training (nu met nog meer trail foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-01 21:40

Waar zo'n dagje vrij al niet goed voor is! Vandaag heb ik lekker getraind met Maclee. Trail en Reining.
Ik ga eerst even proberen de reining foto's erop te zetten. Als dat lukt volgt de trail Knipoog

Hier een foto van Maclee en mij in de lope :
[img]../upload/585/mariannegalop.jpg[/img]

En nog 1 in de lope :
[img]../upload/585/mariannegalop1.jpg[/img]

En last but not least : De sliding stop! Maclee heeft pas sinds een paar weken (sliding) ijzers, dus verwacht er nog niet te veel van. Maar de kenners zien de stofwolkjes wel Haha!
[img]../upload/585/mariannesliding.jpg[/img]


Trail: cirkeltje maken binnen de balkjes
[img]../upload/585/mariannetrail1.jpg[/img]

Trail: in jog over de balkjes
[img]../upload/585/mariannebalkjes.jpg[/img]

Trail: door het hek zonder Koe erdoor te laten.
[img]../upload/585/marainnehek2.jpg[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-06-16 23:24 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-06-16 23:26 ]</font>


flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 21:46

1wat gaaf!! gaaf paardje, mooie foto's!

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 21:50

Gaaffffff hoor, hele mooie foto's en een heel mooi paard Kwijl

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 21:55

Leuke foto's!! Ben heel benieuwd naar de rest... Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 22:47

leuke foto's
De sliding zie je wel hoor, ok, hij zit niet echt nog, maar je ziet wel dat ie gaat zitten zeg maar.
Mag ik vragen wat voor hulpteugel (lijkt op martingaal) je erom hebt en waarom? Hij lijkt zo op de foto zo strak te zitten (misschien hoort dat wel hoor, ik heb geen idee)

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 07:05

Hoi Stef,
ik rijd hier met een Thiedeman. Best een zwaar hulpmiddel dat ik bij de training en bij buitenritten gebruik.

Maclee is nog heel jong en heeft tijd gehad waarin hij moeite had met het laag houden van zijn hoofd. Dat gaat nu al zo goed dat ik de Thiedeman nauwelijks meer nodig heb. Alleen bij de snelle galop heeft hij nog een beetje moeite. Vandaar dat ik hem vandaag weer om had.

Hij zit niet strak. Als ik mijn gewone teugels lekker los heb (zoals op de foto's) dan ligt de Thiedeman net aan. Hij werkt pas in als ik mijn teugels daadwerkelijk op neem.[img]../upload/585/thiedeman.jpg[/img]

groetjes
Marianne

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-06-16 23:16 ]</font>

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 10:07

Leuk paard!!Hoe oud is hij??
Je ziet die sliding al wel hoor!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 13:36

Mac is 4. Hij is een jaar onder het zadel en sinds begin van dit jaar trainen we serieus met hem. Dat gaat best goed. Hij leert heel snel!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 19:34

heey Marianne, als je western rijdt is Maclee dus blijkbaar een westernpaardje en die worden toch meestal pas rond hun 5e jaar ingereden omdat western training nogal zwaar is oid Verward
Maar je zei dat ie 4 jaar was en al een jaar onder zadel Verward

Hier bedoel ik niks mee hoor, ik val je niet aan of wat dan ook, was alleen benieuwd hoe het nou zat.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 23:31

Mac is een Quarter Horse. Geen idee of die pas met 5 worden ingereden. Volgens mij niet. Mac is in ieder geval bekend gemaakt met het zadel toen hij 3 was. En sinds een paar maanden rijden we wat intensiever met hem.

Nooit gehoord dat western zwaarder is. Zwaarder dan wat? Dan springen, dan endurance, dan dressuur, dan samengesteld ???

