Vliegen in de zomer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Louisezina
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-11-16

Vliegen in de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 18:18

Hoi allemaal, mijn pony Zina van 12 jaar oud word zomers echt enorm veel geprikt door vliegen en dazen. Hiervoor draagt ze een vliegen masker en deken. Zonder het masker gaat haar oog ontsteken (al na 1 dag buiten) gelukkig helpt het masker maar het is niet super comfortabel. Zonder de deken zit haar hele lichaam onder bulten door de vliegen zo groot als een pingpongbal sommige, alsnog heeft ze door de vliegendeken (met hals) nog steeds aardig veel bulten op haar lijf. Ik weet het is nu nog winter maar ik zou graag weten of iemand het zelfde probleem heeft of mischien tips of ervaringen!

Heel erg bedankt alvast

Groetjes louise!


A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Vliegen in de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:51

Ik verplaats je topic eventjes naar verzorging, stalling en weide omdat het daar wat beter past :)

Louisezina
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 20:12

Hihi dankjewel, ben net nieuw dus even uitvinden hoe alles werkt

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vliegen in de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:22

Je kunt met voer ook heel veel doen. Flink wat knoflook voeren, zuivert het bloed, waardoor de beestjes je paard niet meer zo lekker vinden. Er zijn ook soorten muesli die schijnen te werken.


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:23

Mareeq schreef:
Je kunt met voer ook heel veel doen. Flink wat knoflook voeren, zuivert het bloed, waardoor de beestjes je paard niet meer zo lekker vinden. Er zijn ook soorten muesli die schijnen te werken.

Veel knoflook is niet aan te raden, komt bloedarmoede van.

Ik ken mensen die hun paarden in de nacht op de wei zetten en overdag op stal tegen de vliegjes.
Een goed passende vliegendeken heb ik ook niets op tegen overigens.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:26

De Rambo Sweet Itch ekzeemdeken. Geen bulten meer, komen de vliegen en dazen niet doorheen. Paard gerust en baas blij :D
Vliegenkap heb ik van Eurostar, met oren en een relatief '' vast '' frame rond de ogen zodat het niet inzakt zeg maar.

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:29

Azmay schreef:
Mareeq schreef:
Je kunt met voer ook heel veel doen. Flink wat knoflook voeren, zuivert het bloed, waardoor de beestjes je paard niet meer zo lekker vinden. Er zijn ook soorten muesli die schijnen te werken.

Veel knoflook is niet aan te raden, komt bloedarmoede van.


Dit is de grootste onzin, een paard heeft gemiddeld zo'n 50-70 liter bloed. Bloedarmoede van knoflook, wat een grap!

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:31



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, IASCrawler en 30 bezoekers