voor de eerste keer mee op wedstrijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-01 21:38

vanmorgen was ik voor 9 uur op stal, om nog even de stallen uit te mesten, Heide en Marengo schoon te houden en daarna naar Lunteren te gaan. ik mocht eerst ook Padro nog weer longeren en daarna heb ik samen met saskia alle spullen gepakt en ingeladen bij de eigenaars van heide, die waren gekomen met de trailer en een auto waar 6 pers in kunnen. heel handig!! we gingen dus met zn 5jes en 2 paarden, Heide Blute ging voor t eerst mee en Marengo was al vaker gestart maar door de MKZ dus een tijd niet.
toen we de paarden thuis nog even dekens op wilden doen, kreeg heide plotseling door dat er wat ging gebeuren en schoot ze achteruit terwijl ze vaststond en trok dr leren halster kapot.... zonde!! maar verder was ze braaf, heel even moeilijk doen met de trailer ingaan maar verder niet. Lachen
in Lunteren hebben we gelijk Heide gezadeld en gerald ging losrijden, alles ging goed gelukkig! de eerste proef ging echt niet goed (zeg maar gerust slecht). heide was toch wel gespannen, een shet in de wei naast de ring schoot weg en daardoor heide ook. gerald verloor zn hoedje.... oeps! Scheve mond\ *lol* Maar toch nog 169 punten en dus 2 winstpunten!!! De tweede proef ging veel beter, heide liep mooi ontspannen en Geralds hoedje bleef ook zitten. 160 punten en nog een winstpunt!!
echt super dus van Heide, 3 winstpunten op dr eerste wedstrijd!! nu krijgt ze een nieuw hoofdstel, dat had gerald beloofd als ze een winstpunt zouden krijgen. gaaf he???
anderhalf uur later moest gerald starten met Marengo. t losrijden ging simpelweg fantastisch, zag er onwijs mooi uit ook. toen ze richting de ringen gingen werd t ietsje minder, marengo werd wat meer gespannen en dat was duidelijk te zien in de eerste proef. ook verloor gerald zn hoedje weer, dus dat was minder. t gebeurde ongeveer bij de helft van de proef, de 2e helft ging erdoor nog minder goed dan de eerste helft. Maar goed. ze werden toch nog vierde maar jammergenoeg geen winstpunt bij deze proef.
de tweede proef zag er stukken beter uit, geralds hoedje bleef op (waarom bij de eerste nou steeds niet?? Verward ) en ze werden ook hier vierde, maar dit keer met een winstpunt. In totaal heeft ie nu met marengo 5 wp in de M1, dus hij mag naar de M2. echt gaaf!!
tot slot hebben we nog wat gedronken met zn 5jes en toen naar huis gereden, de paarden uitgeladen en de eigenaars van heide gingen weer weg. Sas en ik hebben de knotjes uitgehaald bij de paardjes (pfff pokkewerk zeg als t met naald en draad gedaan is!!!) en toen ging sas weg want die had een vrijgezellenfeest. ik heb de stallen nog ff gemest en toen de paarden op stal gezet.
de nieuwe (heeft nog steeds geen naam... zielig paard) heeft vandaag voor t eerst gemest op stal!! blij blij blij! Lachen Lachen
er kwam 's morgens ook nog een man kijken, een eigenaar van een of ander bekend paard (lucky nogwat volgens mij, weet t niet precies meer) en die had dus ooit een kampioen gehad, en hij zei over PZN (paardje zonder naam....) dat die beter was (nu al) dan die kampioen die hij verkocht had!!!! zoooooo gaaf gewoon!!! we hebben een superpaardje op stal *trots*

nou dit was mijn Verslag van de Dag van vandaag dus!!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 21:58

spannend he?zo'n eerste keer mee.hartstikke gaaf toch!
wat leuk dat je zo lekker met die paarden aan de slag mag van de eigenaar,daar leer je echt heel veel van.leuk hoor!!!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 22:01

lekker maaike, dat het zo gaaf was. en je kan er ook nog eens heel veel van leren van zo'n dag. Lachen en en leuk voor dat complimentje over pzn. daar word je inderdaad wel trots van.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 04:44

ok dat wordt dus 3 nieuwe hoofdstellen voor heide. en een beter passend hoedje voor gerald. misschien idee om kinbandje eronder te maken.
nouja fijn dat t zo leuk was. we spreken elkaar nog wel voor maandag (sjeetje wat typt dat brak als je net iets te veel gedronken hebt en nog erg nuchter kan denken maar niet type)