Volgens mij zit er allemaal niet zoveel verschil in. Ligt er maar net aan wat je van je paardje vraagt. In mijn geval zijn dat geen sliding stops van 3 meter zoals je hebt kunnen zien *LOL*

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 00:24

hoi, hier ik weer Cool .
ik weet zeker dat ik altijd heb gehoord dat westernpaardjes op hun 5e pas worden ingereden, hoe langer je wacht hoe beter het is voor een paardje, ook voor de engelse stijl.

western lijkt me wel zwaarder, de oefeningen zijn gewoon zwaarder voor een paardje lijkt me, maarja, als je een dressuur paardje hebt doe je ook nog geen moeilijke zware oefeningen op hun derde en je begint normaal ook pas met springen na hun 4e.

maarja ff op western paardjes weer uitkomen, ik denk dat ze langer nodig hebben om te volgroeien, net zoals enkele andere (vaak zwaardere) rassen Bloos .

net zoals grote zware honden langer nodig hebben om te volgroeien, dan die kleine hondjes (bijv kleinere honden kunnen eerder beginnen met leren traplopen dan de grotere want die botten hebben langer nodig om te volgroeien) Bloos .

als paardjes te vroeg ingereden worden zijn ze sneller oud, moe en op, ik zeg niet dat dat in dit geval is, ik vind het een heel mooi paardje die er gezond uitziet en die niet werkt met tegenzin lijkt me.
en die slidingstop komt er nog wel, als je maar genoeg geduld hebt.
ik vind het er nu al gaaf uitzien en het is nog maar een klein beetje en dan later als het helemaal gaat zoals het hoort dan ziet het er dus echt vet super gaaf uit lijkt me Pling .

ik rij dressuur en spring soms, maar mn paardje is dan ook al 8, ik had ook met haar western kunnen gaan rijden, maar dan had ik met de engelse stijl moeten stoppen, ze is er wel geschikt voor, de vorige eigenaar heeft soms ook wel western gereden, maar als je beide rijdt breng je je paard in verwarring want het zijn absoluut verschillende stijlen wat betreft rijden.
misschien was ik ook wel verder gegaan met western als daar in de buurt mogelijkheden voor zijn, maar die zijn er niet, ik heb ook geen trailer dus nog een problemo, ik rijd nu altijd in de bak van de manege (thuis hebben we er geen) en daar krijg ik op de engelse manier les.
en als ik ergens anders western zou rijden, zou ik dus ook nog lid moeten blijven van de manege hier om te kunnen blijven rijden, dus het zou een beetje duur zaakje worden, daarom heb ik besloten dat ik bij het engels rijden blijf.
ik ben wel een paar jaar gelden op western ponykamp geweest en dat vond ik wel erug tof Pling .

maar ok, dit word very offtopic,
dus ga ik maar stoppen met dit alweer ontzettend lange verhaal Lips are sealed .

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 00:42

Western staat er juist om bekend te vroeg in te rijden vanwege het vele geld dat te verdienen valt op Futurity wedstrijden in Amerika....daar gaat het om 2 jarigen.
Zover ik weet worden Lippizaners met 5 of 7 jaar beleerd, Ijslanders met 5, Andalusiers vanaf 4 of 5 ??? Sommige rassen zijn met 6 jaar uit gegroeit, sommigen met 8 jaar.

Sliding stops vergen wel veel van de pezen in het achterbeen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 00:55

Paarden kunnen best western en engels combineren, ligt er maar net aan wat voor engels en wat voor western....
Het is veel moeilijker voor de ruiter om beiden te kunnen rijden.
Ik ken een grappig d-pony arabiertje dat zowel engels als western gereden word en daarom heel geschikt is als overgangspony voor kinderen, hij reageerd op zowel engels als western hulpen en is heel braaf. Pling

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 19:56

hoi Orri, ik ben het niet met je eens.
2 stijlen rijden is heel ingewikkeld voor een paardje en niet eerlijk, doordat het heel verschillend is, wat bij de ene stijl juist moet, moet bij de andere juist niet en nog meer van dat gedoe en wat is western rijden nou eigenlijk, een western zadel erop gooien of je er echt in verdiepen?

en dat inrijden, ik weet zeker dat ik gehoord heb dat het juist bij western vaker gebruik is om later in te rijden.
maar net zoals bij het engels beginnen ze er soms te vroeg mee zodat de paardjes eerder op zijn (kijk maar bij het engels rijden naar de draf en ren sport, daar worden vaak 2-jarigen voor gebruikt, nou dat is gewoon mishandeling want dan zijn de paardjes nog niet volgroeid en dan later zijn ze zo vroeg op dat je er niks meer mee kunt, tja als je dat wilt, vroeg beginnen en vroeg stoppen of later beginnen en er langer mee doorgaan, en dat zal bij het western wel Furity wedstrijden zijn, al weet ik niet wat dat is).

