[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:24

joey_lover schreef:
Ik merk dat ik meestal net zo lang (of misschien zelfs langer :') ) bezig ben met het zoeken naar wat ik eigenlijk wil gaan tekenen, als met het tekenen zelf. Erg frustrerend vind ik dat...

:Y) Oef, herkenbaar! Dan trek ik een boek open en verdrink in de foto's waarvan ik denk "misschien kan ik daar wel wat mee!" en dan ben je zo maar uur verder, of is het midden in de nacht en heb ik geen zin/moed meer om te beginnen.. :')
Mn soort-van-oplossing hiervoor is een gaaf boek met veel plaatjes, tekenblok klaar en dan openslaan en mezelf dwingen met (de inspiratie van) die foto iets te doen.. :P

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:29

Ik moet zeggen, ik mag in het dolfinarium stage komen lopen, vandaar de vissen en dolfijnen *D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:57

eclair98 schreef:
Ik moet zeggen, ik mag in het dolfinarium stage komen lopen, vandaar de vissen en dolfijnen *D

Zo dan dat is gaaf! Wat ga je er doen?

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:39

Ik heb mijn markers gefrustreerd aan de kant gegooid. Het lukt niet :(

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:42

Oefenen, oefenen, oefenen. :(

Het komt wel goed. Je hebt nog 359 dagen om het te leren! En anders ga je volgend jaar verder. :D

edit; maar ik snap de frustraties.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:43

Het is zo irritant dat die markers en het papier zo duur zijn, maakt dat je ook niet fijn oefent.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:49

Nee dat snap ik. Ik zou dan alleen maar kunnen denken: "oei geld geld."

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:08

Mijn tekening voor deze week. Toch maar meedoen na bemoedigende reacties over de faalangst om te tekenen. Ik kan helemaal niet goed tekenen en wil het toch allemaal van de eerste lijn zo goed kunnen als bvb Babe hier op bokt.

Dit is getekend op mijn tablet met het simpelste tekenbordje dat erbij hoorde.

Hopelijk kunnen jullie de foto van het bestandje zien...
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:15

Dat gevoel had ik gisteren heel sterk Eclair... hou vol Y;(
Altijd kak wanneer dat gebeurd. Je gebruikt neem ik aan wel al markerpapier? het kan ook helpen als je je tekeningen klein houdt, grote vlakken inkleuren vreet ook meer inkt.

Wirobelgje ik kan hem zien! ik vind het leuk dat hij een beetje zacht en fluffy lijkt, heel aaibaar :j En stoer dat je toch mee doet :*

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:16

Bij mij wordt alles lomp en groot :') Ik begin klein, maar dan klopt de vorm etc... niet en dan wordt ie steeds groter. Markerpapier it is!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:26

Mijn map met markers ligt hier echt al járen niks te doen := Zonde eigenlijk, maar ik kan er echt niet mee overweg. We moesten ze aanschaffen voor school, flinke uitgave, en vervolgens leren ze je er helemaal niet mee tekenen.

Wirobelgje, leuk dat je toch mee doet! Ik vind je paardje leuk, de vorm zit er prima in hoor!

Nou, ik heb mijn expressions-challenge af. Vrij snel gekriebeld, maar dat is ook de bedoeling van zo'n oefening natuurlijk!
Afbeelding
Ik vind het voor mezelf vooral leuk om em te vergelijken met dezelfde oefening die ik in 2010 maakte.
Vanaf die tijd ben ik eigenlijk bijna helemaal gestopt met tekenen, en het verbaast me hoe snel je dat tekenen verleert := Ik moet echt moeite doen voor iets wat ik destijds zo uit de mouw schudde!
Dit is die oude oefening.. Die is veel beter gelukt := :
http://www.bokt.nl/img/m/TC1oKj.jpg

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:50

Ik vind hem echt super, 8nnemiek! Bij de meesten kon ik zo de goede emotie erbij raden, dus dat heb je echt wel in de vingers :j Als jij hier al niet tevreden over bent, dan ben ik heel benieuwd hoe je tekeningen er straks uit zullen zien, wanneer je weer wat geoefend hebt :D

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:59

Zou iemand hier commentaar/kritiek op willen geven?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(afgezien dat dit voorhoofd veel te breed is!)
Hier mijn tekeningen voor deze week, ivm vakantie kan ik er even meer doen :+

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:13

Bedankt, joey_lover!

Ratties, Die eerste vind ik echt geweldig! Super sprekend hoofdje!
De tweede is denk ik iets minder sprekend doordat ie wat minder uitgewerkt is, maar de verhoudingen lijken prima te kloppen. Tussen de oren zou ik denk ik iets ronder laten lopen, dat ziet er bij de derde beter uit. Oortjes inderdaad iets dichter bij elkaar, en iets minder 'op steeltjes', en misschien is de neus nog wat smal? Maar dat kan ook aan het ras liggen natuurlijk :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:16

Commentaar niet echt;
Ik kan wel zeggen dat ik de neus van de onderste echt heel.mooi vind. :j

Ik heb net nog even zitten krabbelen aan een teckel (oei dat klinkt raar.) Anyway hier de teckel met in mijn ogen het 'probleem' van het ras. (Fantastische hond verder. :') )

Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:31

Voor iedereen die niet durft en zichzelf niet goed genoeg vindt, beste methode is een vast onderwerp kiezen en gewoon elke dag doen. Toen ik de challenge 2 jaar geleden begon was ik ook niet zeker, en ik heb zat slechte dagen gehad, maar dan zaten er op gegeven moment ook ineens dagen tussen dat het resultaat veel beter was dan ik verwachtte, en op het eind schudde ik zo vele mooie tekeningen uit mijn mouw. Dus lekker door blijven tekenen, veel voorbeeldjes gebruiken om de vormen goed onder de knie te krijgen en lekker blijven schetsen.
Je hoeft niemand te verantwoorden, en ik vond het altijd een stimulans om te delen en tips van anderen te krijgen om het een volgende keer beter te doen.

Maar ik zie zoveel leuke dingetjes langs komen, wat anderen mislukt vinden vind ik vaak juist weer heel leuk gevonden, of juist prachtig, en we zijn toch met elkaar om elkaar te helpen. Je wordt heus niet finaal afgekraakt, dat weet ik zeker, want daar bereikt niemand iets mee :)

Mijn tekening van vandaag is ook maar een vlug schetsje met potlood van een paar minuten, van Bobbi, mijn hamster (van een foto van hem)

Afbeelding

Pharootz

Berichten: 310
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:38

Ik ben geen pro, maar ik hoop dat jullie er iets aan hebben! Ik hoop niet dat het bot of bitchy overkomt, want vind het echt tof wat jullie allemaal gemaakt hebben! =D


Nora_lovely : Hij kijkt leuk! Het vegen is denk ik mooier 1x kant op. Zoals het jukbeen is nu aan meerdere kanten "beschaduwd" (daar was een Nederlandse term voor, ik ben hem even kwijt). Realistisch hoeft niet altijd het streven te zijn. Soms is gewoon cartoon ook gewoon supertof!

Jasmijn203 : Ahhh, ik herkende haar er direct in! Dus ook al klopt hij misschien niet helemaal, zeker een tof portret! Hele sprekende ogen!

Jolandeee Mooie tekening, heel sprekend hoofdje! Ik heb alleen het idee dat de borst en benen niet helemaal kloppen in verhouding, ze voelen net iets te dun / klein. Maar ik vind het hoofd erg mooi!

2. Het tweede paard vind ik iets minder dan de eerste, maar vind de neus erg mooi! Heel fijn, heel aaibaar! Gaaf! De wang lijkt iets te breed, maar dat kan ook versterkt zijn door bobbel in hals.

Ratties4life KRAALOOGJES! Die is leuk! De neus klopt niet helemaal met de neusgaten, maar ik vind hem erg leuk geworden, hij voelt bijna een beetje cartoonachtig aan.

2. Die zijn weer allemaal erg leuk geworden! Ik vind de eerste erg leuk geworden! Doet een beetje cartoonish aan. Ik vind het nekje wat minder, dat had voor mijn gevoel wat strakker gemogen / misschien iets dunner zodat het beter bij het koppie past. Maar vind hem erg leuk!
Tweede vind ik iets minder. Neusje is mooi, maar het hoofd zelf had denk ik iets mooier geweest met wat meer contrast, net zoals je op de neus gedaan hebt :)

Fennadev Wat ik aanhoud bij het tekenen van oortjes, is dat ze bladvormig zijn. Alle paardenoren zijn bijna blaadjes met een punt, zowel bovenop als onderop, alleen wordt de lijn voor de onderste punt wat eerder afgekapt. Misschien helpt dat wat mee.

Selina Erg mooi en erg fijn kleurgebruik! Ik vind vooral het wat contrast op de nek erg fijn. Lief hoofdje! Oogjes kloppen voor mijn gevoel alleen niet helemaal.

2. De beentjes en het koppie klopt voor mijn gevoel niet helemaal, maar vind je kleurtjes erg leuk! Ook mooi dat je meerdere laagjes hebt gebruikt voor het kleuren!

3. Die is mooi geworden! Kleuren Contrast had van mij wel iets heftiger gemogen, maar dat kan persoonlijke voorkeur zijn. Erg mooi!

Seven Wat een ontzettend leuke manier van tekenen heb je! Vind het cartooneske in je tekeningen heel erg leuk!

2. Die zijn ook leuk! Heb alleen het idee dat de neus iets te groot is. Vind het oogje erg sprekend en dat is echt de blikvanger van je tekening! Gaaf!

3. Oei dit is weer heel wat anders. Wat een fijne manier van tekenen! Het - voor ons - rechteroog en het neusje kijk ik wat raar tegenaan, maar vind deze ook erg mooi. (Stiekem ben ik echt waanzinnig jaloers op je manier van tekenen.)

4: Is er een stijl die jij niet aankan? Erg mooi!! Mag ik vragen wat voor markers je gebruikt? :)

sanneb Oei die is gaaf! Gedurfd ook met die andere stijl. Vind erg mooi kleurgebruik en vind het lijnenspel in benen, hoofd en rug erg mooi. Vind alleen de buik er net wat buitenvallen en een iets te harde hoek hebben met de achterbeentjes. Maar nogmaals, erg gaaf!

2. Die is ook mooi! Lijnen hadden van mij bij het "inkleuren" (bij gebrek aan beter woord) iets donkerder gemogen, maar vind hem erg mooi! Hele eigen manier van werken.!

2. Erg apart en gedurfd! Vind het contrast erg mooi! Mis alleen wat een tegenhanger voor het zwart / denk dat het mooier was geweest om de voorkant ook zwart te maken.
Inkt kan je verdunnen met water. Wil bijna met alle soorten inkt wel dacht ik. Makkelijkste is om beker water te pakken en een inktpotje en eerst in inktpotje te dippen en daarna in water. Afhankelijk van hoelang je in het water laat, wordt de inkt lichter / donkerder. Zo pak ik het meestal aan en dat bevalt mij vrij goed :)

Isabel_k Die zijn leuk! Leuke kleurtjes. Misschien dat andere pen naast de blauwe iets makkelijker was geweest om mee te werken. Ik denk dat je dan ook het wat 'krassige' in de tweede tekening wat tegengaat. Wat mij daar ook mee helpt, is mee gaan in de richting van de haren :)

2. Jaaa! Die is leuk! Cute! Wat misschien helpt met tekenen, is om vormen te tekenen in plaats van direct iets na te tekenen. Doormiddel van vormen, is het vaak makkelijker om bijvoorbeeld een paard te schetsen

3: Fijn met dan krijt! Vind de lippenstift er fijn uitgekomen.Tekst had van mij er iets strakker naast gemogen.

4: Je hoeft ook niet goed om iets te zijn om het leuk te vinden. Maar ik vind je echt geen slechte tekenaar hoor! Je manier van tekenen is herkenbaar!

5. Die is leuk! Leuk om te zien dat je nu al vooruit gaat ten opzichte van je eerste tekening!!

8nnemiek Die zijn leuk! Vind vooral de eerste er erg mooi uit gekomen met de lijnen. Heel strak.
Het is idd echt wow hoe snel het tekengevoel weer weg is. Maarmaarmaar, je hebt het vaak ook wel snel weer terug gelukkig :p

2. Leuk! Strakke line-art. Vind bij de eerste het ook komisch dat hij wat halfrond is. Mooi geworden! Paard had van mij iets sprekender gemogen, maar vind ze allebei erg leuk geworden!

3. LEUK!! Hier komt het cartoon in je werk echt waanzinnig uit! Mooi gedaan!

pompompom Fijn!!!! Vind de ruwe opzet erg mooi! Zulke fijne kleurtjes en fijne, warme blik in de ogen! Ik kijk wat vreemd tegen de verhoudingen in de lengte aan, maar dat kan aan de foto liggen. Hoe dan ook, erg mooi!

Telpeva: Leuke stijl! Vind het cartooneske in de Fries erg mooi! Hoofd voelt iets te groot, maar ik weet niet of dat bewust was of niet? Maar vind hem erg mooi! Gewoon nieuwsgierig, maar werkt markerpapier nou ook heel anders?

2. Inkleuren doet je line-art echt goed! Mooi geworden! Vind denk ik de dnkere mooi! Mag ik vragen hoe je die texture in de vacht hebt gekregen? =D

Azmay voor het eerst in tijden, ziet het er echt niet slecht uit! Layering met kleurtjes zit er fijn in.

eclair98 Vind het verloop bij het visje erg mooi geworden! Kinderboekproof :) Het schaap vind ik ook echt waanzinnig. Lief kopppie!

2: Die is leuk! Leuke kleurtjes! Ik mis een oog en ik kijk wat vreemd tegen de oortjes aan, maar vind hem verder leuk geworden!

3: Leuk dolfijntje! De neus had iets langer gemogen lijkt, maar ik vind hem leuk geworden!

Quebelle Fijn kleurgebruik! Ook heel fijn zacht in lijnen. Erg mooi!

2. Wow. Een vlugge schilderijstudie zeg je? Ik vind hem erg mooi! Hand klopt voor mijn gevoel niet helemaal, maar de snelheid die erin zit is zo lekker!!

Malenka Ik heb er altijd ontzag voor als mensen zoiets zo snel kunnen. Erg mooi! Het oog lijkt iets te groot en de oortjes iets te klein, maar ik vind je kleurgebruik erg mooi!

2. WAUW! Dit vind ik een van de gaafste tekeningen in het topic! Die kleuren zijn waanzinnig! Verhoudingen kloppen misschien niet helemaal, maar dat stoort niet doordat je kleuren zo waanzinnig gebruikt zijn. Erg gaaf!

RenskeFrea Leuke vos! Vind je opzet met ruwe lijnen fijn! Wat denk ik makkelijker is om te gebruiken naast wit potlood, is gum. Wit potlood wordt vaak meer een dikke glimmende laag dan de witte lijn die je bedoeld.

2. Zo leuk! Vind het neusje van de vos echt heel erg aaibaar!

Koetje is leuk! Ik denk dat een tegenhanger in de bruine kleur de tekening alleen net iets spannender maakt :)

anniekow Ik zou hem denk ik zwart wit houden. Vind hem erg mooi geworden! Past zo in een tijdschrift / cartoon!

2. WAUW! Sprekende kleuren! Vind het verschil in textuur ook erg mooi! Wat voor markers heb je gebruikt?

JoycexEnya: Mooi gedaan! Heb alleen het idee dan het wit van de manen iets te hard is, maar vind de kleurencombi erg mooi! Ook knap dat je van zwart naar bruin gegaan bent.

joey_lover WAUW! Vind dat oog erg mooi geworden en zit een hele fijne ruwe ondertoon in! Erg gaaf!

2. Voor iemand die zich niet fijn voelt bij schetsen, ben je er wel heel erg handig mee! Oogje klopt dan misschien niet helemaal, vind het een heel sprekend koppie geworden! :)

3. Verdorie die is gaaf geworden! Ontzettend mooi kleurgebruik!

quintenvo Fijne rustig in de tekening! Is het Daenerys uit Game of Thrones? Maar vind hem zeker voor een eerste keer erg gaaf!

2. FIJNE KLEUREN! Overgang van zwart naar kleurtjes had van mij wel wat harder gemogen, maar vind hem erg mooi! Boom is misschien wat te recht, maar ik vind hem absoluut niet storend. Vind het een mooie tekening!

3. Die zijn ook beiden mooi geworden! Vind je kleurtjes erg mooi! Wat met bomen misschien handig is, is om references ernaast te houden, maar ik vind ze echt geen drama of iets :)

naarppc Mooie kleurtjes! Ook lief dat het een hartje is voor je vriendin. Vind het erg tof gevonden!

Jeika: Zo knap dat mensen dat met verf kunnen! Ik kijk wat gek tegen de overgang buik-achterhand aan, maar kan door foto komen. Vind hem erg mooi geworden!

Kashmino Leuk dat cartooneske!! Vind hem heel erg tof! Sneeuwvlokjes hadden van mij is meer willekeurig gemogen, zitten nu redelijk op een lijn, maar vind hem erg leuk! Krijg bijna zin in sneeuw.

xTitanic WAUW! Wat een waanzinnige stijl! Ik vind ze allemaal heel erg mooi! Blijf er echt even naar kijken.Mag ik vragen wat je gebruikt hebt voor je tekeningen?

2. Wauw. ik vind jouw manier van inkleuren echt waanzinnig.

Pluizebolpum: Wauw! Wat zit dat fijn in elkaar! Dat oog is zo sprekend en het halster voelt net echt. Erg mooi! Vind het neusje ook heel erg fijn!


EvaLuna
Leuk veulen! Stiekem ben ik wel nieuwsgierig, hoe bewerk je een foto op je telefoon op die manier? Als je niets gezegd had, had ik gedacht dat het een digitaal werk geweest was.


Wirobelgje: Wat knap dat je dat op een tablet lukt! Op een tablet kan ik echt vrij weinig. Vind hem leuk geworden! Hij voelt nog wat strak aan, maar dat kan ook door tablet komen.

Try-out week2
Ik wil ooit nog een keer wat meer handigheid krijgen in animatie en anatomie. Hier heb ik twee verschillende poses van eenzelfde figuur over elkaar getekend, maar dat is niet helemaal een gelukt experiment :')
Afbeelding

Cartoon week1
Ik wil wat strakker leren werken. Ik teken nu vaak mijn tekeningen heel los, maar ik wil ook graag wat cartoonesker leren werken. Stiekem ben ik best wel blij met hoe zijn kop geworden is! =D

Afbeelding

Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:43

Fijn commentaar geef je!

Mooie cartoon ook. Ik dacht gelijkndat het een weerwolf was, maar roodkapje zie ik er ook in!

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:50

Top post met commentaren

Ik gebruik voornamelijk windsor markers en Cameleon markers

Morgen weer een mobiele tekening

De wolf vind ik trouwens zeer sterk. Goede krachtige uitdrukking

De cartoon gezichten/uitdrukkingen vind ik erg knap gedaan en doen me aan he arnold! denken :o

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:29

Bedankt voor de reacties op mijn tekeningen.
Vandaag voor het eerst aan de Ecoline. Het zout is niet gelukt, maar ik heb wel lol gehad om dit te maken. Normaal probeerde ik zo realistisch mogelijk. Ik hoopte door elke dag met beperkt te tijd dit los te kunnen laten. Nooit gedacht daar zoveel plezier in te hebben.
Mijn nummer 5/365
Afbeelding

(Ik schrijf straks nog een reactie rondje)

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:45

Grappig sanne ik heb ooit een Japanse schildering gehad die vreselijk lijkt op deze paarden :j

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:45

Vandaag een tekening met houtskool
Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:59

Ha! Dat kan heel goed Seven :D

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:03

Pharootz: Fijn commentaar inderdaad! Ergens verbaasde het mij dat niemand het meldde dat het hoofd van die fries te groot was, maar dit klopt inderdaad, ik zag het zelf ook pas toen de lijnen er al op stonden. Goed gezien :D Het rechter voetje achter is ook een beetje een einchuss beentje, daar erger ik mij al dagen aan :+
Nog even je vragen beantwoorden: markerpapier is gladder en meer dens (is dat een nederlands woord? Ik bedoel dichter, meer compact) en als je het vergelijkt met printer papier, dan 'zuigt' het papier niet zo veel inkt uit je marker, daardoor gaan je markers langer mee. Nog een eigenschap is dat het papier dunner is, je kan er tot op zekere hoogte doorheen kijken (kan een voordeel en nadeel zijn). Een laatste eigenschap is dat markers snel door je printerpapier heen lekken (en je ondergrond/tafel besmeuren en vlekken veroorzaken). Markerpapier is net even iets meer bestand tegen doorlekken.

Het patroontje op de donkere fries is gemaakt met een colorless blender, dit is ook een marker. Het verschil zit hem er in dat dit een kleurloze marker is, wanneer je deze op een tekening gebruikt die al met marker ingekleurd is dan 'duwt' hij de onderliggende kleur aan de kant. Het middelpunt waar je het papier (en inkt) raakt wordt dan lichter, en aan de rand ontstaat een dun donkerder randje omdat de inkt daarnaartoe uitwijkt.

8nnemiek: leuk om die verschillen zo te zien, ik heb beide bekeken en eigenlijk ben ik er niet helemaal over uit welke ik mooier of beter vind. Wat ik bij beide een enorme plus vind is dat je consistent bent, het figuur is overal hetzelfde, heel herkenbaar. Het enige wat ik kan opmerken is dat ik je nieuwe versie netter afgewerkt vind omdat er geen schetsen meer onder zitten. Ik heb genoten van die leuke expressies trouwens, heel aanstekelijk dat lachje van je personage!

Ratties4life: eigenlijk kan ik niet zo veel negatiefs verzinnen hoor, als je commentaar zoekt moet ik echt zoeken. De eerste vind ik netjes gelukt, zeker de neus, ik vind hem heel expressief. Een verbeterpuntje wat ik kan bespeuren is denk ik de basis van de nek, bij de schoft. Ik denk dat de nek te kort is, of de schoft zit te te ver naar voren. Hierdoor oogt het paard wat stijf in de nek, terwijl de rest juist heel soepel en los oogt. Wat mij bij de andere twee opvalt zijn de lippen, misschien is dit verschillend per ras maar mijn mijn oude leasepaardje zijn de lippen (onder en boven) ongeveer even breed als de snuit zelf. Verder durf ik er niks over te zeggen, want recht van voren tekenen ben ik ook niet zo heel goed in :o ik vind het wel leuk om te zien dat jij op dezelfde plaats rondjes en kruisjes als basisvorm schetst trouwens, ik doe ze ook op precies diezelfde plekken.

Isabel: lekker vrolijk, teckels vind ik sowieso al leuk en deze toverde een glimlach op mijn gezicht :)

RenskeFrea: dankjewel voor je lieve woorden! Ik denk dat ik af en toe terug ga lezen als ik weer een dip heb :) lief hamstertje heb je gemaakt

Pluzebolpum jij ook dankjewel, dat beurt een mens weer een beetje op.

Kusje voor de lieve mensen die gereageerd hebben op mijn 'dip' post van vanochtend :* ik had het denk ik even nodig en heb vandaag toch weer wat kunnen tekenen

Anniekow: mooie krachtige tekening, stoer paard :j

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:06

Ik heb ook de blender daarmee meng ik de kleuren zeg maar. Het papier wat ik gebruik zorgt ervoor dat de markerinkt er langer nat op ligt dus zoals verf werkt. Daardoor kan ik er dus niet over heen zonder mengen