Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:04

_Dribbel schreef:
25 Eur zou ik wel echt knap vinden !!



Zoals bij mij eet ik sowieso 6 dagen per maand niet thuis, maar bij ouders of vriend, dus en lijkt mij het best reeel :D

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:13

Ik was vandaag bij de Lidl en was met mijn telefoon foto's aan het maken van verschillende producten en prijskaartjes zodat ik deze kon vergelijken met andere winkels.

Op een gegeven moment komt er een vakkenvuller naar me toe en vroeg waarom ik foto's aan het maken was, dus ik zeg dat dat is om prijzen te vergelijken.
Hij zei dat dat niet mocht en vroeg mij vriendelijk om dit niet meer te doen. >;)

Ik was te verbouwereerd om te vragen waarom dit eigenlijk niet mocht. Weet iemand dat misschien?

Overigens ben ik verder gegaan met het noteren van prijzen in mijn telefoon. Dat mocht blijkbaar wel. Gelukkig had ik het meeste wat ik wilde weten al gedaan.

Als ze nou ook gewoon al hun producten online zetten, dan hoef ik die prijzen niet te noteren...

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:21

LindyH: misschien vanwege apps als roamler? Waarbij je dan foto's maakt van schappen voor opdrachtgevers e.d. Ze zullen er wel huiverig voor zijn ofzo. Vreemd. :+

Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:22

_helga_ schreef:
Zou brood bij de bakker halen ook goedkoper zijn ? Bij ah kost meer dan 2 euro per brood


Onze bakker heeft elke week een soort brood in de aanbieding voor 1.95. Die neem ik altijd mee, want ik vind het brood uit de supermarkt niet echt lekker.

Malenka

Berichten: 7569
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:23

Ik kijk meestal in de supermarkt pas wat ik koop. Ik koop voornamelijk versproducten, vleesvervangers en afbakbrood met een kortingssticker (ivm datum) of die in de aanbieding zijn.

Uien zijn een goede en goedkope vulling voor bijna elke maaltijd en verse soep maken is ook altijd goed. Een staafmixer doet wonderen.

san4nie
Berichten: 3567
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:39

Wij doen nu ongeveer 80-85 euro per week met z'n tweeën. Maar daar doen we werkelijk alles van. Inclusief uit eten, op stap en alle huishoud benodigdheden.
Ik probeer er nu wel wat beter op te gaan letten, maar een week voor 30 euro gaat me echt niet lukken. Heb de teruggave van de energiemaatschappij gepind en dat gebruik ik nu al een paar weken. Dat werkt voor mij wel goed, omdat je het echt ziet minderen.
Van mijn moeder krijgen we af en toe aardappels, dat scheelt ook nog weer een hoop. Ik heb nooit zin om naar meerdere winkels te gaan, na het werk even snel naar de jumbo en kopen waar ik zin in heb. In 1 keer voor meerdere dagen kopen is volgens mij ook wel voordeliger.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:56

8nnemiek schreef:
Voor mij is Duitsland dichterbij dan Nederlandse supermarkten, maar ik vind Duitsland juist helemaal niet goedkoper met veel spullen :n Frisdrank vind ik er niet lekker en drinken we ook weinig, drogisterijspul koop ik bij Action of Prijsmepper bv en de meeste kant-en-klaar artikelen vind ik te duur of niet lekker uit Duitsland :=
Ik haal alles bij Lidl, Jan Linders en AH.


Tja ik koop geen kant en klaar producten dus dat weet ik niet.
Maar op de frisdrank en de wijn ed scheelt t echt heel veel. Voor shampoo ed ga ik naar de DM en gebruik dan de averde natuurlijke make up en huidverzorging die is echt heel fijn in gebruik en echt niet duur

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:12

Ik kreeg net een artikel op Facebook hierover.

Bron: www.veganisme.org
artikel: veggie on a budget.

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:52

Ik lees dit mee! Woon nog thuis, dus doe zelf niet de wekelijkse boodschappen.

Voor de liefhebbers nog een tip (weet niet of het al genoemd is, sorry dan)

Maar de scoupy app is ideaal om geld terug te krijgen van producten.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:55

De Scoupy app heb ik inderdaad ook, alleen dat zijn allemaal producten die ik nooit gebruik.

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:01

Maanlicht schreef:
De Scoupy app heb ik inderdaad ook, alleen dat zijn allemaal producten die ik nooit gebruik.


Dan is het jammer inderdaad.
Ik gebruik het zelf vaak om nieuwe producten te 'ontdekken' die ik zelf in eerste instantie nooit zou kopen.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:06

Vindt 30 pw per persoon nog best veel voor enkel eten! Maar wij geven het geld dat wel overhouden dan weer ruim uit aan leuke weekendjes, auto, paarden, avond stappen, etc. Misschien wel handig om aan mn vriend te laten zien dit topic, die geeft zo belachelijk veel geld uit aan eten :')

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:12

Zo ik heb net boodschappen gedaan :)

€18,61

Daarmee kan ik ruim 1,5e week door.
Het enige waarvoor ik nog terug moet is kattenvoer (€1,-), kattengrit (€1,29), maandverband (€6,- ruim genoeg voor 2 maanden) en melk (€0,69).

Ik koop trouwens dingen echt op voorraad, dus nu heb ik bijvoorbeeld een kilo gehakt gekocht omdat dat in de aanbieding was. Dus daarmee kan ik weer minstens tien avonden eten maken als ik het combineer met andere dingen.

Er staan trouwens maar 3 dingen op mijn bonnetje die geen aanbieding waren of 35% korting hadden. Hierdoor heb ik €8,75 minder betaald dan wanneer ik dezelfde dingen zou kopen zonder aanbieding. Dus dat is ook wel leuk *\o/*

Berdien

Berichten: 64523
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:20

Oh. Wauw. Ik ga echt niet zeggen voor hoeveel ik per week boodschappen doe :o :=

Of ik mee ga doen met de challenge weet ik niet, maar ik wil echt grof besparen op mijn boodschappen. Ga dus zeker meelezen en iets met jullie tips doen!

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:09

Leuk topic, Nel.

Ik doe meestal boodschappen voor anderhalf á twee weken en dat kost me dan gemiddeld €80. Daar zitten dan ook dingen bij in die ik op voorraad koop of dingen zoals afwasmiddel ed.

Mijn doel is om te proberen voor €30 per week boodschappen te doen. Exclusief sigaretten en brandstof.
Woon alleen en heb 2 katten, voer toevallig vanmorgen besteld want anders zou ik het nooit redden voor €30. Heb een blaasgruispatient, dus zit op dieetvoer.
Ik werk fulltime en onregelmatig. Recepten, vooral dingen die in te vriezen zijn, houd ik mij dan ook voor aanbevolen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:15

Voor de vegetariërs (en uiteraard ook voor de rest :D ) : de Vivera producten zijn deze week allemaal een euro bij de Coop. Dat is dus alvast lekker besparen, zeker als je nog wat plek in je vriezer hebt :D
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 02-01-17 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 23:18

Awh leuk dat je mee doet Nans!!

Grote boodschappen zit er hier niet zo in... alles op de fiets en dat krijg ik dan echt niet mee, max is toch wel voor 3 dagen. En bedenken wat ik heel de week eet vind ik ook wel lastig maar wellicht moet ik daar maar eens mee beginnen vanaf vandaag :)

Ik had in dit topic gezegd dat ik vandeweek al wou beginnen maar ik ben woensdag jarig en wil dan wel wat lekkers in huis hebben voor mn ouders die langskomen + taartjes dus dat redt je al gelijk niet met 30 euro. Stiekem is er altijd wel "iets" waardoor je het niet redt of waardoor ik mezelf smoesjes in praat :')

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:25

Tip voor verjaardagsgebak, het bevroren gebak van de Lidl is niet slecht en redelijk goedkoop. :)

Ik ga woensdag boodschappen doen. Heb nog genoeg in de vriezer, van asperges tot stoofperen, en wil die eerst zoveel mogelijk leeg maken. Ligt ook nog genoeg vlees in, dus ik zou het moeten halen met die €30.

Heb vandaag overigens sperziebonen met spek en ui gemaakt, waar ik morgen nog een keer van kan eten. Normaal zou ik wat er over was weg gegooid hebben. :+

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:29

Yonker schreef:
Awh leuk dat je mee doet Nans!!

Grote boodschappen zit er hier niet zo in... alles op de fiets en dat krijg ik dan echt niet mee, max is toch wel voor 3 dagen. En bedenken wat ik heel de week eet vind ik ook wel lastig maar wellicht moet ik daar maar eens mee beginnen vanaf vandaag :)


Heb je fietstassen?
Ik ga altijd als een gevaarte met enorm gevulde fietstassen en een rugtas vol fietsen maar dan heb ik wel boodschappen voor een week :Y)

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:33

Ons budget is momenteel £100 (+/- €120?) per week := We zijn met z'n tweeën en hebben 2 katten, daar zitten dan ook huishoudelijke producten bij en we zijn allebei heel vaak te lui om lunch mee te nemen naar ons werk dus dat halen we vaak. En heel eerlijk, ik vind het dus al lastig om me aan dit budget te houden, voorheen gaven we nog meer uit en deed ik ook elke dag boodschappen :+ Wil nu 1 keer per week boodschappen bestellen.

Dus... ik ga hier zeker meelezen voor tips :D Zou mooi meegenomen zijn als we een beetje kunnen besparen!

Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:38

Pfoeh knap van jullie allemaal om zo weinig uit te geven aan boodschappen.. ik geef heel veel uit aan boodschappen. Ook 100-120 euro per week voor 2 personen. Zou best iets minder kunnen, maar ik koop vaak dure dingen zoals bijvoorbeeld avocado, blauwe bessen, mango, asperges, verse vis, kaas, sensodyne, noten en biologisch vlees. Ook mijn twee katten zijn kieskeurig, ze houden van wat duurder voer. Het goedkope vlees uit de supermarkt laten ze liggen.
Ik heb weinig tijd om boodschappen te doen, dus kom alleen bij de ah. Waar ik wel op let is de 1+1 gratis acties. Dan sla ik een voorraadje in. Zo betaal ik nooit het volle pond voor tandpasta, keukenrol, doucheproducten en maandverband. Ik let ook op de 35% korting stickers.
Gelukkig kunnen we het missen qua geld, maar ik vind het wel leuk om mee te lezen hoe jullie besparen!

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 23:41

Pabie schreef:
Yonker schreef:
Awh leuk dat je mee doet Nans!!

Grote boodschappen zit er hier niet zo in... alles op de fiets en dat krijg ik dan echt niet mee, max is toch wel voor 3 dagen. En bedenken wat ik heel de week eet vind ik ook wel lastig maar wellicht moet ik daar maar eens mee beginnen vanaf vandaag :)


Heb je fietstassen?
Ik ga altijd als een gevaarte met enorm gevulde fietstassen en een rugtas vol fietsen maar dan heb ik wel boodschappen voor een week :Y)


Hahha nee ik heb altijd een boodschappentas aan Mn stuur hangen!! Morgen na t werk naar de supermarkt, even van te voren bedenken wat ik ga koken en dan voor minimaal 4 dagen proberen mee te nemen :)

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:45

Yonker schreef:
Pabie schreef:

Heb je fietstassen?
Ik ga altijd als een gevaarte met enorm gevulde fietstassen en een rugtas vol fietsen maar dan heb ik wel boodschappen voor een week :Y)


Hahha nee ik heb altijd een boodschappentas aan Mn stuur hangen!! Morgen na t werk naar de supermarkt, even van te voren bedenken wat ik ga koken en dan voor minimaal 4 dagen proberen mee te nemen :)


Is wat mij betreft dus een aanrader ik krijg door fietstassen veel meer mee. Ze zijn niet heel charmant tho
Veel goedkoper ook dan een auto haha.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:47

Ik lees mee en ga in ieder geval bewuster boodschappen doen! Volgens mij kom ik per week makkelijk aan 75 euro... incl verzorgingsproducten en de kat, exclusief uiteten etc.

Laura_Zodine

Berichten: 599
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:58

Ik doe ook mee :D Qua voedsel red ik het makkelijk binnen budget, want ik ga vaak naar de markt en eet vegan. Maar als huishoudartikelen, drogisterij dingen, make up enz meetellen wordt het lastiger.