3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 00:12

Gistermorgend rond 8u ben ik altijd bij de paarden
Nu kwam ik aan op het baantje (waar maar 1 auto doorkan en enkel eigenaars van de paarde en wandelaars en fietsers komen) en ik zag overal hoefsporen.. dit klopte al niet
Ik kom aan op de wei en ik zie dat de ijzeren poort open staat naar de verkeerde kant, hangslot eraf, draden kapot getrokken, elektric stond nog op, schuifsporen van de paarden en geen paard te bekennen..
ik maar roepen maar geen teken van leven
In alle paniek mijn vriend gebeld: de paarden zijn weg, die zijn gepikt, alles is kapot, die zijn weg, ik was hysterisch en dacht dat dit een slechte droom was..

Mijn vriend komt ter plaatse, heeft zijn ouders uit bed geroepen en belde de politie..
die waren op de hoogte dat er 3 paarden losliepen bij brasserie jo
Dit ligt ong 5km verder en wij naar daar
Heen en weer gebeld met de politie en ze waren verder gelopen aan bmw gregoir in het industriepark en daar liepen ze toertjes.. dit ligt naast de N16 een drukke baan waar ze 90km/u rijden
De politie hield de paarden daar en ze liepen cirkeltjes op het terrein
Ik zag de paarden en die hebben allemaal nog nooit zo gedaan, de schrik stond af te lezen op heel hun lichaam en houding
Ze hadden stress, 2 liepen met dekens en deze waren door en door nat..
de paarden glipten weg en liepen verder op het straat naast de N16 met een brede gracht ertussen
Erachter lopen ging niet ze bleven galopperen..
Helemaal opt einde is een een fietspad om op de N16 te lopen.. en dat deden ze ook.. ze keerden om richting ons.. mijn hart stond stil.. zonder na te denken uit de auto gestormd, de beek ingesprongen ( was half bevroren dus beetje geluk) en op de baan gelopen om ze te kalmeren
Dit hielp niet, geen reactie op mijn stem of op hun namen.. ze draaiden zich weer om en liepen richting A12.. ik dacht dat ze richting brussel gingen.. ik dacht dit word fataal.. dat is een oprit naar brussel en autos dat al op die baan rijden zien die dieren niet...
wij terug in de beek, vaststeken met de laarzen en ijswater erin.. moeten omrijde met de auto en ondertussen 3-4 combi's
En ze zijn godzijdank de brug opgegaan over de A12 richting willebroek centrum
Heel het centrum door en dan juist voor de vredesbrug zijn ze rechtsaf gegaan langs het water en dan een 500m verder was er een weitje waar een paard stond en daar zijn ze ingeslaan en konden ze niet meer weg
Paarden ingesloten, halsters aangedaan, ze werden kalm en begonnen te grazen, de trailers werden gebracht
Eerst wouden we te voet terug maar daar was het veel te koud voor en met zoveel stress enzo
Dus weer terug, andere dekens op, veel hooi en nachecken alles was oke
Komen we terug op de wei
Maken we de draden.. zien we dat er 2 paarden nog loslopen op het bosje naast onze wei..
Onze paarden zijn zo hard geschrokken van die 2 paarden dat zij zo hard op de loop zijn gegaan..

Het moet wel zo serieuszijn geweest want onze paarden schrikken van niks, zijn groot verkeer gewent, vuurwerk, geweerschoten ze staan dag en nacht buiten

De paarden die los waren in het bosje zijn van iemand waar er geregeld een paard van ontsnapt maar die blijven bijna altijd op het terrein of omliggend veld.. nu waren ze het bos in en in de schemer zijn ze er zo ban geschrokken
Met die eigenaar gaan we nog aan tafel zitten
Om te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren
Het was niet onze fout, wij hebben degelijke afsluiting en toch zijn ze door een gegalvaniseerde poort van 4m blijve knallenom erdoor te geraken, staat vast met bils..

