startnaam vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

startnaam vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 22:50

ik wil luuk dus een andere startnaam geven
hij heet oficieel op papier patrik
ik wil er dus waarschijnlijk thema's line patrik w
of gewoon patrik w van maken
maar moet je dit dan ook op het stamboekpapier laten veranderen of mag je een paard gewoon een conournaam geven.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:54

Volgens mij mag je op je startkaartformulier gewoon een concoursnaam invullen, doe ik ook.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:58

Dat mag inderdaad. Aan de stamboeknaam kun je niets veranderen, die ligt vast. Maar op wedstrijden mag je het paard onder een andere naam uitbrengen. De stamboeknaam moet je trouwens wel opgeven als je een startkaart aanvraagt, zodat de KNHS weet om welk paard het gaat.

Weet trouwens niet of daar nog specifieke regels voor zijn (qua lengte etc.). Misschien dat iemand anders dat weet?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 23:16

Als je een voorvoegsel van een bedrijfsnaam ervoor of erna zet, zoals Gestion bijvoorbeeld, moet je daar volgens mij geld voor betalen. Helemaal zeker weten doe ik het niet.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 00:01

Als er de naam van een sponsor of bedrijf voor komt, mag je die alleen op wedstrijden gebruiken als je toestemming hebt van de KNHS. Er staat niks in het reglement over dat het geld kost. Verder kan ik er niets over vinden. Alleen dat je het voorvoegsel Olympic niet mag gebruiken.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 16:23

waarom wil je je paard een andsere naam geven voor op concours??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 17:52

Mijn paard heet op papier Lord Roodnoot maar iedereen kent hem als Lois, ook op concours. Voorheen was het zo dat wanneer de naam van je paard de naam van de sponsor droeg de NVDR daat Fl. 600,- extra voor vroeg. Maar voglens mij is dat bij de basisbonden niet aan de orde.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 19:17

haike schreef:
waarom wil je je paard een andsere naam geven voor op concours??


Mijn paard heet Netty, ik vind het niet echt veel belovend klinken.... Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-02 19:21

haike schreef:
waarom wil je je paard een andsere naam geven voor op concours??


nou patrik alleen klinkt zo droog
en nouou dacht ik als ik nou de eerste letter van de achternaam vand e eigenaar eraan plak vond ik wel een grappig idee...

maar verder wordt ik ( helaas Haha! ) niet gesponserd dus ik zou die naamsverandering gewoon gratis kunnen doen?
nouja gratis moet wel een nieuwe startkaart aanvragen maar ik kan er dus gewoon thema's line patrik w van maken?

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 20:47

Hihi, daar heb ik altijd zo'n hekel aan, moet je zulke lange namen omroepen als je bij het secretariaat zit....

zieta_lover

Berichten: 352
Geregistreerd: 14-09-02
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 14:30

ik zou het niet weten

kuzz wendy

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 11:01

Ja hoor, ik heb Amby's Raloma uitgebracht op wedstrijden terwijl ze toch echt in het echt gewoon Raloma heet....
Heeft ons niks extra gekost.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:49

Tigger"]
[quote="haike schreef:
waarom wil je je paard een andsere naam geven voor op concours??


Mijn paard heet Netty, ik vind het niet echt veel belovend klinken.... Haha!
[/quote]

Gaat toch om hoe je rijdt???? Of ligt het aan mij dat ik die logica net snap? Mijn vorige pony heette voluit Waaldijk's Vera, mijn huidige pony heet Haike. Heb nog nooit gemerkt dat ze daar anders voor punten!!!

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:55

Heb je al een startkaart? Of is je paard al geregistreerd bij de KNHS bij een andere ruiter? Want dan kost het wel geld, voor een naamswijziging. Als je paard nog niet bij de KNHS is geregistreerd, mag je een andere naam opgeven als concoursnaam dan zijn stamboeknaam, als hij al wel geregistreerd is, moet je zijn naam laten wijzigen en daarvoor wordt wel een bedrag in rekening gebracht.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 23:34

Marije_jiplover schreef:
Heb je al een startkaart? Of is je paard al geregistreerd bij de KNHS bij een andere ruiter? Want dan kost het wel geld, voor een naamswijziging. Als je paard nog niet bij de KNHS is geregistreerd, mag je een andere naam opgeven als concoursnaam dan zijn stamboeknaam, als hij al wel geregistreerd is, moet je zijn naam laten wijzigen en daarvoor wordt wel een bedrag in rekening gebracht.


ja ik heb nu al wel een startkaart met hem
weet je toevallig ook hoeduur dat is?
loopt volgens mij aardig hoog op of niet?

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:42

Nee, ik weet niet precies hoe duur het is. Estor had als startnaam Exobritant en door een of ander foutje van de NBVR Frusty is daar ooit Exhobritant van gemaakt. Dat hadden we te laat ontdekt en toen we dat terug wilde laten veranderen zou dat iets van 125 gulden kosten geloof ik. En dat was maar 1 letter! Dat hebben we toen maar niet gedaan, hij is dus verder door het leven gegaan met H ertussen
Ik weet alleen dus niet of die 125 gulden (kan ook meer of minder zijn geweest, dit staat vaag in mijn geheugen) per veranderende letter is, of gewoon per verandering van de hele naam is. In ieder geval is het wel een hoop geld, dat wel ja...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:20

Ewald zijn startnaam is Dysire off Destiny, heeft zn vorige eigenaresse bedacht en als eer aan hun houd ik hem, ben zo blij dat ik hem heb Lachen
Hij heette bij hun dan ook Didi (was DD, maar je spreekt als Didi dus schrijf je het Didi Tong uitsteken )

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:46

Anna-Jelly: schrijf je dat niet als: Desire of Destiny? ('verlangen naar het lot')