maar wat ik echt niet vind kloppen met jouw uitspraak en dat is jouw mening en dit is mijn mening is dat je meerdere stijlen kunt combineren die heel verschillend zijn, dat is niet te doen voor een paardje en voor jezelf is het ook niet de makkelijkste opgave. misschien wel als je daar 2 totaal andere paardjes voor hebt, maar niet een en dezelfde, maar het blijft erbij dat het moeilijker en ingewikkelder en verwarrender is voor je paardje dan voor je zelf.

en als je het toch doet, moet je nog steeds 1 soort rijden uitzoeken om verder in te komen, je kan vaak niet in 2 soorten rijden uitblinken.
het is net zo als bij het engels, kom je verder kies je ook vaak uit 1 discipline, dus dressuur of springen ed.
soms kun je dingen combineren, maar vaak ook niet.
maar kiezen uit de disciplines bij engels of western is wat makkelijker dan kiezen tussen engels en western.
en anders kent je pony van allebei een beetje wat, maar als ie van allebei een beetje wat kent, kent ie dus maar een klein beetje.
je kunt natuurlijk wel western rijden en voor de lol gewoon eens een keer een sprongetje maken, maar echt verder gaan in beide wordt moeilijk.

vooral dat het erg verwarrend is voor een paardje is mijn bezwaar en absoluut dus niet eerlijk.
ik kan hier nog wel meer over zeggen, maar dit is al very off topic, want Marianne liet alleen maar foto's zien van haar mooie paardje en dan hebben wij het dus nu over te vroeg inrijden ed, dat is dus ook niet eerlijk van ons, dus als je er meer over wilt weten wat mijn mening is moeten een nieuw onderwerp/disussie starten en ik kan je ook wel doorverwijzen naar personen die het mij eens izjn over dit onderwerp op de bokt site.
maar ok, ik stop nu met alweer een ellenlang verhaal van mij Haha! .

Marianne, succes met je paardje en het western rijden.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 20:55

Een quarterhorse staat er juist bekend om dat ze vroeg worden ingereden. In Amerika beginnen ze al aan het einde van hun eerste jaar. In December ligt het zadel er al op. Aan het einde van hun tweede jaar kunnen ze alles al. Stoppen spinnen, alles. Bij western pleasure heb je zelfs een twee jarige futurity.

Een quarterhorse is juist sneller volgroeid, is over het algemeen sterker dan een ander paarderas. Als veulens zijn het al kleine spierbundeltjes, en als je foto's van de benen maakt zijn de sprongegewrichten eerder gevuld.

De futurity is een wedstrijd voor drie (of twee) jarige paarden. Er valt veel geld te verdienen en het is ook een van de belangrijkste wedstrijden die ze lopen. Tegenwoordig hebben ze ook een belangrijke wedstrijd voor 4 jarige om de druk een beetje van de drie jarige af te halen, maar ja, nou probeert men en de drie jarige en de vier jarige wedstrijd te lopen.

Ik persoonlijk ben er absoluut geen voorstander van om zo vroeg te beginnen, ik weet wel dat wanneer een quarterhorse 2 1/2 jaar is, hij klaar is om te beleerd te worden (uitzonderingen daar gelaten), maar ik vertel je dit alleen maar even om aan te geven dat de western paarden er dus juist wel bekend om staan om vroeg te beginnen.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 21:24

nou, dan heb ik het fout wat betreft inrijden, leeftijd en westernpaardjes, al blijf ik er wel bij dat het niet goed is voor het paardje om zo vroeg al te worden ingereden.
dan is de QH dus niet een van de rassen waarbij het verstandiger is om later dan hun derde te worden ingereden (nou ja eigenlijk elk ras maar dat is vaak te veel geduld gevraagd, maar ik bedoel de normale richtlijn).
maar ik vroeg alleen maar aan Marianne hoe het zat, ik wou geen very off topic discussie opstarten.
ik heb het dus gewoon verkeerd gehoord, want het zat echt in mijn achterhoofd dat het bij westernpaardjes ook zo was, maar ok.
en over ditte: Een quarterhorse is juist sneller volgroeid, is over het algemeen sterker dan een ander paarderas. maar ik dacht dus juist dat het andersom was.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 84 bezoekers