Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MyWishMax

Berichten: 25248
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:08

ijssnuiver schreef:
Oh leuk!
Ik ga meedoen!
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat ik nu uitgeef, maar het is wel veel.
Ik ben alleen en ben heel makkelijk in wat duurdere dingen kopen ipv iets uit een budgetlijn. Wel let ik altijd op aanbiedingen, zeker wat betreft vlees dat kan dan zo de vriezer in.
Ik kook altijd voor meerdere dagen en vries dit in porties in(ik heb dus ook wel eens een week dat ik amper iets uitgeef omdat ik dan veel uit de vriezer eet).

Ik ga op een ander moment even alles teruglezen en tips bekijken, nu even geen tijd voor .


Maar hoe lekker is dat dan? Wij eten veel pasta, wraps, risotto enzovoorts(en aardappels heb ik altijd te veel). Zo lekker vind ik dat niet meer de 2e keer. Ik zal het vast niet goed invriezen en weer opwarmen?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:13

Soms is het juist de tweede dag lekkerder, dan zijn de smaken beter ingetrokken. Pastasaus heb ik geen moeite mee om de tweede dag te eten, maar vries ik meestal in. Ik hou niet zo van twee dagen achter elkaar hetzelfde eten :o
Bij vulling voor de wrap bewaar ik de ingredienten meestal los van elkaar voor dag twee.

Aardappels kun je lekker opbakken of evt pureren.

Risotto vind ik de dag erna ook minder lekker, maar ik verwacht dat je dat in een pannetje goed kunt opwarmen, met een beetje extra vocht (witte wijn?) erbij.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:16

Ik check ook een keer per week de sites van supermarkten bij mij in de buurt, en dan maak ik een rondje. Veel vries ik in, momenteel is bij de Emté het stoofvlees in de aanbieding. Ik ga voor 10 euro halen maar daar kan ik dan ook 3 keer van eten met twee personen.

Daarnaast weet ik wat bij de Lidl lekker is, en wat ik toch beter bij de Appie kan halen. Maar ik moet zeggen, ik heb twee banen en weinig tijd om uitgebreid te shoppen. Dus vaak na mijn werk naar de Lidl en op deze manier maak ik geen gebruik van alle aanbiedingen. Gelukkig past het bij mijn goede voornemens om (nog) gezonder te gaan eten! Ik maak in principe alles al zelf, maar ik wil nu in grotere porties gaan koken en in gaan vriezen, kijken of dat nog uitmaakt.

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:17

Leuk! Ik doe mee..

Ik ben nu zo'n 40 a 50 Eur per week kwijt bij de jumbo. Ik denk dat ik ga overstappen op appie. Volgens mij ben je daar echt goedkoper uit met basis merken.

Weet iemand dat?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:19

Ik doe ook mee!! Wil veel meer bewust eten, gevarieerd koken... schiet er door drukte best wel eens bij in en last minute boodschappen tikken flink aan, vooral omdat ik dan naar vomar moet.. vind die toch erg duur en weinig kwaliteit :o ik wil proberen voor 25 euro per week (1 persoon)

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:21

_Dribbel schreef:
Leuk! Ik doe mee..

Ik ben nu zo'n 40 a 50 Eur per week kwijt bij de jumbo. Ik denk dat ik ga overstappen op appie. Volgens mij ben je daar echt goedkoper uit met basis merken.

Weet iemand dat?


AH kan heel goedkoop zijn inderdaad. Jumbo is goedkoop met merken en vleeswaren. AH heeft goede basisartikelen en ik vind dat ze enorm goede aanbiedingen hebben. Daarnaast vind ik het assortiment ook een pluspunt.

Lidl vind ik zelf kansloos trouwens :o

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:22

Oeh ik doe ook mee!

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel wij met zn tweeën uitgeven. Ga nu de bonnetjes maar bewaren :D

Wij eten trouwens sinds kort vrij wel alleen maar Vegan. Heel af en toe nog wat vlees. Merk echt al een wereld van verschil :D

Volg mijn strijd om van fastfood etende chick naar fitgirl te gaan op mijn instagram: https://www.instagram.com/laura_elleswijk/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:22

Jumbo is uit het centrum weg bij mij , ik shop bij de appie of de budgetfood (maar net wat voor assortiment ze hebben)

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:23

25 Eur zou ik wel echt knap vinden !!

Ik ga voor 30/35 Eur per week.
Ben ook wel benieuwd naar de lijstjes!

Waar ik best van schrok was toen ik vd week kaas ging halen. Heb altijd pakjes van 190 gram voor 1.80.

Toen kwam ik erachter dat de pakjes van 300 gram, 2.02 euro zijn !

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:23

Net bij de AH mijn melk, groenten en fruit voor deze week (en een deel volgende week).

1kg appels, 1kg peren, 7 bananen, 2 komkommers, 4 snackkomkommers, 0.75kg tomaten, 1kg peen en 6 pakken magere melk voor 14.72€. De maaltijdvervangers die in de melk moeten heb ik nog liggen is nog eens ±3€ per week (bulkverpakking gekocht). Dus dan zou er alleen nog ±6€ vlees, 1.50€ koolhydraten en 2€ groenten bijkomen als ik zelf mijn avondeten zou koken. En ik moet nog een zak handsinaasappels kopen = 3€.

Bij elkaar zou het precies moeten lukken met 30€ (een beetje zuinig doen met het vlees inkopen). Overigens doe ik met de appels, peren en peen wel 1.5-2 weken gemiddeld gesproken.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:24

Ik heb hier een AH om de hoek, maar voor de aldi of de lidl moet ik een serieus stukje rijden. Dan ben ik mijn voordeel alweer zowat kwijt aan benzine.

Bovendien werk ik fulltime en heb ik mijn weekend hard genoeg nodig voor andere zaken, met de aldi en de lidl die dan maar tot 6 uur open zijn is dat niet altijd ideaal. Dus hier ook 'aangewezen' op de AH.
Ze prijzen wel netjes de producten van de dag af bij ons, maar natuurlijk heb je daar als fulltimer niets aan, omdat die allemaal al op zijn tegen de tijd dat je na je werk boodschappen kunt gaan doen :D
Ik snap de vraag dan ook heel goed of de koopjesjagers onder ons fulltime of parttime werken. Dan kun je vaak toch op net iets optimalere tijden boodschappen doen en van deze voordelen profiteren!

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:25

Zou brood bij de bakker halen ook goedkoper zijn ? Bij ah kost meer dan 2 euro per brood

Buick B+11 L1+12 L2+17 M1 startgericht

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:26

_helga_ schreef:
Zou brood bij de bakker halen ook goedkoper zijn ? Bij ah kost meer dan 2 euro per brood



Vind meeste bakkers stuk duurder. Bij mij heeft de lidl een hele goede broodafdeling!

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:27

Lijkt mij niet goedkoper dan de supermarkt. Ik betaal bij de jumbo 2.80 euro voor een heel brood.

ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:28

Bij 'onze' bakker kosten 3 broden 4 euro.
Ik haal er altijd 6 want er gaat bijna een brood per dag doorheen.
Daarbij vinden mijn man en kids brood uit andere winkels niet lekker.
Broden gaan bij mij dus ook gelijk dezelfde dag in de vriezer.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:29

Wat ook enorm scheelt is 1 keer per kwartaal je drank,frisdrank en drogisterijartikelen in Duitsland inkopen.

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:35

_Dribbel schreef:
25 Eur zou ik wel echt knap vinden !!

Ik ga voor 30/35 Eur per week.
Ben ook wel benieuwd naar de lijstjes!

Waar ik best van schrok was toen ik vd week kaas ging halen. Heb altijd pakjes van 190 gram voor 1.80.

Toen kwam ik erachter dat de pakjes van 300 gram, 2.02 euro zijn !

Ik shop om deze reden altijd op prijs/kg. Ik weet vaak niet hoe duur m'n producten zijn maar wel de prijs per kg :D Scheelt een hele hoop. Een pak vanille yoghurt van 1.5l is in verhouding goedkoper als een pak gewone yoghurt van 1l, en dat kan je op die manier ontzettend makkelijk zien.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:38

Beretto schreef:
Wat ook enorm scheelt is 1 keer per kwartaal je drank,frisdrank en drogisterijartikelen in Duitsland inkopen.

Als je aan de goede kant van Nederlant woont wel :). Ik woon aan de kust en denk dat mijn benzinekosten meer gaan worden dan gewoon de boodschappen hier doen!

♥ Rewrite the Stars ♥

MyWishMax

Berichten: 25248
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:40

Dat vraag ik me dus ook af Yv_, ik woon 'vlakbij' jou. In hoeverre is het nog voordelig om naar DL te rijden. Hoewel het daar echt wel een heel stuk goedkoper is.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:42

Ik wil ook wel meedoen, maar zet het budget wat lager in ;)
Ik ben (hopelijk tijdelijk) werkloos, net afgestudeerd dus geen uitkering of wat dan ook. Mijn ouders zijn zo lief me wat toe te stoppen, waarmee ik het liefst alles voor deze maand wil betalen.
De afgelopen tijd redde ik me prima met zo'n 70 euro boodschappen per maand (max 1x per week ergens mee eten, lunch wel gratis op stage). Nu wil ik kijken of ik wel kan lunchen en gezond eten, zonder dat budget omhoog te gooien.

De lidl is naar mijn ervaring een prima winkel voor je boodschappen. Hier hebben ze er alles, behalve bepaalde specifieke dingen. Vooral groenten zijn ze goed in :) Zoals piekosjj zegt zijn prijs/kg labeltjes handig om te lezen.

ohja, vraagje: die 30e leefgeld, heb je daar dan ook je toiletartikelen, wasmiddel etc in, of gaat het echt alleen om je boodschappen. Met alles erbij kom ik denk ik op 30e per week uit op het moment.


Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 18:43

Beretto schreef:
Wat ook enorm scheelt is 1 keer per kwartaal je drank,frisdrank en drogisterijartikelen in Duitsland inkopen.


Doe ik inderdaad ook! Frisdrank dan weer niet maar wasmiddel, shampoo enzo wel al is bij de big bazar en action het ook goedkoop :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:47

wasmiddel gewoon zelf maken, super makkelijk en super goedkoop :j

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:57

Leuk topic!
Ik wil ook wat bewuster boodschappen doen dus sluit ook aan...

Zal niet echt challenge vorm zijn, maar wil wel even bijhouden wat we kwijt zijn per maand...

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:57

Voor mij is Duitsland dichterbij dan Nederlandse supermarkten, maar ik vind Duitsland juist helemaal niet goedkoper met veel spullen :n Frisdrank vind ik er niet lekker en drinken we ook weinig, drogisterijspul koop ik bij Action of Prijsmepper bv en de meeste kant-en-klaar artikelen vind ik te duur of niet lekker uit Duitsland :=
Ik haal alles bij Lidl, Jan Linders en AH.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:58

Yonker schreef:
Beretto schreef:
Wat ook enorm scheelt is 1 keer per kwartaal je drank,frisdrank en drogisterijartikelen in Duitsland inkopen.


Doe ik inderdaad ook! Frisdrank dan weer niet maar wasmiddel, shampoo enzo wel al is bij de big bazar en action het ook goedkoop :)


De coca cola 7up en Fanta was hier anders vorige week 59ct per 1.25 liter. Ik denk wel veel goedkoper dan in NL.
Ik koop m'n shampoo van Fructis bij de lidl voor 1.29 euro. In NL kost die geloof ik zeker 3 euro.
Je kan hier heel goedkoop inkopen doen maar dat moet je dan wel beperken tot een paar keer per jaar.
Vorige week vat bier gekocht voor m'n broer. 49 euro voor 50 liter. Zelfde vat in NL 85 euro


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Amazonbot, ComscoreBot, Eskimo, Facebook, flooooo, GrapeshotBot, KikiCelinevs, Setteli en 182 bezoekers