[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pharootz

Berichten: 310
Geregistreerd: 20-10-12

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:22

@ Seven: Cameleon ken ik niet. Is dat ook een soort alcoholstift of?
Dankjewel! =D


@ Telpeva: Ahhh toch wel! Ik twijfelde. Toch even kijken of ik er nog eentje kan vinden :)
Tekent markerpapier ook prettiger met minder texture?



@anniekow: Ik heb het idee dat de voorbeentjes iets groter mogen, maar vind het erg fijn eruit zien met de verschillende tinten zwart! =)


@sanneb: Leuke manier weer! Het stoort helemaal niet dat de verhoudingen misschien een beetje off zijn. Vind het linkse paard denk ik het mooist geworden. De achtergrond vind ik wat minder erbij, maar paarden zijn erg mooi!

@Isabel_k: Dankjewel! =D Weerwolf had ook gekund ja, zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. Thanks!

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:31


Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:34

Ik doe mee aan deze challenge om sneller te worden. Normaal werk ik ongeveer 40 uur aan een tekening.

Ik heb wel besloten om het Friese paardje nog wat aandacht te geven. Een uur ongeveer. Nu weer naar de volgende.

Afbeelding

Edit:
En de volgende... Dit doek had de achtergrondkleur al en een schets. Helaas lukt het me op dit formaat niet om met krijt de voorbenen fijn genoeg te maken en het oog goed te plaatsen.

Afbeelding

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:18

Nou, die van mij is een beetje uit de bocht gevlogen...
Tot de line art ging het goed, maar met inkleuren is het een beetje mis gegaan. Had me nog zo voorgesteld om dingen wit te laten, maar voor ik het wist was alles een bruine vlek :')

Afbeelding

Dit was de line art

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:20

Toch vind ik hem leuk!

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:44

Haha, dank je.

Vind jou fries echt heel gaaf. Mooi die grove toets en vind jou kleurgebruik ook erg goed. Dit had je met olie pastel gedaan toch? Wil daar ook echt weer wat meer mee gaan doen.
Het steigerende paard vind ik ook erg mooi. De voorbenen en oog kloppen inderdaad niet helemaal, maar ik vind dat eigenlijk niet eens echt storend. Het maakt het iets abstracter, wat ik wel leuk vind.

anniekow, de tekening lijkt echt kracht uit te stralen, dat heb je mooi weten weer te geven.

sanneb, wat een vrolijk werk. Erg leuk, kan me goed voorstellen dat je hier lol aan gehad hebt, word er zelf ook vrolijk van :) Juist dat niet realistische maakt deze zo ontzettend goed.

Pharootz, bij de eerste kan ik inderdaad moeilijk de onderliggende tekening zien, maar wat ik wel kan zien vind ik echt ontzettend knap. Erg leuk om zo'n losse schets te zien, die toch heel wat uitbeeld.
De wolf van roodkapje vind ik ook erg leuk. Het rood spat echt van het scherm. Heb het gevoel dat de onderkaak en bek van de hond wat te smal is, waardoor het perspectief niet helemaal lijkt te kloppen. Maar vind hem verder erg goed gelukt! Vind die poot die zo het blad uit steekt ook erg leuk gedaan.

RenskeFrea, och wat een schattige hamster. Heel simpel, maar toch zo duidelijk, knap hoor.

Isabel_k, wat een leuke teckel. Het hoofdje doet mij wel iets meer aan een muis denken, maar vind hem echt erg geinig.

Ratties4life, vind ze anders al best goed gelukt, vooral de eerste heb ik eigenlijk niet zoveel op aan te merken. Bij de tweede zou je nog even naar de neus kunnen kijken, en de laatste is inderdaad wat te breed, maar dat had je zelf ook al gezien.

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:28

Mooi de Fries zo meer uitgewerkt
De andere mist inderdaad nog wat details in de benen en hoofd maar toch vind ik zo'n grove opzet mooi.