Ook hebben we het nieuws gehaald..
http://m.gva.be/cnt/dmf20170108_0266302 ... te-plukken

Ook nog fotos van het traject dat ze ong hebben gelopen


Afbeelding

Morgen staat er sowieso al een artikel met foto in de gazet van antwerpen en nieuwsblad waarschijnlijk ook
Ze belden voor een reactie en fotos

https://www.facebook.com/42227284454026 ... 51/?type=3
Het is anders als je paard uitbreekt en wat verder op een veld gras staat te eten.. dit waren de drukste banen uit heel de omgeving en daar liepen ze met 3 los en je staat zelf machteloos..
Maar eind goed al goed, politie had ontzettend goed geholpen en waren er direct bij

Er is voor de rest niets, paarden zijn oke, geen gewonden of doden al een geluk, en geen schade
Hier de 3 waarover het gaat
Afbeelding

Dit is ook de wei, als ze door deze draden gingen daarna is er het opritje met de bollen hooi enzo en dan de ijzeren poort..


maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:27

Ik mag er niet aan denken...
Super dat het goed afgelopen is :-).
En mss een doos merci chocolade voor de politie ;-)...

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:28

Holy wat een ontsnappings verhaal zeg! Dus ze zijn door de buur paarden geschrokken?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:30

Oh jeetje wat een nachtmerrie is dat geweest. Zo wordt je in een paar uur 10 jaar ouder :oo Gelukkig dat er geen ongelukken gebeurt zijn en iedereen er met de schrik vanaf is gekomen.

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 01:05

Pfff wat een verhaal zeg!
Kan me goed voorstellen dat je vreselijk geschrokken bent. :(:)
Gelukkig is het goed afgelopen, hopelijk houden ze niet teveel stress over van hun avontuur.
Fijn dat de politie zo goed hielp!

Throw kindness around like confetti

Elisa2

Berichten: 36997
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:03

Pfft ze zijn een flink eind weggegaan..dit had heel anders af kunnen lopen. Wat een geluk dat het goed afgelopen is zeg..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:08

Wat schrikken zeg!

Wel netjes van je paarden dat ze onderweg niks gesloopt hebben. :j

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:09

Paarden die schrikken, zo is er bij ons een metalen paal kapot getrokken....

Ts, súper dat het goed is afgelopen! Ik moet er niet aan denken...

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:48

Tjeetje , zeg ik zit hier met tranen in mijn ogen wat een verhaal.
Wat erg , maar geluk dat het allemaal zo goed is afgelopen.

Kom maar tot rust en verwerking van dit alles , ik hoop dat dit nooit meer gebeurt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:10

Ik werd gewoon misselijk bij het lezen van je verhaal, wat een onmacht. Je zou toch verwachten dat een degelijke omheining met stroom en ijzeren hek je een beetje veiligheid bied. Aan jouw zorgen lag het iig niet. Hoop dat je gauw een beetje bijgekomen bent van dit avontuur!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:20

Ik kan me echt niet voorstellen dat ze zó geschrokken zijn van 2 paarden,en overal doorheen breken om maar weg te kunnen uit het weiland.
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!

FB Groep Second Chance.

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 10:23

Ze waren weer allemaal de rust zelve alsof er niets gebeurd was..
dit blijft wel heel mijn leven bij
Nu kunnen we er 'om lachen' en blijft het een goed verhaal maar dit was ook wel het beste scenario dat er maar kon zijn


De paarden waren inderdaad gaan lopen door die andere paarden.. kwaad opzet denk ik niet
Er waren geen voetsporen in de sneeuw en de andere weides waar paarden staan daar hoeven ze enkel een draadje open te doen en bij ons een ijzeren poort met een hangslot van 4 cijfers ?
Ach ja
Hier het artikel in de gazet van antwerpen
Afbeelding

Neon

Berichten: 4922
Geregistreerd: 03-07-06

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:40

Jeetje die hebben dan toch wat engeltjes op hun schouders gehad... eng zeg...

