Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 23:00

Kan je geen bandage zetten Hanne? Toen Jomo een dik been had moest ik een bandage zetten. Dat houdt het vocht tegen.

Ziet er goed uit Anthonius!

Veel plezier in Londen!

Ik heb weer springles gehad, tgaat terug de goeie kant uit! Een fijn parcourke gesprongen van ne meter. Met op de middellijn 3 rechters die schuin stonden, ma ge moest ze dan rijden op de middellijn.
Ook vanaf de korte diagonaal oxer rechte oxer, ma die stonden recht dus gemoest uw lijn wat breken, niet simpel ma hij deed het gelukkig terug allemaal. Ik denk *pakt hout vast * blits is back in track *\o/*


Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:04

Ja heeft ie om! :) Eerst koel ik met water, dan stappen en daarna bandage om. :)

En dat is fijn Daaphh! Weer goed vertrokken! ;)


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:12

Mooie proef Antonius! Bijzonder, dat voorlezen via de speaker. Wat me wel opviel is dat je precies toch gaatje langer mag zitten op dit zadel. Al pleit ik evenzeer schuldig :o

@ Hanne, zouden ice vibe boots niks zijn voor zoiets? Misschien kan je er van iemand lenen? Lees daar toch altijd goede verhalen over, zelf heb ik er geen ervaring mee.

Duimen dat het de positieve kant op blijft gaan Daaphh!

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:23

Hahaha blijft grappig dat eventingkamp hahaha

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:02

Wel euhm Antonius als je ooit een nieuw stekje zoekt voor je jonkie, ik weet een heel goed plekje :Y) :+ Superfijn paard!

Ik heb eventjes alleen maar meegelezen met jullie, maar hier gaat alles ook maar zijn gewone gangetje. Pony is net terug door zijn stereotype start-van-de-winter-dip ;) Kans is dus ook reëel dat deze zomer ons laatste seizoen wordt. Ga mogelijks deze zomer een aantal maanden naar het buitenland, dus kans zit er wel in dat dat de start wordt van zijn prepensioen, en dat ik dan na mijn terugkomst misschien wel een nieuwe aanwinst uitzoek. We zien wel. Tot die tijd hobbelen we maar gewoon verder rond :o

Ik prijs mijzelf heel gelukkig met een vriend die een hemelse schrik had van paarden voor hij mij kende, maar nu zelfs met veel plezier ze binnen of buiten zet of zelfs eens longeert of uitmest. Is ook wel echt een dierenvriend, en hij kan er oprecht van genieten om mij met hen bezig te zien. Zelf rijden heeft hij geen behoefte aan, en is de mijne ook te klein voor, maar dat hoeft voor mij ook niet. Zou toch ook geen inhoudelijke commentaar willen krijgen :P

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 12:10

Ohh een paar maanden naar het buitenland, wat een leuke ervaring. Weet je al welk land?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:09

Waar ga je heen Anneleen? Is je pony al van leeftijd?

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:25

Er ligt nog niets vast (is voor het werk), maar als het doorgaat is het naar Amerika :-) Pony is er dit jaar 14 geworden. Niet om te zeggen echt van leeftijd maar hij heeft in zijn jonge jaren heel veel gewerkt en hij is ook niet altijd bepaald correct gereden geweest jammer genoeg.... (lees 1x per 14dagen uit de stal plukken en er dan mee op wedstrijd gaan). Sukkelt nu ook wel al een jaar of drie met lichte artrose wat natuurlijk niet beter wordt met de jaren.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:26

Och oke! Canch wordt dit jaar ook 14, maar ze hoeft nog lang niet op pensioen :D. Zij heeft tot haar 6 een luxe leven gehad. Zadelmak gemaakt op haar drie, twee veulens gehad erna en dan pas doorgereden. Maar eigenlijk nog maar sinds haar 10 regelmatig aan het werk. Versleten is ze niet. Maar ze heeft ook wel last van de koude nu hoor. Ze was vorige weken toen het koud was best stijf en niet zo soepel in galop, en vandaag was het warm, en het was meteen een hemelsbreed verschil. Jammer wel dat hij wat vroeger op pensioen moet, maar zo kan je nog lang van hem genieten!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:55

Soms beter om wat sneller af te bouwen maar nog lang te kunnen genieten op een rustiger tempo. De mijne is zadelmak gemaakt op 3,5 en dan vooral buiten gereden. Vanaf zijn 5-6 Dressuurmatig wedstrijdgericht gaan werken en dan ook pas beginnen springen. Hij is nu 8,5. Merk wel dat hij eind augustus geboren is, hij zat met alles een eind achter.

Maar ik zou hem echt niet willen missen :)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:04

Goed gesteld in Londen Varekaj?

Hier gisteren dressuur gaan rijden. De eerste proef was oke, braafjes. Had ik 67.9% en gedeeld 4de. was ik blij mee. Dan eens de a6 gereden, ik was niet ontevreden maar de moeilijke oefeningen (achteruitgaan, links aanspringen vanuit stap en galop-stap) zijn verre van goed genoeg. Daar verlies ik nog veel punten. Anders wel mooie punten, een 8 voor mijn middellijn met er bij 'heel mooi' :D. Het waren twee verschillende jury's en allebei terechte punten en correcte commentaar gekregen. Tevreden van mijn dag :)!

Voor de geïnteresseerden, over twee weken organiseren ze een eerste combiné in waregem (op dezelfde dag dressuur (eventingproeven en springen) Ik heb nog geen verdere details. Maar ik zal het laten weten dan welke proeven er komen die dag.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-17 10:18

Fijn dat je tevreden bent met de commentaar en de punten! Dat is al heel wat bij dressuur!

Ohh dat is wel een interessante dag! Alleen jammer dat het zo ver is.

Hier was het een studeerweekendje, maar ik denk dat ik vrijdag op jumping ga!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:51

hier ook gisteren gaan dressuren in de A6:)
Ze kan sederd vorige week niet meer buiten op de weide en dat voel ik ook heel erg.
Dinsdag heeft ze het bloed van onder mijn nagels gehaald, donderdag in de les terug echt lastig en geen weg kennen met haar zelf.
Dan zaterdag gaan rijden was het al beter, zondag tijdens het inrijden liep ze heel fijn. Toen moest ik naar de piste en was allemaal om zeep :( ze was erg gespannen liep volledig tegen de hand. het gevoel zat niet goed. Enkel mijn achteruit gaan vond ik echt goed, krijg ik daar dan een 5 voor :p terwijl de rest van de punten dan wel nog oke waren. Ik vond dat ik nog veel punten had ten opzichte van mijn gevoel.
Ze heeft zoveel energie dat ze er geen weg mee kan. Je zou denk dat ze toch een beetje kalmer zou zijn met bijna 8 maanden zwangerschap. maar nee hoor. juffie loopt nog steeds vooruit zoals ze voordien deed. Terwijl ze eigenlijk tot voor vorige week zo fijn en rustig was :(
Zondag ben ik terug ingeschreven in dressuur voor de A7. ik zal toch kijken of ik ze deze week niet kan lossen dat ze eens haar energie kwijt kan.

pp: fijn dat je toch tevreden bent van je proef.

hoe verlopen de examens daaph?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-17 10:58

Wel goed denk ik.. maar ik denk altijd goed dus ik dacht tot de punten.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-17 11:21

Ik ben nog nooit naar een concert geweest en ik hoorde dat U2 naar België kwam.
Niet meer aan gedacht tot ik daarstraks een artikel las op hln dat vandaag de ticketverkoop start.
Dus ik dacht, alle we moeten dat toch eens doen, mja de kans dat ge binnengeraakt is natuurlijk klein.
Maar, Daphne geraakt wel binnen en heeft nu 2 tickets hahaha.
NIet dat ik zo een U2 fan ben, mja ge moet toch eens in uw leven naar een concert gaan zeker :p

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:37

ik heb U2 enkele jaren geleden gezien en het was super :) ik ben ook geen super fan maar ik vond het wel goed :) ik heb dit jaar adele gezien en naar de show van Dimitri vegas en like mike geweest. Waren allebei echt de moeite waard :) Ik vind het ook fijn om zo af en toe eens een concertje mee te pikken. kan ik echt van genieten :)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-17 11:49

Ik ben ook geen super fan hoor :p Ik moet zelfs nog eens liedjes opzoeken denk ik hahaha.
Maar ik ben nog nooit naar een concert geweest, dus ik dacht, doe ne keer gek :p

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:54

PP: proficiat met je resultaat!
Ik heb wel interesse voor die combiné, dus mocht je meer info hebben, graag :)

Mila: das wel beu als ze echt niet meer buiten kunnen... Hier zijn ze vrijdag en zaterdag binnen gebleven, regen en wind abnormaal. Gisterenmiddag toch nog een uurke of 3 buiten. Niet veel, maar beter dan niets. Vandaag ook enkel deze middag paar uurtjes, want de komende dagen zal het wellicht te hard liggen.
Kan je ze bv niet longeren ofzo dat ze toch wat energie kwijt kan?