Afbeelding
Gemaakt in 2 uurtjes op m'n mobiel met Artflow
De neus lukte niet zoals ik hem wou :(

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:47

Pharootz schreef:
@anniekow: Ik heb het idee dat de voorbeentjes iets groter mogen, maar vind het erg fijn eruit zien met de verschillende tinten zwart! =)

Bedankt voor je commentaar. Ik vond zelf inderdaad ook al dat de voorbenen uit verhouding waren.

Jouw tekeningen zijn trouwens ook heel gaaf zeg! Mooi dat het rood er echt uit knalt.

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:50

Bedankt voor het commentaar! Ik zal inderdaad eens kijken naar de snuit!

Nora_lovely

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-09-16
Woonplaats: in the middle of nowhere

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:02

Heel erg bedankt voor de tips Pharootz!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:38

Nummer 6 heb ik de prullenbak in gestampt, het moest mijn oude hond worden, maar het werd meer een alien :')

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:50

:') nummer 6 draaide ook niet echt uit op hetgeen ik ervan verwachtte, maar ik ben nog bezig. Misschien komt het nog goed

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:58

Ik heb hem een enkeltje prullenbak gegeven ipv. mars. Nu probeer ik een kameleon met markers en dat lukt ook al niet :')

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:59

Bij wilde hij inderdaad ook niet lukken. :+

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:18

Oh, ik word echt geïnspireerd en vrolijk van dit topic! Zo veel verschillende stijlen en technieken :D

Dus ik heb besloten dat ik ook maar mee ga doen.
Deze tekeningen zijn gemaakt met promarkers en zonder referentie, dus kritiek kan ik wel gebruiken :+

Afbeelding
Afbeelding

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:38

8nnemiek schreef:
Mijn map met markers ligt hier echt al járen niks te doen := Zonde eigenlijk, maar ik kan er echt niet mee overweg. We moesten ze aanschaffen voor school, flinke uitgave, en vervolgens leren ze je er helemaal niet mee tekenen.

Wirobelgje, leuk dat je toch mee doet! Ik vind je paardje leuk, de vorm zit er prima in hoor!

Nou, ik heb mijn expressions-challenge af. Vrij snel gekriebeld, maar dat is ook de bedoeling van zo'n oefening natuurlijk!
[ [url=m/xqX2GK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind het voor mezelf vooral leuk om em te vergelijken met dezelfde oefening die ik in 2010 maakte.
Vanaf die tijd ben ik eigenlijk bijna helemaal gestopt met tekenen, en het verbaast me hoe snel je dat tekenen verleert := Ik moet echt moeite doen voor iets wat ik destijds zo uit de mouw schudde!
Dit is die oude oefening.. Die is veel beter gelukt := :
http://www.bokt.nl/img/m/TC1oKj.jpg


Ik kijk een beetje mee, kan zelf niet tekenen.
Maar vind deze wel heel gaaf!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:42

@Pharootz, respect voor je post!! en dankjewel! Ik heb rotring pennen gebruikt, de tekeningen zijn in inkt dus :D en ik denk dat ik deze stijl gedurende heel het jaar wil volhouden!

@Malenka, 40 uur :wow: dat is niet weinig := Maar wel een goede manier om sneller te worden inderdaad :j
Prachtige tekeningen overigens! welk formaat is het dan precies?

@joey_lover, er mag wel eens een misser bijzitten zeker :P maar ik vind het nog steeds heel mooi!
@Seven, echt heel knap :) ik zou het echt niet kunnen.. digitaal
@AmyLyklama, heel leuk die figuren!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:43

6/365

Afbeelding

Shettepret

Berichten: 2218
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:12

Hoi allemaal, ik meld me nu pas maar ik wil toch weer proberen mee te doen.
Vorig jaar begonnen met een konijn per week. Helaas niet volgehouden ivm gaan samenwonen, nieuw werk, van stal verhuizen en verloving.

