijft heel, ondanks hun vele gestoei samen.


Bucas irish,select en Freedom zijn glad van binnen

Verder hier ook een bucas fan.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Is de Bucas Power turnout de beste deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:02

Hier nog een Bucas fan, al jaren de Smartex rain. Ideale deken, kan zelfs op een nat paard worden gegooid en paard komt er keurig droog onder vandaan. Ook bij dagen flinke regen zijn de paardjes nog droog en warm. Ik was mijn dekens nooit, borstel hooguit af en toe het zand eraf. Mijn oudste deken is inmiddels alweer ruim 7 jaar oud en nog steeds waterdicht.

Groetjes Jolanda


Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:51

beatje schreef:
Ik vind het een vervelende deken voor zoveel geld.Een binnenkant die je haast niet schoon krijgt.Hier zit er een gat in en de borstsluiting is stuk.Het is het deken van een 25 jarige ,dus toch niet het meest slopende type. Ik zou hem nooit niet meer kopen.


Je zou toch zeggen dat de fabrikant daar wel garantie opgeeft ?

A horse is a horse .....

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Is de Bucas Power turnout de beste deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:00

Op een bezweet paard een deken gooien en die dan nooit wassen???
Nou dat zou niet mijn idee zijn :n

Ik heb sowieso een pony die veel huidvet heeft, dus ik werk graag met onderdekens die ik dan veel vaker was dan de buitendeken (die gaat 1X per jaar).
En na het rijden eerst een cooler of zweetdeken erop, zodat dat ook niet in de andere deken trekt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:41

Marije_jiplover schreef:
Op een bezweet paard een deken gooien en die dan nooit wassen???
Nou dat zou niet mijn idee zijn :n

Ik neem aan dat je reactie voor mij bedoeld was. Nee, ik bedoelde op een al nat geregend paard.

Groetjes Jolanda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:53

Ik wilde heel graag een Bucas Power aangezien die grote temperatuursrange me ideaal leek. Helaas paste de deken niet. Ik vond hem erg zwaar in vergelijking met de Rambo's, en door de fleece trok hij ontzettend naar achteren (de paardenharen duwden hem meteen richting kont). Aangezien mijn paard erg smal is en een erg hoge schoft heeft hing dus alles meteen aan zijn schoft.
Nu ben ik dus toch maar voor Rambo gegaan. Het regelmatig dekens moeten wisselen is erg vervelend, maar de dekens zijn superlicht en door de gladde voering 'zweven' ze op de vacht waardoor je altijd nog een platte hand tussen deken en schoft door kunt halen en trekken doordat ze glad en licht zijn ook niet naar achteren.
De Rambo pasvorm zit dus beter bij mijn paard, maar als de Bucas had gepast (en het naar achteren trekken was niet zo'n issue geweest) dan was ik voor mijn eigen gemoedsrust absoluut voor de Bucas gegaan. Mijn zusje heeft al twee jaar een Bucas Power en die zit bij haar paard (staat 10 uur per dag ermee buiten en de rest van de tijd op stal) nog steeds prima.

Charlotte446

Berichten: 639
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Is de Bucas Power turnout de beste deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:58

Ik vind ze verschrikkelijk. Voor mijn merrie had ik de Bucas Power Turnout Full Neck. Met passen zat het deken prima dus gehouden. Eenmaal in gebruik kreeg ze binnen no time schuurplekken op haar borst, deken zat altijd scheef en haar geschoren vacht was er verschrikkelijk onder. Daarna over gegaan over Horseware waarbij ik al deze klachten niet meer had.

Mijn huidige bijrijdpaard heeft de Smartex, bij deze ook een lelijke vacht en schuurplekken op zijn borst.

Anoniem

Re: Is de Bucas Power turnout de beste deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:07

Bij het paard van mijn zusje blijft de vacht wel mooi (ongeschoren KWPN) maar ze zei dat ze er zelf wel aan moest wennen dat haar paard onder de deken vaak lauw voelt en niet echt warm. Dat schijnt zo te horen, maar daardoor vindt zij het wat lastig om te bepalen wanneer hij eigenlijk meer nodig zou hebben. Ze denkt er nu dus over om ook de heavy variant erbij te kopen, maar volgens de verkoopster was dat niet nodig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 64 bezoekers