Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:02

Ah joh, ik heb de oude fiets van mijn vriend zijn moeder. Met fietsmandje en uitklapbare kinder voetsteuntjes... :')

Doe vaak de zware dingen als mijn vriend er is met de auto. :o Heb simpelweg geen 2 fietsen dus moet wel. :))

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:23

Cinderella schreef:
LindyH: misschien vanwege apps als roamler? Waarbij je dan foto's maakt van schappen voor opdrachtgevers e.d. Ze zullen er wel huiverig voor zijn ofzo. Vreemd. :+

Zoiets zal het wel zijn ja. Ik wist helemaal niet dat dat bestond.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 01:24

Ik ga ook proberen mee te doen :) Ben nu vaak toch wel 70e kwijt aan boodschappen terwijl dit veel goedkoper kan. Bovendien moet ik geld sparen dus elke euro is mooi meegenomen :)

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 02:25

Ik heb een budget van €50,- per week, voor boodschappen, huishoudelijke artikelen en kattenspul.
Ik moet er mezelf en 3 katten van verzorgen en dat lukt prima, zit meestal op ong €40,- à €45,- per week inc houtkorrel en huishoudelijk spul en een enkele keer dik boven de €50,- maar dan moet het wel uit kunnen.
Meestal haal ik 2 verpakkingen snoep/chips oid voor samen max €3,- en een blikje cola (goedkoopste, zo'n 18-25ct per blikje) of als ik bij Lidl boodschappen doe zo'n bekertje ice coffee (70ct geloof ik) dus zeg dat er max €4,- aan lekkers op gaat per week.
Houtkorrel voor de kattenbakken kost €3,40 per zak, heb ik er maar 1 van nodig en de brokken kosten €2,50 per 2kg en daar doe ik ong 1,5-2 weken mee.
Zeg dat ik voor de katten €7,50 per maand kwijt ben aan brok en €13,50 aan houtkorrel dus €25,- per maand max inc snoepjes, dan blijft er nog €175,- over voor de rest waarvan ik max €20,- per maand kwijt ben aan huishoudelijke stuff.
Luxe vleeswaren enzo koop ik vnl in de aanbieding en ik gok dat ik gemiddeld zo'n 5kg fruit per 2-3 weken koop om smoothies mee te maken maar ook om zo tussendoor eens te snacken.
Ladybird schreef:
t schijnt ook te helpen als je het pint het geld. dan kan je niet over de 30 euro heen gaan

Ik krijg mijn boodschappengeld wekelijks gestort vanaf m'n betaalrekening.
Heb daar een aparte rekening voor geopend zodat ik niet telkens hoef te pinnen vanaf m'n betaalrekening en ik zo in de app kan kijken wat ik nog heb.
Alles wat ik wel aan losgeld heb doe ik in een potje voor als ik eens krap zit of bij de Turkse supermarkt wat fruit wil halen ofzo. :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 02:33

Ohh leuk, ik lees ook mee!

Mijn vriend en ik hebben een budget van NZ$120 per week voor eten. Hier koop ik ook shampoo etc van voor ons. Meestal zitten we rond de 100-110 dollar dus wat we over houden gaat dan op de gezamenlijke spaar. NZ$120 is ongeveer 80 euro, dus 40 euro per persoon vind ik eigenlijk best netjes haha.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 02:57

Yonker schreef:
Grote boodschappen zit er hier niet zo in... alles op de fiets en dat krijg ik dan echt niet mee, max is toch wel voor 3 dagen.

Ik sleep gerust boodschappen voor de hele week inc kattenbakkorrel mee op m'n fiets. :)
Heb een voordrager op m'n fiets laten monteren en daar met tie-wraps een boodschappenkrat op bevestigd en op m'n bagagerek staat ook een boodschappenkrat.
Zo zijn de boodschappen wat verdeeld en kan ik behoorlijk wat meezeulen zonder tassen aan m'n stuur te hoeven hangen. 8-)

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:05

Ik weet eigenlijk niet eens wat ik kwijt ben... :o
Wel teveel denk ik.

Ik weet niet of ik mee doe maar ik lees iig mee :j

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:12

Zou voor mij ook wel wat zijn.
Ik ga ook te vaak naar de winkel en koop veel afgeprijsde artikelen die ik echt niet nodig ben :+

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:53

30pp lukt me in principe wel, maar niet wekelijks, zoals deze week best veel acties en dan ook aardig ingeslaan. Maar goed dan ben ik nog maar 120 voor 2 pers kwijt en daar kunnen we vlot twee weken mee doen. Wel weinig extra's erbij, muv 1x chocola. Die dingen kosten het meeste. Soep kost bv niet veel, gaan verse dingen in en kunnen we twee dagen mee of deel invriezen. Vegetarische lasagne bv kunnen we twee dagen mee, vers en uiteindelijk zit er een aubergine,courgette, paprika, champignons, 1 fles van die tomatenprut, geitenkaas in en laagje geraspte kaas bovenop. Ik ben momenteel thuis waardoor het me lukt om dit te doen, maar met weinig tijd is het vaak ook moeilijker. Schoonmaakproducten, wc papier koop ik in aanbieding of bij lidl/aldi.

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:57

Stipje. :D

Ik heb werkelijk géén idee wat ik uitgeef aan boodschappen, de honden, etc. Nu ik wat krapper bij kas zit is het wel belangrijk om daar wat bewuster mee om te gaan.. Fijne tips hier!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:17

Ik doe voor 120 euro boodschappen per week. Dit is inclusief alles. Wij hebben geen huisdieren en drinken geen alcohol. Ook roken we niet.
Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en 2 jonge kinderen.

Echt besparen lukt me niet. Ik haal alles bij de jumbo en heb geen tijd om 3 supermarkten af te gaan voor boodschappen. Alleen op de fruit en groenteafdeling geef ik al 45 euro uit.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:22

Als ik hier groente/fruit in de supermarkt zou kopen zou ik ook ontzettend duur uit zijn. Gelukkig woon ik dichtbij een Aziatische supermarkt (beetje zoals de turk in Nederland) waar ik voor hetzelfde geld 3 keer zoveel kan halen. Echt van de zotte wat supermarkten durven te vragen voor 'hetzelfde' product.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:22

Wij doen voor 60 euro per week boodschappen met zijn 2e! Dat is zonder roken en honden (1 hond heeft heel duur hypoalergeen dieet) maar wel incl wasmiddel enz! Ik vind dat best netjes toen ik alleen was deed ik voor 25/30 euro en at vaak 2 dagen dingen en ik kocht grote pakken vlees die ik verdeelde in de vriezer scheelt ook hele hoop

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:32

Ik heb mezelf als doel gesteld om 100 Euro per week aan boodschappen uit te geven. Wij zijn met ons zessen, 2 volwassenen en 4 kinderen in de leeftijd van 11, 10, 6 en 5.

Elke zondag kijk ik online in de Plus folder wat de aanbiedingen zijn en aan de hand daarvan maak ik een weekmenu.

Meestal kom ik uit op een bedrag van 70 Euro, maar het komt ook wel eens voor dat ik voor minder klaar ben voor de hele week ( incl drinken,huishoudelijk spul etc).

Ik kook meestal met verse ingrediënten maar soms ook met producten uit de vriezer, koken uit pakjes doe ik vrijwel niet.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 09:34

Leuk dat er zoveel mensen meedoen!!

Vandaag mijn eerste uitdaging want ik ga naar de supermarkt. Ik heb even in mijn vriezer gekeken en saté stokjes eruit gelegd. Dus denk dat ik Nasi ga maken :)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:52

Tip voor nasi! Ik koop pakje nasi speciaal 89 cent uit me hoofd van honig spekjes van euro gehakt verse is goedkoper rond 2,50 en prei en een pak lassie toverrijst of goedkopere heb je genoeg voor 2 dagen!

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:56

Nasi maak ik gewoon van de goedkope AH basic rijst en eigen gemengde kruiden en prei uit eigen tuin. Gehakt vind ik vies in nasi :+
Wij kunnen dan twee dagen ervan eten voor minder dan 50 cent :Y)

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:00

Leuke challenge om bewuster om te gaan met je geld.
Hier ook een huishouden van 2 personen, maar wel 2 katten en 3 honden erbij ;) Kopen veel bij de Deen of de AH (hier in de buurt geen aldi of lidl) maar maak altijd gebruik van aanbiedingen en eigen merk. Drinken beiden geen frisdrank, dus met thee en koffie zijn we er wel. Snoepen en chips alleen in het weekend. Vlees ook max 1x per week.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 10:05

Rijst heb ik nog :j Sate en satesaus ook nog dus alleen maar groenten en kruiden nodig. Goedkoop eten wordt het vanavond.
Nasi is geloof ik sowieso 1 van de gerechten die onder lekker goedkoop valt. Net als stamppot.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:29

Kleine tip: ik maak ook wel eens een heeeeeele grote pan soep (met groenten van het seizoen) Daarvan kun je dan makkelijk de helft invriezen.

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:31

Leuke challenge, ik sluit mij graag aan. Het is wel even nodig om even de boel op 'reset' te zetten. Gooi ook best veel onnodig weg :=

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:30

Mijn partner heeft voor kerst een boek over ecologisch eten gekregen van mijn zusje. Super leuk! Er staat in wat je met de producten kunt doen die je meestal weg gooit als snijafval. Zo hebben we van de week de schillen van de pompoen geroosterd om er chips van te maken.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:39

Bespaar met Jamie is ook zo n fijn Tipboek. Ook mooie bespaartips

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:07

Oh, ik gooi de (zelf gehakte) pompoen met schil en al in de soep -maar deze optie zal ik onthouden!

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:10

Het wassen erg lekker om de krokante chips met de soep te eten.