Dit jaar heb ik voor mijzelf een heleboel uitdagingen gepland staan maar wil deze dan meedoen voor 1 tekening per maand.
Als ik al mijn ideeen die ik heb voor dit jaar op papier krijg worden het er meer maar hou het rustig zodat ik de challenge hopelijk dit jaar beter kan volhouden!!

Ik zie al enorm veel leuke dingen langskomen!! Zal bij mijn eerste tekening voor januari ook commentaar geven!
Voor nu lees ik even mee nog!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:22

6/365
Afbeelding
Een kameleon met markers. Erg lastig om wat realistischer te gaan tekenen := Ik zit nu een beetje met gimp te klieren :P

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:26

Anniekow
Mooi dat houtskool zeer zacht om te zien

Malenka
Had al commentaar gegeven en blijf erbij dat de Fries heel sterk is prachtig kleur gebruik etc

Joeylover
Wat een heerlijk plaatje, erg mooi de vogels <3

Amy
Het lijf vind ik erg mooi knap ook de doorzichtigheid, het gezicht en dan vooral de sterke streep van de neus vind ik persoonlijk wat minder haar gezicht oogt daardoor minder vrouwelijk/zacht

Nr 2 vind ik erg sterk enige min puntje is dat ik wat naar haar kruis getrokken word door de belijning daar

Titanic
Mooi weer, knappe belijningen en vooral de appeltjes vind ik mooi

Eclair
Hij is hier vrij donker maar hij lijkt heel goed kwa verhoudingen

pompompom

Berichten: 765
Geregistreerd: 06-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:45

Ik heb ook de inkt er weer eens bij gepakt.


Afbeelding
Bij deze ben ik net te lang doorgegaan... het zijn net een paar penseelstreken teveel vind ik zelf. Daarvoor was ie sterker maargoed al doende leert men :D .


Afbeelding
(Kroontjespen en waterverf).


Afbeelding
(Kroontjespen en penselen).
Deze heeft n beetje anders uitgepakt dan de bedoeling was..ik had geknoeit dus dan maar flink contrast er in om dat weg te werken :Y)

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:53

Malenka
Mooi kleurgebruik bij beide tekeningen!

Joey_lover
Wat een lieve tekening, ik vind de kleuren helemaal niet slecht hoor. Misschien anders dan dat je in je hoofd had, maar dit is weer eens wat anders :)

Seven
Gave tekening weer. Ik heb gelijk de app gedownload. Heb je daar een speciale pen voor of heb je zo'n dunne vingers dat je die lijnen zo mooi krijgt? O:)

AmyLyklama
Mooie lijnen in je tekening. Het gezicht van de vrouw in je eerste tekening vind ik wat scherp, maar dat kan ook horen bij je stijl.

xTitanic
Mooie compositie zo van onder en ook mooie lijnen. Geeft veel diepte en beweging.

Eclair98
Leuk gemaakt! Het simpele heeft juist wel wat vind ik.

Pompompom
Super gaaf, vooral die eerste vind ik heel mooi. De tweede vind ik trouwens ook leuk met de combinatie inkt/waterverf. Bij de laatste lijkt me de hals iets aan de brede kant.

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:13

Heeft iemand misschien tips voor kleren? Ik vind het namelijk echt lastig om stof texturen te maken...

eclair98 Misschien kun je zorgen dat de marker iets minder uitloopt en highlights openhouden. (Dit had ik ook altijd haha)

xTitanic Echt heel vet vanuit die hoek :P

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:27

Dat van die highlights is erg lastig, maar ik snap wat je bedoeld. In het echt is de tekening wat minder donker gelukkig :)

Pompompom: wauw <3 De eenvoud vind ik echt geweldig <3 Misschien ga ik ook eens kijken naar inkt, wel erg leuk om uit te proberen idg.

Ik heb tot nu toe:
Gekleurd potlood
Waterverf
Wolvilt
Markers
Pastelkrijtjes
Grijs potlood

Nog op de planning:
Houtskool
Gimp
Acryl verf
Olieverf (volgens mij hadden we dat in huis...)

Wie heeft er nog meer ideeën die ik kan uitproberen?