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:44

Wat een geluk dat het daarbij gebleven is ...

Vorig weekend zijn ze thuis ook op stap geweest, die zijn maar een paar km ver geraakt en stonden ineens op de parking van de sporthal in het dorp. Hoe ging de politie bij jullie ermee om?

Bij ons verliep dat moeilijk, 1 paard was echt bang van de zwaailampen. Maar die wilden ze onder geen beding afzetten, ja vang dat paard dan maar ... hoop extra stress, want voor de zwaailichten er waren, was hij wel rustig al bij al.

BabFer

Berichten: 236
Geregistreerd: 26-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:01

Pwiet, heftig verhaal zeg. #)
Gelukkig dat ze niets hebben!

Kan me best voorstellen dat je in paniek was, je zou voor minder.

Jace

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-12-13

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:20

Ohhh wat erg ! Godzijdank goedafgelopen !

Spelt

Berichten: 866
Geregistreerd: 09-06-10

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:38

Jemig dit is echt je ergste nachtmerrie zeg! Gelukkig goed afgelopen!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:50

Wat een tocht! Gelukkig is alles goed afgelopen.
Ze konden vast de snackbar niet vinden. :P :P

Spoiler:
Daar is waar ik een jaar geleden midden in de stad onze paarden terug heb gevonden, kilometers verderop bij de snackbar :') :')

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:51

Wat een nachtmerrie! ik ken die banen daar maar al te goed, gelukkig dat ze daar niet opgegaan zijn!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:23

:wow: Inderdaad een nachtmerrie, ik zou er een paar grijze haren van hebben gekregen... Gelukkig goed afgelopen!

Maarreh, kan het niet zijn dat er iets gebeurd is waardoor ALLE paarden geschrokken zijn? Dus ook iets waardoor die van de buren zijn losgebroken? Want het lijkt me gewoon erg sterk dat je paarden zó heftig geschrokken zijn van andere paarden :o

Zunzuncito

Berichten: 1572
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:42

Wat een vreselijk iets om mee te maken, gelukkig is het goed afgelopen.
Ik herken die angst van vreemde dieren/paarden bij de wei. In onze wei stond ooit een paard dat weinig ontzag voor draden had en toen hij het voor elkaar kreeg om een keer het draad door te breken, is de dominante ruin van de wei samen met hem aan de wandel gegaan. Ze moeten eerst door een stuk bos en een week later vertelde de mensen van de ijslanderwei naast dat bos dat hun paarden al een week van slag waren door iets. Ik kon snel de link leggen toen ze vertelde vanaf wanneer dit begon, maar ik had nooit verwacht dat ze zo nerveus konden blijven van zoiets als andere paarden bij de wei. Je zou zeggen, ze ruiken het en het zal wel meevallen (overdag trekken ze ook vaak naar andere paarden in een wei), maar dat kan in de nacht blijkbaar heel anders uitpakken.

Salir De Guatemala Y Entrar En Guatepeor

kally
Berichten: 5243
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:02

Jeetje...die hebben ontzettend veel geluk gehad...met alles wat er had kunnen gebeuren in die lange
tocht....wat een nachtmerrie is dat geweest om aan te komen en het zo aan te treffen!
Hoop engeltjes erbij gehad...sterkte hoor, geloof dat je hier wel even van bij moet komen!

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:52

Wat vreselijk zeg,en wonderbaarlijk dat het zo goed is afgelopen. Ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt,je krijgt dan een behoorlijke paniektoestand!

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:07

Jeetje wat een toestand zeg. Wat schrik je je dan kapot!! Gelukkig zijn ze goed en heelhuids thuisgekomen.

♡ Jilte 20-11-2019 ♡
Ons prachtige meisje <3

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:57

Jeetje dat is echt een nachtmerrie!! Wat een mazzel dat het goed is afgelopen zeg..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers