Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:45

Laurapalmer schreef:
Wat ik wel heel typisch vind is dat een pool compleet afgebrand word.maar nu we weten dat het een pakistaan is iedereen de berichten nuanceerd en roept "oh als maar niet de vluchtelingen de schuld krijgen"

Ik lees de krant iedere dag,en elke dag opnieuw staan er toentallen berichten in over wat voor ellende het migratie proces heeft gebracht.het openstellen van duitsland blijkbaar zonder screening heeft niets goeds gebracht!

Jij leest hier andere berichten dan ik als je vind dat er genuanceerd over vluchtelingen wordt gepraat.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:46

Ik snap niet waar jullie dat lezen?

Van mij mogen alle échte oorlogsvluchtelingen hierheen komen en hen wil ik allemaal helpen!
Ik zeg alleen dat het jammer is dat er ook slechte mensen mee komen met andere bedoelingen en dat het jammer is dat het moeilijk is om deze twee groepen uit elkaar te houden...

DIT is wat ik zeg.
Want ik sta er WEL voor open om alle mensen die vluchten voor de oorlog en ellende in hun eigen land te helpen, ik sta er alleen NIET voor open om de zogenaamde gelukszoekers en IS'ers te helpen. Maar ik neem aan dat jullie die laatste groepen ook niet willen helpen?

En nu ontstip ik en reageer ik niet meer, leer lezen.

En ik zegt NIKS, helemaal NIKS, over mensen weigeren trouwens. Ik zeg enkel dat het jammer is dat je ze niet kunt onderscheiden.
Laatst bijgewerkt door Esaqar op 20-12-16 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:48

IS slaagt tenminste geweldig in 1 missie; En dat is haat en angst zaaien. Vooral haat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:50

The_Cat schreef:
IS slaagt tenminste geweldig in 1 missie; En dat is haat en angst zaaien. Vooral haat

Ik denk steeds hetzelfde; het doel van IS is grotendeels bereikt; haat, verderf en angst zaaien... Mensen staan lijnrecht tegenover elkaar...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:52

Szan schreef:
Laurapalmer schreef:
Wat ik wel heel typisch vind is dat een pool compleet afgebrand word.maar nu we weten dat het een pakistaan is iedereen de berichten nuanceerd en roept "oh als maar niet de vluchtelingen de schuld krijgen"

Onzin. De bokker die als eerste iets zei over dronken Polen, kreeg (terecht) ook een flinke bak kritiek over zich heen in dit topic.

Dankjewel
Vooral lekker door zeuren over iets wat allang niet meer actueel is

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:53

Esaqar schreef:

Van mij mogen alle échte oorlogsvluchtelingen hierheen komen en hen wil ik allemaal helpen!
Ik zeg alleen dat het jammer is dat er ook slechte mensen mee komen met andere bedoelingen en dat het jammer is dat het moeilijk is om deze twee groepen uit elkaar te houden...

DIT is wat ik zeg.
Want ik sta er WEL voor open om alle mensen die vluchten voor de oorlog en ellende in hun eigen land te helpen, ik sta er alleen NIET voor open om de zogenaamde gelukszoekers en IS'ers te helpen. Maar ik neem aan dat jullie die laatste groepen ook niet willen helpen?

Natuurlijk niet, maar moeten we daarom zo generaliserend doen en zolang we "echte" niet van de "neppe" kunnen onderscheiden alle vluchtelingen maar een slechte naam geven? Dan moet de politiek misschien eens haar werk gaan doen en zorgen dat er geld beschikbaar komt om deze mensen goed te screenen. Deze oorlogsvluchtelingen kunnen er niets aan doen en willen niets anders dan veilig zijn.

The_Cat - Als ik de reacties op Facebook kijk en in mijn omgeving dit soort gesprekken aanga dan denk ik dat IS het voor elkaar heeft om zowel angst als haat te creëeren. Angst voor de Islam en haat tegen moslims en vluchtelingen. En ik kan op dit moment, met al die haat, niet meer met trots zeggen dat ik Nederlander ben. Aan mensen die zulke uitlatingen doen wil je toch niet gelinkt worden? En dan te bedenken dat de verkiezingen er weer aankomen... 8)7 Mogen al die mensen weer massaal gaan stemmen, zelfs dáár heeft IS inmiddels invloed op - door alle angst en haat steigt een bepaald persoon in de peilingen.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:55

Kalab schreef:
Esaqar schreef:

DIT is wat ik zeg.

Natuurlijk niet, maar moeten we daarom zo generaliserend doen en zolang we "echte" niet van de "neppe" kunnen onderscheiden alle vluchtelingen maar een slechte naam geven? Dan moet de politiek misschien eens haar werk gaan doen en zorgen dat er geld beschikbaar komt om deze mensen goed te screenen. Deze oorlogsvluchtelingen kunnen er niets aan doen en willen niets anders dan veilig zijn.

Ik zal dan hier ook nog even op reageren.
Maar ik scheer niks of niemand over 1 kam...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:57

Kabayo schreef:
Szan schreef:

Onzin. De bokker die als eerste iets zei over dronken Polen, kreeg (terecht) ook een flinke bak kritiek over zich heen in dit topic.

Dankjewel
Vooral lekker door zeuren over iets wat allang niet meer actueel is

Prettig dat je je iets hebt aangetrokken van de kritiek op je losse flodder en er iets van geleerd hebt.....

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:59

Kalab schreef:
The_Cat - Als ik de reacties op Facebook kijk en in mijn omgeving dit soort gesprekken aanga dan denk ik dat IS het voor elkaar heeft om zowel angst als haat te creëeren. Angst voor de Islam en haat tegen moslims en vluchtelingen. En ik kan op dit moment, met al die haat, niet meer met trots zeggen dat ik Nederlander ben. Aan mensen die zulke uitlatingen doen wil je toch niet gelinkt worden? En dan te bedenken dat de verkiezingen er weer aankomen... 8)7 Mogen al die mensen weer massaal gaan stemmen, zelfs dáár heeft IS inmiddels invloed op - door alle angst en haat steigt een bepaald persoon in de peilingen.

Ik kan echter de reacties wel begrijpen, omdat ze vaak voortkomen uit angst. Ik denk niet dat 'iedereen' dit zegt uit racistische overwegingen, maar uit een gedachte van. Als we ze allemaal wegsturen, dan lost het probleem zich vanzelf op.

noot: niet dat ik dit zo bedoel, maar ik denk gewoon dat sommige mensen die overtuiging hebben

Szan

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:03

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:04

Moderatoropmerking:
Ik begrijp dat dit onderwerp veel emotie en vragen oproept maar hou het wel respectvol, zowel naar elkaar als naar bevolkingsgroepen. En hoewel dit onderwerp zijdelings met religie te maken heeft, past de discussie over verschillende religies beter thuis in een eigen topic. Mochten jullie daarover door willen discussiëren kan hiervoor een apart topic worden geopend.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:06

The_Cat schreef:
Kalab schreef:

Ik kan echter de reacties wel begrijpen, omdat ze vaak voortkomen uit angst. Ik denk niet dat 'iedereen' dit zegt uit racistische overwegingen, maar uit een gedachte van. Als we ze allemaal wegsturen, dan lost het probleem zich vanzelf op.

noot: niet dat ik dit zo bedoel, maar ik denk gewoon dat sommige mensen die overtuiging hebben

Angst voor het onbekende in mijn ogen, want ik kan me niet voorstellen dat al die mensen zich daadwerkelijk verdiepen in de Islam voor ze zulke uitlatingen doen? Ik snap echt niet dat je als mens zo kunt redeneren, maar ik zal wel gek zijn. :')

Ik denk dat het gros van de mensen met de mainstream mee wil lopen en niet voor zichzelf durft te denken. Ook veel mensen durven hun mening ook niet te geven - als ik kijk hoeveel gal ik al jaren over me heen krijg omdat ik niet tegen moslims en de Islam ben, dan snap ik dat best. Het is ook doodvermoeiend om je altijd te moeten verdedigen.

(Edit: zag de moderator-opmerking te laat)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:07

Een korte samenvatting van twitter vanmorgen:
Merkel in handboeien
Merkel in een niqaab
Merkel met bebloede handen en gezicht
Een foto met een verslaggever en daarachter een getinte man met baard ( = moslim) die lachend staat te bellen....

:x |o 8)7

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:08

@Kalab, ik bedoelde niet voor islam maar eigenlijk eerder voor 'de vluchtelingen'.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:09

LadyMadonna schreef:
Een korte samenvatting van twitter vanmorgen:
Merkel in handboeien
Merkel in een niqaab
Merkel met bebloede handen en gezicht
Een foto met een verslaggever en daarachter een getinte man met baard ( = moslim) die lachend staat te bellen....

:x |o 8)7

Dat krijg je met een stelletje simpele zielen zie leuk willen zijn of denken alles te weten. Is heel triest maar ik denk dat we wel beter weten :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:10

Vorig jaar zouden wij ook een hele dag met school een grote kerstmarkt gaan bezoeken in Duitsland, kan me even niet meer herinneren welke. Maar ik ben toen niet mee geweest (nog een aantal niet), ik vond het toch wel erg riskant.
Ze zeggen dan wel dat we gewoon ons leven moeten doorleven en ons er niets van moeten aantrekken, want dat willen ze. Maar toch doe je het wel.. mij zal je in elk geval voorlopig niet meer op grote evenementen zien.

Janine1990

Mijn eerste gok van gisteravond is al uitgekomen, de Pool is doodgeschoten door de dader...
Tweede gok is dat de dader een oorlogstrauma heeft en geen banden met IS, maar gefascineerd raakte door de aanslag in Frankrijk eerder dit jaar.

The_Cat

Wel knap van die man die achter de dader is blijven lopen met zijn telefoon om de politie op de hoogte te houden waar hij zich bevond. Voor hetzelfde geld riskeer je nog om zelf omver geschoten te worden. Die persoon mogen ze van mij postuum een medialle geven!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:12

The_Cat schreef:
Wel knap van die man die achter de dader is blijven lopen met zijn telefoon om de politie op de hoogte te houden waar hij zich bevond. Voor hetzelfde geld riskeer je nog om zelf omver geschoten te worden. Die persoon mogen ze van mij postuum een medialle geven!

Postuum is na de dood, dat weet je he? Als hij nog leeft lijkt me dat wat laat...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:13

The_Cat schreef:

Ik denk dat de man zelf geen postuum medaille wil......'postuum' betekent dat 'ie het niet overleefd heeft..... :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:13

Janine1990 schreef:
The_Cat schreef:

Postuum is na de dood, dat weet je he? Als hij nog leeft lijkt me dat wat laat...

Oeps :') foute woordkeuze :') lekker laten staan, dan kan er in dit topic nog wat gelachen worden

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:15

The_Cat schreef:
Janine1990 schreef:

Oeps :') foute woordkeuze :') lekker laten staan, dan kan er in dit topic nog wat gelachen worden

Fijn dat je het zo opvat, want..... _O- _O- _O- _O- tranen met tuiten hiero.....

Mijn collega's:
Overheid: Meneer, krijgt postuum een medaille!
Man: 'Om de dooie dood niet! Over mijn lijk!' _O-
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 20-12-16 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:17

Esaqar schreef:
Hoorde vanochtend op de radio dat het waarschijnlijk is gebeurt door een asielzoeker die in Duitsland is aangekomen.
Sorry... maar elke keer dit soort dingen door de 'asielzoekers'... vinden mensen het echt nog raar dat er haat op die mensen komen en dat veel mensen ze niet meer het land in willen hebben...? Ik begrijp het volkomen. De trammelant is begonnen toen zij hier kwamen (de neppe asielzoekers dan éh, ik neem de echte asielzoekers niks kwalijk.)

Daarom is het nu ook noodzaak om de grenzen dicht te gooien en om eerst eens te gaan registreren wie we binnen hebben gelaten. En degene die zich misdragen hebben of nog misdragen linea recta het land uit te zetten op enkeltje thuisland.
Sorry dat ik er zo over denk maar ik neig nu steeds meer naar pvv in maart.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:19

vreselijk wat er weer is gebeurt.
Je kan ook gewoon echt niks tegen zulke acties als met deze vrachtwagens doen. hier hoeft men niet lang over na te denken om deze plannen te smeden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:21

purny schreef:
Esaqar schreef:
Hoorde vanochtend op de radio dat het waarschijnlijk is gebeurt door een asielzoeker die in Duitsland is aangekomen.
Sorry... maar elke keer dit soort dingen door de 'asielzoekers'... vinden mensen het echt nog raar dat er haat op die mensen komen en dat veel mensen ze niet meer het land in willen hebben...? Ik begrijp het volkomen. De trammelant is begonnen toen zij hier kwamen (de neppe asielzoekers dan éh, ik neem de echte asielzoekers niks kwalijk.)

Daarom is het nu ook noodzaak om de grenzen dicht te gooien en om eerst eens te gaan registreren wie we binnen hebben gelaten. En degene die zich misdragen hebben of nog misdragen linea recta het land uit te zetten op enkeltje thuisland.
Sorry dat ik er zo over denk maar ik neig nu steeds meer naar pvv in maart.
was dat maar zo makkelijk. Meeste rotte appels zijn in hun thuis land niet meer welkom.