Ervaring gevraagd met Gelly en of Propolis tegen mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Ervaring gevraagd met Gelly en of Propolis tegen mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-16 09:21

Ik ben benieuwd naar ervaringen met de Gelly en Propolis van Forever tegen mok.

Zelf ben ik distribiteur van Forever dus ik ben bekent met de producten en gebruik het dan ook zelf met goede resultaten.

Voor mijn paard heb ik het nog niet eerder gebruikt tegen mok. Nu weet ik dat de Gelly en Propolis kunnen werken maar ik kan nergens terugvinden wanneer je de Gelly gebruikt en hoe vaak etc. En wanneer de Propolis en hoe vaak je dat moet smeren. Hoe zorg je dat het gebied schoon is zonder het nat te maken? Als het niet schoon is zorg je namelijk dat de viezigheid naar binnendringt en ontstaat de kans op ontstekingen...

Vroeger waste ik haar altijd met chemische goedjes zodat haar voet helemaal kaal werd. Nu wil ik het op de natuurlijke manier proberen.

En laat ik eindigen met de woorden dat ik weet het geen wondermiddel is, en er heel veel goede ervaringen mee zijn, maar het geen medisch voorgeschreven product is.

Ervaringen en tips zijn welkom!

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil


ellepel

Berichten: 47314
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 19:24

Hoe gebruik je die middelen bij de mens dan?
Zou er vanuit gaan ze dan ook zo bij het paard te gebruiken.
Maar heb even gekeken op internet en de gelly, zou ik gewoon 1 x er op doen.
en dan na een tijd kijken hoe de huid reageerd,dan kun je wel of niet meer gaan smeren.
Ik zou de middelen niet door elkaar gaan gebruiken trouwns, of de gelly of de propolis
. Is even proberen wat werkt :j

Zou trouwens wel even kijken of het niet prikt op open plekjes, dan is het voor mok namelijk niet fijn

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-16 19:35

De Gelly gebruik bij wondjes en van de zomer toen ik goed was verbrand.. Het dringt door tot je eerste huidlaag, de opperhuid als ik het goed heb en geneest het sneller.

De Propolis mag niet op open wondjes gebruikt worden dat mag pas als het dicht is. Hier moet je idd voorzichtig mee zijn omdat mensen maar neem aan ook dieren allergisch voor kunnen zijn.

Ik dacht zelf te beginnen met Gelly en dan twee keer per dag licht insmeren. Maar misschien is 1 x per dag genoeg. En is de Propolis helemaal niet nodig.

Vandaar graag ervaringen gezocht..

Thnx voor je tips iig!

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

Janneke2

Berichten: 22707
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 19:39

Eh - "gelly" heet koninginnegelei en een koningin voeden is iets totaal anders dan "propolis" = het spul waarmee je als bijen indringers te lijf gaat.

Uiteraard kunnen beide middelen hun diensten bewijzen bij mok.
Propolis als je vindt dat de bacteriën met nadruk bestreden moeten worden
koninginnegelei als opbouw van de huid voorop staat.

Dus zoek even uit waarom "firma forever" liever niet wil dat propolis in open wondjes terecht komt.
Daar kunnen goede redenen voor zijn, bijmenging van..... of dat men het te etsend vindt. Ordentelijke propolis kan uitstekend op open huid/wondjes.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 02-12-16 19:43, in het totaal 2 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

ellepel

Berichten: 47314
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 19:39

Heeeeel lang geleden...wel 15 jaar denk ik :P
was een vriendin van mij ook distributeur,toen heb ik een creme gebruikt van forever living voor mok bij mijn paard.
,maar echt geen idee meer welke dat was.
Weet wel dat het erg goed werkte.
Op internet is wel wat info te vinden over het gebruik van de middelen bij paarden.

http://www.aloeveravoorjou.com/aloe-ver ... en-paarden
Had je dat al gevonden?

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: Ervaring gevraagd met Gelly en of Propolis tegen mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-16 19:50

In dit geval heeft de Gelly niks met bijen te maken. Hier is het hoofdbestand Aloe Vera.

De Propolis klopt wel inderdaad. Er is me bijgebleven dit niet op open wonden te smeren maar ga inderdaad uitzoeken wat de reden daarvoor is.

Bedankt Ellepel, daar kan ik zeker wat mee! In mijn document staat alleen Gelly/Propolis en verder niet beschreven wanneer je wat moet smeren etc.

Naast mijn eigen goede ervaringen hoor ik gelukkig nog meer inderdaad. Verder leer ik elke dag bij en dat houdt het leuk en interessant :-)

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Ervaring gevraagd met Gelly en of Propolis tegen mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:21

Aloe Vera wordt ook inwendig gebruikt toch? Hebben jullie daar wel eens aan gedacht?

Ik vind dat mok altijd van binnenuit ook moet worden aangepakt. Het is immers een uiting van een lage weerstand.

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: Ervaring gevraagd met Gelly en of Propolis tegen mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 00:21

Klopt, je hebt verschillende dranken. Die wordt gebruikt als het hele erge mok is. Daarvoor kun je het met Gelly of Propolis verhelpen. Zijn hier eerder ook topics over geweest heb ik inmiddels gevonden.

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

xPabloBokt

Berichten: 9359
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:25

Misschien niet hetzelfde, maar mijn tante geeft haar New Foundlander regelmatig bijen propolis als hij last heeft van zijn huid (hotspots, dus bacteriebroeihaarden) of overvloedige uitscheiding in zijn oren en ogen. Dat werkt bij hem heel goed.

Zij geeft het hem door zijn voer in poedervorm. Komt uit capsules die ze bij Holland & Barret koopt, maar weet niet of dit voor paarden rendabel is aangezien hij al 2 capsules per dag krijgt.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?


JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 09:40

Dank je voor de tip! Forever verkoopt ook bijen capsules idd, volgens mij voor andere dingen maar ben het allemaal nog aan het uitzoeken. Zoveel verschillende informatie en producten haha.

Wij verkopen de Propolis in crème vorm. Ik weet dat de hoeveelheid met drankjes meevalt in verhouding tot de mens. Dacht dat een paard daar liters van zou moeten binnen krijgen per dag maar valt gelukkig nog mee. Misschien dat dat bij die capsules dan ook meevalt.

Ik heb voor de hotspot bij mijn hond eigenlijk alleen de Gelly gebruikt. En het genas erg goed! Alleen is het dan meer symptoom bestrijding lijkt mij omdat het alleen de huid sneller geneest en niet de oorzaak aanpakt... Toch heeft hij er geen last meer van gehad, ik was er dan ook snel bij, misschien dat dat scheelt.. Fijn om te weten dat de Propolis hetzelfde inwendig doet!

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, kusjemariska, lina1998, nayla, Paardennamen, posje, Room_Soesje, Silly_Woman, Tango1979 en 92 bezoekers