Fitbit wie doet er mee ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:36

ItsMe2 schreef:
De fitbit charge is nu voor €69.95 bij coolblue. Dus dat is ook nog wel te doen. Ik zag er ook al een aantal in de prijsklasse van €150+.
Thnx voor jullie hulp!

Ja klopt, er zijn onder andere modellen die een GPS tracker hebben en dat soort zaken, de goedkopere versies zijn wat meer 'gestript' van bepaalde functies. De Charge is een top ding hoor, heb hem ook en voor 70 euro nog lekker betaalbaar ook. Enige rede waarom ik zou overschakelen naar de Charge 2 is omdat ik er best wel vaak per ongeluk mee onder de douche stap en omdat ik in het vervolg wel weer graag meer zou willen zwemmen en vooral dat ook tracken.



NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:39

Ik heb de fitbit Charge. Van mijn werkgever cadeau gekregen.

Ik heb hem haast nooit om, hij zit echt niet lekker. Doet me zeer om mijn pols.

Mijn man heeft hem wel altijd om.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:58

Je moet 'm hoger op je arm dragen, dus niet waar je een gewoon horloge draagt :)

Let op dat de gewone Charge geen hartslag meet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:01

phormicola schreef:
Je moet 'm hoger op je arm dragen, dus niet waar je een gewoon horloge draagt :)

Let op dat de gewone Charge geen hartslag meet!

Mijn Charge HR meet mijn hartslag wel hoor! Of zit er nog weer een verschil tussen Charge en Charge HR?

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:13


irisje2

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: NL

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:56

Had er nog nooit van gehoord, tot ik dit topic zag. Vindt ze super handig eruit zien.

Heb even rond gekeken, maar er zijn verschillende modellen en ben benieuwd of ze allemaal goed van kwaliteit zijn. Of welke zouden jullie aanraden?

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:00

Ik had/heb een Jawbone UP, deze is nauwkeuriger dan de fitbit (up wijkt maximaal 2% af, fitbit 7%)
Alleen... Met m'n dunne polsjes heb ik 2 UP's in nog geen jaar versleten (waarvan ik 2 maanden nog zwanger en 3 maanden met verlof was....) jammer, maar voor mij geen optie meer. Daarom nu aan het oriënteren op de fitbit. Hoe zit dat met het bandje? Stevig materiaal?

Normal is an illusion. What is normal for the spider is chaos for the fly.
Morticia Addams

s_casper

Berichten: 488
Geregistreerd: 13-12-08

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:07

Ik heb ook een tijd terug de Fitbit Alta gekocht. Eerste paar weken dagelijks omgehad, maar nu ligt hij helaas alweer een hele poos in de kast.
Vond vooral het slaapgedeelte leuk om te checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:07

Krissis schreef:
Ik had/heb een Jawbone UP, deze is nauwkeuriger dan de fitbit (up wijkt maximaal 2% af, fitbit 7%)
Alleen... Met m'n dunne polsjes heb ik 2 UP's in nog geen jaar versleten (waarvan ik 2 maanden nog zwanger en 3 maanden met verlof was....) jammer, maar voor mij geen optie meer. Daarom nu aan het oriënteren op de fitbit. Hoe zit dat met het bandje? Stevig materiaal?

Ja, absoluut. Rubberachtig materiaal

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:31

Je kan ook bandjes wisselen. Zo hebben ze, volgens mij, ook leren bandjes. :)

Tieneke

Berichten: 21670
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:46

Op Art en Craft vind je de Charge 2 trouwens in promotie en met code IMBULL5 gaat er nog eens 5% van af. Dus wie er nog eentje zoekt...

Ben zelf aan het twijfelen om de Charge 2 in roos/lavendel te kopen, die komt dan op 155 ipv 189, toch een significant verschil...

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:49

Vraagje over de fitbit charge 2. Ik heb er een, maar wat doen jullie als je gaat paardrijden. Dat is geen activity die je kunt kiezen. Ben benieuwd hoe ik die het meest betrouwbaar kan meenemen.

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:26

Hij meet wel je hartslag, dus je ziet met paardrijden wel hoe intensief je bezig bent geweest. De stappen kun je idd beter negeren :Y)
Hij registreert automatisch dat ik aan het hardlopen ben tijdens het paardrijden.

Vetra................ In loving memory
Urban............... In loving memory

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:38

Ja maar ik rij elke dag paard, dus ik wil geen vertekend beeld in mijn stappen. Ik heb ergens gelezen dat paardrijden equivalent is aan 100-150 stappen per minuut. Als ik dan uitga van ergens in het midden, 120 stappen per minuut en ik ga paardrijden, telt ie er toch zo'n 1000 stappen per half uur teveel. Dat wil ik dus eigenlijk niet, maar ik wel dat de inspanning meetelt voor calorie gebruik en weten wat ik doe op een dag. Zat zelf te denken om hem tijdens het paardrijden in te stellen als fietsen, want volgens mij houdt je jezelf voor de gek als je het telt als een veel intensievere sport als hardlopen. Maar vroeg me af of er andere ervaringen zijn hoe dit op te lossen.

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:05

Ik heb nu een tomtom multisport. Op zich een goed ding, aleen continu dragen is niet prettig want hij is veel te groot voor mij en het gaat eigenlijk ook niet omdat hij dan dagelijks opgeladen moet worden. Ik gebruik 'm nu eigenlijk alleen echt als sporthorloge. Omdat zojuist mijn gewone horloge overleden is en ik toch wel geinteresseerd ben in onder andere de extra functies van een stappenteller en slaapmonitor lijkt een charge of een surge wel interessant.

Nu is alleen het feit dat ik dus extreem dunne polsen heb en daardoor dus het continu dragen van de tomtom al niet goed mogelijk is. Hoe zit het met de fitbit charge en surge. Zijn deze qua grootte vergelijkbaar met elkaar en met de tomtom of kun je deze ook strak om dunne polsen krijgen?

En heeft iemand al ervaring met de surge tov de charge?

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:07

Geen ervaring met de surge, alleen de charge. Voor dunne polsen goed opletten dat je de S besteld en niet de L.

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:06

Ik had er nog nooit van gehoord maar het lijkt me wel heel handig! Ik zit te twijfelen om er een aan te schaffen maar kan eigenlijk de verschillen niet goed vinden. Wat zijn bijvoorbeeld de verschillen tussen de charge HR en de 2?
Ik wil er graag die ook mijn slaap en hartslag kan meten. Het hoofddoel is afvallen, maar daar zijn ze dus wel een handig hulpmiddel voor?

-

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:46

Heb hem binnen :D heb vrienden nodig, dus wie challenges wil doen, PB me even en dan kunnen we elkaar uitdagen :)

viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 18:21

Dreamy schreef:
Heb hem binnen :D heb vrienden nodig, dus wie challenges wil doen, PB me even en dan kunnen we elkaar uitdagen :)


Pb ;)

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:20

Ohhhhh ja hoor, bokt heeft het weer voor elkaar. Vandaag topic gezien en [record] ook vandaag besteld: de Fitbit Charge 2 *\%/*
Morgenaaf in huis.



Overigens die tomtom die ItsMe2 voorstelde kun je ook in de ING rentepuntenwinkel vinden voor dezelfde prijs.

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:24

Ik ben zo enorm blij met mijn Fitbit, vind het alleen maar leuk om te zien dat anderen er ook mee beginnen. Het motiveert mij echt om te gaan lopen, als ik een dag thuiswerk en ik zie dat ik nog maar 2000 stappen gezet heb ga ik lopend naar de supermarkt ipv op de fiets en ga zo maar door. Ik vind vooral het sociale aspect zo leuk... Battelen met vrienden wordt uiteindelijk toch altijd echt een competitie :=

Tieneke

Berichten: 21670
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:41

Nou ik heb de Charge 2 besteld, in rosé goud en lavendel. Prachtig. En voor 155 euro dus.

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:18

Charge binnen *\o/*
Maar ergens werkt iets niet -O-

De telefoon ziet 'm wel en heeft 'm nu als gekoppeld staan, maar de app gaat niet verder. Net alsof de telefoon geen seintje krijgt. 100001 keer Bluetooth aan en uitgezet en dat maakt niet uit. Handleiding geeft geen oplossingen anders dan dat. Wie o wie weet raad?

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:38

Je telefoon aan/uit zetten, dus niet alleen de Bluetooth verbinding?

Normal is an illusion. What is normal for the spider is chaos for the fly.
Morticia Addams

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:04

Ik heb de app eraf gegooid en ben verder gegaan met de laptop, daar werkt het vooralsnog wel op, ze hebben elkaar gevonden en de setup is bezig. Morgen dan nog maar eens de telefoon proberen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bibi1995, corinec, Elise_K, Floko, HopeMyDay, horzlover, IASCrawler, iphyn, Sure_lee en 80 bezoekers