Daaph: ben ook geen concert ganger, maar U2 vind ik ook wel goed! Denk dat je je wel zal amuseren!

Ik heb nauwelijks gereden afgelopen week, 1x met Fi en 2x met Ny.
Zo nat en waaien... Pfff.
Hopelijk deze week beter maar vrees ervoor, met de vorst...
Zondag doe ik wel die indoor cross met Nyona, eens benieuwd hoe kijkerig ze zal zijn.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:00

onze weide ligt echt te nat. ik heb ze vorige week 4 keer gereden. Niet dat ze niets doet. Alleen ja juffie heeft het toch nodig om eens te kunnen bokken en rennen. tijdens het rijden doet ze voornamelijk het laatste :p
mijn buurman die 200 meter verder woont heeft een pistje liggen mss vraag ik eens of ik ze daar eens kan gaan lossen. Dan is het op zand en heeft ze toch minder kans op blessures. Mss ook smorgens nog eens daar gaan longeren voor ik op wedstrijd vertrek.

zal wel tof zijn zo een combine :)

veel succes in elk geval voor de indoor cross :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:29

Hahah zalig Daaphh. :P

Leuk en proficiat van de wedstrijdjes! Als ik vervoer heb en de straten liggen goed, heb ik 12 februari eentje. 'k Ga dan ook naar W*aregem onder de motto van Luxor eens op een ander terrein proefje rijden. Zal wss niet op veel trekken ma kom. :+ Dan heeft ie het daar ook al beetje gezien. Want wil in de zomer naar W*aregem op wedstrijd.

Hier examens tot volgende week vrijdag. Volgende week maandag, woensdag en vrijdag examen. Vandaag eentje gehad die goed was gelukt en voor de rest van deze week niets. :)

Luxor nu weekje stap-rust gehad. Vandaag zal ik hem eens lossen, zal hij wel plezant vinden! :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:31

Uhu balen van het voorspelde vriesweer deze week... Daarmee dat ik Luxor vandaag nog eens wil lossen want zal idd te hard liggen anders. Wel komt hij alle dagen buiten. Al was hij gisteren heel geweldig heb ik gehoord. :+ Zal zijn rust beu zijn. ;)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:31

Ik ben geen concertganger, wel zou ik eens een zotte festival willen doen voor de sfeer gewoon!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:35

Hier zijn ze al 3 weken niet buiten geweest :/. Ik ben nu babysit bij de paarden, ik durf ze nu zelf niet alleen buiten steken. De volgende keer als ze buiten gaan, gaan we dat met 2 doen, want alleen zal spannend worden. Canch is gelukkig wel braaf normaal, ze gaat beetje ronddraven, maar zolang ze niet wordt opgestookt gaat ze zo snel mogelijk hooi gaan eten. Maar zij is dan ook de enige die wel werkt wordt, derest niet...

Leuk naar U2, dan heb je ook wel geluk gehad Daphne!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:23

Behalve de regen en kou was Londen heel leuk! Nieuwe wijk gaan ontdekken (camden town) en daar 's avonds op goed geluk Afrikaans restaurant binnen gestapt. Za-lig lekker! Heb krokodil, zebra en struisvogel geproefd :9

Robbie Williams en Muse zijn ook machtig goeie concerten! Rock Werchter 2x gedaan. Mijn vriend wil doodgraag eens naar Tomorrowland maar dat is mijn ding niet en de kans dat je aan tickets geraakt zo goed als nihil...

Ik heb zaterdag A6 op de planning. Denk dat de paarden echter niet buiten zijn geweest sinds woensdag, kan pas vanavond naar stal. Aangezien het nog gaat vriezen twijfel ik of het wel slim is om dan te starten. Op zich kunnen ze het maar ook hier werken ze best weinig door dat weer.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-17 18:27

Ik zou wel starten Varekaj, is gewoon weer een kans om te rijden. Of het nu goed is of niet, ge kunt wel binnen rijden.

Dirk had dit weekend jumping, ma er was geen proef kortbij om met blits te starten. Dus ik heb blits meegepakt en daargereden en ingesprongen tussen de rest. Hij kan ma gereden zijn met dat weer..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers