De ultieme kogelbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

De ultieme kogelbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-16 11:43

Naar aanleiding van het topic: [HAR] De ultieme peesbeschermers? ben ik heel benieuwd wat jullie ultieme kogelbeschermers zijn?

Zelf gebruik ik minder vaak peesbeschermers. Alleen als ze superfris is en het mega aan het waaien is en ik haar los gooi of aan de longe heb, dan wil ik ze nog wel eens om doen.

Waar ze wel last van heeft is dat ze strijkt met haar achterbenen. Als ze fris is en bij de les, dan gaat het over het algemeen goed, maar aan het einde van de trainingsrit of les dan strijkt ze duidelijk. Momenteel heb ik beschermers van Eskadron flexisoft (met twee klitteband, zien eruit als peesbeschermers), maar met het natte en koude weer is het toch fijn om een tweede paar erbij te hebben.

Wat zijn jullie favorieten? Ik ben op zoek naar stevige beschermers, m'n paard is mij heel wat waard, dus meestal ga ik voor kwaliteit.

Ik zit nu te denken aan zoiets:
Afbeelding

Alleen weet ik niet of die sluiting een succes gaat worden :D Ze heeft een portie Gelders bloed in haar en flinke stappers :+


Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: De ultieme kogelbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:46

Ik heb die van proffesionals choice. Zijn de pees en kogelbeschermers in een.

Kost wat, maar dan heb je ook wat! ;)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:53

Ik heb die voor een van mijn paarden en vind ze best ruim vallen. Ondanks flink wat van dat Gelderse bloed heeft hij redelijk fijn beenwerk, maar ze zitten dan ook op z'n strakst. Mochten ze niet passen zou je misschien iets van Veredus in maat L kunnen proberen, dat zijn echt flinke beschermers.

Zelf ben ik nog op zoek naar hoge beschermers, maar dat valt nog niet mee.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: De ultieme kogelbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:57

Ik zou persoonlijk geen 'knijpers' nemen, maar gewone strijklapjes. Maar dat zal wel zijn omdat ik jumpingruiter ben en die in de sport een andere functie hebben haha.

Als je echt kwaliteit wilt, zoek dan bij de grotere merken. Veredus, Zandona, Kentucky, Premier Equine, Prestige. Zijn duurder, maar dan krijg je wel kwaliteit en daar vind je vast wel iets naar je keuze!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De ultieme kogelbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:04

Ben ik het wel mee eens, Laurievc, maar zolang er niet gesprongen wordt maakt het volgens mij niet zo veel uit. Denk jij wel?

ju1982

Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:22

De back on track pees en kogelbeschermers :D

ZALIA MIJN MAATJE EN MEISJE R.I.P. 01/06/1981-24/12/2010....4-ever in my heart...
[IM] Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

[ITP] Schriktraining met de 2 jarige Kaya

Zalia je bent zo ver weg maar dichterbij dan ooit


ju1982

Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:22

Laurievc schreef:
Ik zou persoonlijk geen 'knijpers' nemen, maar gewone strijklapjes. Maar dat zal wel zijn omdat ik jumpingruiter ben en die in de sport een andere functie hebben haha.

Als je echt kwaliteit wilt, zoek dan bij de grotere merken. Veredus, Zandona, Kentucky, Premier Equine, Prestige. Zijn duurder, maar dan krijg je wel kwaliteit en daar vind je vast wel iets naar je keuze!


Waarom zou jij die niet gebruiken bij het springen? En juist strijklappen ipv kogelbeschermers?

ZALIA MIJN MAATJE EN MEISJE R.I.P. 01/06/1981-24/12/2010....4-ever in my heart...
[IM] Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

[ITP] Schriktraining met de 2 jarige Kaya

Zalia je bent zo ver weg maar dichterbij dan ooit

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:27

Ik heb al jaren de meeste simpele strijklapjes van BR van 15 euro! En die voldoen prima!
Passen prima bij mijn grote kwpn'er van 1.78.
Voor dressuur, springen en door de diepe modder of water.....draaien niet, schuren niet en klittenband blijft ook netjes vastzitten.
Heb mijn huidige setje al vier jaar en gebruik ze dagelijks!
Pas een reservesetje gekocht omdat die simpele dingen bijna niet meer te krijgen zijn.
iedereen rijdt tegenwoordig met die 'knijpdingen'...

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: De ultieme kogelbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-16 12:44

Die BR heb ik ook gehad, maar ik merk dat toch snel de schaal het begeeft vandaar dat ik over wil gaan op wat duurzamere beschermers.

Het is trouwens puur voor bakwerk dressuur, longeren en wat buiten/bos.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:12

Ik vind de kogelbeschermers van Veredus de fijnste van die ik tot nu toe heb gehad, deze blijven tenminste goed zitten en zijn ook stevig en makkelijk aan/af te doen.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme kogelbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:33

Hoi, hier de topicstarter van het ultieme peesbeschermer topic. Hoewel de naam misschien anders doet vermoeden was ik wel op zoek naar een complete set voor voor- en achterbenen. Van de beschermers genoemd in het topic bestaan altijd ook wel kogelbeschermerversies dus je kan daar zeker wel inspiratie on op doen. Ik zou letten op ventilatie en voering. Geen neopreen omdat dat te warm wordt. Momenteel heb ik kogelbeschermers van equifit in gebruik. Hebben een memoryfoam voering, past zich super aan aan de vorm van je paard zijn been en geen kans op verschuiven of schuurplekjes. Heel tevreden over. Nu denk ik 1,5 jaar in gebruik en hoewel mijn paard flink aantikt zijn ze ook nog niet beschadigd, heel goed spul. Verder zijn de betere merken prestige en veredus, kijk dan bijv naar een leren voering.

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 01:24

Sakura789 schreef:
Die BR heb ik ook gehad, maar ik merk dat toch snel de schaal het begeeft vandaar dat ik over wil gaan op wat duurzamere beschermers.

Het is trouwens puur voor bakwerk dressuur, longeren en wat buiten/bos.


Oh echt waar? Bij mij zitten ze wel vol met krassen van het strijken maar ze zijn zeker niet kapot!
Dan mept de jouwe er stevig op los!

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme kogelbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:43

Ik zeg ook Veredus, heb ik zelf al jaren en zijn echt fijn in gebruik en qua pasvorm. Zitten mooi en blijven ook zitten, niet draaien oid. Maat L zal wel passen, vallen echt wel ruim!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 13:24

Dan ga ik even de omtrek meten van de achterbenen en naar de winkel toe om te kijken! Ik zie nu Veredus meerdere malen voorbij komen. Toch ga ik denk ik wel voor de versies met klitteband.

Toch zie ik bij de duurdere merken ook heel veel neopreen!

Ik heb mijn oog laten vallen op deze van Veredus:
https://www.divoza.com/nl/veredus-tr-pr ... eschermers

en deze van Lemieux
https://www.divoza.com/nl/lemieux-tekni ... eschermers

Na een tijdje rijden en als de vermoeidhied wat komt, dan hoor je haar beschermers ook echt tegen elkaar aan gaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers