Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:14

Hoe doen jullie dat eigenlijk met dingen als kaas? Dat is zooo duur :\ Ik probeer het al zoveel mogelijk in de aanbieding te halen, maar je bent zo 5-6 euro voor een stuk kwijt.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:23

Ik koop kaas bij de aldi,maar dan zo een klein blokje van 2,50.
Doe er wel vrij lang mee.
Van sommige producten wil ik persé merk hebben,,de pindakaas bij voorbeeld en die koop ik bij de jumbo,
zij hebben toch laagste prijsgarantie.
Pompoen word hier ook met schil en al gegeten :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:24

Berdien schreef:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met dingen als kaas? Dat is zooo duur :\ Ik probeer het al zoveel mogelijk in de aanbieding te halen, maar je bent zo 5-6 euro voor een stuk kwijt.

Plakken kaas van de Lidl, doe ik enorm lang mee. :P

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:28

Dat doen jullie netjes.

Ik eet de hele week bij mijn ouders maar als mijn man een week thuis is zijn wij voor de boodschappen rond de € 90 kwijt. Dit is alleen bij de AH. Dus de bakker en bijvoorbeeld de Kruidvat komen daar nog bij.
Elke vrijdag doe ik boodschappen voor alleen het weekend (za-zo) en dan ben ik rond de € 30-€ 40 kwijt.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:31

Kaas wordt hier veel gegeten, ik koop dus altijd een kilo blok. Daar doen we precies een week mee.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:31

Ah ja, ik vind de kaas van de Aldi en de Lidl niet zo lekker :o Ik ben best wel een kaassnob :') Hoewel de extra belegen van de Lidl op zich nog wel gaat.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:40

Wij zijn een gezin met 2 volwassene en als kind van 18 man. Dan ook nog een hond en 2 katten.

Wij gaan om de zoveel tijd ( rond 6 weken) naar hulst voor inkopen te doen. Dan vooral frisdrank, verzorgingsproducten, wasmiddel, vlees, promotieproducten. Omdat die goedkoper zijn dan in België.
Zo moeten we maar 2 dozen wasmiddel kopen voor een heel jaar,met 30 euro zijn we dan gesteld voor een jaar.

Wekelijks ga ik dan nog naar de aldi voor dingen als fruit,beleg, diepvriesgroenten,..

We willen niet meer betalen als het goedkoper kan maar we willen ook nog kunnen genieten en daar willen we niet op besparen dus het zal nog wel goedkoper kunnen maar dat boet dan in op onze levenskwaliteit en dat willen we niet

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:51

Berdien schreef:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met dingen als kaas? Dat is zooo duur :\ Ik probeer het al zoveel mogelijk in de aanbieding te halen, maar je bent zo 5-6 euro voor een stuk kwijt.

Minder kaas eten :P
Nu doe ik dat niet alleen vanwege de prijs, maar ook omdat ik niet tegen zuivelproducten kan en zo veel mogelijk veganistisch wil eten, maar af en toe een stukje oude kaas of gorgonzola hebben we bv wel eens in huis.
Vaak vervang ik de kaas in gerechten door edelgist. Is erg gezond en smaakt wat naar kaas, en het is heel lang houdbaar dus ik koop gewoon een grote zak en daar doe ik dan met gemak een jaar mee. Smaakt prima door de lasagne/ovenschotels/pizza/tosti enz.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:54

Dat bedoel ik dus. Ik drink bv graag cola maar enkel de echte. Die van de aldi of die aanmaakspul vind ik niet te zuipen en ga ik dus ook niet kopen omdat het goedkoper is.

Dan boet dat in aan de kwaliteit.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:04

Je hoeft ook niet iets te schrappen maar je kan ook minderen.

Ik koop liever af en toe iets wat ik echt lekker vind ipv "het is wel lekker". Ben ik net zo duur uit uiteindelijk :)

Beter een duurder stukje vlees af en toe dan elke dag goedkoop vlees om het vlees eten. Beter voor je gezondheid en je portomonee..... en het milieu :)

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:07

Ik heb het afgeleerd om kaas te eten. We zijn er allemaal mee opgegroeid alsof het iets normaals en dagelijks is, maar het is inderdaad hartstikke duur en helemaal nergens voor nodig. Ik zie het nu echt als luxe-product en geniet extra van het blokje kaas op de versafdeling van de AH.

Met kerst heb ik een pakje kaas in plakken gekocht (was in de aanbieding) omdat ik roggebrood met kaas zo lekker vind en eens even luxe wilde doen voor kerst.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:10

Dat is inderdaad persoonlijk. Ik wil daar niet in minderen bv.

Als ik hier bepaalde dingen lees, vraag ik me echt af of het nog wel plezant is of je er nog geniet van hebt.
Maar dat zal persoonlijk zijn, zowel naar voorkeur en budgettair.

Ik heb bv geen paard te betalen, gaan niet op dure vakanties en dergelijke.

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:12

Ik bedenk me net dat ik nooit frisdrank koop of iets anders te drinken. Ik drink gewoon thee of water en heb sinds kort 2 van die mini-flesjes siroop in huis (die voor onderweg bedoeld zijn). Als ik dan een keer geen zin heb in thee of water drink ik dat. Voor mijn vriend heb ik halve liter flesjes cola in huis, maar die is hier niet zo vaak, dus die gaan niet snel op. Scheelt denk ik stiekem ook best wel veel geld.

Kaas eten doe ik niet, scheelt ook geld :P Qua snacks/chocolade heb ik ook weinig in huis. Heb nu nog wat dingetjes die ik met de sinterklaas had gekregen liggen, daarnaast haal ik zo'n 1x in de week of 1x per 2 weken een zak chips. Daar heb ik genoeg aan (moet toegeven: als ik in het weekend bij mijn ouders ben, staan daar ook wel eens chips/nootjes op tafel en ik eet dan natuurlijk wel mee.)

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 14:13

Ik koop af en toe kaas, soms in de winkel en eigenlijk altijd wat in aanbieding is. Heb nu ook nog liggen van de 1 + 1 gratis bij de AH. Ik verwen mezelf soms met kaas van de kaasboer, duur maar wel lekker :9

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:16

Ik lees mee voor de tips :)
Ik hou nu niet bij wat we uitgeven aan boodschappen, ik hou ook geen weekmenu aan en we gaan regelmatig uit eten of halen wat af.
Ben ook wel van de voorraden aanleggen. Dus rijst en pasta koop ik vaak in de aanbieding een paar zakken in. Vlees en vis gaan niet omdat we nog geen vriezer hebben.
Lastigste is fruit voor mij, ik eet nu alleen bepaalde tropische vruchten en die zijn vrij prijzig.

Kaas kopen we alleen plakjes of soms een stukje brie. Weet zo niet eens een kaasboer te zitten hier in het dorp.

Ik schat dat we (2 personen) nu rond de 75 euro per week zitten zonder verzorgingsproducten en zonder uieten.

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:19

Kaas op de markt halen! Goedkoper en lekkerder.
Wij doen met 2 personen voor ongeveer 40/45 euro per week boodschappen. Alleen het hondenvoer zit hier niet bij in, drogist artikelen wel.
Helaas hebben wij een kleine vriezer, deze zijn wij nu wat aan het leegeten. Heb voor kerst een slowcooker gehad en wil 1X per week groenten en vlees snijden en per maaltijd in de vriezer doen. Hier word het vooral duur en ongezond omdat ik na het werk en paard geen zin meer heb om te koken.
Het grootste deel van het vlees kopen wij via bedrijven als koopeenkoe oid. Veel lekkerder en echt niet veel duurder.
Hier helaas geen goedkope groentekraam op de markt, dus haal het regelmatig bij de Turk een stad verder. Als mijn vriezer weer leger is wil ik hier vaker halen en dan invriezen.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:32

Ik koop ook nooit sap, frisdrank, koffie of alcoholische dranken. Ik drink alleen thee en 's zomers aanmaaklimonade of afgekoelde thee. Melk drink ik ook weinig, nog geen liter per maand.

Uit eten gaan vind ik zo zonde! Van één keer buiten de deur eten kun je thuis makkelijk twee weken eten. Ik doe het dus maar heel af en toe, alleen als het sociaal onontkoombaar is.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:39

dromertje2 schreef:
Dat is inderdaad persoonlijk. Ik wil daar niet in minderen bv.

Als ik hier bepaalde dingen lees, vraag ik me echt af of het nog wel plezant is of je er nog geniet van hebt.
Maar dat zal persoonlijk zijn, zowel naar voorkeur en budgettair.

Ik heb bv geen paard te betalen, gaan niet op dure vakanties en dergelijke.


Sommige mensen eten liever wat goedkoper of doen goedkoper boodschappen zodat ze meer overhouden voor wel een paard of vakantie oid. Terwijl anderen gewoon niet zo'n riant inkomen hebben en daarom zuinig moeten leven. Voor iedereen is wel wat te zeggen.

Zo heb ik de tijd en de zin niet om elke dag een sterrenmaaltijd in elkaar te zetten. Vind het niet nodig ook. Eet net zo graag aardappelen groente en wat vlees, vis of noten en kook af en toe uitgebreid. Dan blijft het ook iets "bijzonders" en geniet je er weer meer van :)

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:45

Wij eten echt gewoon lekker en gevarieerd voor weinig geld. Wij eten vaak delen van de koe die hier wat minder bekend zijn en daardoor ook goedkoper. Moet wel zeggen dat ik uit een familie van koks kom en daardoor misschien wat andere dingen eet dan de gemiddelde Nederlander. Ook heb ik jaren in Italië gewoond en daar koken ze ook fantastisch met weinig ingrediënten. Eerder in dit topic werd ergens gezegd dat luxe eten gelijk staat aan koken met veel ingrediënten , daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Hou van pure producten en een pizza volgepropt met heel veel verschillende dingen is ook niet mijn favoriet

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:48

Malenka schreef:
wat je met de producten kunt doen die je meestal weg gooit als snijafval.

Daar wil ik een paar reuzenslakken voor kopen, die eten dan het snijafval en wat extra aan groenten en fruit en ik heb minder afval. :D

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:49

Inderdaad, wij koken ook gewoon aard, groenten en vlees maar gaan even goed uit eten en dan nieten sterren restaurants maar bv een brasserie oflunc garden.
Evengoed kan dat is frituur of Chinees zijn.

Al die producten die je kan drinken die goedkoper zijn zoals thee, aanmaakblokjes lust ik niet en zal ik ook nooit niet lusten. En ga ik dus ook niet consumeren omdat het goedkoop is.

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 14:51

Kunnen we wel beetje ontopic blijven, het gaat om een challenge om minder uit te geven aan boodschappen en tips hiervoor. Niet of iemand er geld voor over heeft om een paard te houden etc :Y)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:56

Ik heb tijdenlang een budget gehad van 20 euro per week. Dit was inclusief non food items. Ik heb echt geleerd dat winkels zoals de jumbo echt niet zo goedkoop zijn als ze zich voordoen. Bij de Jumbo kom ik gewoon niet uit voor een week op 20 euro. Terwijl ik dat wel doe bij een Aldi/Lidl. En ik kijk heel erg naar de aanbiedingen. Is iets in de aanbieding goedkoper dan het normale product wat ik koop (drinken bijvoorbeeld) dan haal ik die aanbieding. Ik spaar dan toch weer uit. En ben erg groot fan van 2de product gratis (en dan alleen het product wat ik toch al nodig had)

En ik ben gestopt met drinken uit flessen. Er komt tegenwoordig 0,25 cent per fles onder de mom dat krijg je terug als je de fles weer inlevert, maar koop 4 flessen en je hebt die week 1 euro minder te besteden. Ben erg gaan thee drinken. 0,50 cent pakje thee; kan daar 20 kopjes uit halen.

Ook kijk ik heel erg naar producten met de datum van vandaag of morgen. Die krijg je gemiddeld met 30% korting mee. Ik kook dat direct en vries het dan in of ik vries het product direct in. Verder hebben we hier een slager die restproducten goedkoop verkoopt. Ik koop mijn kip en rund meestal voor 2 a 4 euro goedkoper per kilo dan in de supermarkt.


En daarnaast maak ik gebruik van de regel als de nieuwe maand halverwege de week begint. Dus stel januari stopt op dinsdag en woensdag begint februari dan heb ik 2x mijn budget. Namelijk voor de laatste week van januari (ma en di) en eerste week van februari (wo t/m zo). Dan ga ik de 20 euro gebruiken voor normale boodschappen maar zonder vlees, en de 2de 20 euro gebruik ik bij de slager die ik eerdere noemde. Dan heb ik vaak genoeg vlees voor een maand.


Nu staat mijn budget op 35 euro en ik kom er met moeite aan. Moet soms echt zeggen je mag best prima dat dure product pakken. Verwen je zelf eens!

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:11

Wat wij nog wel eens doen als er nog een berg niet gebruikte groente ligt aan het einde van de week is een maaltijdsalade maken.
Dus koken een zak goedkope pasta en mengen daar de overgebleven groente foor met evt nog een kipfilet en een lekkere dressing. Kost weinig en zo klaar

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:14

Slim idee Beretto! Soep van maken is ook handig! :)